search

بلاگ

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی پدیده های نو ظهوری هستند که تحول زیادی در دنیای کسب و کار ها ایجاد کرده اند. اززمان های قدیم خرید و فروش یکی از بنیادی ترین فعالی های انسان بوده و تامین نیازمندی های زندگی بدون تبادل کالا با مشکل همراه بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی کالا ها و لوازم مورد نیاز برای سبک زندگی مدرن افزاریش یافته است و خانواده ها نیازمند کالاهای زیادی برای گذران زندگی خود هستند. برای مثال در زمان های گذشته داشتن یک اجاق برای پخت و پز غذا امری عادی بود ولی امروزه انواع اجاق گازی، اجاق برقی، توستر، ماکروفر، ماکروویو، کپسول های مسافرتی و ... جزو نیازمندی های روز مره است. بدون خرید و فروش تامین نیازمندی ها عملا ممکن نیست.

زندگی شهر نشینی مشکلات فراوانی را برای تردد و تامین محصولات و خدمات مورد نیاز ایجاد کرده است. ترافیک، مشغله کاری و زمان لازم برای کسب درآمد و امور زندگی روزانه باعث گردیده است که مردم به دنبال راه کارهایی برای انجام سریع امور باشند تا با کمترین زمان نیازهای خود و خانواده شان را تامین کنند. با ظهور عصر اطلاعات و فناوری ارتباطات، روش های مدرنی برای حل این مشکلات ارائه شد. در این فناوری ها اخبار، اطلاعات و داده های مفید به سرعت در دسترس افراد قرار می گرفت. تلویزیون و رادیو به عنوان پیشگامان این عرصه بصورت فناوری یک سویه ( فقط امکان دریافت اخبار و اطلاعات وجود دارد) پا به میدان گذاشتند و محبوبیت فوق العادی کسب کردند.سال ها این دو رسانه پرچم داران فناوری اطلاعات بودند. با ظهور اینترنت امکان ارتباط دو سویه ( دریافت و ارسال اخبار و اطلاعات ) فراهم گردید. این فناوری تحول بزرگی در زندگی مردم ایجاد کرد و توانست جایگاه بزرگی در زندگی روزمره مردم باز نماید.

با ظهور وب مردم می توانستند به دنبال اطلاعاتی با شند که به آن نیاز داشتند. این تفاوت اساسی با رادیو و تلویزیون داشت که در آن فقط می توان اطلاعاتی که الان در حال ارائه است را مشاهده کرد. موتورهای جستجو و دایرکتوری ها امکان دسترسی به اطلاعات را به سرعت فراهم کردند و ماهیت ارتباط دو سویه وب باعث تعامل بیشتر بین انسان ها گردید. راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات مردم بوجود آمد و فناوری های مدرن جای خود را به شیوه های سنتی داد.

ظهور فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی به عنوان راهکار تکنولوژیک برای حل مشکلات شهر نشینی از قبیل ترافیک، امنیت شهری و مدیریت زمان شهروندان بسیار مورد توجه قرار گرفت و شهروندان به جای تردد در شهر حضور در فروشگاه ها که زمان زیادی از وقت محدود روزانه را نیاز داشت، توانستند در گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر شخصی خود خرید کنند. امکان پرداخت آنلاین، توسعه خدمات حمل و نقل و تحویل توانست به سرعت در این فرایند تاثیر گذار باشد و فروشگاه های اینترنتی به سرعت رشد کنند.

توسعه روش های فروش آنلاین توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند و مردم استقبال زیادی از خریدهای آنلاین کردند و برند های بزرگ و معتبری در فضای مجازی برای خرید آنلاین شکل گرفت. این برند ها با ارئه روش های خلاقانه سعی دارند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب نمایند.

ویژگی های فروشگاه های اینترنتی

خرید و فروش 24 ساعته

مقایسه کالا هاو برندها

مقایسه قیمت ها و خرید به صرفه

پرداخت آنلاین

پرداخت درب منزل