search
حلقه سفید

طراحی سایت و اوپن گراف OPEN GRAPH

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت و اوپن گراف OPEN GRAPH

طراحی سایت دارای نکات مهم زیادی است که باید رعایت شود. یکی از نکات مهم که طی چند سال اخیر با توسعه جوامع مجازی بسیار مهم شده است، موضوع تبلیغ سایت در جوامع مجازی است. جوامع مجازی دارای محبوبیت زیادی است و این محبوبیت روز به روز در حال افزایش است. افزایش حضور کاربران در جوامع مجازی باعث گردیده تا جوامع مجازی تا حد زیادی از ماهیت ارتباطات دوستانه و سرگرمی خارج شده و به سمت ماهیت تجاری پیش برود. با افزایش ماهیت تجاری حضور شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات پر رنگ تر می گردد تا حدی که اکنون بیشتر جوامع مجازی امکان ایجاد صفحه برای اشخاص حقوقی را نیز فراهم کرده اند تا شرکت ها، موسسلت، و سازمان ها بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی نمایند. این ساختار غیر از جوامع مجازی به پیام رسان ها نیز نفوذ کرده است که امکان ارسال پیام ها با ماهیت تجاری را ایجاد کرده است. به عنوان مثال در فیسبوک شما می توانید برای شرکت خود یک صفحه ایجاد کنید و یا در اینستاگرام، شما می توانید پیج خود را به حالت بیزینس درآورید تا گزارش ها و آمار بازدید کاملی داشته باشید. در تلگرام حضور کانال، جنبه بسیار بارزی از ساختار تجاری است و این حالت در واتساپ نیز ایجاد شده است که شما می توانید گروهی ایجاد کنید که کسی اجازه ارسال مطلب در آن را ندارد.

برای معرفی وب سایت در جوامع مجازی باید ساختاری در وب سایت پیاده سازی شود تا ساختار و شکل نمایش لینک ها در وب سایت، صحیح و زیبا باشد. این ساخحتار ها باید در هنگام طراحی سایت اعمال شود تا لینک سایت شما دارای عکس، توضیحات و عنوان باشد. به این ساختارها اوپن گراف (open graph) گفته می شود. اوپن گراف باعث می شود تا لینک های شما در جوامع مجازی و پیام رسان ها بصورت یک باکس نمایش داده شود و ظاهر زیبایی به خود بگیرد.

برای نمایش اوپن گراف باید تگ های زیر را به قسمت html صفحات اصلی طراحی سایت اضافه کرد و برخی سیستم های مدیریت محتوا بصورت پویا، این بخش ها را به هدر سایت اضافه می کنند.

<meta property="og:title" content="عنوان صفحه شما" />

<meta property="og:url" content="آدرس url صفحه شما" />

<meta property="og:description" content="توضیحات صفحه شما" />

<meta property="og:image" content="عکس با لوگوی شما برای صفحه" />

منبع :