search
حلقه سفید طراحی سایت و عوامل موثر در رتبه بندی گوگل
اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/02/29
/blogfiles/41b.jpg

طراحی سایت با اهداف زیادی انجام می شود. ولی احتمالا یافتن شخصی که هدف حضور در رتبه های بالای گوگل را داشته باشد بسیار ضعیف است. اکثر افراد و شرکت ها دوست دارند که در رتبه بندی گوگل دیده شوند و در نتایج جستجوها حضور داشته باشند، در این مقاله به لیستی از عوامل که در رتبه بندی نتایج سرچ موثر است، اشاره می کنیم.

عوامل مربوط به دامنه

  1. از نظر گوگل دامنه هایی دارای عمر زیادی هستند دارای امتیاز بالاتری اند.
  2. داشتن کلمه کلیدی در دامنه یکی از عوامل رتبه بندی گوگل است.
  3. اینکه دامنه با کلمه کلیدی اصلی شروع شود برای گوگل مهم است.
  4. باقیمانده زمان تمدید دامنه در امتیاز گوگل نقش دارد. هرچه بیشتر امتیاز بالاتر
  5. کلمه کلیدی در زیر دامنه نیز در امتیاز دهی گوگل تاثیرگذار است.
  6. اینکه دامنه شما دست به دست بشود می تواند در امتیاز رتبه بندی شما موثر باشد.
  7. گوگل اگر یک دامنه را اسپم شناسایی کند، سایر دامنه های مالک آن را نیز بررسی می کند تا مطمئن شود که آنها اسپم نیستند و این در امتیاز سایر دامنه های مالک تاثیر گذار خواهد بود.

عوامل مربوط به صفحات

  1. کلمه کلیدی در عنوان صفحه می تواند تاثیر زیادی در رتبه سایت داشته باشد.
  2. شروع شدن تگ عنوان با کلمه کلیدی می تواند امتیاز بالاتری به صفحه شما اختصاص دهد.
  3. کلمه کلیدی در متاتگ توضیحات بعد از تگ عنوان تاثیر زیادی در رتبه سایت شما دارد.
  4. کلمه کلیدی شما حتی حتما باید در تگ H1 صفحه حضور داشته باشد.
  5. میزان تراکم با چگالی کلمه کلیدی در صفحه شما می تواند تاثیر زیادی در امتیاز شما داشته باشد. چگالی کلمه کلیدی شما باید مناسب باشد، چگالی زیاد و یا کم باعث کاهش امتیاز شما می شود
  6. طول محتوای صفحه نیز بسیار مهم است. از نظر گوگل صفحه ای که کمتر از 300 کلمه داشته باشد فاقد محتواست.
  7. فهرست مطالب در صفحه باعث می شود تا گوگل محتوای صفحه ی شما را بهتر درک کند و راهنمایی بهتری در کلمات هم معنی داشته باشد.
  8. سرعت بارگذاری صفحه یکی از ملاک های امتیاز دهی گوگل است. از نظر گوگل، صفحات سریع تر داری امتیاز بالایی هستند.
  9. صفحات ریسپانسیو دارای امتیاز بالاتری هستند. باتوجه به اینکه امروزه میزان سرچ گوگل بیشتر از گوشی های هوشمند انجام می شود، قطعا صفحات ریسپانسیو بیشتر نمایش داده خواهند شد.
  10. کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که توسط کاربران گوگل سرچ می شوند نیز باید در محتوای صفحات حضور داشته باشند.
  11. کلمات کلیدی مرتبط نیز همانند کلمات کلیدی اصلی باید در تگ های عنوان و توضیحات وجود داشته باشند.
  12. توضیحات صفحات باید عمیق و کاربردی باشد. از ارائه سطحی موضوعات در وب سایت خودداری کنید زیرا گوگل بر اساس زمان حضور کاربران و نرخ بازگشت آنها به صفحه، میزان عمیق بودن مطلب صفحه را بررسی می کند.
  13. سرعت لود صفحه نیز برای گوگل بسیار مهم است. گوگل دوست ندارد کاربران به سمت صفحاتی که دیر لود می شوند راهنمایی کند
  14. تطبیق محتوای صفحه با کلمات کلیدی بسیار مهم است، اگر کاربران صفحه خود را سریع ببندند یعنی از مطلب موجود خوششان نیامده و یا مطلب به درد بخوری نیست. این عامل می تواند در رتبه بندی گوگل بسیار موثر باشد.
  15. بهینه سازی تصویر در سایز قابل نمایش، می تواند در رتبه سایت شما موثر باشد.
  16. مطالب سایت را بروز رسانی کنید و مطالب جدید را به آن اضافه کنید. گوگل علاقه مند به سایت هایی است که دارای مطالب پویا و بروز است.
  17. کلید واژه های برجسته شما بهتر است در 100 کلمه اول محتوای شما وجود داشته باشد.
  18. استفاده از کلمات کلیدی در تگ های H1 و H2 نیز می تواند در رتبه شما موثر باشد.
  19. قواعد و املای صحیح می تواند یک سیگنال برای کیفیت صفحه شما محسوب شود.
  20. اگر مطالب شما برای گوشی های تلفن همراه بهینه نشده باشد قطعا با مشکل مواجه خواهید شد زیرا اکثر کاربران امروزه با گوشی های هوشمند وب سایت ها را مشاهده می کنند.
  21. محتوایی که با کلیک کردن بر روی برگه ها نمایش داده شود، از طرف گوگل ایندکس نخواهد شد. بهتر است محتوای اصلی شما مستقیما قابل نمایش باشد.
  22. استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی به شرطی که کپی شده نباشد، می تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد.
  23. تعداد لینک های داخلی اشاره کننده به صفحه می تواند نشانه اهمیت آن نسبت به سایر صفحات باشد.
  24. اشتباه های HTML از نظر بسیاری از کارشناسان یک سیگنال منفی برای گوگل به لحاظ کیفیت آن است.
  25. طول بلند URL صفحات به عنوان سیگنال منفی محسوب می شود.
  26. صفحه دسته بندی که تعداد زیادی از لینک های صفحات دیگر را در یک جا جمع کند، می تواند به عنوان یک سیگنال قوی عمل کند.
instagram whatsapp call