طراحی وب سایت های فروشگاهی امروزه رونق بسیاری دارد و افراد بسیاری تمایل دارند که در کنار کسب و کار روز مره خود از فروش اینترنتی نیز بهره ببرند. فروش اینترنتی از طریق فروش از جوامع مجازی وب سایت های اینترنتی انجام می گیرد و در این میان فروشگاه های سایت های اینترنتی با توجه به ماهیت امن بودن خود دارای مخاطبین پر شماری هستند. مخاطبین فروشگاه های اینترنتی بر اساس مجوز های صادر شده از وزرای صنعت و معدن تجارت (نماد اعتماد الکترونیک ) می توانند اطمینان خاطر کاربران را به خود جذب کنند و مشتریان با خیال راحت اقدام به خرید اینترنتی نمایند.
فروشگاه های اینترنتی دارای ساختارهای مختلفی است که کاربران می توانند از آنها خرید کنند، یکی از این ساختارها فروشگاه مارکت پلیس است. فروشگاه مارکت پلیس فروشگاهی است که در آن فروشنده گان مختلف ثبت نام کرده و می توانند کالاهای خود را جهت فروش در آن قرار دهند و فروشگاه مارکت پلیس درصدی از فروش را بابت حق فضایی که در اختیار کاربر قرار داده است به عنوان کارمزد به خود اختصاص می دهد. این نوع فروشگاه ها به خاطر حجم و تنوع محصولات دارای مخاطبان زیادی هستند و بسیاری از کاربران دوست دارند که در اینگونه موارد خرید سایت داشته باشند.
فروشگاه های مارکت پلیس از نظر عملکردی با یکدیگر متفاوت اند و بر اساس سیاست سازمانی خود اقدام به همکاری با فروشندگان کالا می نمایند. سیاست کاری فروشگاه های مختلف تفاوت های ساختاری با یکدیگردارند. در برخی ازفروشگاه ها مانند دیجی کالا محصولات و ویژگی های آنها توسط خود شرکت در سایت قرارداده می شود و فروشندگان تنها اقدام به اعلام قیمت وموجودی برای محصول دروب سایت می نمایند ولی در برخی سایت ها فروشندگان خودشان مشخصات محصولات و خدماتشان را دروب سایت وارد کرده وکل داده های فروشگاه خودشان را اداره می کنند.
فروشگاه های مارکت پلیس از نظر تعرفه، کارمزد، شیوه ارسال، شیوه ورود اطلاعات ونحوه حمل ونقل و سایر خدمات تفاوت های اساسی بایکدیگردارند و براساس زیرساخت و دارایی خود سیاست کاری جداگانه ای را برای فعالیت خود در نظر می گیرند. اگر شما قصد طراحی فروشگاه مارکت پلیس یا فروش محصولات و خدمات خود در فروشگاه های مارکت پلیس را دارید باید به این نکات توجه نمایید.