search
حلقه سفید

طراحی سایت برای کسب و کار ها

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت برای کسب و کار ها

طراحی سایت یکی از کسب و کارهایی است که برای هر کسب و کاری ضروری است. کسب و کار ها به دنبال توسعه سهم خودشان از بازار هستند و برای انجام این کارهای مختلف مهمی انجام می دهند و تبلیغات خود را به شیوه های مختلف و در مکان های مختلف نمایش می دهند. با توجه به اینکه در تبلیغات های دنیای مجازی بیشترین اشاره به گسترش فضای کسب و کار دیجیتال است و همیشه صحبت ها از کسب و کار های جهانی به میان می آید و دسترسی پذیری از همه جای دنیا یک بحث روزانه است. این امر باعث گردیده تا اکثر کسب و کار های کوچک دنیای وب و جوامع مجازی را برای خود مناسب نبینند و هیچ تلاشی برای ورود به آن نکنند.

اکثر کسب و کار های کوچک به این فکر می کنند که حضور در کسب و کار ها در فضای مجازی نیازمند یک تیم بزرگ و یک ساختار نظام مند در کسب و کار با کلی نیرو، تجهیزات و سرمایه است و این عاملی است که همیشه خود را از این فضا به دور نگه می دارند. در حالی کسب و کار های کوچک، خدماتی به مشتریان ارائه می دهند می توانند با حضور در فضای مجازی و استفاده از تکنیک های بازاریابی گوشه ای از قابلیت های این فضا نیز بهره ببرند.

شاید تعداد افرادی که در گوگل به دنبال جستجوی آرایشگاه زنانه در تجریش هستند نسبت به افرادی که آرایشگاه زنانه سرچ می کنند زیاد نباشد، ولی این نکته را باید در نظر داشت برای یک آرایشگاه که در تجریش که توان پاسخگویی به 10مشتری در روز را دارد، حضور در نتایج جستجوی آرایشگاه زنانه در تجریش بسیار مهم است زیرا اگر روزانه 5 مشتری را از طریق تبلیغات محیطی جذب کند، می تواند چندین مشتری دیگر نیز از طریق تبلیغات آنلاین جذب نماید و این در کیفیت کسب و کار بسیار موثر خواهد بود. طراحی وب سایت و حضور در کلید واژه های محلی هزینه بسیار کمتری نسب به حضور در کلید واژه های عمومی دارد زیرا کلید واژه های عمومی دارای سطح رقابتی زیادی هستند و طراحی سایت و مدیریت وب سایت باید به گونه ای انجام شود که توان رقابت با سایر سایت ها را داشته باشد. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که کسب و کار های کوچک نیازی به حضور در نتایج جستجوی کلید واژه های عمومی را ندارند، زیرا توان اجرایی پاسخگویی به حجم مشتری و تماس های کلید واژه های عمومی را ندارند.

طراحی سایت املاک

طراحی سایت املاک

امروزه با گسترش اینترنت، مخاطبان برای رفع سوالات و ابهامات خود، سعی دارند در ابتدا پاسخ خود را در فضای مجازی پیدا کنند. بنابراین هر کسب و کاری نیازمند این است که به گونه ای در فضای مجازی و اینترنت فعالیت داشته باشد تا در بازار رقابت نسبت به رقبای خود عقب نیوفتند. طراحی سایت املاک یکی از بهترین کار ها برای بنگاه های معاملاتی و بنگاه های املاک و مشاورانی که در زمینه فروش و رهن و اجاره ملک و باغ و... هستند، است. این افراد با طراحی سایت املاک به راحتی می توانند پاسخگوی کامل مشتریان خود باشند. ما با طراحی سایت های املاک و سایت هایی مشابه شیپور، دیوار و.. می توانیم این گزینه را در اختیار افرادی که در زمینه املاک فعال هستند، بگذاریم تا مستقیما با مشتری در ارتباط باشند.

یکی از سخت ترین کار ها برای افرادی که به دنبال خرید و فروش ملک هستند، این است که مدام به بنگاه های متفاوتی سر بزنند و طراحی سایت املاک، کار مشتریان را راحت کرده تا بجای اینکه به بنگاه های متفاوت مراجعه کنند و کلی زمان و هزینه صرف کنند و پس از بررسی کلی پرونده های متفاوت، به راحتی در منزل خود نشسته و مشخصات ملک ها را با دقت مشاهده کنند و پس از انتخاب برای بستن قرارداد، حضورا به بنگاه مراجعه فرمایند.

در طراحی سایت املاک باید یکسری قواعد و قوانین در آنها رعایت شود، از جمله

1) سرعت بالا آمدن سایت، که حداکثر باید 3 ثانیه طول بکشد تا مشتری به راحتی بتواند تمامی صفحات ملک ها را در مدت زمان کم بازدید کند تا با شما قرارداد ببندد.

2) سئو سایت از نظر سرچ کردن در گوگل بسیار مهم است و در سایت خود باید از کلمات کلیدی متناسب با شغل خود استفاده کنید.

3) در سایت خود باید تمامی ملک ها دارای تصاویر مجزا باشند و زیر هر تصویر باید جزئیات اعم از تعداد اتاق، متراژ، حیاط، بالکن، اندازه پذیرایی، اندازه آشپزخانه و... موجود باشد.

4) در سایت حتما باید نشانی یا نقشه موقعیت مکانی موجود باشد.

5) در وب سایت املاک باید یک قسمتی را برای ارائه پیشنهادات و قسمتی را برای نظردهی مخاطبان، حتما اختصاص داده شود. تمامی این کار ها ملزم به رعایت می باشند، زیزا باید به مخاطب حس اعتماد و اطمینان القا شود.

طراحی سایت زیبایی و آرایشگری

طراحی سایت زیبایی و آرایشگری

یکی از موضوعات اصلی و کاربردی برای افرادی که دارای سالن و یا آکادمی های آرایشگری و زیبایی دارند، داشتن یک سایت معتبر برای رجوع مخاطبان و مشتریان است. امروزه با افزایش تکنولوژی و جذب شدن افراد به سمت دنیای مجازی و اینترنت، یکی از بازارهای گرم برای صاحبان مشاغل سالن زیبایی، طراحی سایت زیبایی است. در این سایت آرایشگران می توانند علاوه بر تبلیغ خود، محصولات و برند تخصصی آرایشی و بهداشتی را تبلیغ و عرضه کنند. برای طراحی یک سایت زیبایی شما باید از متخصص این کار استفاده کنید و حتما موارد زیر در سایت خود رعایت شده باشد.

1- قالب سایت: قطعا قالب سایت یکی از اجزای مهم و قابل توجه است. شما باید از قالبی استفاده کنید که جذاب و شیک باشد زیرا مخاطبانی که به دنبال چنین سایتی هستند، به زیبایی سایت شما توجه بسیار خواهند داشت.

2- سرعت سایت: سایت شما از نظر سرعت بالا آمدن باید بسیار سریع باشد. سایت هایی که کند کار می کنند دیگر از رده خارج شده محسوب می شوند.

3- سئو سایت: سئو سایت شما مربوط به موتور های جستجوگر در گوگل می شوند. سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که زمانی که مخاطبان و مشتریان شما در اینترنت کلمه ( بهترین سالن زیبایی) یا ( سالن زیبایی مدرن) و ... جستجو می کنند، سایت شما جزو 5 سایت اول در گوگل نمایش داده شود.

4- خدمات: شما باید یک قسمتی را طراحی کنید تحت عنوان خدمات و تمامی خدماتی را که ارائه می دهید را آنجا به نمایش بگذارید. بذای مثال خدمات عروس یا خدمات داماد، کسانی که قصد ازدواج دارند دوست دارند در روز عروسی خود جزو بهترین ها باشند، بنابراین به دنبال بهترین خدمات هستند که شما می توانید این نیاز آنها را به بهترین شکل برآورده کرده و مخاطب را به مشتری خود تبدیل کنید.

5- مقاله های آموزشی: همچنین باید یک قسمتی را در سایت خود طراحی کنید تحت عنوان مقاله های آموزشی. این کار هم برای مشتریان و مخاطبان خود و هم از نظر موتور جستجوگر گوگل بسیار خائز اهمیت است و به بالا رفتن سایت شما از نظر رتبه قطعا کمک بسیاری خواهد کرد.

6- نمونه کار ها: شما می توانید نمونه کارهای خود را در سایت خود قرار دهید تا مخاطب کیفیت کار شما را مشاهده کند. نمونه کار های شما می تواند از جمله مدل مو، مدل آرایشی، مدل لباس و... باشد، اما به دلیل محدودیت در کشورمان نمیتوان هر مدلی را داخل سایت قرار داد پس بنابراین ما راهکار های مناسبی به شما پیشنهاد خواهیم داد.

7- معرفی: این قسمت بسیار مهم است و حتما باید قسمتی تحت عنوان معرفی در سایت خود داشته باشید تا در آن به معرفی کادر با تجربه خود ، خدمات اصلی و ویژه ای که ارئه می دهید و همچنین مدرک های معتبر آرایشگری خود را در آن قرار دهید تا مشتریان به راحتی به شما اعتماد کنند و زیبایی خودشان را به شما بسپارند.

طراحی سایت و ایده کسب و کار آنلاین

طراحی سایت و ایده کسب و کار آنلاین

استارتاپ واژه ایست که امروزه بسیار شنیده می شود. استارتاپ ها به ایده های کسب و کار نوپا اطلاق می شود. ایده های کسب و کار امروز شکل مدرن تر و ابعاد فناورانه تری پیدا کرده است و افرادی می توانسته اند با یک ایده بکر و جالب کسب و کار موفقی برای خود راه اندازی نمایند. بسیاری از این کسب و کار ها بر مبنای فناوری های نوین در حوزه IT طراحی و پیاده سازی شده اند. حوزه IT، با ایجاد و تحول مثبت در دسترس به خدمات و محصولات توانسته است سرعت بالایی را در کسب و کار های مدرن رقم بزند و مالکان این گونه کسب و کار ها نیز سود خوبی از این راه به دست آورده اند.

دسترسی به این سیستم ها از شیوه های مختلفی از قبیل وب سایت و اپلیکیشن گوشی های مختلف طراحی و پیاده سازی گردیده است. طراحی وب سایت برای این گونه ایده ها یک الزام اجرایی است و حتی اگر پلتفرم ارائه محصولات و خدمات وب سایت نباشد نیز باید یک وب سایت جهت معرفی پلتفرم، لینک دانلود اپلیکیشن ها و اصول و قوانین کسب و کار، سیاست های کاری و اصول دسترسی به خدمات و... همگی در وب سایت کسب و کار قرار می گیرند. دلیل تاکید بر استفاده وب سایت برای کسب و کار بخصوص کسب و کارهای آنلاین، استفاده از اصول دیجیتال مارکتینگ برای افزایش دامنه استفاده کاربران است. زیرا وب سایت دارای ویژگی جستجو شوندگی است و موتور های جستجو، وب سایت ها را جهت یافتن مطالب و موضوعاتی که کاربران جستجو می کنند، می گردند و با پیدا کردن وب سایت مناسب، آن را در نتایج جستجو ها نمایش خواهد داد. امروزه بیشتر کسب و کار های اینترنتی نیازمند پرداخت های آنلاین می باشند و با اوج گرفتن تحریم های بانکی و خدماتی آمریکا علیه کشورمان بسیاری از کسب و کار ها که از درگاه های بانکی جهت تراکنش های خود استفاده می کردند دچار مشکل شده اند و ما شاهد حذف بسیاری از نرم افزار های ایرانی از مارکت ها بخصوص اپ استور بودیم. طراحی سایت در این شرایط توانست با بکارگیری سیستم های مدرنی، طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ها در بستر وب بصورت PWA توانست راهگشای این نرم افزار ها باشد. تا کاربران بدون توجه به پلتفرم بتوانند از طریق این اپلیکیشن ها نرم افزار را مانند گوشی موبایل خود اجرا کنند.

طراحی وب سایت برای صادرات

طراحی وب سایت برای صادرات

امروزه ارتباطات بین المللی جایگاه خاصی در بین مردم جوامع مختلف پیدا کرده است. در جهانی که ارتباطات بر مبنای IT شکل گرفته است، استفاده از این فناوری برای معرفی محصولات و خدمات در سطح جهانی امری واضح و بدیهی است. بسیاری از شرکت ها و ساختار معرفی و فروش خود را بر پایه همین فناوری ایجاد کرده اند و از این طریق توانسته اند کسب و کار موفقی را پایه ریزی نمایند.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت اولین گام برای ورود این حوزه است. طراحی وب سایت برای صادرات محصولات و خدمات باید به گونه ای باشد که ساختار ها و ملزومات بین المللی بصورت کامل رعایت گردد تا بتوان از مزایای این بازار بهره برد. اولین و مهم ترین ویژگی، استفاده از چند زبان در وب سایت است. برای ورود به بازارهای جهانی در حوزه دیجیتال مارکتینگ استفاده از یک سایت چند زبانه اولین و بارزترین ویژگی است. با توجه به محدوده فعالیت و بازار سنجی، استفاده از زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی، چین و اسپانیایی باید در نظر گرفته شود. حال اگر بازار هدف، اروپا و آمریکای شمالی باشد، انگلیسی و فرانسه دارای اولویت بالا بوده و در صورتی که آمریکای جنوبی بازار هدف در نظر گرفته شود، اسپانیایی را می توان یک اولویت در نظر گرفت.

بعد از زبان موضوع دیگر معرفی محصولات با ساختار بین المللی است. در هنگام معرفی محصولات و خدمات ارائه اطلاعات جامع و کامل بسیار مهم است. ارائه کامل شرحی از کاربرد محصول یا خدمات، ارائه جدول اطلاعات فنی، ارائه تصاویر با کیفیت و گویا از محصول، ارائه گواهینامه ها و مجوز های بین المللی و... همه و همه در ایجاد جلب اعتماد مشتری بسیار تاثیر گذار است. ارائه اطلاعات باید به گونه ای باشد که گویی مشتری اکنون محصول و یا خدمات شما را بصورت حضوری لمس می کند. ارائه ویدئو در طراحی سایت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار بین المللی را دارید و برای محصول و یا برند خود باید یک نام انتخاب کنید، در انتخاب آن دقت و وسواس خاص داشته باشید. نام محصول و یا برند شما نباید در زبان های مختلف معنی بدی داشته باشد. کسب و کار های مختلفی در اثر انتخاب بد نام محصول از بین رفته اند. برخی کلمات در زبان های خاص دارای معنی خوبی نیستند و این می تواند در شکست برند شما نقش کلیدی ایفا کند. نام گذاری برند که احتمالا نام وب سایت شما نیز خواهد بود و قبل از اقدام به طراحی سایت باید نام مناسبی برای آن انتخاب گردد.

طراحی سایت برای آموزشگاه ها

طراحی سایت برای آموزشگاه ها

آموزشگاه های زیادی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. این آموزشگاه ها در حوزه های مختلفی چون ربان های خارجه، مهارت های فنی و حرفه ای، کشاورزی و سایر موضوع مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند. اینگونه مجموعه ها در بستر اینترنت می توانند به سادگی سطح آموزش خود را ارتقا دهند. امروزه آموزشگاه های مجازی جایگاه زیادی را بدست آورده و در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار آموزش را به خود اختصاص دهند. آموزش کجازی در بستر وب و طراحی سایت زیبا و کاربری می تواند در پیشبرد این هدف رهگشا باشد.

طراحی وب سایت های آموزشی در کلاس های جهانی راهبرد خوبی برای توسعه آموزش ها و شکافتن مرز کشور هاست. امروزه با توسعه اینترنت، سطح دانش افراد کشورهای مختلف بسیار به یکدیگر نزدیک شده است و افراد می توانند به سادگی از آموزش در سطح بین المللی بهره ببرند. آموزش های اینترنتی در بستر ویدئو های آموزشی یک راهکار جالب است که محبوبیت خود را به توسعه پهنای باند اینترنت مدیون است. هر قدر پهنای باند اینترنت توسعه می یابد، فعالیت های آموزشی به سمت مجازی شدن کشیده می شود و افراد بیشتری این شیوه آموزشی را به حضور در کلاس های حضوری ترجیح می دهند.

در وب سایت های آموزشی فرآیند های مختلفی انجام می گیرد. از جمله این فعالیت ها می توان به معرفی آموزشگاه در فضای مجازی و جذب مخاطب از طریق دیجیتال مارکتینگ، معرفی اساتید و توسعه برند شخصی آنها، معرفی دوره ها و ارائه سیلابس دوره، برگزاری آزمون آنلاین و مشاهده نتایج آزمون بلافاصله بعد از پایان آن و صدور گواهینامه مهارت آنلاین اشاره کرد. به وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که نمامی موارد فوق را مدیریت می نمایند، سیستم مدیریت آموزش یا (LMS) Learn Manage System گفته می شود.

بیشتر آموزشگاه ها نیاز به ورود به سیستم های پیچیده LMS را ندارند و طراحی سایت برای معرفی آموزشگاه، معرفی دوره ها و ثبت نام آنلاین برای آنها کافی خواهد بود. آموزشگاه ها می توانند با هزینه کمی دارای وب سایت جهت انجام موارد فوق باشند و از طریق دیجیتال مارکتینگ بازار خود را در محدوده فیزیکی که درآن فعالیت می نمایند، توسعه دهند. این آموزشگاه ها می توانند با استفاده از ابزار های اشتراک ویدئو بصورت رایگان وجود دارد و حتی دوره های خود را بصورت آنلاین برگزار نمایند.

منبع :