search
حلقه سفید

سئو سایت و افزایش سئو سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/05/18
سئو سایت و افزایش سئو سایت

به نظر شما برای اینکه وب سایتمان بهتر دیده شود و کاربران بیشتری را به خود جذب کند، چه باید کرد؟

پاسخ این سوال در سئو سایت و بهینه سازی آن در وب سایت شما می باشد. سئو چیست؟

کلمه سئو یا SEO که مخفف شده کلمه ی (Search Engine Optimization) است به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد. از سئو برای بهبود عملکرد وب سایت شما در موتور های جستجو و جذب افراد و بازدید کنندگان و مشتریان به وب سایت شما استفاده می شود. در حقیقت برای اینکه مشتریان شما نیاز های خودشان را رفع کنند، در گوگل و یاهو و یا سایر موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند. برای اینکه بتوانید کسب و کارتان را رونق دهید و از شهر خود به کل کشورگسترش دهید باید یک وب سایت داشته باشید که عملکرد سئو خوبی داشته باشد و ماژول ها و نیازمندی های سئو روی آن پیاده سازی شده باشد. همانطور که شما در اینترنت و فضای مجازی فعالیت دارید، رقیبان شما هم در اینترنت فعالیت دارند. پس برای اینکه مطمئن شوید که وب سایت شما بیشتر از وب سایت های رقیبانتان بازخورد دارد و مشتریان بیشتری جذب می کند باید حتما از تکنیک سئو استفاده کنید. فاکتور های بسیاری در بهبود عملکرد سئو و موتور های جستجو دخیل هستند که یکی از آنها استفاده از کلید واژه مناسب در متن و محتوای وب سایتتان است و دیگری لینک هایی است که از سایت های دیگر به وب سایت شما وارد می شود. پس باید بسیار با دقت باشید زیرا یک اشتباه کوچک می تواند شما را از صفحات اول گوگل به صفحات عقب تر بکشاند و این لطمه بسیاری بر شما و کسب و کارتان وارد خواهد کرد.

نداشتن سئو خوب در حقیقت به لطمه ای به برند شخصی و کاری شماست، برای مثال شما نمی توانید بهترین لوازم خانگی فروشی شهرتان باشید ولی در رتبه های پایین گوگل باشید. در این صورت نمی توانید ثابت کنید که کار شما بهتر از بقیه رقیبانات است. در ادامه این گفته اگر، اگر وب سایت شما در صفحات پایین تر باشد، اما عملکرد خوبی از خود نشان دهید و تعداد بازدیدکنندگان از وب سایتتان بیشتر شود، قطعا گوگل وب سایت شما را در صفحات بالاتر و اولیه نمایش خواهد داد. امروزه، دغدغه بساری از افراد این است که چگونه می توانیم در صفحه اول گوگل باشیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که بستگی به نوع فعالیت و تعداد رقبای شما در آن حیطه دارد. نمی توان زمان دقیقی برای رسیدن وب سایت شما به صفحه اول گوگل تعیین کرد، زیرا ممکن است یک وب سایتی براساس سابقه و تعداد رقیبان، اعتبار وب سایت، رقابت کلمات کلیدی که در وب سایت هدف گذاری کرده اید، در مدت زمان مشخصی به صفحه اول برسد و دیگری ممکن است چند برابر این مدت زمان زمان نیاز داشته باشد تا به آن جایگاه برسد.

طراحی سایت و سئو داخلی

طراحی سایت و سئو داخلی

طراحی سایت باید دارای ملزومات و ویژگی های خاصی باشد تا بهینگی لازم برای موتورهای جستجو یا سئو را تامین نماید.سئو دارای بخش های مختلفی است که یکی از مهمترین بخش های آن سئو داخلی یا همان بهینگی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو است.تمامی وب سایت ها قابلیت بهینگی لازم برای موتورهای جستجو را ندارند. طراحی سایت دارای نکات خاصی برای سئو است که باید رعایت شود.

عنوان صفحات

عنوان صفحات مهم ترین موضوع در سئو داخلی محسوب می شود. استفاده از عنوان مناسب برای صفحات براساس مطالب آنها می تواند کاربران بسیاری را به صفحه شما جذب کند و میزان حضور آنها را در سایت شما را افزایش دهد. مطالب و عناوین صفحات سایت شما باید بر اساس کلید واژه های مورد نظر شما انتخاب شود تا کاربرانی که در جستجوی موضوعات مورد نظر شما هستند بتوانند از مطالب موجود در وب سایت شما استفاده کنند.

توضیحات صفحات

توضیحات صفحات شرح مختصری از مطالب صفحه شماست. توضیحات مانند این است که در یک جمله، مختصری از یک مقاله را بیان کنند. توضیحات در موتورهای جستجو زیر عنوان صفحه شما نمایش داده میشود و افراد بر اساس آن تصمیم می گیرند که از صفحه شما بازدید کنند یا خیر. وجود کلید واژه های مورد نظر شما در توضیحات می تواند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو برای صفحه شما ایجاد نماید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی صفحات درتعیین امتیاز صفحات در موتورهای جستجو موثرند.کلمات کلیدی شما حتما باید در محتوای صفحه شما وجود داشته باشد. از میان کلمات کلیدی یک کلمه کلیدی انتخاب کنید که برای شما بسیار مهم است و بیشترین مخاطب را از طریق آن می توانید جذب کنید.این کلید واژه بهتر است در عنوان و توضیحات صفحه شما نیز وجود داشته باشد.

محتوای صفحه

محتوای صفحه باید مفید و آموزنده و جذاب باشد تا مراجعه کنندگان به سایت شما مطلب را بصورت کامل مطالعه کنند.موتورهای جستجو تعداد 300 کلمه را برای برای حداقل محتوای یک صفحه در نظر می گیرند، یعنی اگر صفحه شما کمتر از 300 کلمه محتوا داشته باشد، از نظر موتورهای جستجو فاقد محتوا است. موتورهای جستجو میانگین زمان حضور کاربران در صفحه شما را محاسبه می کنند و از این طریق متوجه می شوند که مخاطبان شما محتوای شما را مطالعه می کنند یا خیر. برای موتور های جستجو این موضوع که کاربران را به سمت صفحات مفید هدایت کنند بسیار مهم است.اگر مخاطبان شما به سرعت صفحه را ترک کنند در امتیاز صفحه شما تاثیر منفی دارد.

طراحی سایت و سئو داخلی (عوامل وب سایت)

طراحی سایت و سئو داخلی (عوامل وب سایت)

طراحی سایت به منظور حضور مخاطبان و مشاهده وب سایت توسط کاربران انجام می پذیرد.در مقاله قبلی در مورد سئو داخلی سایت و عوامل موثر در صفحه صحبت کردیم و در این مقاله می خواهیم موضوعات سئویی و مطالبی که خارج از یک صفحه وب است را بررسی کنیم.این موضوعات مواردی هستند که برای کل یک وب سایت باید اجرا گردند.

نقشه سایت

نقشه سایت یکی از کلیدی ترین موضوعات در سئو سایت است که باید ایجاد گردد. در واقع نقشه سایت یک فایل متنی با فرمت xml است که صفحات سایت را برای موتورهای جستجو معرفی می کند. این فایل با نام sitemap.xml در مسیر اصلی سایت باید در دسترس باشد.اگر وب سایت شما نقشه سایت ندارد به راحتی می توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین آن را برای وب سایت خود ایجاد کنید.یکی از این ابزارهای سایت www.xml-sitemap.com است که می توانید با وارد کردن آدرس سایت خود، نقشه سایت را دریافت کنید.این ابزار تا 500 صفحه رایگان است.

فایل ربات

فایل ربات فایلی است که به وسیله ی آن مشخص می کنیم که چه صفحه ای توسط موتورهای جستجو ایندکس شود و چه صفحه ای ایندکس نشود.اگر می خواهید تمامی صفحات شما در موتورهای جستجو ایندکس شود ، فایلی با نام robots.txt در پوشه root وب سایت خود بسازید و متن زیر را در آن قرار دهید.

User-agent:*

تطبیق گوشی های هوشمند

طراحی سایت باید به گونه ای باشد که شکل ظاهری آن با گوشی های هوشمند و تبلت ها منطبق باشد.به این گونه طراحی سایت،سایت واکنش گرا یا سایت رسپانسیو گفته می شود.در این ساختارها سایت به گونه ای طراحی می شود که در گوشی هوشمند و موبایل ، سایت شکل و قالب مخصوص به آن دستگاه را گرفته و نیاز به زوم و یا اسکرول عرضی برای خواندن مطالب را نداشته باشد.این ساختار باعث می گردد که موتور جستجو امتیاز بالاتری برای سایت شما در هنگام جستجو از طریق گوشی های هوشمند را بدهد.امروزه حدود 70% جستجو ها از طریق گوشی های هوشمند انجام می گیرد و حضور در نتایج گوشی ها بسیار حائز اهمیت است.

گراف

گراف ابزاری است که لینک سایت شما را در جوامع مجازی به صورت زیبایی نشان می دهد.هرچند این ابزار برای سایت شما در موتورهای جستجو ایجاد امتیاز نمی کند، ولی در معرفی صفحات شما در جوامع مجازی بسیار موثر است و می تواند باعث افزایش کلیک کاربران در جوامع مجازی شود.

طراحی سایت و سئو خارجی

طراحی سایت و سئو خارجی

طراحی وب سایت بدون در نظر گرفتن ویژگی های سئو کاربری چندانی ندارد.سئو دارای بخش بندی های زیادی است.یکی از بخش های مهم آن سئو خارجی است.سئو خارجی شامل موارد و کارهایی است که مربوط به طراحی داخلی وب سایت نیست و شما باید کارهایی را در خارج از سایت خودتان انجام دهید تا نتایج آن در جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو موثر باشد.

ابزار وب مستر تولز

گوگل دارای ابزار وب مستر تولز است که با استفاده از آن می توانید گزارشات کاملی از وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنید. برای معرفی وب سایت خود به این ابزار سودمند نیاز به ثبت کد اختصاصی وب سایت شما در تنظیمات دامنه است. برای این کار می توانید از متخصصین هاستینگ خود کمک بگیرید. بعد از ثبت می توانید نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید تا گزارش وضعیت ایندکس و یا خطای صفحات را مشاهده کنید. در این ابزار یک گزارش مفید و کاربردی مشاهده خواهید کرد که در آن تعداد قرار گرفتن سایت شما نتیجه موتور جستجوی گوگل و تعداد کلیک کاربران وجود دارد.

توسعه بک لینک

بک لینک، لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به سایت شما منتقل می شوند. این لینک ها به دو صورت follow و nofollow در وب سایت ها ثبت می شوند. ثبت لینک در وب سایت ها بصورت پیش فرض بصورت followاست. یعنی اگر ویژگی rel در لینک ثبت نشود و به صورت پیش فرض follow در نظر می گیرد. لینک follow به عنوان یک بک لینک برای سایت شما در نظر گرفته می شود. برخی از فروم ها و بلاگ ها اجازه ثبت بک لینک بصورت follow را نمی دهند و این سایت ها هنگام ثبت لینک به صورت خودکار عبارت rel=”nofollow” را به لینک ها اضافه می کنند. بهتر است برای توسعه بک لینک از فروم ها و وبلاگ هایی استفاده کنید، بک لینک ها بصورت nofollow ثبت نمی کنند.

حضور در شبکه های اشتراک ویدئو

شبکه های اشتراک ویدئو روز به روز محبوبیت زیادی پیدا می کنند و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می کنند.تولید و انتشار ویدئو در جذب مخاطب و استفاده از بک لینک های آن توسعه خوبی در سئو سایت شما ایجاد می کند و ابزار مفیدی برای سئو وب سایت شماست.

منبع :