یک طراحی وب سایت مجدد همیشه یک چالش است زیرا به منابع زیادی نیاز دارد و می تواند بسیار خطرناک باشد. ایده اجرای جدیدترین تکنولوژی و گرایش های طراحی وب سایت وسوسه انگیز است. اما به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است یک طراحی وب سایت قدیمی اما کاربردی داشته باشید تا یک طراحی وب سایت جدید براق که نتیجه ای نداشته باشد.
قبل از شروع فرآیند طراحی وب سایت مجدد ، ضروری است که هدف پشت آن را به وضوح تعریف کنید.
چرا به طراحی وب سایت مجدد نیاز دارید؟
اگرچه کاربران اغلب طراحی وب سایت مجدد را به عنوان تغییر ظاهر درک می کنند، همیشه اینطور نیست. معمولاً سه دلیل اصلی برای طراحی وب سایت مجدد وجود دارد:
- 1- قابلیت استفاده بهتر و فروش بیشتر. اگر طراحی وب سایت شما سال هاست به روزرسانی نشده است و مشتریان بالقوه را به دلیل مشکلات جدی در قابلیت استفاده از دست میدهید، طراحی وب سایت مجدد ممکن است گزینه خوبی باشد.
- 2- تغییرات ساختاری کسب و کار مدل کسب و کار شما به طور قابل توجهی تغییر کرده است و طراحی وب سایت شما دیگر نشان دهنده کسب و کار واقعی شما نیست. به عنوان مثال، شما قبلا یک گل فروشی فیزیکی و طراحی وب سایت اطلاعاتی ساده داشتید. اکنون شما به سرویس تحویل گل فقط به صورت آنلاین روی آورده اید و به عملکرد ایمیل تجارت الکترونیک نیاز دارید.
- 3- نام تجاری. 55 درصد از مردم به طور کلی از یک نام تجاری ناامید می شوند که تجربه ناامید کننده ای در طراحی وب سایت خود داشته باشند. رفع تجربه کاربری بد می تواند برند شما را تقویت کند.
گاهی اوقات طراحی وب سایت مجدد نیز می تواند بخشی از یک فرآیند بزرگتر تغییر نام تجاری باشد. اگر هویت برند بصری شما به طور قابل توجهی تغییر کند، طراحی وب سایت شما نیز باید تغییر کند.
شناسایی یک هدف واضح، تصمیمات طراح UX طراحی وب سایت و مدیر پروژه را در طول فرآیند هدایت می کند.
تعیین معیارها
اگر برای موفقیت برنامه ریزی می کنید، پس باید معیارهای موفقیت را از قبل مشخص کنید.
هنگامی که یک هدف کلی برای طراحی وب سایت مجدد دارید، اهداف قابل اندازه گیری را برای پروژه طراحی وب سایت مجدد تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید پس از طراحی وب سایت مجدد به فروش بیشتری دست یابید، می توانید اهدافی را برای نرخ تبدیل قیف فروش یا متوسط درآمد هر مشتری تعیین کنید.
این اهداف باید تا حد امکان دقیق باشند. و بهترین پایه برای این معیار فعلی شماست.
برای تعیین معیار خود، باید به دو سوال اصلی پاسخ دهید.
1- وضعیت فعلی طراحی وب سایت شما با توجه به معیارهایی که به عنوان شاخص های موفقیت اندازه گیری می کنید چگونه است؟
2- چگونه طراحی وب سایت شما با رقبای شما مقایسه می شود؟
اگر تجزیه و تحلیل طراحی وب سایت مجدد به خوبی پیکربندی شده باشد، پاسخ به سوال اول دشوار نخواهد بود. معیارهای میانگین خود را برای 12 ماه گذشته به عنوان پایه در نظر بگیرید. در اکثر موارد طراحی وب سایت مجدد ، شما همچنین باید یک تست قابلیت استفاده با معیارهای کمی را به عنوان بخشی از معیار خود انجام دهید.
برای معیار رقیب، می توانید ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی را انجام دهید. این یک تمرین عالی است که نه تنها نقاط ضعف و قوت رقبای شما را آشکار می کند، بلکه برخی از ایده هایی را که قصد «دزدیدن» آنها را داشتید، تأیید می کند.
ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی می تواند به عنوان یک بررسی تخصصی توسط یک متخصص UX طراحی وب سایت با تجربه یا به عنوان آزمایش کاربر انجام شود. زمانی که کاربران طراحی وب سایت وظایف از پیش تعریف شده ای را در دو یا چند طراحی وب سایت رقیب انجام می دهند، مورد دوم یک تست قابلیت استفاده استاندارد است.
هدف کاربر طراحی وب سایت را با اهداف تجاری مطابقت دهید
همانطور که طراحی وب سایت جدید شما باید کاربر محور باشد، رسیدن به اهداف تجاری شما نیز مهم است. در غیر این صورت، کل فرآیند بیهوده خواهد بود.
اما چگونه می توانید اولویت های کسب و کار را با نیازهای کاربران طراحی وب سایت هماهنگ کنید؟
با دانستن اینکه کاربر طراحی وب سایت هدف شما دقیقاً چه چیزی می خواهد با مراجعه به شخصیت های کاربر موجود شروع کنید. اگر قصد دارید پس از طراحی وب سایت مجدد ، گروه جدیدی از مشتریان را هدف قرار دهید، باید تحقیقات کاربری را انجام دهید و شخصیت مربوطه را بسازید.
این مهم است زیرا هر شخص ممکن است در هنگام مرور قصد متفاوتی داشته باشد. دانستن هدف کاربر در هر مرحله از سفر مشتری به شما این امکان را می دهد که آنها را به اقدامات مورد نظر خود راهنمایی کنید. هنگام طراحی وب سایت هر صفحه ، این دو سوال را از خود بپرسید.
1- کاربر طراحی وب سایت در این مرحله چه می خواهد؟
2- در این مرحله از کاربر طراحی وب سایت می خواهیم چه کاری انجام دهد؟
در اینجا یک مثال ساده است. فرض کنید در حال طراحی وب سایت مجدد جریان رزرو برای یک طراحی وب سایت هتل هستید. پس از پر کردن تاریخ و اطلاعات مکان، کاربر در صفحه طراحی وب سایت انتخاب نوع اتاق قرار می گیرد.
در این صفحه، کاربران طراحی وب سایت در تلاش هستند تا بهترین نوع اتاق ممکن را در محدوده تاریخ و محدودیت بودجه انتخاب کنند. در واقعیت، مردم هنگام خرید آنلاین بیشتر به شهود متکی هستند تا تفکر منطقی. بنابراین شما، به عنوان یک کسب و کار، می توانید کاربر را برای انتخاب نوع اتاق گران تر با ترکیبی از UX طراحی وب سایت و محتوا راهنمایی کنید.
به محتوا طراحی وب سایت توجه کنید
محتوای طراحی وب سایت قدرتمندترین ابزار فروش شماست، به همین دلیل است که هنگام طراحی وب سایت مجدد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. دو جنبه در آن وجود دارد.
1- طراحی وب سایت بصری و محتوا باید دست به دست هم بدهند.
2- نسخه طراحی وب سایت مجدد طراحی وب سایت مجدد باید قادر به فروش باشد.
این یعنی چی؟
طراحی یک صفحه طراحی وب سایت بدون داشتن محتوای دقیق همیشه چالش برانگیز است. در عین حال، شما به سختی می توانید یک پیش نویس محتوای نهایی برای یک صفحه طراحی وب سایت داشته باشید که هنوز وجود ندارد. برای شکستن این حلقه، باید روی طراحی وب سایت و محتوا با هم کار کنید و در عین حال نیت کاربر را در نظر داشته باشید.
از طرف دیگر، شما باید در مورد نسخه طراحی وب سایت خود تجدید نظر کنید تا با طراحی وب سایت جدید مطابقت داشته باشد و در نهایت فروش بیشتری داشته باشد. با توجه به جنبه های احساسی تصمیم گیری مصرف کننده، ایجاد ارتباط با کاربر طراحی وب سایت از طریق محتوای دقیق نوشته شده و کپی برداری بسیار مهم است. شما باید به زبان آنها صحبت کنید و نشان دهید که چگونه کسب و کار شما دقیقاً می تواند مشکلات آنها را حل کند.
در اینجا یک مثال عالی از Muzzle App آمده است. توجه داشته باشید که کپی با حروف کوچک و بسیار غیر رسمی است. اما چیزی که واقعاً به کاربر می گوید این است که «ما میدانیم چه احساسی از خجالت در هنگام پخش صفحه نمایش دارد و مطمئن می شویم که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد».
در مورد استراتژی موبایل اول یا دسکتاپ اول تصمیم بگیرید
شما آمار را می دانید. موبایل برای ماندن اینجاست و به احتمال زیاد به زودی در همه صنایع از دسکتاپ پیشی خواهد گرفت. در سال 2017، بیش از نیمی از ترافیک طراحی وب سایت جهانی از دستگاه های تلفن همراه و بیشتر در آسیا بود، جایی که 65.7 درصد از بازدیدهای صفحه طراحی وب سایت از طریق تلفن همراه ایجاد شد.
اما آیا این بدان معناست که شما باید با رویکرد اول موبایل طراحی کنید؟
جواب کوتاه، نه است. اما بیایید کمی عمیق تر شیرجه بزنیم.
طراحی وب سایت اول موبایل ایده ارتقای پیشرونده در مقابل طراحی وب سایت اول دسکتاپ را تکرار می کند، که نشان دهنده انحطاط برازنده است. زمانی که طراحی وب سایت موبایل تازه شروع به کار می کرد، تنها به عنوان یک رویکرد طراحی وب سایت چند صفحه نمایش، تنزل چشمگیری داشت. این به معنای طراحی وب سایت برای حداکثر اندازه صفحه نمایش و عملکرد کامل، سپس طراحی وب سایت برای صفحه نمایش های کوچکتر بر اساس آن است.
از سوی دیگر، بهبود پیشرونده برعکس است و ابتدا برای صفحه نمایش موبایل طراحی می شود.
هر دو می توانند خوب باشند. هر دو می توانند موثر باشند. بستگی به اهداف کسب و کار و طراحی وب سایت شما دارد.
به عنوان مثال، اگر 80 درصد از فروش طراحی وب سایت شما از طریق موبایل انجام می شود و شخصیت کاربر شما احتمالاً این رفتار را حفظ می کند، باید رویکرد اول موبایل را انتخاب کنید.
با صفحه اصلی طراحی وب سایت خود تأثیر بگذارید
آیا می دانید چه کسی در صفحه اصلی طراحی وب سایت قرار می گیرد؟
برای اکثر طراحی وب سایت ها، اینها برای اولین بار بازدید کننده هستند. آنها در مورد کسب و کار شما یا محصولات و خدمات شما اطلاعات کمی دارند. پس باید از این فرصت برای گرفتن آنها استفاده کنید. و پنجره بسیار کوچک است. یکی از مطالعات گوگل نشان داد که کاربران طراحی وب سایت اولین برداشت خود را در کمتر از 50 میلی ثانیه ایجاد می کنند، یعنی "احساس درونی" در مورد طراحی وب سایت شما.
همین مطالعه نشان میدهد که طراحی و طراحی وب سایتی که از نظر بصری پیچیدگی کمتری دارد، زیباتر تلقی میشود.
بنابراین چگونه می توانید کاری کنید که کاربران طراحی وب سایت جدید بمانند؟
مطالعه ای بر روی ر متقاعد کننده طراحی وب سایت های مقصد نشان می دهد که عناصر طراحی وب سایت الهام بخش بیشترین تأثیر را در شکل گیری اولین برداشت مثبت داشتند. این ایده داشتن تصاویری با کیفیت عالی و جمله بندی جذاب برای گفتن داستان برند شما و الهام بخشیدن به کاربران برای کاوش عمیق تر در طراحی وب سایت را تقویت می کند.
روی سفر حیاتی کاربر تمرکز کنید
اگر به مثال طراحی وب سایت هتل برگردیم، تعدادی از مسیرها وجود دارد که کاربران طراحی وب سایت می توانند در نهایت رزرو کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند در صفحه پیشنهاد ویژه فرود آیند و رزرو کنند. یا ممکن است آدرس ایمیل هتل شما را پیدا کنند و درخواست رزرو بفرستند.
هر راهی را که انتخاب کنند، در نهایت می توانند رزرو کنند. اما یک مسیر سفر کاربر وجود دارد که رایج ترین است و جایی است که شما پول در می آورید.
به آن سفر حیاتی کاربر می گویند.
در پروژه طراحی وب سایت مجدد اینجاست که باید بیشتر وقت خود را صرف کنید. احتمالاً تکرارهای زیادی وجود خواهد داشت، بنابراین بهتر است آزمایش کاربر طراحی وب سایت را روی جریان بحرانی زودتر شروع کنید.
نتیجه
طراحی وب سایت مجدد می تواند بسیار مشکل باشد و بازگشت به طراحی وب سایت قدیمی یک گزینه نیست. اما با وجود بسیاری از طرف های درگیر در این پروژه، ممکن است به راحتی به بحثی مبدل شود که کدام طراحی وب سایت بهتر است. برای جلوگیری از این امر، با تعیین انتظارات واضح برای پروژه شروع کنید و مطمئن شوید که کل تیم در هیئت مدیره هستند. برای اتخاذ تصمیمات کلیدی طراحی وب سایت ، یک رویکرد تحقیق و داده محور را اتخاذ کنید.
با ترکیبی سالم از برنامه ریزی دقیق و انعطاف پذیری، طراحی وب سایت مجدد شما بهترین شانس را برای موفقیت خواهد داشت.
آنچه را که می خوانید دوست دارید؟