جستجوی صوتی یک فناوری جدید است که به شما امکان می دهد با استفاده از اعلان های صوتی، چیزهایی را به صورت آنلاین جستجو کنید. اگرچه 11 سال است که از آن استفاده می شود، اما اخیراً مورد استفاده قرار گرفته است.
موقعیت کسب و کار خود را در اولین دنیای صوتی که به سرعت نزدیک می شود
پذیرش گوشی های هوشمند به شدت افزایش یافته است، بنابراین منجر به تغییرات قابل توجهی در چشم انداز جستجو شده است. ما به سرعت در حال وارد شدن به دنیای اول صدا در مورد جستجوها هستیم.
علاوه بر این، از آنجایی که کسب وکارها پلتفرم های تجارت الکترونیک را دسته جمعی می پذیرند، شما هیچ گزینه ای ندارید جز اینکه با بهینه سازی محتوا، خرید سایت و هر چیز دیگری برای همگام شدن با زمانهای در حال تغییر، ایمن باشید.
تقلا برای تعداد محدود مشتری واقعی است. بنابراین چگونه می توانید جستجوی صوتی و فناوری پوشیدنی را برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به مشتریان خود بهینه کنید؟
یک برنامه اجرایی خوب ارائه دهید
با افزایش استفاده از صدا برای جستجو، باید کسب و کار خود را با نیازهای جستجوی صوتی فعلی و آینده تطبیق دهید. این بدان معناست که شما باید یک استراتژی ایجاد کنید. شما باید تمام کلمات کلیدی مورد نیاز در طراحی سایت خود، محتوای موجود و نیازهای آینده خود را ارزیابی کنید. سپس باید محتوای جدیدی تولید کنید.
در لیست آنلاین قرار بگیرید
اگر یک تجارت محلی هستید، این برای شما خوب است. اما اگر نیستید، می توانید از این یکی صرف نظر کنید. اگر محلی هستید، یکی از راههای آماده شدن برای جستجوی صوتی، اطمینان از اینکه در فهرست آنلاین قرار گرفته اید، است.
برای مثال، اگر محصولات فناوری پوشیدنی را می فروشید، می دانید که اندازه نمایشگر آنها محدود است. علاوه بر این، گوشی های هوشمند از دستیارهای صوتی استفاده می کنند – به عنوان مثال، دستیار گوگل برای اندروید و سیری برای دستگاه های اپل.
برخلاف نتایج جستجوی متنی Google، دستیارها نمی توانند نتایج جستجو را به ویژه برای مشاغل محلی نشان دهند. در عوض، ابتدا فهرستهای کسب وکار را نشان میدهند. خوب، در مرحله شما طراحی سایت خود را بهینه نمی کنید.
در مورد کلمات کلیدی در طراحی سایت خود تحقیق کنید
به یاد داشته باشید که مشتریان شما از جستجوی صوتی استفاده می کنند نه از کلمات کلیدی. این بدان معناست که به دلیل ماهیت ارتباطات انسانی باید با افزایش طول کلمه کلیدی مقابله کنید.
بنابراین به جای هدف قرار دادن کلمه کلیدی مانند "کیک تولد آناناسی"، باید روی چیزی مانند "آیا فروشنده قابل اعتمادی برای کیک تولد آناناسی سراغ دارید؟" به معنای ارائه گزینه های نتایج به شما نیست، بلکه شما را به عملکرد یک محصول هدایت می کند.
اگر هنوز در مورد آن گیر کرده اید، می توانید بر روی نرم افزار SEO خوب سرمایه گذاری کنید تا به محدود کردن رشته کلید واژه خاصی که برای طراحی سایت شما مناسب است کمک کند.
برای جستجوی محلی بهینه سازی کنید
پس از اینکه فهرستهای محلی خود را انجام دادید و محتوای محلی تولید کردید، باید فهرست خود و محتوا را برای جستجوی محلی بهینه کنید. بیشتر جستجوهای صوتی اطلاعات مربوط به سرعت هایی را هدف قرار می دهند که شخصی باید از آنها بازدید کند. به عنوان مثال، این می تواند در مورد "بهترین مکان ها برای خرید فست فود در نیوجرسی" یا شاید "مکان های فست فود در نیوجرسی" باشد.
چگونه طراحی سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید:
زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید
بر اساس مطالعه ای که توسط Backinko انجام شد، طراحی سایت هایی که دارای محتوای ساده و قابل هضم هستند در صفحات اول SERP رتبه بهتری دارند. همین مطالعه همچنین نشان داد که گوگل (و در توسعه، موتورهای جستجو) صفحات طراحی سایت با زمان بارگذاری پایین را ترجیح می دهند.
از سئوی طولانی مدت برای وب سایت استفاده کنید
در حالی که استفاده از کلمات کلیدی طولانی مانند چند وقت پیش محبوب نیست، یکی از راه های عالی برای بهینه سازی طراحی سایت شما برای جستجوی صوتی است.
دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا مانند یک طلسم عمل می کند. یکی این است که جستجوهای صوتی از طریق یک رشته متن طولانی تر انجام می شود. ثانیاً، دستیارهای هوشمند طوری طراحی شدهاند که پاسخهایی شبیه به پاسخ را برای همه سؤالاتی که ما می کنیم ارائه دهند.
در نتیجه، استفاده از سئوی طولانی به ما کمک می کند تا برای قطعه های برجسته بهینه سازی کنیم. در نتیجه، همیشه شما را مستقیماً به بالای نتایج جستجو میفرستد.
سوالات مخاطبان خود را هدف قرار دهید.
بیشتر جستجوهای صوتی به صورت سؤال است. به سوالاتی که مردم از الکسا، سیری یا دستیار گوگل میکنند فکر کنید. همه آنها به صورت سؤال هستند. به عنوان مثال، "چگونه سگم را حمام کنم؟" چنین سوالاتی همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوای مناسبی دارید که متناسب با اقدامات مخاطبان شما باشد.
محتوای مناسب با جستجوی صوتی تولید کنید
همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوای محاوره ای و خوانا تولید کرده اید. برای اینکه صدای خودکار به وضوح خوانده شود، مطمئن شوید که در کلاس نهم چیزی نوشته شده است.
محتوای محلی بیشتری تولید کنید
جستجوهای صوتی بسیار زیادی برای محتوای محلی است. با تولید محتوای مرتبط محلی که نیازهای محلی مردم شما را برآورده می کند، به بهبود سئوی جستجوی صوتی و فناوری پوشیدنی شما کمک زیادی می کند. اما، لازم نیست کسب و کار شما محلی باشد تا بتوانید محتوای طراحی سایت محلی تولید کنید.
همچنین میتوانید حجم زیادی از محتوای محلی را تهیه کنید که علیرغم موقعیت مکانی شما، به کسب و کار شما ترافیک بیشتری میآورد.
تجربه کاربری همه چیز است
بر خلاف SERP های معمولی، جستجوی صوتی بر روی یک طراحی سایت برای پرس و جو تمرکز می کند. مطمئن شوید که دستیار صوتی میتواند به سرعت به تمام اطلاعات مورد نیاز شما دسترسی پیدا کند. این همچنین به این معنی است که طراحی سایت شما باید سازگار با موبایل، سریع و ایمن از HTTP باشد.
از طرح واره و قالب بندی ساختار یافته استفاده کنید.
در یکی از مطالعات Backlinko، آنها دریافتند که حدود 40.7٪ از تمام پاسخ های صوتی گوگل از یک قطعه ویژه گوگل است. گاهی اوقات به عنوان پاسخهای سریع از آنها یاد میشود، این پاسخها خلاصهای از طراحی سایت های منتخب هستند و اغلب شامل پیوندی به منبع اطلاعات هستند.
برای اینکه طراحی سایت شما برجسته شود، باید اطمینان حاصل کنید که پاسخ های مختصری به سؤالات ارائه می دهید که بیشتر توسط مخاطبان شما پاسخ داده می شود.
از سئوی معمولی تسلیم نشوید
وقتی روی تولید محتوای عالی و انجام سئوی قدیمی خود تمرکز می کنید، احتمالاً در جستجوی صوتی نیز عملکرد خوبی خواهید داشت. به همین دلیل است که طراحی سایت هایی که دارای تعامل اجتماعی بالا، رتبه بندی بهتر و اعتبار دامنه بالایی هستند در جستجوی صوتی بهتر در طراحی سایت ها عمل می کنند.
صدا در حال تبدیل شدن به حس بزرگ بعدی در صنعت جستجو است. برای اینکه کسبوکارها در سال 2021 در صدر قرار بگیرند، باید بتوانند SEO جستجوی صوتی بهتری را در کنار سئوی معمولی انجام دهند.