search
حلقه سفید

5 مرحله برای بهبود تجربه کاربر با فرآیند توسعه طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/03/30
5 مرحله برای بهبود تجربه کاربر با فرآیند توسعه طراحی وب سایت

مشاهده می شود که 75 درصد از اعتبار یک طراحی وب سایت به طراحی آن بستگی دارد. این امر سرمایه گذاری در طراحی وب سایت، خدمات توسعه طراحی وب سایت و ارتقای تصویر برند خود را ضروری می کند.

این امر اتخاذ یک فرآیند طراحی وب سایت را شامل تمام مراحل ضروری می کند که ساختار و نظم مناسب را در فرآیند تسهیل می کند.

این تضمین می کند که طراحی و توسعه طراحی وب سایت شما به شرح زیر است:

  • سودآور
  • بسیار کاربردی
  • معتبر

بنابراین، در نظر گرفتن جنبه های خاصی مانند چارچوب های پویا برای توسعه طراحی وب سایت و طرح بندی در طول برنامه ریزی طراحی وب سایت و تعریف الزامات ضروری است.

5 مرحله برای بهبود تجربه کاربر با فرآیند توسعه طراحی وب سایت

امروز، چند مرحله ضروری را مورد بحث قرار داده‌ایم که باید در یک فرآیند موفق طراحی وب سایت برای نتایج امیدوارکننده طراحی وب سایت لحاظ کنید.

در اینجا ساختار به نظر می رسد:

  • بهینه سازی طرح بندی صفحه طراحی وب سایت
  • راهنمای سبک برای ناوبری بهتر
  • طراحی UX و UI طراحی وب سایت برای سفرهای کاربر بهبود یافته
  • ارزیابی کیفی
  • راه اندازی موفق و تاکتیک های پس از پرتاب

بهینه سازی طرح بندی صفحه طراحی وب سایت

این اولین مرحله در فرآیند طراحی وب سایت و احتمالاً حیاتی ترین مرحله است. برای ایجاد یک طرح بندی صفحه طراحی وب سایت با ساختار مناسب، باید روی بینش عمیق طراحی وب سایت تمرکز کنید.

برای این منظور، شما باید چیدمان را برنامه ریزی کنید، از جمله ایجاد نقشه طراحی وب سایت که ساختار و اسکلت طراحی وب سایت را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، باید روی نقشه برداری از محتوای هر صفحه تمرکز کنید.

خدمات توسعه طراحی وب سایت مناسب می تواند سفرهای آسان کاربر را که منجر به نقاط تبدیل می شود، تعریف کند. این باعث می شود تا کاربران طراحی وب سایت بتوانند بدون زحمت در طراحی وب سایت حرکت کنند.

حرکت بعدی کانال کردن قیف تبدیل طراحی وب سایت است و برای انجام این کار، باید صفحات مهم و محتوای مورد نیاز برای همه این صفحات را بشناسید.

به عنوان خدمات توسعه اپلیکیشن طراحی وب سایت ، توصیه می کنیم این موارد را در اولویت قرار دهید:

  • آگاهی از محصول یا برند
  • توجه
  • علاقه
  • تبدیل
  • وفاداری

یک راه هوشمند برای بهینه سازی صفحه آرایی از طریق برنامه ریزی و انجام تمام الزامات قبل از راه اندازی بزرگ طراحی وب سایت است.

راهنمای سبک برای ناوبری بهتر

هنگامی که کل فرآیند برنامه ریزی تکمیل شد، خدمات طراحی طراحی وب سایت می تواند یک راهنمای سبک برای اطمینان از یکنواختی در سراسر طراحی وب سایت ایجاد کند.

راهنمای سبک مجموعه ای از اسناد است که حاوی اطلاعاتی در مورد طراحی، محتوا و جنبه های فنی یک طراحی وب سایت است. هدف از این سند این است که به عنوان مرجعی برای بهترین شیوه ها در طراحی وب سایت باشد. همچنین نمونه هایی از عناصر رایج، شبکه های طرح بندی صفحه و مشخصات تایپوگرافی را ارائه می دهد.

راهنمای سبک طراحی وب سایت سندی است که به طراحان طراحی وب سایت کمک می کند تا از طریق دستورالعمل هایی برای طراحی بصری و ارائه محتوا، طراحی وب سایت ایجاد کنند.

راهنمای سبک مجموعه ای از استانداردها و دستورالعمل هایی است که تیم طراحی وب سایت و توسعه از آن پیروی می کند تا اطمینان حاصل شود که سایت سازگار و در دسترس است.

راهنماهای سبک معمولاً عناصر مفید را در طراحی وب سایت تعریف می کنند:

  • رنگ‌ها: طراحان طراحی وب سایت تعیین می‌کنند که چه رنگ‌هایی برای عناصر مختلف مانند سرصفحه، دکمه‌ها و متن دیگر استفاده شود.
  • لوگوها: منوی قراردادی در مقابل منوی کامل - این یکی از مراجع ضروری است که طراحان طراحی وب سایت هنگام ایجاد دستورالعمل هایی برای لوگوها در مورد نحوه استفاده از آنها، در چه اندازه، نسخه و رنگ به آن توجه می کنند.
  • تصویر و عکاسی: در این مرحله، طراحان دستورالعمل‌هایی را برای انواع تصاویر و تصاویر می ‌سازند که می‌تواند همراه با رنگ ‌بندی آنها مورد استفاده قرار گیرد.
  • تایپوگرافی: طراحان طراحی وب سایت دستورالعمل‌هایی را برای استفاده از فونت در پاراگراف‌ها، سرصفحه‌ ها و لینک‌ ها تنظیم می ‌کنند. این دستورالعمل ها شامل رنگ ها، انواع، فاصله خطوط، وزن ها، هسته ها و موارد دیگر است.

طراحی UX و UI برای بهبود سفرهای کاربر

88 درصد از مشتریان آنلاین موافقند که پس از تجربه کاربری ضعیف هرگز به طراحی وب سایتی باز نمی گردند. تجربه کاربری یک عنصر حیاتی از یک طراحی وب سایت است. فقط دروازه رضایت کاربر است.

فرآیند طراحی وب سایت شامل دو مرحله برجسته است:

طراحی وب سایت تجربه کاربر (UX) : این مرحله، متخصصان UX طراحی وب سایت را در طرح های صفحه سیاه و سفید، که معمولا به عنوان وایرفریم شناخته می شوند، تکرار می کنند. این قاب‌های سیمی طرح ‌بندی محتوا را به نمایش می ‌گذارند تا بتوانید قیف تبدیل را تجسم کنید و عناصر مزاحم مانند عکاسی، رنگ و غیره را حذف کنید.

رابط کاربری (UI) : پس از تایید وایرفریم‌ها، تیم طراحی وب سایت به جزئیات جزئی می‌پردازد که به طراحی وب سایت حیات می ‌بخشد. طراحان رابط کاربری طراحی وب سایت تصویرگر، رنگ، تعریف اشکال، فونت و جلوه های دیگر را به وایرفریم اضافه می کنند.

طراحی نهایی و تایید شده UI طراحی وب سایت به یک راهنمای سبک تبدیل شده و به تیم توسعه طراحی وب سایت تحویل داده می شود.

ارزیابی کیفی

آزمایش ‌ها و آزمایش‌ها می ‌توانند راه‌ اندازی موفق طراحی وب سایت را ارتقا دهند. این امر ضروری است که کارشناسان توسعه طراحی وب سایت آزمایش های داخلی را قبل از راه اندازی انجام دهند. این متخصصان می توانند کاربران طراحی وب سایت واقعی را برای انجام تست های طراحی وب سایت شما استخدام کنند.

در طی این ارزیابی کیفیت، آژانس های طراحی دیجیتال و طراحی وب سایت تمامی لینک ها و محتوای منتشر شده در طراحی وب سایت را تأیید و آزمایش می کنند. علاوه بر این، ما هر گونه ناهنجاری فنی یا خطای عملکردی احتمالی را جستجو می کنیم.

این خطاها می‌تواند هر چیزی باشد، از زمان ‌بر بودن بارگذاری صفحه گرفته تا چت‌ بات نامناسب. کارشناسان همچنین بررسی می کنند که همه ثبت نام ها، فرم ها و سایر ویژگی ها به راحتی در طراحی وب سایت اجرا می شوند.

در این مرحله، بازخورد کاربر قابل توجه است زیرا می تواند اطلاعاتی را که طراحی وب سایت به مخاطبان خود ارائه می دهد به اشتراک بگذارد. با این بازخورد، شما می توانید هر گونه اطلاعات گمراه کننده یا ناخواسته را تغییر دهید.

در طول این مرحله، استراتژیست های دیجیتال باید تأیید کنند که آیا CMS وب سایت موارد زیر را انجام می دهد یا خیر:

  • پاسخگو است
  • تجربه کاربرپسندی دارد
  • پیچیده نیست

اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت بر روی چندین دستگاه آزمایش شده و در مرورگرهای مختلف بررسی می شود تا از بهترین شیوه های QA اطمینان حاصل شود. یک قدم جلوتر بردارید و آنها را در مناطق زمانی مختلف آزمایش کنید. هنگامی که چندین جستجو به طور همزمان انجام می شود، طراحی وب سایت ها کند می شوند، بنابراین به یاد داشته باشید که این جنبه را آزمایش کنید.

راه اندازی موفق و تاکتیک های پس از پرتاب

همه تیم ‌ها باید مراقب باشند و زمانی که تاریخ راه‌ اندازی طراحی وب سایت نزدیک است، حق انجام وظایف متنوع را دارند.

به عنوان مثال، آژانس دیجیتال باید به موارد زیر توجه داشته باشد:

  • ابتدا، با مشتری تأیید کنید که آیا قبلاً بسته میزبانی را خریداری کرده‌ اند، برنامه خود را دارند یا می‌ خواهند آژانس آنها را پوشش دهد.
  • ما یک ایمیل به شما می‌فرستیم که به شما اطلاع می‌دهد که طراحی وب سایت فعال خواهد بود و ما نیاز به دسترسی به دامنه داریم. به این ترتیب، ما می توانیم تمام داده های لازم را به دلایل مدیریتی و امنیتی بهبود یافته به Cloudflare منتقل کنیم.
  • یک چک لیست چند مرحله ای تنظیم کنید تا از دست ندادن جنبه های جزئی جلوگیری کنید و از راه اندازی روان اطمینان حاصل کنید.
  • با این دستورالعمل ها، احتمالا شاهد یک راه اندازی موفق خواهید بود!

مهم ترین خطای شرکت ها نادیده گرفتن طراحی وب سایت پس از راه اندازی آن است. تنها جنبه ای که آنها در نظر می گیرند فروش به دست آمده از طریق این طراحی وب سایت است.

متأسفانه، آنها فراموش می کنند که چیزی به نام تعمیر و نگهداری پس از راه اندازی وجود دارد، و اگر می خواهید از طراحی وب سایت بازدهی داشته باشید، این یک جنبه مهم است.

شما باید به متخصصان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما بدون مشکل است و به طور مداوم کار می کند.

به عنوان یک آژانس طراحی وب سایت ، ما یک فرآیند تعمیر و نگهداری همسویی پس از راه اندازی داریم که در آن بر جنبه های زیر ضربه می زنیم:

  • به طور منظم یک نسخه پشتیبان از طراحی وب سایت جامع ایجاد کنید
  • سرعت طراحی وب سایت را در فواصل زمانی بهینه کنید
  • اقدامات ایمنی ممیزی را برای جلوگیری از بدافزارها، بدافزارها و سایر تهدیدات ویروس اجرا کنید
  • به طور منظم طراحی وب سایت را با محتوای مرتبط به روز کنید

افکار نهایی

ما پنج جنبه برجسته ای را که باید در طول فرآیند طراحی و توسعه طراحی وب سایت در نظر بگیرید، مورد بحث قرار داده ایم. با این حال، جدا از این موارد، چندین یکپارچگی دیگر نیز باید در این فرآیند در نظر گرفته شود.

همچنین بررسی کنید چرا طراحی وب سایت تجارت الکترونیک B2B شما به گواهی SSL نیاز دارد تا بخوانید.