search
حلقه سفید

آنچه روزنامه ها می توانند در مورد طراحی وب سایت به ما بیاموزند

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/03/07
آنچه روزنامه ها می توانند در مورد طراحی وب سایت به ما بیاموزند

آنچه روزنامه ها می توانند در مورد طراحی وب سایت به ما بیاموزند خلاصه سریع ↬ قبل از صفحه اصلی طراحی وب سایت، صفحه اول طراحی وب سایت وجود داشت. از اصل گوتنبرگ گرفته تا سیستم‌ های شبکه ‌ای تا بالای صفحه طراحی وب سایت ، روزنامه‌ ها چیزهای زیادی در مورد مبانی طراحی وب سایت به ما می ‌آموزند.

خلاصه سریع ↬ قبل از صفحه اصلی طراحی وب سایت، صفحه اول طراحی وب سایت وجود داشت. از اصل گوتنبرگ گرفته تا سیستم‌ های شبکه ‌ای تا بالای صفحه طراحی وب سایت ، روزنامه‌ ها چیزهای زیادی در مورد مبانی طراحی وب سایت به ما می ‌آموزند.

خلاصه سریع ↬ قبل از صفحه اصلی طراحی وب سایت، صفحه اول طراحی وب سایت وجود داشت. از اصل گوتنبرگ گرفته تا سیستم‌ های شبکه ‌ای تا بالای صفحه طراحی وب سایت ، روزنامه‌ ها چیزهای زیادی در مورد مبانی طراحی وب سایت به ما می ‌آموزند.

وقتی اصول اولیه طراحی وب سایت اخبار را بررسی می کنید، همپوشانی با طراحی وب سایت مکرر است و اغلب غیر قابل تشخیص است. بسیاری از بهترین شیوه های طراحی وب سایت را می توان مستقیماً به طراحی وب سایت اخبار ردیابی کرد. وقتی نوبت به آن می ‌رسد، طراحی وب سایت هایی ساخته م ی‌شوند تا کاربران طراحی وب سایت بتوانند با آن ‌ها تعامل داشته باشند و امیدواریم به آن بازگردند. روزنامه ها قرن هاست که این بازی را انجام داده اند و برنده شده اند.

هر کسی که حتی گذرا به طراحی وب سایت علاقه داشته باشد، می‌تواند از دانستن اینکه طراحی وب سایت اخبار چگونه کار می ‌کند و چرا کار می ‌کند، سود می ‌برد. این مقاله چندین اصل طراحی وب سایت روزنامه را بررسی می کند و ارتباط آنها را با بهترین تمرین آنلاین نشان می دهد. هسته اصلی این ارتباط یک اصل کودکانه در سادگی آن است، یک روزنامه و طراحان طراحی وب سایت به طور یکسان بهتر است به خاطر بسپارند.

صفحه اصلی طراحی وب سایت را نگه دارید

روزنامه ها از قرن هفدهم وجود داشته اند. آنها برای قوانین خود سخت کار کرده اند، و چون محتوای طراحی وب سایت روزانه تغییر می کند، قوانین باید انتزاعی باشند. نود و پنج درصد از آنچه در هر روزنامه می بینیم روز بعد وجود نخواهد داشت. این چیزی است که نمی بینید که برای شکل دادن به محتوای طراحی وب سایت روزنامه ها ضروری است.

این چارچوب چیزی است که ما به آن نگاه خواهیم کرد. برخی از قوانین نامرئی که روزنامه ها را کنار هم نگه می دارد. آنها عمدتاً با فرم و نحوه پردازش اطلاعات توسط خوانندگان سروکار دارند. تشابهات با طراحی وب سایت به زودی روشن خواهد شد، و امیدوارم درس ها نیز روشن شود. بیایید با یک مورد واضح شروع کنیم - بالای تاشو.

بالای چین

اگر روی طراحی وب سایت کار کرده‌ اید، احتمالاً عبارت «در بالای صفحه طراحی وب سایت » را شنیده ‌اید، یعنی محتوای طراحی وب سایتی که هنگام ورود به یک صفحه طراحی وب سایت با آن مواجه می شوید. این یک اصطلاح روزنامه است و قدمت آن به قرن ها قبل می رسد. روزنامه‌ها به دلیل اندازه‌شان اغلب به ‌صورت تا شده روی هم چیده می ‌شوند، بنابراین بالای تا شده به معنای واقعی کلمه محتوای طراحی وب سایت قابل مشاهده در بالای جایی است که از وسط تا شده است. این اولین چیزی است که خوانندگان بالقوه می بینند. این اغلب تنها و تنها فرصت برای تأثیرگذاری است، برای ترغیب مردم به خرید نسخه ای چون آنها فقط باید بیشتر بدانند. اگر روزنامه ارزش برداشتن برای صفحه اول طراحی وب سایت را ندارد، چه دلیلی وجود دارد که فکر کنیم اصلاً ارزش برداشتن دارد؟

من آن را با یک دلار می خرم! اعتبار: نیویورک تایمز. (پیش نمایش بزرگ)

فضای بالای صفحه طراحی وب سایت ، حوزه داستان اصلی است، مهمترین بخش اطلاعات در کل مقاله. باید خواننده را جذب کند. این معمولاً برابر با عناوین بزرگ طراحی وب سایت ، اطلاعات کلیدی و تصاویر قابل توجه است. گفته می شود، یک قالب سفت و سخت وجود ندارد. هر چیزی که توجه مردم را بدون تحریف حقیقت جلب کند، برنده است.

در بالای صفحه، اولین و مهم ترین پاسخ روزنامه به «آزمون میخانه» است - اگر در مشروب خوری اصل ماجرا را به کسی بگویید چه چیزی را آشکار می کنید. اگر این فرصت را داشتید که به دوستان خود بگویید که مردان دیروز روی ماه قدم می‌زدند، احتمالاً با مارک کفش باز نمی ‌شدید. می‌دوید و فریاد می ‌زدید: «مردها روی ماه قدم گذاشته‌ اند!» این بالاتر از چین است. اینجا جایی است که روزنامه ها مهم ترین داستان (یا داستان های) روز را به نکات کلیدی خلاصه می کنند.

همین امر در مورد طراحی وب سایت ‌ها نیز صدق می‌ کند، که بی ‌تردید به همین دلیل است که اصطلاحات به آن منتقل شده‌اند. «بالاتر» در طراحی وب سایت (که به معنای آنلاین به معنای چیزی است که قبل از پیمایش می بینید) پاسخ طراحی وب سایت به آزمون میخانه است. مهمترین چیزی که مردم باید بدانند چیست؟ اگرچه این به خصوص برای صفحات اصلی طراحی وب سایت مرتبط است، اما در همه جا اعمال می شود.

سه حدس که اپل می خواهد شما در حال حاضر در مورد چه چیزی بدانید. (پیش نمایش بزرگ)

بر اساس مطالعه ای که در سال گذشته روی 25 میلیون مرورگر انجام شد، «بالای تا» به راحتی پربازدیدترین بخش از یک صفحه طراحی وب سایت است و تعامل درست زیر آن به اوج خود می رسد. از اخبار گرفته تا تجارت الکترونیک و رسانه های اجتماعی، همین اصل صدق می کند: رسیدن به نقطه.

اصل گوتنبرگ

بنابراین شما توجه کسی را به خود جلب کرده اید. تبریک می گویم. شما باید در مورد اصل گوتنبرگ - یا الگوی Z بدانید. اصل گوتنبرگ که توسط "پدر طراحی وب سایت روزنامه" ادموند سی. آرنولد (در ادامه بیشتر در مورد او بیشتر خواهد شد)، یک قانون کلی است که باید هنگام فکر کردن به نحوه تعامل مردم با یک صفحه محتوا طراحی وب سایت ، خواه کاغذ یا پیکسل، رعایت شود.

اصل گوتنبرگ بیان می‌کند که وقتی با محتوای طراحی وب سایت همگن روبرو می‌ شویم، از گوشه سمت چپ بالا شروع می ‌کنیم و در گوشه سمت راست پایین به پایان می ‌رسانیم و در حین حرکت از راست به چپ تکان می‌دهیم. این از ایده ای به نام خواندن جاذبه ناشی می شود. ما در دنیای غرب زندگی خود را صرف خواندن از چپ به راست، تلنگر به پایین و چپ می کنیم تا به ابتدای خط بعدی برسیم. طراحی وب سایت روزنامه تمایل دارد به این جریان برسد.

نمودار گوتنبرگ، توسط استیون بردلی. (مقاله او در مجله Smashing را اینجا بخوانید) (پیش نمایش بزرگ)

به عنوان مثال، صفحه اول طراحی وب سایت نیویورک تایمز را که قبلا نشان داده شده بود، در نظر بگیرید. چشمان شما با هر خط زیگزاگ می شود. چشم شما بعد از "PLANT FLAG" به کجا می چرخد؟ تقریباً مطمئناً به «صدایی از ماه» می ‌رسد. شکستن این جریان برای خوانندگان آزاردهنده است، زیرا با عادت‌های خواندنی یک عمر در تضاد است. چند بار می بینید که داستان اصلی به جای سمت چپ، سمت راست صفحه را در آغوش گرفته است؟ زیاد نه.

همین جریان در مورد طراحی وب سایت نیز صدق می کند. مقاله مجله Smashing استیون بردلی در مورد جریان و ریتم ترکیبی، اصل را در یک زمینه آنلاین بررسی می کند، و مطمئناً شایسته مطالعه است، اما اضافه می کنم که نگاه کردن به کاربرد طراحی وب سایت آن در چاپ ارزش زیادی دارد. این یک اصل است که برای چندین دهه قبل از ظهور طراحی وب سایت جهانی اعمال می شد. هر فهرست کوتاهی از فینالیست ‌های Society for News Design یک استاد کلاس در جریان محتوا طراحی وب سایت خواهد بود. در اینجا چند برنده اخیر وجود دارد که اشتهای شما را باز می کند.

حالا برای روشن شدن، خواندن گرانش به اندازه مثلاً گرانش الزام آور نیست. عقابی که در بین شما چشم دوخته است ممکن است متوجه این شرط شده باشد که این امر بیشتر در مورد محتوای طراحی وب سایت «همگن» صدق می ‌کند. علاوه بر این، بر اساس چیزی ذاتی در طبیعت انسان نیست - توسط زبان هدایت می شود. در زبان هایی که از راست به چپ خوانده می شوند (مثلاً عربی) همین اصل صدق می کند، اما برعکس شده است.

زبان ‌های راست به چپ تصویری آینه ‌ای از طرح ‌بندی روزنامه ‌های غربی ارائه می‌ دهند. اعتبار: Tarek Atrissi Design. (پیش نمایش بزرگ)

این موضوع در روز چاپ اهمیت کمتری داشت. مقالات عموماً محدود به یک منطقه جغرافیایی بودند و می توانستند زبان اصلی مخاطبان آن منطقه را منعکس کنند. در قلمرو آنلاین، هر کسی، در هر مکانی می ‌تواند از طراحی وب سایت شما بازدید کند، بنابراین درک اصل گوتنبرگ نه تنها ارزشمند است، بلکه طراحی وب ‌سایت ‌هایی که بسته به زبانی که به آن خوانده می‌شوند، تغییر شکل می ‌دهند.

الجزیره محتوای طراحی وب سایت خود را بر اساس زبانی که به آن مشاهده می ‌شود، تغییر می ‌دهد. (پیش ‌نمایش بزرگ)

اصل گوتنبرگ تنها راهی نیست که مردم با محتوا طراحی وب سایت ارتباط برقرار کنند. مطالعات ردیابی چشم نشان داده است که الگوهای F شکل به صورت آنلاین نیز رایج هستند، به عنوان مثال، هرچه خوانندگان طراحی وب سایت صفحه به سمت پایین تر می روند، «پرش» بیشتر و بیشتر می شود.

دانستن این الگوها همگی مفید است. آنها قوانین نیستند، فقط روند هستند. طراحی وب سایت اخبار قوی کورکورانه به الگوی Z پایبند نیست. از آن به عنوان پایه استفاده می کند. همین امر در مورد طراحی وب سایت نیز صادق است. اگر شک دارید، آن را به خاطر بسپارید، اما آن را پرستش نکنید. چشم انسان گرانش خواندن ریشه‌ای دارد، اما طراحی وب سایت عالی به جای دنبال کردن، منجر می ‌شود.

سازگاری طراحی وب سایت امکانات شگفت انگیز جدیدی را برای ارائه محتوا طراحی وب سایت باز می کند. درس های اصل گوتنبرگ نقطه شروعی هستند که می توان و باید با آنها بازی کرد. بهترین قانون شکن ها معمولاً دقیقاً می دانند که قوانین چیست.

پلاک نام

هر روزنامه ای یک پلاک دارد. این تنها چیزی است که می توانید تضمین کنید که از نسخه ای به نسخه دیگر تغییر نمی کند. این قطعه در بالای صفحه (یا گاهی اوقات در کنار) صفحه اول قرار دارد و شامل نام و لوگوی نشریه است.

بسیاری از اینها در نوع خود نمادین هستند. پلاک‌های نشریاتی مانند واشنگتن پست و سان در آگاهی عمومی پنهان شده است. پلاک‌ ها علامت تجاری هستند، بیتی که می‌گوید: «ما آن روزنامه دیگر نیستیم. ما این روزنامه هستیم.» به شما اطلاع می دهد که چه کسی هستید و در مورد چه چیزی هستید.

همچنین به عنوان نوعی دایرکتوری عمل می کند. روزنامه ‌ها اغلب تیزرهایی را در پلاک ‌های خود دارند که خوانندگان طراحی وب سایت را به داستان ‌هایی نشان می ‌دهد که کاملاً جای آن را در صفحه اول تضمین نمی ‌کنند، اما هنوز ارزش دانستن دارند. این یک بازیکن کلیدی در بازی فولد بالا است. بچسبید. به خواندن ادامه دهید. اینجا چیزی برای شما هست با در نظر گرفتن اصل گوتنبرگ، پلاک نام احتمالاً اولین چیزی است که خوانندگان می بینند.

روزنامه ‌ها و طراحی وب سایت ‌ها به طور یکسان ارزش پلاک ‌ها را برای برندینگ و ناوبری درک می ‌کنند. (پیش نمایش بزرگ)

عملاً هر طراحی وب سایتی دارای یک پلاک نام است، فقط در طراحی وب سایت ها آن را هدر می ‌نامیم. Smashing Magazine یکی دارد، آمازون یکی دارد، فیسبوک یکی دارد. عجیب است که یک طراحی وب سایت نداشته باشد و در هر صفحه ظاهر نشود. در طراحی وب سایت ، هر صفحه باید مقداری از صفحه اول طراحی وب سایت در مورد آن داشته باشد. بسیاری از کاربران طراحی وب سایت از طریق دامنه ریشه به یک طراحی وب سایت می رسند، اما بسیاری از آنها اینطور نیستند.

این یکی از دلایلی است که چرا پلاک‌ های نام آنلاین نسبت به نسخه‌ های قدیمی شلوغ‌ تر هستند. آنها قادر به انجام کارهای بیشتری هستند، که به همان اندازه بیشتر از آنها خواسته می شود. اما در اخبار و طراحی وب سایت ، هدف اساسی از نام پلاک یکسان است: برند و مرکز را به سمت جلو هدایت کنید و کاربران طراحی وب سایت را به چیزی که برایشان اهمیت دارد راهنمایی کنید.

سیستم های شبکه و بلوک های محتوا طراحی وب سایت

روزنامه ها محتوای طراحی وب سایت ناب هستند. از جلد تا جلد، آنها مملو از اطلاعات هستند، اطلاعاتی که باید به خوبی سازماندهی شده و به خوبی ارائه شوند. سیستم شبکه ای برای طراحی وب سایت روزنامه اساسی است. همانطور که آب خود را به یک کاسه تبدیل می کند، محتوای خبری طراحی وب سایت خود را به سیستم های شبکه ای تبدیل می کند.

ستون ها مهمترین عنصر این هستند. بسته به قالب روزنامه (تابلوید، صفحه گسترده و غیره) ممکن است از چهار تا چهارده ستون داشته باشد. به ندرت پیش می‌آید که محتوای طراحی وب سایت روزنامه ‌ها خود را به این ستون‌ها شکل ندهند. متن از یک ستون به پایین جریان می یابد و سپس در ستون بعدی ادامه می یابد. تصاویر می توانند چندین ستون را پوشش دهند، به خصوص اگر چشم نواز باشند.

انتشارات اولیه، مانند این نسخه 1905 روزنامه نروژی Dagbladet، اغلب بسیار نزدیک به سیستم های شبکه خود چسبیده بودند. (پیش نمایش بزرگ)

روزنامه ها فراتر از جریان سخت و عجیبی از امور آگاهی تکامل یافته اند که در تلاش های قبلی مانند موارد بالا خواهید یافت. در حال حاضر به طور کلی پذیرفته شده است که محتوای طراحی وب سایت روزنامه باید در بلوک ها سازماندهی شود و هر داستان جعبه خاص خود را تشکیل دهد. این چیدمان مدولار نامیده می شود و دلایل مختلفی برای استاندارد بودن آن وجود دارد.

اول، سازماندهی آسانتر است. اگر هر داستان در یک فضای تمیز و مرتب قرار گیرد، می توان آنها را با سهولت نسبی بازآرایی کرد. وقتی می‌ خواهید ده‌ها (یا صدها) داستان را با تیک تاک ساعت در یک فضای محدود قرار دهید، این یک موهبت الهی است.

دوم اینکه واضح تر است. اطلاعات خوب فقط زمانی ارزش زیادی دارند که بد ارائه شوند. بلوک ها صفحاتی را در داخل صفحات طراحی وب سایت ایجاد می کنند، جایی که هر بخش از اطلاعات متمایز است و به راحتی قابل پیگیری است.

این استانداردها همیشه نقش مهمی در طراحی وب سایت داشته اند، اما برای درک اینکه اکنون شبکه CSS را در اختیار داریم، بسیار مفید هستند. نه تنها سیستم‌ های شبکه روزنامه راهنمایی برای چیدمان منظم و واضح محتوا طراحی وب سایت ارائه می ‌کنند، بلکه نشان می ‌دهند که بلوک ‌های محتوا طراحی وب سایت چگونه با یکدیگر و با تبلیغات تعامل دارند. تراز نادرست می تواند در واقع بسیار احمقانه به نظر برسد، در حالی که چیدمان درست خواندن آن لذت بخش است.

مثل همیشه، تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، به ندرت پرش های آنلاین وجود دارد (زمانی که به انتهای یک ستون می رسید و به خواندن در بالای ستون بعدی ادامه می دهید) زیرا صفحات طراحی وب سایت می توانند برای مدت نامحدودی پایین بیایند. این نوع چیدمان عموماً به صورت آنلاین منطقی کمتری دارد زیرا باعث می‌شود خوانندگان به سمت بالا و همچنین پایین پیمایش کنند تا از طریق یک محتوای طراحی وب سایت واحد عبور کنند، که بسیار غیرمعمول است. همانطور که راشل اندرو نشان می‌دهد، پرش ‌ها می ‌توانند فقط برای فهرست ‌ها و حجم کم محتوا باشند، اما این تمرین عموماً محصول محدودیت‌های فیزیکی چاپ است. ارزش اصلی جهش ها در طراحی وب سایت ممکن است به جای سازماندهی کپی، برای جمع کردن بلوک های محتوا طراحی وب سایت باشد.

علاوه بر این، کنار گذاشتن سیستم شبکه هم در چاپ و هم در فضای آنلاین می تواند به خودی خود قابل توجه باشد. درست همانطور که هنر دادا از هنجارهای زیبایی ‌شناختی اوایل قرن بیستم عقب نشینی کرد، طراحی وب سایت ‌های بروتالیست نیز سیستم شبکه را معکوس می ‌کنند تا چیزی غیرمتعارف ‌تر ارائه دهند.

همانطور که قبلا ذکر شد، برای شکستن قوانین ابتدا باید آنها را بشناسید. برای این و هر چیز دیگری، کتاب راهنمای طراح روزنامه تیم هاروور مکانی عالی برای شروع است. برای معرفی جامع تر، استفاده از شبکه های کری کازنز در طراحی وب سایت چاپ در Design Shack بسیار عالی است.

و وقتی به طراحی وب سایت می روید، همه اینها چقدر اهمیت دارد؟ خوب، بیشتر و بیشتر. ویژگی‌های CSS مانند Grid، Shapes و Flexbox، پیروی و شکستن قوانین سیستم شبکه را آسان ‌تر از همیشه می ‌کند. همانطور که روزنامه ها به طور معمول خارج از خطوط نامرئی فریم های سیمی خود می روند، طراحی وب سایت ها نیز می توانند مرزهای رسانه خود را جابجا کنند.

اندی کلارک در کتاب خود جهت هنر برای طراحی وب سایت ، ابتدا به درس های رسانه های چاپی (و دیگران) می پردازد و نشان می دهد که چگونه پیشرفت در CSS می تواند ابعاد کاملاً جدیدی را به سیستم شبکه اضافه کند. همانطور که خود کلارک می گوید:

به جلو نگاه کن ... اما اول به عقب نگاه کن

کنوانسیون‌ های بالا با دهه ‌ها - در برخی موارد قرن‌ ها - تجربه شکل گرفته ‌اند، و بسیاری موارد دیگر از کجا آمده ‌اند. چیزی که همه آنها اساساً به آن خلاصه می شوند درک محتوا و نحوه تعامل مردم با آن محتوا طراحی وب سایت است.

روزنامه ها در بهترین حالت خود از یک اصل بسیار ساده پیروی می کنند: ارائه اطلاعات به روش هایی که تا حد امکان واضح، جذاب و در دسترس باشد. این یک هدف ارزشمند برای هر طراحی وب سایتی است. و حرف من را قبول نکن این ایده‌ها توسط ادموند سی آرنولد، پدر فوق‌الذکر طراحی وب سایت روزنامه مدرن حمایت شد. آرنولد در طول حرفه ‌اش صدها روزنامه از جمله شیکاگو تریبیون، بوستون گلوب، نشنال آبزرور و نیوزدی را طراحی یا دوباره طراحی کرد.

ادموند سی آرنولد، «پدر طراحی وب سایت روزنامه مدرن.» اعتبار: جاش ملتزر/روانوک تایمز. (پیش نمایش بزرگ)

او به طراحان طراحی وب سایت فشار می آورد که تأثیر بیشتری داشته باشند و روزنامه ها هم از ذوق و هم برخوردار باشند. او همچنین روزنامه نگار و دانشگاهی بود و کتاب های متعددی درباره طراحی وب سایت روزنامه و تایپوگرافی نوشت. او چیزهای خود را می دانست. تصادفی نیست که انجمن طراحی وب سایت اخبار (SND)، که او یکی از اعضای موسس آن در سال 1992 بود، اکنون هر سال دو جایزه دارد - یکی برای طراحی وب سایت اخبار و دیگری برای دیجیتال.

هر کسی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آرنولد و کار او باشد، می تواند بسیار بدتر از شروع با منابع زیر باشد:

  • طراحی وب سایت روزنامه مدرن توسط ادموند سی آرنولد
  • مصاحبه ادموند سی آرنولد توسط Society for News Design
  • به یاد پدر طراحی وب سایت روزنامه مدرن

طراحان طراحی وب سایت روزنامه دانش‌ آموزان طراحی وب سایت هستند - طراحان طراحی وب سایت نیز باید دانش ‌آموز روزنامه باشند. از آنجایی که پیشرفت ‌ها در فناوری طراحی وب سایت مرزهای جدیدی را باز می‌ کند، بهتر است بدانید که آیا شخص دیگری قبلاً اینجا بوده است یا خیر. بالاخره همه ما به دنبال یک چیز هستیم. این همه، اساسا، یک زبان است.

وقتی روزنامه ها با طراحی وب سایت سازگار می شوند، می توانید این کار را در زمان واقعی مشاهده کنید. استاندارد طلایی طراحی وب سایت اخبار آنلاین در حال حاضر احتمالاً نیویورک تایمز است که امسال فینالیست جوایز چاپ و دیجیتال SND بود. آنچه در مورد تایمز آنلاین جالب است، ترکیبی است بین کلاسیک گرایی و نوآوری. صفحه اصلی طراحی وب سایت هنوز اساساً مانند صفحه اول یک نسخه چاپی به نظر می رسد، در حالی که داستان های فردی مانند "توطئه براندازی دموکراسی" خود را در امکانات جدید طراحی وب سایت غوطه ور می کنند.

نیویورک تایمز بهترین شیوه اخبار و طراحی وب سایت را در هم می آمیزد تا چیزی کاملاً جدید بسازد. (پیش نمایش بزرگ)

یا طراح طراحی وب سایت روزنامه ای مانند ماریو گارسیا - بخشی از نسل بعد از ادموند - را در نظر بگیرید که جدیدترین کتابش، داستان، برای خواندن با تلفن همراه طراحی شده است. بهترین طراحان طراحی وب سایت اخبار از تغییر لذت می برند. اثبات در پودینگ است. (برای علاقه مندان، گارسیا روزانه درباره همپوشانی اخبار طراحی وب سایت وبلاگ می نویسد.)

این، از بسیاری جهات، نکته اصلی طراحی وب سایت اخبار است. تمرین ‌کنندگان برتر آن جزم ‌اندیش نیستند - آنها دانشجو هستند. وقتی در گرگ و میش کارش از او پرسیده شد که توصیه او به نسل بعدی طراحان طراحی وب سایت چیست، پاسخ ادمونک سی آرنولد یک سری قوانین نبود. خیلی ساده تر از این بود: بدانید از کجا آمده اید.

روزنامه ‌ها همه کلیدهای طراحی وب سایت عالی را در اختیار ندارند، اما درک اصولی که آنها را راهنمایی می‌ کند تنها به نفع طراحان طراحی وب سایت است. در این دو دنیا ارواح خویشاوند زیادی وجود دارد. من طراح طراحی وب سایت نیستم، اما وقتی طراحی وب سایت خوب را می بینم تا حدی به دلیل دانسته هایم در مورد روزنامه ها تشخیص می دهم. هدف و سبک ظاهری دارد، خوب، شیک.

جفری زلدمن، استاد طراحی وب سایت ، زمانی که بیش از یک دهه پیش این توئیت را منتشر کرد، ضربه ای به سرش زد:

ویتالی فریدمن در حال تعظیم به همان محراب بود که گفت: " طراحی وب سایت خوب ارتباط موثر است، نه تزئین به قیمت خوانایی." هم او و هم زلدمن متحدان زیادی در فضای طراحی وب سایت اخبار پیدا می کنند. تعداد کمی از رسانه ‌ها، در صورت وجود، محتوا و طراحی عروسی غنی ‌تری نسبت به روزنامه‌ها دارند. این مبارزه تنها چیزی است که آنها دارند.

به چیزی که هنوز تصور نمی شود

در اینجا شایان ذکر است که تفاوت های واضح و غیرقابل انکاری بین طراحی وب سایت خبر و طراحی وب سایت وجود دارد. در روزنامه ها ابعاد فضا همیشه یکسان است، در حالی که طراحی وب سایت ها باید با اندازه های صفحه نمایش و دستگاه های کاملاً متفاوت سازگار شوند. در روزنام ه‌ها آنچه می ‌بینید همان چیزی است که به دست می‌آورید، در حالی که طراحی وب سایت ها می ‌توانند انواع ویژگی‌های مفید را دور از چشم پنهان کنند تا زمانی که از آنها خواسته شود ظاهر شوند. هدف این قطعه متقاعد کردن شما به یکسان بودن اخبار و طراحی وب سایت نیست. با این حال، آنها اغلب بسیار شبیه هستند. تسلط بر یکی باعث نمی شود بر دیگری مسلط شوید، اما کمک می کند.

شاید به همین دلیل است که فریدمن در سال 2008 مجموعه ‌ای از طرح‌ های روزنامه ‌های برنده جوایز را جمع ‌آوری کرد. در آن زمان او از این واقعیت که تکنیک ‌های چاپ به صورت آنلاین قابل اجرا نیستند، سخن گفت. در آن زمان CSS به اندازه کافی پیچیده نبود. خوب، اکنون است، و این واقعاً هیجان انگیز است.

این روند هرگز به پایان نمی رسد. نمی تواند تمام شود هیچ روزنامه یا طراحی وب سایتی که ارزش آن را داشته باشد، هرگز واقعاً «انجام نشد.» همیشه در حال تکامل است. به اولین روزنامه و اولین طراحی وب سایت تاریخ نگاه کنید و منصفانه است که بگوییم از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی در هر دو دنیا تغییر کرده است:

نسخه 1609 Relation aller Fürnemmen und gedenckwürdigen Historien، که به طور گسترده به عنوان اولین روزنامه شناخته می شود. (پیش نمایش بزرگ)

هر دو فرمت از آن آغازهای فروتنانه بسیار بهبود یافته اند، و چیزهای بسیار زیادی برای دستیابی باقی مانده است. همانطور که C. Y. Gopinath به زیبایی در سال 2016 ردیابی کرد، پارامترها همیشه در حال تغییر هستند. فن آوری طراحی وب سایت ، اندازه صفحه نمایش، دستگاه ها، سرعت اینترنت طراحی وب سایت ، شما آن را نام ببرید. در عصر موبایل شاید پلاک نام در پایین باشد. چه کسی می داند؟ همه چیز در پیش است.

از بسیاری جهات یک مشعل از طراحی وب سایت خبری به طراحی وب سایت منتقل شده است. اگر توسعه دهندگان طراحی وب سایت بتوانند با دانش بزرگان خود به جلو حرکت کنند، به چیزهایی دست خواهند یافت که نسل های قبلی حتی تصورش را هم نمی کردند. چه فرصت باورنکردنی من نمی توانم صبر کنم تا ببینم آنها به چه چیزی می رسند.