search
حلقه سفید

آیا پاپ آپ های طراحی وب سایت هنوز یک ابزار مرتبط برای راهنمایی هستند

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/04/15
آیا پاپ آپ های طراحی وب سایت هنوز یک ابزار مرتبط برای راهنمایی هستند

در آن زمان، پاپ ‌آپ‌ های طراحی وب ‌سایت راهی برای طراحی وب ‌سایت ‌ها برای جلوگیری از تضاد محتوا طراحی وب ‌سایت و تبلیغات بود، به همین دلیل است که در یک پنجره مرورگر کاملاً جدید ظاهر می‌ شوند.

با گذشت زمان، واکنش منفی مصرف کننده طراحی وب ‌سایت منجر به عقب نشینی این تبلیغات پاپ آپ اولیه شد. اما آنها در دهه 2010 به عنوان یک ابزار موثر تولید سرنخ تجدید حیات طراحی وب ‌سایت کردند. طراحی وب ‌سایت ها می‌ توانند پنجره‌ های بازشو را در هر نقطه از سفر بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت نمایش دهند و چیزهای زیادی را بخواهند (مانند توجه، آدرس ایمیل، فروش و غیره).

اما، مجدداً، استفاده بیش از حد و سوء استفاده از پنجره‌ های بازشو طراحی وب ‌سایت (در میان سایر روش‌های بد) باعث شده است که مصرف ‌کنندگان طراحی وب ‌سایت نسبت به آنها احساس ناراحتی کنند.

به عنوان سازندگان و صاحبان طراحی وب ‌سایت، با این وضعیت در کجا ایستاده ایم؟ آیا ما به طور کلی از پنجره های بازشو فاصله می گیریم یا راه های جایگزینی را برای دریافت پیام های ویژه در مقابل بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت دنبال می کنیم؟

این پست وضعیت فعلی پنجره‌ های بازشو و همچنین برخی از بهترین روش ‌هایی را که می‌ توانید دنبال کنید، بررسی می ‌کند.

چرا پاپ آپ های طراحی وب سایت از بین رفته اند؟

در سال 2017، گوگل جریمه رتبه بندی جدیدی را اعمال کرد. در اصل، گوگل طراحی وب ‌سایت های موبایلی را که از انواع پاپ آپ زیر استفاده می کنند جریمه می کند:

  • پاپ آپ های مزاحم که اکثر صفحه نمایش طراحی وب ‌سایت را در زمان های نامناسب پوشش می دهند (مانند زمان ورود یا زمانی که بازدید کننده طراحی وب ‌سایت در وسط خواندن محتوا طراحی وب ‌سایت است).
  • میان ‌افزارهای تمام‌ صفحه ‌ای که به محض ورود شخص به صفحه طراحی وب ‌سایت ظاهر می‌ شوند و تا زمانی که پنجره بازشو رد نشود، از دیدن هر یک از طراحی وب ‌سایت ‌ها جلوگیری می‌ کند.
  • پاپ ‌آپ ‌های مصنوعی که شبیه فایل‌ های بینابینی هستند، اما قابل رد نیستند. درعوض بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت را مجبور می ‌کند بفهمند که باید از آگهی عبور کنند.

اکنون، ما می دانیم که چرا گوگل چنین مجازاتی را اعمال می کند. گوگل از روندهای جستجوی مصرف کننده طراحی وب ‌سایت برای تغییر الگوریتم و قوانین خود استفاده می کند. بنابراین، اگر مصرف ‌کنندگان به طراحی وب ‌سایت ‌هایی که از پاپ ‌آپ‌ ها به اشتباه استفاده می ‌کنند، پاسخ منفی می ‌دهند، باید برای تجربه کاربر طراحی وب ‌سایت مضر باشند، درست است؟

به نوعی دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مصرف کنندگان طراحی وب ‌سایت دوباره هنگام پاپ آپ خسته شده باشند:

  • آن ‌ها هر کاری را که بازدید کننده طراحی وب ‌سایت انجام می ‌دهد مختل می‌ کنند و به آن‌ها این آزادی را نمی ‌دهند که تصمیم بگیرند چه زمانی مشارکت یا اقدامی انجام دهند.
  • طراحی وب ‌سایت ‌های زیادی وجود دارند که با پنجره ‌های بازشو زیاده‌ روی می‌ کنند، اغلب موارد متعددی را همزمان نمایش می ‌دهند یا به طور مکرر همان یکی را از صفحه به صفحه نشان می ‌دهند.
  • پاپ ‌آپ‌ها اغلب در ازای زمان و تلاشی که از بازدیدکننده طراحی وب ‌سایت درخواست می ‌شود، ارزش چندانی ندارند.
  • طراحان طراحی وب ‌سایتی که ساختار قابل پیش بینی پنجره های بازشو را تغییر می دهند - مانند حذفX از گوشه سمت راست بالا - باعث ناامیدی بی مورد بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت می شوند.
  • پاپ ‌آپ‌های شرم‌ آور از دو CTA برای دستکاری بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت برای انجام عمل استفاده می ‌کنند: یکی مثبت آنها را تشویق می ‌کند تا زندگی ‌شان را برای بهتر شدن تغییر دهند، در حالی که منفی آن‌ها را به دلیل عدم اقدام شرمنده می‌ کند.
  • پاپ ‌آپ‌ها به حدی قابل پیش‌بینی شده‌ اند که بسیاری از مصرف کنندگان برای آن‌ها بنر کوری ایجاد کرده‌اند، که باعث می ‌شود پنجره‌ های بازشو چیزی بیش از یک کلیک اضافی نباشد.
  • نه تنها این، بلکه پاپ آپ ها تنها عناصر اضافی نیستند که برای جلب توجه بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت رقابت می کنند. بنرهای رضایت کوکی ویجت های چت زنده بنرهای چسبناک این روزها خیلی اتفاق می افتد.

«مسدودکننده پنجره‌های بازشو» را جستجو کنید و بیش از 68 میلیون نتیجه جستجو پیدا خواهید کرد – که بسیاری از آنها به مردم یاد می ‌دهند چگونه به سرعت و به طور مؤثر پنجره‌ های بازشو و تبلیغات را از دید خود پنهان کنند.

واضح است که اینجا مشکلی پیش آمده است. بازاریابان و طراحان طراحی وب ‌سایت ابزاری را انتخاب کرده‌ اند که زمانی برای ایجاد سرنخ و ارزش افزودن به تجربه در محل مفید بود و آن را به چیزی تبدیل کرده‌اند که اکنون مصرف ‌کنندگان طراحی وب ‌سایت فعالانه از آن اجتناب می‌ کنند.

جایگزینی پاپ آپ های طراحی وب سایت با بنرهای چسبنده

داده‌های اخیر به اشتراک گذاشته شده توسط Google و ائتلاف برای تبلیغات بهتر، نوع قالب‌های تبلیغاتی (از جمله پنجره‌های بازشو) را که مصرف‌ کنندگان طراحی وب ‌سایت دوست دارند و نمی ‌پسندند، روشن می ‌کند:

به طور کلی، این چیزی است که آنها دوست دارند (هم در موبایل و هم در دسکتاپ):

  • تبلیغات نازک تر طراحی وب ‌سایت
  • تبلیغات درون خطی طراحی وب ‌سایت
  • عناصر چسبنده کوچک طراحی وب ‌سایت

و این چیزی است که آنها دوست ندارند:

  • تبلیغات بنری ضخیم طراحی وب ‌سایت
  • پخش خودکار و تبلیغات پر زرق و برق طراحی وب ‌سایت
  • پنجره های باز شو طراحی وب ‌سایت
  • مدال های بزرگ طراحی وب ‌سایت
  • بینابینی تمام صفحه طراحی وب ‌سایت

فکر می ‌کنم دلیل اینکه بازاریابان و طراحان طراحی وب ‌سایت همچنان از پاپ ‌آپ‌ها استفاده می ‌کنند (مخصوصاً آنهایی که در تضاد با توصیه ‌های طراحی وب ‌سایت پاپ ‌آپ خوب گوگل طراحی شده ‌اند) این است که هنوز داده‌ هایی وجود دارد که نشان می ‌دهد آنها در تولید سرنخ مؤثر هستند. با این حال، اگر دقت کنید، بسیاری از این داده‌ها از شرکت‌ هایی می ‌آیند که در زمینه فروش ابزارها و راهنمایی‌های ژن سرب فعالیت می ‌کنند (بنابراین مطمئناً آنها می‌خواهند شما را در مورد این واقعیت متقاعد کنند).

در حالی که من نمی گویم که شما باید به طور کامل پنجره های بازشو را رد کنید، من قویاً توصیه می کنم که تست های A/B را اجرا کنید تا ببینید آیا مخاطب خاص شما از آنها استقبال می کند یا خیر. و برای آزمایش راه‌های جایگزین برای قرار دادن اعلان‌ های ویژه ‌تان. مانند بنرهای چسبناک:

استفاده از بنرهای چسبنده برای کاهش بار اعلانات طراحی وب ‌سایت

اگر به گرافیک Google's Dos/Don't در بالا نگاه کنید، می‌ بینید که چرا بنرهای چسبنده به پنجره‌های بازشو ترجیح داده می‌ شوند.

از نظر فیزیکی، فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند، که خوب است زیرا فضای بیشتری برای محتوای طراحی وب ‌سایت شما وجود دارد و حواس پرتی کمتری برای دور کردن بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت از آن وجود دارد. همچنین به ما می ‌آموزد که در نحوه اشتراک‌ گذاری اعلان‌ های ویژه مختصرتر باشیم، زیرا فضای بسیار کمی برای انجام این کار وجود دارد.

در مورد اینکه چه زمانی باید از آنها استفاده کنید؟ در واقع، می‌توانید اکثر پاپ‌ آپ‌های طراحی وب ‌سایتی را که در گذشته استفاده کرده‌اید، با بنرهای چسبناک جایگزین کنید (به استثنای چند مورد که در زیر توضیح خواهم داد).

به عنوان مثال، Wegmans از بنر چسبنده خود برای به اشتراک گذاشتن خط مشی رضایت کوکی استفاده می کند و از بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت درخواست می کند که آن را بررسی و بپذیرند:

و Hotels.com از یک بنر چسبناک غیرقابل رد کردن برای خوشامدگویی به مشتریان طراحی وب ‌سایت وارد شده و وفادار استفاده می کند:

اگر می خواهید، می توانید نوار اشتراک خبرنامه را نیز در بنر چسبناک خود قرار دهید. تنها چیزی که می ‌خواهید یک آدرس ایمیل است، بنابراین اینطور نیست که به فضای زیادی برای انجام این کار نیاز داشته باشید.

بنابراین، آیا پاپ آپ های طراحی وب سایت کاملاً خارج از موضوع هستند؟

بر اساس روندها و داده‌های اخیر، من فکر می ‌کنم فقط چند مورد استفاده باقی‌ مانده برای پاپ ‌آپ‌ های طراحی وب ‌سایت وجود خواهد داشت که یک بنر چسبنده نمی‌تواند جایگزین آنها شود:

1. پاپ آپ های فعال شده با کلیک طراحی وب ‌سایت

وقتی به بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت دلیل معتبری برای تعامل با طراحی وب ‌سایت خود می دهید و غیرمنطقی نیست که آنها آدرس ایمیل خود را در ازای آن به اشتراک بگذارند، یک پاپ آپ حاوی فرم ثبت نام کار می کند.

برای مثال، Knot بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت را به «تجزیه بودجه خود را دریافت کنید» دعوت می کند:

برای کسانی که علاقه مند به دریافت کمک برای تنظیم بودجه برای عروسی خود هستند، این پاپ آپ طراحی وب ‌سایت را مشاهده خواهند کرد:

این امر بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت را از رفتن به صفحه دیگری برای ثبت نام در برنامه ریز بودجه عروسی یا دسترسی به انبوهی از مشاوره ها، ابزارها و فروشندگان ارائه شده باز می دارد. آنها می توانند این را پر کنند و سپس به صفحه بازگردند تا درباره بودجه بندی بیشتر بیاموزند.

2. پاپ آپ های پس از محتوا طراحی وب ‌سایت

هنگامی که بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت به انتهای یک صفحه می رسند - مانند یک پست وبلاگ یا یک صفحه طراحی وب ‌سایت محصول - می توانید فقط پاورقی را به آنها نشان دهید و اجازه دهید این پایان باشد. اما این بخش از تجربه می تواند زمان خوبی برای فروش مجدد، فروش متقابل یا انتقال بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت به صفحه یا پست منطقی بعدی باشد.

برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت شما واقعاً می ‌خواهند پاپ ‌آپ را بخوانند و با آن درگیر شوند، باید دستورالعمل‌ های بالا را رعایت کنید.

به عنوان مثال، کالاهای غیرمعمول یک اسلاید در پاپ آپ بسیار کوچک را نمایش می دهد که می گوید «هدایاب ما را امتحان کنید» هنگامی که بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت توضیحات محصول را ارسال می کنند و درست قبل از اینکه به بررسی ها برسند:

حرکت کشویی و شکلک های رنگارنگ باید به اندازه ای باشد که توجه را به پاپ آپ بسیار کوچک بدون منحرف کردن کامل آن ها از صفحه جلب کند.

وبلاگ‌ ها معمولاً از این نوع پنجره ‌های بازشو برای تبلیغ محتوای طراحی وب ‌سایت مرتبط استفاده می ‌کنند، همانطور که Mangools در اینجا انجام می ‌دهد:

باز هم، توجه کنید که پاپ آپ «تحقیق کلمات کلیدی برای سئو طراحی وب ‌سایت » چقدر کوچک است و چگونه در سمت راست قرار گرفته است. با دور ماندن از راه، بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت از آن احساس فشار، فشار یا آزرده شدن نخواهند کرد.

3. پاپ آپ های هشدار دهنده طراحی وب ‌سایت

هنگامی که یک پیام فوری دارید که باید در مقابل بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت خود قرار دهید، همیشه نمی توانید به آنها اعتماد کنید تا آن را در یک بنر چسبناک کشف کنید.

نمونه معمولی از این نوع پنجره‌های بازشو را می‌توان در طراحی وب ‌سایت های خبری و وبلاگ‌ هایی یافت که در آن‌ها زمانی که بازدیدکننده طراحی وب ‌سایت به حد معینی رسید، محتوا طراحی وب ‌سایت در دسترس قرار می ‌گیرد. همانطور که نیویورکر نشان می دهد:

اما می‌ توانید از این نوع پاپ ‌آپ مخرب برای مواردی مانند:

  • اعلام کمبود موجودی
  • درخواست پذیرش سیاستی که اخیراً تغییر کرده است
  • آماده سازی بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت برای وقفه برنامه ریزی شده کسب و کار یا قطع طراحی وب ‌سایت

همچنین می ‌توانید مدال‌ های قصد خروج را به این فهرست اضافه کنید، تا زمانی که تجربه را بهبود بخشند (مانند یادآوری به خریداران که 5 کالا در سبد خرید خود دارند) و نه فقط به این دلیل که بتوانید آنها را با چیزی که فقط به نفع شماست آزار دهید.

نتیجه

اگر نمونه‌ های بنر چسبنده را با پاپ ‌آپ‌ های طراحی وب ‌سایت بالا مقایسه کنید، خواهید دید که همه بنرها یک چیز مشترک دارند: آنها رابط‌ های تمیز و بدون حواس ‌پرتی ایجاد می‌ کنند.

جای تعجب نیست که چرا گوگل به طراحی وب ‌سایت هایی که از استفاده از پاپ آپ های بزرگ و مزاحم اجتناب می کنند، پاداش می دهد.

فقط یک نکته را در نظر داشته باشید:

ما اکنون شاهد بوده ایم که دو تکرار از پاپ آپ های طراحی وب ‌سایت توسط مصرف کنندگان طراحی وب ‌سایت رد شده است زیرا ما از آنها بیش از حد استفاده کرده ایم و از آنها سوء استفاده کرده ایم. اگر مراقب نباشیم، همین اتفاق ممکن است در مورد بنرهای چسبناک رخ دهد.

بنابراین، علاوه بر درسی که در مورد ترجیح مصرف کنندگان طراحی وب ‌سایت بنرهای چسبناک به پاپ آپ ها آموخته ایم، باید این ایده که کمتر، بیشتر است را نیز از بین ببریم. فقط به این دلیل که یک نوع اعلان طراحی وب ‌سایت در سراسر وب رایج شده است، به این معنی نیست که ما باید از آن استفاده کنیم. تجربه بازدیدکنندگان طراحی وب ‌سایت خود را فقط زمانی قطع کنید که کاملاً مجبور باشید.