search
حلقه سفید

استفاده از 6 ویژگی Google Analytics برای بهبود تجربه کاربر و معیارهای طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/04/22
استفاده از 6 ویژگی Google Analytics برای بهبود تجربه کاربر و معیارهای طراحی وب سایت

گوگل آنالیتیکس یک ابزار فوق العاده است زیرا حدس و گمان را در مورد نحوه رفتار بازدیدکنندگان در یک طراحی وب سایت از بین می برد. نرخ تبدیل یکی از اولویت ‌های اصلی بسیاری از طراحی وب سایت ‌های بازاریابی است و گوگل آنالیتیکس مطمئناً می ‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چرا نرخ تبدیل چیست. همچنین می ‌تواند مسائل اضافی تجربه کاربر طراحی وب سایت را روشن کند.

گوگل آنالیتیکس ابزاری برای بهبود محصولات طراحی وب سایت است، نه فقط بازاریابی طراحی وب سایت ها. این دقیقاً به شما می گوید که کاربران طراحی وب سایت چه کاری انجام می دهند، از کجا می آیند، چه مدت درگیر هستند و غیره. همه این موارد، در میان معیارهای دیگر، بر نرخ تبدیل و نرخ حفظ تأثیر می‌گذارند. گوگل آنالیتیکس می تواند ابزار پیچیده ای باشد، اما حجم عظیمی از داده ها و بینش ها را ارائه می دهد. بنابراین، امروز ما در مورد دو زیرمجموعه از آنچه که می ‌توانید جایگزین Google Analytics به عنوان یک طراح UX طراحی وب سایت استفاده کنید صحبت خواهیم کرد: رفتار کاربر طراحی وب سایت و قصد کاربر طراحی وب سایت.

نگاهی به رفتار کاربر طراحی وب سایت با Google Analytics

برای بهبود تجربه کاربری طراحی وب سایت ، باید نحوه رفتار کاربران طراحی وب سایت را درک کنید. آنها در طراحی وب سایت شما چه می کنند؟ آن ها کجا می روند؟ آنها اهل کجا هستند؟ با یادگیری جنبه ‌های مختلف رفتار کاربر طراحی وب سایت از طریق Google Analytics، می‌توانید حوزه‌ های مشکل بالقوه‌ ای را که می ‌توانید اولویت ‌بندی کرده و به آنها رسیدگی کنید، کشف کنید.

جریان رفتار طراحی وب سایت

جریان رفتار در Google Analytics صفحات، حجم ترافیک و مسیرهای ترافیک را شناسایی می کند، مانند رایج ترین مسیرهایی که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت برای ورود و خروج از صفحات خاص طی می کنند. شما می توانید دید عالی از جریان کلی ترافیک اطراف یک صفحه خاص طراحی وب سایت ، سفر مشتری یا قیف داشته باشید. هنگامی که جریان رفتار طراحی وب سایت را با زمان صرف شده در طراحی وب سایت خود مقایسه می کنید، می توانید به سرعت صفحات طراحی وب سایت هایی را که پل ها و مناطقی از طراحی وب سایت هستند، که هاب های تبدیل هستند، شناسایی کنید.

مردم چگونه در طراحی وب سایت شما حرکت می کنند

نگاهی به جریان رفتار یک راه عالی برای تجزیه و تحلیل سفر فعلی کاربر طراحی وب سایت برای بهینه سازی بیشتر است. به عنوان مثال، می توانید تعداد صفحاتی را که بازدید کننده طراحی وب سایت با آنها مواجه می ‌شود، برای رسیدن به فرم انتخاب، خرید یا خواندن یک پست وبلاگ بهینه کنید. همچنین می ‌توانید ببینید که آیا بازدیدکنندگان طراحی وب سایت بین بسیاری از صفحات کلیک می ‌کنند یا خیر. این یک شاخص عالی از ناوبری گیج کننده، طراحی وب سایت گمراه کننده یا کپی گیج کننده است.

به‌ علاوه، جریان‌ های رفتاری صفحات طراحی وب سایتی را شناسایی می ‌کنند که مردم از آن‌ه ا بازدید می ‌کنند و شما لزوماً انتظار آن را ندارید. به عنوان مثال، این می تواند نشان دهد که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما برای رسیدن به جایی که می خواهید بروند مشکل دارند، آنها بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می کردید به آن صفحات طراحی وب سایت علاقه مند هستند یا به سادگی ممکن است برای سفر مشتری آنها بسیار مهمتر از آنچه پیش بینی می شد اهمیت داشته باشند. این می تواند به این معنی باشد که شما ممکن است اشتباه متوجه شده باشید که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت واقعاً چه کاری می خواهند انجام دهند.

بازدیدکنندگان طراحی وب سایت کجا می روند؟

جریان رفتار بینش زیادی ارائه می دهد. نمونه ای از این کار دیدن جایی است که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما را ترک می کنند، به خصوص در تعداد زیاد. این می تواند یک چیز خوب یا بد باشد. این می تواند به این معنی باشد که افراد همانطور که شما می خواهید از صفحه "متشکرم" خارج می شوند. یا می ‌تواند به این معنا باشد که آنها قبل از تبدیل شدن، ترک می‌ کنند، که نشان‌ دهنده سفر ضعیف مشتری است. این بدان معناست که چیزی در راه وجود دارد که آنها را از تکمیل هدفشان باز می دارد.

سوالات رفتار جریان پاسخ طراحی وب سایت

برای تکرار، ابزار جریان رفتار تجزیه و تحلیل گوگل به سوالات بسیاری پاسخ می دهد، مانند: -بازدیدکنندگان طراحی وب سایت در کدام صفحات قرار می گیرند؟ -از کجا از طراحی وب سایت خارج می شوند؟ -سفر یک بازدیدکننده در طراحی وب سایت چگونه است: از کدام صفحات طراحی وب سایت بازدید می کنند و به چه ترتیبی؟ -آیا آنها تغییر مذهب داده اند یا نه؟ -اگر این کار را نکرده ‌اند، در کجا ترک تحصیل کرده ‌اند؟

"با تجزیه و تحلیل کامل جریان رفتار، طراحان طراحی وب سایت می توانند سفر کاربر طراحی وب سایت را برای تولید گام های منطقی، معنی دار و آسان برای تشویق آنها به سمت تبدیل ها بهینه کنند." - آل گومز

ردیابی رویداد

ردیابی رویداد یکی دیگر از ابزارهای شگفت انگیز در Google Analytics است زیرا به شما امکان می دهد اقداماتی را که در غیر این صورت نامرئی هستند را ردیابی کنید. ردیابی رویداد به شما این امکان را می‌دهد تا کلیک‌ های خاصی مانند دکمه ‌های CTA، پیوندها، ناوبری یا هر چیز دیگری که تعاملی است را ردیابی کنید. به عبارت ساده، ردیابی رویداد به شما امکان می دهد بفهمید که آیا افراد با یک عنصر تعاملی طراحی وب سایت مشخص شده در طراحی وب سایت شما تعامل دارند یا خیر.

باید خودتان آنها را تنظیم کنید، اما ارزشش را دارد. به عنوان مثال، می ‌توانید تست کنید که آیا یک دکمه یا استراتژی جدید CTA عملکرد خوبی دارد یا خیر. همچنین یک ابزار فوق العاده برای ردیابی موفقیت آیتم های قابل دانلود است. ردیابی پخش ویدیو، کلیک های تبلیغاتی و تعامل پاپ آپ بسیار عالی است.

هر چیزی و هر چیزی که یک بازدید کننده یا کاربر طراحی وب سایت می تواند روی آن کلیک کند، می توانید با ردیابی رویداد آن را ردیابی کنید.

ردیابی رویداد را با جریان رفتار مقایسه کنید

شما می ‌توانید، و باید داده‌ های ردیابی رویداد را با جریان ‌های رفتاری مقایسه کنید تا تصویری عالی از نحوه حرکت بازدیدکنندگان طراحی وب سایت تان از طریق یک قیف، یک سفر یا جریان، و آنچه در آن جریان‌ ها توجه آنها را جلب می ‌کند یا نه، به دست آورید.

حضار

برخی از طراحان طراحی وب سایت ویژگی مخاطبان گوگل آنالیتیکس را به عنوان "بهترین دوست طراحUX" " توصیف می کنند، زیرا به شما اطلاعات جامعی از بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما می دهد. بینش مخاطبان تعداد قابل توجهی از جزئیات مانند موقعیت مکانی بازدیدکنندگان طراحی وب سایت ، مشخصات جمعیتی مانند جنسیت، و حتی دستگاه ‌هایی که آنها برای بازدید از طراحی وب سایت شما استفاده کرده ‌اند، به شما می ‌دهد.

علاوه بر این، اینجا جایی است که می‌توانید نه تنها دستگاه‌ ها، مرورگرها یا سیستم‌ عام ل‌هایی را که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت تان استفاده می ‌کنند، بلکه اندازه صفحه نمایش مرورگرهایشان را نیز دریابید. اینطور فکر کنید، فقط به این دلیل که بازدید کننده طراحی وب سایت شما مانیتوری با ابعاد 1200 پیکسل در 1200 پیکسل دارد، به این معنی نیست که از مرورگر خود به صورت تمام صفحه استفاده می کند. این در طراحی وب سایت برای بهترین تجربه کاربری ممکن بسیار مهم است.

ابزار مخاطب می ‌تواند به جزئیات زیادی وارد شود، که به شما اطلاعات روشنگری در مورد چگونگی درک بهتر از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه دوست دارند با اینترنت درگیر شوند، می ‌دهد.

یافتن الگوهای مفید مخاطب طراحی وب سایت

مخاطبان می توانند به شناسایی انواع الگوهای بازدیدکننده طراحی وب سایت کمک کنند. به عنوان مثال، می تواند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان طراحی وب سایت را در شب یا صبح زود نشان دهد. این چیز مهمی است زیرا به شکل گیری ذهنیت بازدیدکننده کمک می کند. و می تواند به تیم شما کمک کند تا تجربه کاربری طراحی وب سایت بهتر و کمپین های بازاریابی بهتری ایجاد کند. اگر متوجه شدید که اکثر بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما در اوایل بعدازظهر تبدیل می ‌شوند، یا شاید هرگز در تعطیلات آخر هفته تبدیل نشوند. به عنوان مثال، از این دانش برای زمان بندی بهتر کمپین بازاریابی خود استفاده کنید. بله، باید بیشتر در مورد علت وجود این الگوها تحقیق کنید، اما ویژگی مخاطبان گوگل آنالیتیکس اولین گام برای شناسایی و شناسایی این الگوها است.

فرصت ها را در الگوهای طراحی وب سایت مخاطب پیدا کنید

همه این الگو طراحی وب سایت ها فرصت هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که تجربه کاربری طراحی وب سایت بسیار خاص تری ایجاد کنید. برای مثال، اگر متوجه شدید که بسیاری از بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما از یک دستگاه خاص یا اندازه پنجره مرورگر استفاده می‌ کنند، فرصتی برای آزمایش محتوا یا طرح‌ بندی‌های خاص دستگاه است. یا، می تواند فرصتی برای آزمایش برنامه های بومی باشد.

ایده عالی دیگر این است که تعیین کنید آیا مخاطبان شما از کشور یا منطقه ای می آیند که در آن انگلیسی زبان اصلی نیست. این همچنین فرصتی است برای بازنویسی محتوا طراحی وب سایت به ساده ترین عبارت، یا حتی نوشتن آن به زبان مادری.

مخاطبان را با معیارها مقایسه کنید

بدون شک مخاطب طراحی وب سایت ابزار مفیدی است. این به شما بینشی در مورد زیرمجموعه های مختلف مخاطبان شما می دهد و می تواند مخاطبان ثانویه را نیز شناسایی کند. پروفایل‌ها و الگوهای مختلف مخاطبی را که پیدا کرده‌ اید با معیارهایی مانند نرخ تبدیل و جریان ‌های رفتار یا ردیابی رویدادها مقایسه کنید تا درک عمیق ‌تری از آنچه برای بازدیدکنندگان طراحی وب سایت یا علیه آنها کار می ‌کند به دست آورید.

نگاهی به هدف کاربر طراحی وب سایت با Google Analytics

منظور کاربر طراحی وب سایت از Google Analytics چیست؟ از این ابزار به عنوان وسیله ای برای درک اینکه چرا مردم در وهله اول از طراحی وب سایت شما بازدید می کنند استفاده می کند. به سوالاتی مانند:

  • -بازدیدکنندگان طراحی وب سایت در تلاش برای انجام چه چیزی هستند؟
  • -آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟
  • -آنها سعی دارند چه کار کنند؟

متأسفانه گوگل آنالیتیکس نمی تواند چیزی را برای شما بیان کند. تفسیر داده ها، یافتن و تجزیه و تحلیل الگوها و غیره به عهده شماست. با این حال، این داده ها در حمایت یا مخالفت با نظریه ها مفید هستند. این به شما کمک می کند تا با یافتن فرصت های جدید برای بهبود، مانند اجرای تست های A/B، موارد جدید را فرموله کنید.

بازدید از صفحه طراحی وب سایت

نگاهی به بازدیدهای صفحه طراحی وب سایت بیندازید تا ببینید یک صفحه طراحی وب سایت چند بار بازدید می شود. این یک بی فکری است. با این حال، وقتی همه بازدیدهای صفحه طراحی وب سایت را با بازدیدهای منحصر به فرد مقایسه می کنید، می توانید بفهمید که آیا بازدیدکنندگا طراحی وب سایت ن چندین بار به محتوا نگاه می کنند یا خیر. این را یک بار دیگر با زمانی که آنها برگشتند مقایسه کنید، می توانید تصویر بهتری از رابطه بازدیدکنندگان طراحی وب سایت با محتوای خود دریافت کنید. به عنوان مثال، شاید یک پست وبلاگ در طول زمان منبع قابل اعتمادی برای آن بازدیدکننده طراحی وب سایت بوده باشد، اگر آنها هر چند هفته یک بار آن را دوباره مرور کنند. شاید، آنها باید چندین بار از یک صفحه فرود طراحی وب سایت بازدید کنند تا در نهایت تبدیل شوند؟ این اغلب برای خریدهای گران ‌تر که مشتریان به اطمینان بیشتری نیاز دارند یا در حصار هستند صادق است.

بازدید از صفحه و تعامل کاربر طراحی وب سایت

بله، بازدید از صفحه راه خوبی برای سنجش میزان تعامل کاربران طراحی وب سایت است. شما این کار را با بررسی بازدید از صفحه طراحی وب سایت در برابر اهداف و نرخ تبدیل انجام می دهید. وقتی بازدید های صفحه طراحی وب سایت ، جریان رفتار و نرخ تبدیل را با هم مقایسه می کنید، می توانید تعیین کنید که آیا افراد به طور مکرر از یک صفحه به صفحه دیگر نقل مکان می کنند، زیرا نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این مطمئناً یکی از دلایل بزرگی است که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت تبدیل نمی شوند.

داشتن بازدید از صفحه بالا و نرخ تبدیل پایین عالی نیست، اما الگویی ارزش شناسایی است. این فرصتی است برای بررسی و رفع آنچه در سر راه بازدید کننده طراحی وب سایت قرار می گیرد. این می تواند به سادگی یک پیوند شکسته یا به پیچیدگی ناوبری ضعیف همراه با یک کپی گیج کننده باشد.

و به همین دلیل است که Google Analytics بسیار ارزشمند است. این به شما امکان می دهد الگوهایی را در بازدیدکنندگان طراحی وب سایت واقعی و واقعی طراحی وب سایت خود مشاهده کنید. به داده ها نگاه کنید و آن ها را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که طراحی وب سایت شما دقیقا چه تاثیری بر بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما دارد.

نرخ پرش

نرخ پرش به طور خاص به درصد افرادی اشاره دارد که وارد طراحی وب سایت شما شده و بدون کلیک کردن در جای دیگری از طراحی وب سایت شما خارج شده اند. نرخ پرش بالا و پایین می تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، نرخ پرش بالا در صفحه فرود طراحی وب سایت می تواند نشان دهنده انتخاب شکست خورده یا یک پیشنهاد هدفمند ضعیف باشد. اگر فرم انتخاب شما کار نمی کند، جای تعجب نیست که نرخ پرش بالا است، و این راه حل ساده تر از انجام مجدد کل صفحه فرود طراحی وب سایت شما است. به طور کلی، نرخ پرش یک شاخص عالی برای عملکرد یک صفحه فرود طراحی وب سایت است، به خصوص برای کمپین های PPC.

زمانی که نرخ پرش بالا خوب است

نرخ پرش بالا می تواند چیز خوبی باشد، به خصوص زمانی که نرخ تبدیل بالایی نیز دارید. این داده‌ها همچنین می‌تواند نشان دهد که صفحه طراحی وب سایت به سرعت افرادی را که بخشی از مخاطبان هدف شما نیستند دور می ‌کند، که در واقع چیز خوبی است. این به این دلیل است که صفحه به طور مؤثری سرنخ های شما را واجد شرایط می کند. وقتی صحبت از یک صفحه فرود طراحی وب سایت مبتنی بر خدمات می شود، در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود زیرا می توانید به جای اتلاف وقت اضافی برای بررسی و یا برخورد با سرنخ های فاقد صلاحیت، روی تبدیل بیشتر یا خدمت رسانی به سرنخ های واجد شرایط تمرکز کنید.

بسته به اهداف خاص طراحی وب سایت یا صفحات طراحی وب سایت فردی شما، نرخ پرش بالا می تواند نشان دهنده این باشد که افراد اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کرده اند. با این حال، این صفحه نتوانست آنها را علاقه مند به خواستن بیشتر یا تبدیل آنها نگه دارد. این به ویژه برای وبلاگ ها یا طراحی وب سایت های اطلاعاتی صادق است. یک بازدیدکننده طراحی وب سایت ممکن است اطلاعات دقیقی را که به دنبالش بود دریافت کرده باشد، اما صفحه یک بن بست بدون CTA، بدون پیشنهاد انتخاب یا پیوند به محتوای اضافی بود. در این مورد، صفحه طراحی وب سایت باید مجدداً انجام شود تا بخش جذب سرنخ یا پست های وبلاگ مرتبط را در خود جای دهد.

نرخ پرش و تست های A/B

اگر نرخ پرش بالا با نرخ تبدیل پایین و/ یا زمان کم صرف شده در یک صفحه را تجربه می کنید، این فرصتی برای شماست تا صفحه را بیشتر بهینه کنید. بسیاری از چیزها می توانند بر نرخ پرش تأثیر بگذارند، به همین دلیل است که بررسی هر داده ای که از Google Analytics پیدا می کنید بسیار مهم است. به عنوان مثال، می تواند نشان دهد که CTA های شما واضح نیستند، یا ممکن است اطلاعات برای متقاعد کردن بازدید کنند طراحی وب سایت ه برای تبدیل کافی نباشد. شاید شما چیزی را به آنها پیشنهاد می ‌دهید که نمی ‌خواهند یا به آن نیاز ندارند. وقتی متوجه این مسائل می ‌شوید، نشانه‌ ای از یک فرصت عالی برای شما است که AB طراحی وب سایت یا محتوای صفحه را آزمایش کنید.

زمان در صفحه طراحی وب سایت

همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که افراد چه مدت در طراحی وب سایت شما و صفحات جداگانه آن می مانند. شما می توانید بینش های خوبی از این موضوع به دست آورید، مانند مدت زمانی که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت برای اقدام صرف می کنند. این یک ابزار روشنگر برای وبلاگ ها یا طراحی وب سایت های اطلاعاتی است. اما، همچنین داده‌های خوبی برای ردیابی قیف ‌ها در جریان‌ های رفتاری است. به این ترتیب، به معنای واقعی کلمه می ‌توانید ببینید که بازدیدکنندگا طراحی وب سایت ن در هر مرحله از قیف شما چقدر طول می‌ کشند.

در طراحی وب سایت هایی با محتوای طولانی یا فرم های بزرگ مانند نظرسنجی ها، ماندن بازدیدکنندگان طراحی وب سایت برای مدت طولانی چیز خوبی است. به این معنی است که مردم با آنچه در صفحه است درگیر هستند. زمان در صفحه را با نرخ پرش مقایسه کنید تا ببینید مردم چقدر سریع متوجه می شوند که طراحی وب سایت برای آنها مناسب نیست یا چقدر سریع ترغیب می شوند تا بیشتر طراحی وب سایت را کاوش کنند.

همیشه بینش داده ها را مقایسه کنید

یکی از بهترین چیزها در مورد Google Analytics این است که شما مجبور نیستید به نقاط مختلف داده در سیلوها نگاه کنید. صادقانه بگویم، شما نباید. مقایسه نقاط مختلف داده تنها راه برای دریافت دقیق ترین تصویر از آنچه در حال وقوع است است. همانطور که دیدید، داشتن نرخ پرش بالا (چون صفحه در کسب امتیازهای واجد شرایط خوب است) ممکن است چیز خوبی باشد، اما داشتن چندین بازدید از صفحه (به دلیل اینکه کاربران طراحی وب سایت نمی توانند آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند) می تواند چیز بدی باشد.

همیشه داده هایی را که در Google Analytics می بینید با سایر معیارها یا KPI های خود مقایسه کنید. اگر ابزارهای تحلیلی دیگری در طراحی وب سایت خود دارید، داده های آنها را با اطلاعاتی که در Google Analytics پیدا کرده اید نیز بررسی کنید. از تجزیه و تحلیل برای به دست آوردن بینش انتقادی در مورد اینکه چه چیزی به بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما خدمات خوبی می دهد و چه چیزی نیست، استفاده کنید.

نتیجه

گوگل آنالیتیکس می تواند برای طراحان تجربه کاربری طراحی وب سایت بسیار مفید باشد تا نگاهی دقیق تر به نحوه رفتار افراد در طراحی وب سایت ها داشته باشند. اینها تنها شش ابزاری هستند که ما پوشش داده ایم. مقایسه و تجزیه و تحلیل انواع مختلف داده هایی که Google Analytics می تواند ارائه دهد بسیار مهم است. به این ترتیب، کامل ترین تصویر ممکن را از کارهایی که افراد در طراحی وب سایت شما انجام می دهند، آنچه به نفع آنها یا علیه آنها است و غیره دریافت خواهید کرد.