search
حلقه سفید

بهترین روش های طراحی UX و طراحی وب سایت هتل

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/05/05
بهترین روش های طراحی  UX و طراحی وب سایت هتل

تجربه کاربری طراحی وب سایت بخشی جدایی ناپذیر از طراحی وب سایت است و در این شکی نیست. با این حال، اگر صنعت واحدی وجود داشته باشد که تجربه کاربر طراحی وب سایت بیش از هر چیز دیگری مهم باشد، مسلماً مهمان نوازی است.

میهمان نوازی به معنای برآورده کردن و فراتر رفتن از انتظارات مهمان و ارائه تجربه درخشان مهمان از اولین نقطه تماس تا آخرین لحظه است.

و در عصر دیجیتالی که ما در آن زندگی می کنیم، طراحی وب سایت هتل اغلب جایی است که تجربه مهمان با یک هتل آغاز می شود. حداقل این چیزی است که هر برند هتلی برای آن تلاش می کند: رزرو مستقیم. بنابراین به عنوان یک صاحب هتل می خواهید مطمئن شوید که تجربه کاربری طراحی وب سایت شما به خوبی تجربه مهمان در خود هتل است.

برای انجام این کار، باید بدانید که چرا مسافران در وهله اول از طراحی وب سایت شما بازدید می کنند. اهداف اصلی مسافر چیست؟ هنگامی که پاسخ این سوال را بدانید، می توانید انتظارات مسافران را با یک طراحی وب سایت منطبق و کاربرپسند برآورده کنید.

درک رفتار کاربر طراحی وب سایت مسافر

به ‌عنوان یک طراح طراحی وب سایت ، به اطلاعات کمی بیشتر در مورد صنعت مهمان ‌نوازی و تحلیل رفتار مسافران نیاز دارید تا به یک جریان تجربه کاربری طراحی وب سایت خوب فکر کنید که در واقع تبدیل می‌شود.

بر اساس مطالعه ای که توسط گوگل انجام شده است، به طور متوسط 60 درصد از مسافران برای برنامه ریزی سفر آنلاین ابتدا به موتورهای جستجو در مقابل طراحی وب سایت هتل مراجعه می کنند.

این بدان معنی است که وقتی کاربران از طراحی وب سایت هتل شما بازدید می کنند، به احتمال زیاد قبلاً نوعی تحقیق انجام داده اند و می خواهند.

  • -1قیمت ‌های طراحی وب سایت خود را با آژانس‌های مسافرتی آنلاین مانند Booking.com و Expedia.com مقایسه کنید.
  • -2اطلاعات بیشتری درباره طراحی وب سایت هتل دریافت کنید، مانند خدمات اضافی، عکس‌های بیشتر، ویدیوها.
  • -3بررسی کنید که آیا معاملات ویژه یا پیشنهاد بسته ای برای تاریخ های انتخاب شده وجود دارد یا خیر.
  • -4برای هماهنگی برای درخواست سفارشی یا رزرو مستقیم، مستقیماً با هتل تماس بگیرید.

به طور کلی، اینها اهداف اصلی مهمان هنگام بازدید از طراحی وب سایت هتل هستند.

اکنون بیایید ببینیم که چگونه می توانیم دقیقاً تجربه کاربری طراحی وب سایت را طراحی کنیم تا این نیازها را برآورده کنیم.

1. جریان رزرو را برای تبدیل طراحی وب سایت بهینه کنید

این باید شعار شما باشد. هیچ چیز دیگری مهم نیست، نه زیبایی شناسی یا سلیقه شما، نه حتی سلیقه کاربر طراحی وب سایت. ممکن است فکر کنید تجربه کاربری طراحی وب سایت اینگونه نیست، اما تا زمانی که طراحی وب سایت به خوبی تبدیل شود، شما کار درستی انجام می دهید. و این گفت که هیچ فرمول موفقیت برای طراحی وب سایت هتل وجود ندارد.

با این حال، برخی از بهترین روش ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

اولا، پنجره رزرو باید همیشه در یک نقطه قابل مشاهده باشد و با طراحی وب سایت کمتر و قابلیت استفاده بیشتر واضح باشد.

ثانیاً، کاربران طراحی وب سایت باید بتوانند انواع اتاق ها را با هم مقایسه کنند، به راحتی به انواع اتاق ها امتیاز دهند تا سریع تصمیم بگیرند. ما باید با بیان واضح تفاوت‌های نرخ و ارائه مقدار مناسبی از تصاویر برای انواع اتاق‌ ها به آنها کمک کنیم تا تصمیم بگیرند.

آخرین اما نه کم ‌اهمیت، پس از بررسی تا حد امکان اطلاعات کمتری را بخواهید. اطمینان حاصل کنید که خلاصه ای واضح از رزرو ارائه کرده و فرم پرداخت را طبق تحقیقات متعدد و بهترین شیوه ها بهینه کنید.

2. ابتدا به موبایل فکر کنید

نیازی به توضیح در مورد اهمیت داشتن یک طراحی وب سایت آماده موبایل نیست. اما ابتدا باید بر مزایای فکر کردن به موبایل تاکید کنیم، یعنی ابتدا برای صفحه نمایش های موبایل طراحی کنیم و سپس آن را به بزرگترین صفحه نمایش های طراحی وب سایت ممکن برسانیم.

این امر به ویژه برای صنعت سفر که در آن کاربران طراحی وب سایت در حال حرکت تصمیمات خرید/ رزرو را می گیرند و احساس فوریت می کنند، مهم است، به این معنی که شما باید برای حداکثر قابلیت استفاده طراحی کنید تا حداکثر عملکرد. اگرچه بهتر است همان عملکردی را برای کاربران طراحی وب سایت تلفن همراه به کاربران طراحی وب سایت ارائه دهید، اما اگر نمی توانید، ممکن است بخواهید پیوندی برای مشاهده کامل طراحی وب سایت ارائه دهید.

3. ویژوال کلید است

وقتی صحبت از رزرو هتل به میان می‌آید، کاربران طراحی وب سایت میل به عکس‌های با کیفیت بالا از هر گوشه هتل شما، از جمله محوطه هتل، فضای داخلی، خارجی، تمامی امکانات و به‌ ویژه عکس‌های اتاق دارند. یکی از دلایلی که کاربران طراحی وب سایت قبل از رزرو چندین طراحی وب سایت را بررسی می‌کنند، یافتن دقیق‌ ترین اطلاعات در مورد هتل، عکس ‌ها و فیلم‌ های با کیفیت ‌تر برای تصمیم‌ گیری آگاهانه ‌تر است.

به عنوان بخشی از تجربه کاربری بی عیب و نقص هتل، ایجاد یک طراحی وب سایت بصری متقاعد کننده مهم است. به خاطر داشته باشید که طراحی وب سایت از نظر بصری سنگین به کندی بارگیری می شود که برای کاربران طراحی وب سایت تلفن همراه مشکل بزرگی است. به گفته Kissmetrics، "40٪ از مردم اگر یک طراحی وب سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند."

بنابراین مطمئن شوید که تمام تکنیک ها را برای بارگذاری سریعتر طراحی وب سایت اجرا کنید.

4. ارائه تجربه طراحی وب سایت بهتر به مشتری

تجربه کاربر و تجربه مشتری طراحی وب سایت به معنای سنتی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی توانند بدون یکدیگر وجود داشته باشند. بنابراین UX طراحی وب سایت شما می‌تواند تجربه کلی مهمان هتل شما را ایجاد یا خراب کند. بنابراین بهتر است از همان اولین نقطه تماس که اغلب طراحی وب سایت شما است، ارائه سطح استثنایی خدمات مشتری را شروع کنید. این یکی از بزرگترین مزیت ‌های طراحی وب سایت برند هتل در مقایسه با جمع‌ آوری‌ کننده ‌هایی مانند Booking.com، Expedia و غیره است. این آژانس‌ های مسافرتی آنلاین هرگز نمی ‌توانند خدمات شخصی ‌سازی شده مهمان را در طراحی وب سایت خود به روشی که یک هتل می‌تواند ارائه دهند.

ابتدا مطمئن شوید که چندین راه برای ارتباط با هتل خود در طراحی وب سایت شما وجود دارد. شماره تلفن ثابت، اسکایپ، فرم تماس برای سوالات مربوط به رزرو و درخواست های ویژه، و همچنین یک چت زنده.

ثانیا، خدمات افزودنی ویژه ای را ارائه دهید که در هیچ کانال فروش دیگری موجود نیست. این می تواند به سادگی یک نوشیدنی خوشامدگویی باشد، اما می توانید تا آخر راه بروید و همه خدمات پولی خود را برای رزرو آنلاین ارائه دهید، شاید با یک تخفیف کوچک.

این موارد باعث می شود کاربر هنگام رزرو مستقیم هتل تفاوت را احساس کند.

5. آن را با اعتبار و اثبات اجتماعی بالا ببرید

یکی از مهم ترین عواملی که بر تصمیمات خرید مشتری تأثیر می گذارد، اثبات اجتماعی است که به اشکال مختلف ارائه می شود: توصیفات، نظرات، وبلاگ های ویدیویی، فالوورهای اجتماعی و غیره. مهمانان هتل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع، طبق گفته Tripadvisor، "77٪ از مسافران همیشه قبل از رزرو محل اقامت سفر به نظرات خود مراجعه می کنند". اما بخش دشوار اینجا منبع بررسی است.

اگر می خواهید اعتبار طراحی وب سایت خود را افزایش دهید و برای مهمانان خود مدرک اجتماعی ارائه دهید، باید نظرات یک منبع معتبر و شناخته شده را به نمایش بگذارید که بدون شک Tripadvisor است.

اگرچه این ممکن است از نظر زیبایی شناختی دلپذیرترین افزونه برای طراحی وب سایت شما نباشد، اما افزودن ویجت نظرات tripadvisor به صفحه اصلی یا صفحه فرود طراحی وب سایت تعیین شده بسیار متقاعد کننده تر از بررسی های طراحی وب سایت شما است.

نتیجه

طراحی وب سایت یک هتل قوی هم از نظر بازاریابی و هم از نظر طراحی UX طراحی وب سایت یک چالش است. معمولاً بیش از یک تکرار طول می‌کشد تا به یک طراحی وب سایت کاربردی، بهینه‌شده برای تبدیل و کاربرپسند برسید، بنابراین مطمئن شوید که تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را بگیرید و همیشه با کاربران واقعی آزمایش کنید.