search
حلقه سفید

بهترین نکات برای شروع بازاریابی دیجیتال

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/01/25
بهترین نکات برای شروع بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یک انتخاب شغلی فوق العاده پس از ترک دانشگاه است. مهارت ‌ها و ویژگی‌ هایی که در طول دوره کارشناسی ایجاد می ‌کنید می‌ت وانند در دنیای بازاریابی دیجیتال ارزشمند باشند.

ارتباطات کتبی و شفاهی، تحقیق مستقل، مدیریت زمان و مهارت های کار تیمی، همه مهارت های مهمی هستند که کارفرمایان هنگام استخدام برای نقش های پایه و برنامه های فارغ التحصیل به دنبال آن هستند.

بنابراین، اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید یا به زودی به دنبال شروع حرفه ای در بازاریابی دیجیتال هستید، بسیار مهم است که بتوانید با اطمینان تمام این مهارت های کلیدی و تمایل به یادگیری را نشان دهید.

این مقاله نکات مهمی را ارائه می ‌کند که بعد از اتمام دانشگاه، بدون داشتن تجربه رسمی در بازاریابی دیجیتال، پا را به در می ‌آورید.

نکات مهم برای کمک به شما در شروع حرفه ای در بازاریابی دیجیتال

با یافتن منابع اطلاعاتی آنلاین، دانش خود را گسترش دهید

اولین نقطه تماس شما باید شروع یادگیری اصول اولیه باشد. درک دقیقی از بازاریابی دیجیتال و اجزای مختلف آن به دست آورید.

با اختصاص زمان به یادگیری، نه تنها می توانید نسبت به دانش و مهارت های بازاریابی دیجیتال خود احساس اطمینان کنید، بلکه می توانید با اثبات اینکه مشتاق یادگیری هستید، کارفرمایان را تحت تأثیر قرار دهید.

راب شروود، مدیر بازرگانی آژانس بازاریابی دیجیتال Repeat Digital مستقر در ناتینگهام‌ شایر، بیان کرده است که در هنگام استخدام برای یک نقش سطح پایه برای او چقدر مهم است که نامزد علاقه شدیدی به این صنعت نشان داده باشد:

من همیشه تحت تاثیر نامزدهایی قرار می ‌گیرم که تجربه مستقیمی ندارند، اما برای تکمیل گواهی ‌های مربوطه که دانش بنیادی را ایجاد می ‌کنند، وقت گذاشته ‌اند. گاراژ دیجیتال گوگل، به ویژه، کار بسیار خوبی در ارائه آموزش رایگان و با کیفیت بالا انجام می دهد.

مدیر عامل Repeat Digital، Olly Fisher، موافق است که نامزدها باید قبل از درخواست برای نقش‌های سطح پایه، دانش قبلی از بازاریابی دیجیتال داشته باشند، حتی بدون مدرک مرتبط:

با وجود اطلاعات بسیار زیادی در مورد بازاریابی دیجیتال، از جمله دوره‌ های آنلاین و گواهینامه ‌های بی‌ شماری رایگان، هیچ بهانه‌ ای برای افرادی که علاقه ‌مند به حرفه دیجیتال هستند، وجود ندارد که قبل از شروع درخواست برای موقعیت‌ های شغلی، درک لازم را نداشته باشند.

به دلیل ماهیت محض موضوع، منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس شماست تا بتوانید نحوه استفاده از نرم افزارها و ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال را شروع کنید.

بهترین منابع و دوره های آموزشی رایگان برای بازاریابی دیجیتال

تعدادی دوره آموزشی و منابع اطلاعاتی به صورت آنلاین در دسترس هستند که کاملا رایگان هستند! در اینجا برخی از بهترین دوره های آموزش آنلاین رایگان وجود دارد که در آنها گواهی پایان کار را برای اضافه کردن به CV و LinkedIn خود دریافت می کنید:

  • اصول بازاریابی دیجیتال گوگل
  • آکادمی گوگل آنالیتیکس
  • گواهینامه های تبلیغات گوگل
  • گواهی بازاریابی رسانه های اجتماعی HubSpot
  • گواهینامه بازاریابی ایمیلی HubSpot
  • گواهینامه های بازاریابی دیجیتال Semrush

علاوه بر این، در اینجا برخی از بهترین منابع اطلاعاتی آنلاین وجود دارد که می توانید در اوقات فراغت خود مطالعه کنید:

  • راهنمای مبتدی Moz برای سئو
  • Semrush
  • AHrefs
  • Yoast
  • مجله موتور جستجو
  • زمین موتور جستجو
  • میز گرد SE
  • یادگیری SEO.io

حتماً این پادکست ‌ها را نیز بررسی کنید تا بتوانید در Spotify به آن‌ها گوش دهید:

  • ساعت بازاریابی
  • هم راستا
  • دم صبح
  • همراه بازاریابی
  • همه از بازاریابان متنفرند
  • مغز پنهان
  • نامرئی
  • تجارت باهوش
  • ترافیک دائمی

با شرکت های مختلف تماس بگیرید و سعی کنید تجربه کاری مرتبط به دست آورید

تکمیل یک تجربه کاری قبل یا بلافاصله پس از ترک دانشگاه به شما کمک می کند تا از سایر فارغ التحصیلان متمایز شوید. تجربه کاری همچنین به شما این فرصت را می دهد که احساس کنید کار در بازاریابی دیجیتال چگونه است و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا انتخاب شغلی مناسبی برای شماست یا خیر.

بهترین راه برای گرفتن تجربه کاری این است که فعال باشید و تا جایی که می توانید با آژانس های مختلف ارتباط برقرار کنید. افراد مرتبط را برای تماس از طریق لینکدین و طراحی وب سایت های شرکت پیدا کنید و برای آنها ایمیل ارسال کنید.

هنگامی که با یک کارفرما تماس می گیرید تا در مورد فرصت های بالقوه تجربه کاری جویا شوید، مطمئن شوید که موارد زیر را در ایمیل خود وارد کرده اید:

  • علاقه شما به اینکه بخواهید پس از اتمام مدرک خود، شغلی را در صنعت بازاریابی دیجیتال شروع کنید
  • آنچه که امیدوارید از یک تجربه کاری به دست آورید
  • چگونه عاملیت آنها را کشف کردید و به ویژه چه چیزی شما را به سمت آنها می کشاند
  • مهارت های شما و آنچه می توانید به محل کار آنها بیاورید
  • رزومه خود را که برای نقش های بازاریابی دیجیتال طراحی شده است، پیوست کنید

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، استفاده از نقش‌های بازاریابی دیجیتال بلافاصله پس از ترک دانشگاه کافی نیست. با بهره گیری از منابع بی شمار رایگانی که به صورت آنلاین برای گسترش دانش بازاریابی دیجیتال خود در دسترس هستند، فعال باشید.

با آژانس هایی که فرصت های تجربه کاری را ارائه می دهند تماس بگیرید. رزومه خود را به ‌روزرسانی کنید تا به طور خاص برای نقش‌های بازاریابی دیجیتال طراحی شود.

فراموش نکنید که مهارت‌های قابل انتقالی را که در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه ایجاد کرده‌ اید، بگنجانید و توضیح دهید که چرا آنها شما را به کاندیدای عالی تبدیل می‌کنند، همراه با تمایل شما برای یادگیری و تلاش‌های شما برای موفقیت در صنعت بازاریابی دیجیتال در حال رشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ، همین امروز با تیم Repeat Digital تماس بگیرید.