search
حلقه سفید

تابلو حالت های محصول برای طراحی سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/04/23
تابلو حالت های محصول برای طراحی سایت

اکثر طراحان طراحی سایت می دانند که وایرفریم و نمونه سازی بخش های ضروری فرآیند طراحی سایت هستند. بدون نمونه سازی، شانس شما برای ایجاد طراحی سایت خوب تقریبا صفر است. برای ایجاد یک نمونه اولیه مناسب، طراحان طراحی سایت باید زمانی را صرف ایده‌ پردازی کنند. طراحان طراحی سایت ابزارها و تکنیک های مختلفی دارند که به آنها در طی فرآیند طوفان فکری کمک می کند. یکی از ابزارهایی که فرآیند ایده پردازی را موثرتر می کند، شبانه روزی خلق و خوی است.

تابلوی خلق و خو ابزاری است که به طراحان طراحی سایت کمک می کند مسیر درستی را برای طرح ها پیدا کنند و پایه ای محکم برای تجربه احساسی که می خواهند ایجاد کنند ایجاد کنند.

از این مقاله، متوجه خواهید شد که این ابزار چیست و چگونه می توان از آن به طور موثر استفاده کرد.

Mood Board طراحی سایت چیست؟

تابلوی خلق و خوی مجموعه ای از بافت ها و تصاویر مربوط به طراحی سایت است و به عنوان نقطه مرجع استفاده می شود.

تابلوهای حالت طراحی سایت را می توان برای نیازهای مختلف استفاده کرد. در اینجا چند نمونه معمولی از تابلوهای خلق و خوی آورده شده است:

  • کتاب/لوگوی برند (کمک به یافتن سبک برند/نماد)
  • طراحی سایت رابط کاربری (کمک به پیدا کردن و تعریف اصول بصری)
  • استراتژی محتوا طراحی سایت
  • حرکت و تعامل طراحی سایت

آنچه که تابلوهای خلقی به طراحان طراحی سایت کمک می کنند انجام دهند

الهام بگیرید

تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت همه چیز در مورد الهام است.

تابلوهای خلق و خوی به طراحان طراحی سایت کمک می کند تا چیزی زیبا پیدا کنند و آن را در کار خود پیاده کنند. برای مثال، طراحان طراحی سایت آیکون ‌ها اشکال مختلف را جمع‌ آوری می ‌کنند تا بفهمند می ‌خواهند از چه شکلی از نمادها استفاده کنند.

تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت به عنوان الهام بخش برای مشتریان خدمت می کنند. آن‌ها به مشتریان کمک می‌ کنند تا حس طراحی سایت داشته باشند، و این ابزاری عالی برای خرید جهت طراحی سایت از مشتریان است.

یک ایده را منتقل کنید

وقتی طراحان طراحی سایت سعی می کنند ایده ای را منتقل کنند، گاهی اوقات برقراری ارتباط کلامی دشوار است. کلمات کافی نیستند. طراحان طراحی سایت باید چیزی را نشان دهند.

تابلوهای خلق و خوی به طراحی سایت کمک می‌کنند تا «چرا» یک تصمیم طراحی سایت خاص را برای همتایان و ذینفعان توضیح دهند و توضیح دهند. وقتی از او پرسیده شد، "چرا به این شکل خاص در رابط کاربری طراحی سایت خود نیاز داریم؟" می توانید به آنها تابلوی خلق و خوی نشان دهید تا تصمیم طراحی سایت شما مشخص شود.

ذکر این نکته ضروری است که یک تابلوی خلقی برای انتقال یک ایده، باید شامل نمونه هایی از چیزی باشد که مردم استفاده می کنند، نه فقط مفاهیم انتزاعی. اینها ممکن است نمونه هایی از صنایع مختلف باشند. تنها در صورت استفاده از این روش، یک تابلوی خلق و خوی به عنوان مدرکی برای موفقیت در جهت طراحی سایت عمل می کند.

8 نکته برای ایجاد و کار با تابلوهای خلقی طراحی سایت

ایجاد تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت می تواند سخت باشد. خوشبختانه ما چند نکته و ترفند داریم که این فرآیند را برای شما آسان تر می کند.

1. یک پاسخ عاطفی واقعی را هدف قرار دهید

در مورد احساساتی که می خواهید هنگام ارائه یک تابلوی خلق و خوی طراحی سایت به ذینفعان منتقل کنید فکر کنید. قبل از انتخاب اولین تصویر/ بافت برای تابلوی خلق و خوی طراحی سایت خود، سعی کنید تصور کنید که چه چیزی پاسخ احساسی را برمی انگیزد.

نکته: وقتی یک تابلوی خلق و خو طراحی سایت را نشان می دهید، هدف این است که مردم با کلماتی مانند "عالی" یا "چیزهای خوب" با واکنشی واقعی پاسخ دهند. به حالات چهره کسانی که به آنها نشان می دهید دقت کنید. این به شما این حس را می دهد که آیا هیئت مدیره کار خود را انجام می دهد یا خیر.

2. اطمینان حاصل کنید که تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت به طور کلی با یکدیگر کار می کنند

هنگامی که یک تیم طراحی سایت مسئول ایجاد یک استراتژی طراحی سایت کامل محصول (همه بخش‌ های یک محصول) است، تعیین یک جهت روشن برای همه تابلوهای خلقی ضروری است تا آنها را به طور جامع کار کنند. این به ایجاد یک پایه محکم برای طراحی سایت آینده شما قبل از شروع فشار دادن پیکسل ها کمک می کند. تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت که به طور کلی با یکدیگر کار می کنند به طراحان طراحی سایت کمک می کنند تا تصویری بزرگ ایجاد کنند - برای همه آشکار می شود که یک تیم می خواهد چه احساساتی را در محصولی که ایجاد می کند منتقل کند.

3. تابلوهای خلق و خو طراحی سایت ابزارهایی برای مرجع هستند. فقط به چیزی که می توانید به دست آورید اشاره کنید

وقتی تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت را نشان می دهید، انتظاراتی را تعیین می کنید. وقتی ذینفعان تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت صیقلی را می بینند، بر این باورند که طراحی سایت نهایی همان سطح مهارت را خواهد داشت. اگر تحویل تا حد زیادی با کیفیت تابلوی خلق و خوی متفاوت باشد، در خطر از دست دادن اعتماد مشتری هستید. به چیزی اشاره نکنید که قادر به انجام آن نیستید زیرا می تواند شما را در معرض شکست قرار دهد.

4. فراتر از دنیای دیجیتال نگاه کنید

وقتی نوبت به ایجاد تابلوهای خلق و خوی می رسد، اغلب طراحان طراحی سایت به دنبال الهام به صورت آنلاین هستند. البته، گوگل می تواند تصاویر بسیار خوبی را به شما ارائه دهد، اما فقط یک منبع است.خودتان را به یک رسانه دیجیتال محدود نکنید. از طبیعت الهام بگیرید. اگر به عکاسی علاقه دارید، از رنگ های عکس مورد علاقه خود در محصول طراحی سایت خود استفاده کنید.

چاپ کاغذ یکی دیگر از منابع عالی الهام است – کتاب ها و مجلات می توانند منبعی برای این تصویر عالی باشند.

5. مجموعه خود را انتخاب کنید

مراقب باشید این اشتباه را مرتکب نشوید: جمع آوری تصاویر/بافت های بیش از حد در تابلوهای حالت. تصاویر بیشتر همیشه بهتر نیست. تعداد بیشتر تصاویر می تواند منجر به شانس کمتری برای درک اطلاعات توسط افراد شود. چرا؟ زیرا توجه کاربر طراحی سایت محدود است و به راحتی می توان افراد را با اطلاعات بیش از حد غرق کرد. اضافه بار اطلاعات، تشخیص پیام را دشوارتر می کند.

هدف اولیه استفاده از تابلوهای خلق و خو، سرگرمی نیست، بلکه حل یک مشکل خاص است. به همین دلیل است که همه تصاویر و بافت ها شایسته قرار گرفتن در تابلوی خلق و خوی نیستند. هنگام ایجاد یک تابلوی خلق و خوی، بیشتر شبیه کیوریتور فکر کنید تا یک کلکسیونر. وقتی یک تابلوی خلق و خو طراحی سایت ایجاد می ‌کنم، تا 1000 تصویر را ترکیب می‌ کنم اما تنها 10 مرجع بصری قوی‌ ترین و ثابت را شامل می ‌شود.

نکته: تهیه تابلوهای خلق و خوی ممکن است طاقت فرسا باشد. شما هزاران مثال تصویری را مرور می کنید، و در پایان روز، ممکن است با موقعیتی روبرو شوید که جدا کردن یک مثال خوب از یک نمونه بد دشوار باشد. وقتی با حجم عظیمی از اطلاعات کار می‌ کنید، طبیعی است که احساس غرق شدن کنید. به همین دلیل است که داشتن یک لحظه آرامش در طول فرآیند جمع آوری اطلاعات بسیار مهم است.

این روش برای من کار می کند:

  • جمع آوری تصاویر طراحی سایت برای چند روز (مثلاً 1000)
  • به فعالیت های مختلف تغییر دهید و استراحت کنید
  • نیمی از تصاویر طراحی سایت مجموعه من را حذف کنید
  • مراحل 2 و 3 را تکرار کنید تا زمانی که فقط 30-40 تصویر باقی بماند
  • تصاویر را به دقت تجزیه و تحلیل کنید و فقط 1 درصد از مجموعه اصلی را نگه دارید

هدف این است که تصاویری داشته باشید که به شما کمک کنند یک احساس عاطفی را منتقل کنید.

6. فرمت مناسب را انتخاب کنید

بسته به نوع پروژه، می توانید یک تابلوی خلق و خوی طراحی سایت آفلاین یا آنلاین تولید کنید. قالب ها به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند.

فرمت آفلاین زمانی عالی است که اعضای تیم در یک فضای فیزیکی کار می کنند و امکان ملاقات حضوری با سهامداران وجود دارد. مزیت فرمت آفلاین این است که شما فرصتی دارید که منظورتان را شخصاً توضیح دهید. مشتریان می توانند سوال بپرسند و نظرات شما را بشنوند.

اگر یک تیم از راه دور یا توزیع شده دارید، قالب آنلاین تنها گزینه ممکن است. در این مورد، لازم است زمان بیشتری صرف کنید تا یک تابلوی خلق و خوی طراحی سایت برای همه اعضای تیم مشخص شود، بنابراین اطلاعاتی را که ارائه می ‌دهید بدون نظر درک کنید. به راحتی می توانید چند کلمه را برای توصیف ایده ها به تابلو اضافه کنید.

7. به پیام کلیدی طراحی سایت اهمیت دهید

مهم نیست که چه فرمتی را انتخاب می کنید، مهم است که تصویر (یا تصاویر) را انتخاب کنید که پایه ای برای طراحی سایت شما باشد. یک ترفند ساده وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید - بازی با اندازه اشیاء برای هدایت چشم. اشیاء بزرگتر (تصاویر/ بافت ها) توجه بیشتری را نسبت به موارد کوچکتر جلب می کنند. اجسام کوچکتر می توانند مکمل های بزرگتر باشند.

با استفاده از این رویکرد، می توانید بینندگان را به مهم ترین جزئیات طراحی سایت آینده خود هدایت کنید و آنها در یک نگاه تمام اطلاعات مورد نیاز را خواهند داشت.

8. بهترین تصاویر/ بافت ها را از تابلوهای خلق و خوی برای پروژه های آینده طراحی سایت جمع آوری کنید

تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت نباید فقط برای زمین باشد. استفاده از تابلوهای خلق و خوی را برای پروژه های آینده طراحی سایت خود در نظر بگیرید. برای ذخیره نمونه ها از Pinterest استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از Pinterest این است که می توانید کار را بر اساس بخش هایی در "تخته های" خاص توزیع کنید.

ابزارهای دیجیتال مفید برای ایجاد تابلوهای خلقی

نکته مهم در مورد مودینگ این است که نیازی به استفاده از ابزار خاصی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تخته سفید در محل کارتان است. اما می‌توانید از ابزارهای دیجیتالی نیز برای سهولت در انتقال ایده‌ها استفاده کنید.

1. Pinterest

Pinterest یک ابزار ضروری برای طراحان طراحی سایت است. Pinterest به شما امکان می دهد با استفاده از منابع موجود در سراسر طراحی سایت ، تابلوهای خلق و خو ایجاد کنید. Pinterest همچنین دسترسی به مجموعه ای غنی از تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت موجود را فراهم می کند - همه چیز از ایده های آشپزخانه گرفته تا دستگاه های با تکنولوژی بالا. دسترسی به همه این اطلاعات یک فرصت عالی برای طراحان طراحی سایت برای یافتن الهام است.

2. Matboard

Matboard دسترسی به مجموعه ای از تصاویر ایجاد شده توسط عکاسان، فیلمسازان و کارگردانان تجاری را فراهم می کند.

3. Canva

Canva یک ابزار عالی برای ایجاد تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت آنلاین است. این یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن دارد و به هر کسی اجازه می ‌دهد در عرض چند دقیقه تابلوهای خلق و خوی شگفت‌ انگیزی ایجاد کند. Canva همچنین دارای کتابخانه ای از تصاویر است. این ویژگی می تواند در زمان شما صرفه جویی زیادی کند (برای یافتن تصویر مناسب نیازی به مرور طراحی سایت نیست).

4. Evernote

در حالی که اکثر کاربران طراحی سایت Evernote از این برنامه برای یادداشت برداری استفاده می کنند، می توان از آن برای ایجاد تابلوهای خلق و خو استفاده کرد.

5. نقاشی دیواری

دیوارنگاری ابزاری عالی برای زمانی است که باید با یک تیم یک تابلوی خلق و خو طراحی سایت درست کنید. Mural یک فضای دیجیتال مشترک ایجاد می کند که در آن تیم ها می توانند بر روی ایده ها با یکدیگر همکاری کنند.

نتیجه

روند ایجاد تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت نباید خسته کننده باشد. باید سرگرم کننده باشد. هر فرد خلاقی نیاز به الهام دارد و ایجاد تابلوهای خلق و خوی طراحی سایت می تواند یک عادت مفید برای طراحان طراحی سایت باشد.