search
حلقه سفید

راهنمای مقدماتی بررسی UX برای طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/05/08
راهنمای مقدماتی بررسی UX برای طراحی وب سایت

یک بررسی UX طراحی وب سایت عالی می تواند برای هر طراحی وب سایتی معجزه کند. با نگاه کردن به کل طراحی وب سایت ، می توانید یاد بگیرید که چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست، و شاید راه حل هایی بیابید که می تواند UX طراحی وب سایت را افزایش دهد و در نهایت درآمد را افزایش دهد.

اما یادگیری نحوه انجام بازبینی اولین قدم برای حل مشکلات و ایجاد تجربه بهتر است. در این راهنما، من اصول اولیه طراحی وب سایت یک بررسی UX طراحی وب سایت و اینکه چگونه می ‌توانید اجرای خود را شروع کنید، پوشش خواهم داد.

این امر به پیشینه ای در طراحی وب سایت UX نیاز دارد، اما به اصول اولیه ساخت طراحی وب سایت های عالی نیز متکی است. اگر مایل به یادگیری و قرار دادن مقداری گریس آرنج هستید، بررسی UX طراحی وب سایت شما می تواند فرصتی عالی برای رشد باشد.

انجام یک بررسی طراحی وب سایت

هدف از بررسی UX طراحی وب سایت این است که کل یک طراحی وب سایت را بررسی کنید و نقاطی را برای بهبود پیدا کنید. این نقاط ممکن است آشکار یا کوچک باشند، اما باید هدف خود را بهبود بخشیدن به کل طراحی وب سایت داشته باشید.

شما باید همیشه به دنبال مطالعه روندهای عینی و یافتن آماری باشید که از ایده های شما پشتیبانی می کند. طراحان طراحی وب سایت همیشه کمیت گراترین افراد نیستند، اما در یک بررسی خوب UX یک ضرورت است.

سعی کنید از نظرات مبهم یا احساسی که همه چیز برای شما دارد اجتناب کنید. در عوض بازخورد کاربران را جمع‌آوری کنید و روند ترافیک را مطالعه کنید تا ایده‌هایی در مورد اینکه مشکلات کجا می ‌توانند باشند و چرا اتفاق می ‌افتند، جمع‌آوری کنید.

این را می توان از طریق تعدادی از تکنیک های طراحی وب سایت انجام داد:

  • بازخورد مستقیم کاربران طراحی وب سایت
  • ضبط های صفحه نمایش طراحی وب سایت
  • اهداف تجزیه و تحلیل طراحی وب سایت
  • جریان های کاربر تجزیه و تحلیل طراحی وب سایت

هر تکنیک دیدگاه متفاوتی را برای مطالعه یک طراحی وب سایت ارائه می دهد. بررسی‌های UX طراحی وب سایت می‌ توانند سعی کنند همه چیز را بهبود بخشند یا روی یک کار خاص مانند نرخ پرش بالا، نرخ ثبت‌نام یا زمان در صفحه طراحی وب سایت تمرکز کنند.

اگر روی یک پروژه طراحی وب سایت شخصی کار می کنید، می توانید معیارها را خودتان تنظیم کنید. اما پروژه طراحی وب سایت های مشتری نیاز به همکاری دارند زیرا باید بدانید که شرکت می خواهد چه چیزی را بهبود بخشد.

نحوه انجام بررسی و میزان اطلاعاتی که جمع آوری می کنید بر اساس مشتری متفاوت است. کسب ‌وکارهای بزرگ ‌تر می ‌توانند به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند که در آن شما باید اهداف همه را در یک استراتژی بزرگ جمع‌آوری کنید.

مرحله اولیه بررسی UX طراحی وب سایت بیش از هر چیز دیگری در مورد جمع آوری اطلاعات است. هنگامی که داده های خام کافی داشته باشید، شروع به دیدن الگوها طراحی وب سایت خواهید کرد و این الگوها می توانند به بینش هایی برای حل وظایفی که با آن ها روبرو هستید منجر شود.

برنامه ریزی اهداف خاص طراحی وب سایت

این آسان است که از خود سؤال بپرسید و هرگز واقعاً به نتیجه گیری دقیق نرسید. اما با اهداف خاص، مجبور خواهید شد معیارهای خاصی را مطالعه کنید و برای نتایج نهایی بسیار خاص تلاش کنید.

به اهدافی که باید برای آنها هدف گذاری کنید و معنای آنها فکر کنید. نرخ پرش بالا به این معنی است که افراد از اولین صفحه طراحی وب سایت ای که وارد می شوند خارج می شوند. اما آیا آنها برای مدتی در آن صفحه طراحی وب سایت هستند؟ اگر بله، احتمالاً اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کرده و می‌روند.

اما اگر صفحه فرو طراحی وب سایت د باشد چه؟ سپس مردم می روند زیرا علاقه ای ندارند. اما چرا؟ شاید آنها فقط دکمه CTA را برای ثبت نام نمی بینند، یا شاید نمی دانند صفحه برای چیست.

مرحله برنامه ریزی فراتر از تعیین هدف است. شما باید به چند نکته توجه کنید:

  • مشکل (یا مشکلات) چیست؟
  • چرا این مشکلات وجود دارد؟ علت چیست؟
  • نتیجه نهایی که به دنبال آن هستید چیست؟

چگونه می توانید از وضعیت فعلی به وضعیتی بروید که این مشکلات را حل کند؟

با تکرار مکرر این مراحل، مشکلات جدیدی پیدا می‌کنید، به دنبال راه ‌حل‌های جدید می ‌گردید و زمینه بزرگی برای آزمایش برای خود باقی می ‌گذارید. هرگز پروژه طراحی وب سایت ای به طور کامل تکمیل نشده است، بنابراین همیشه فضایی برای بهینه سازی بیشتر وجود دارد.

گام دیگر ایجاد شخصیت‌های باورپذیر است که می‌توانند در بین مخاطبان طراحی وب سایت هدف شما قرار بگیرند.

اینها مانند بخش های بازاریابی هستند که ممکن است از طراحی وب سایت شما بازدید کنند و به دنبال تجربه خاصی باشند. و این آمارهای جمعیتی عمومی می توانند اهداف بسیار متفاوتی داشته باشند که شما باید از آنها حمایت کنید. طراحان UX طراحی وب سایت تا آنجا پیش می‌روند که عکس ‌های CC سفارشی برای پرسوناها پیدا می‌کنند زیرا می ‌توانند تفاوت ایجاد کنند.

هنگام مطالعه اهداف کمک می کند تا به ذهن بازدید کننده طراحی وب سایت معمولی خود وارد شوید. با یک شخصیت، ورود به این طرز فکر نظری و نگاه کردن به طراحی وب سایت از دیدگاه آنها آسانتر است.

اما شخصیت‌ ها می توانند بسیار مبهم باشند تا در واقع ارزش ارائه دهند. سعی کنید از آنها کم استفاده کنید و موقعیت هایی را پیدا کنید که مفید باشند.

و مطمئن شوید که ایده های خود را با دیگر طراحان یا رهبران پروژه طراحی وب سایت برای جمع آوری بازخورد به اشتراک می گذارید. اهداف باید با KPIها مطابقت داشته باشند تا نتایج بررسی UX طراحی وب سایت شما بتواند معیارهای مناسب را بهبود بخشد.

مشخص کردن مسائل

این شاید سرگرم کننده ترین و از قضا خسته کننده ترین مرحله بررسی باشد.

هنگامی که اهداف را بدانید، می خواهید در طراحی وب سایت غواصی کنید و به دنبال مشکلات باشید. می‌توانید یک آزمایش سریع در هر صفحه طراحی وب سایت انجام دهید یا برای خود اهدافی تعیین کنید که مانند یک «کاربر معمولی طراحی وب سایت » بازی کنید.

به محض مشاهده مشکلات، آنها را در یک صفحه گسترده طراحی وب سایت یا هر سیستمی که ترجیح می دهید سازماندهی کنید. به این ترتیب می توانید مسائل را بر اساس شدت مرتب کنید و ابتدا جدی ترین مسائل را حل کنید.

من دستورالعمل ‌های درجه ‌بندی شدت Jakob Nielsen را توصیه می ‌کنم زیرا آنها تقریباً جزء اصلی جوامع UX طراحی وب سایت هستند. این مقیاس شامل 5 رتبه بندی است که از 0 (بدون مشکل) تا 4 (مشکل قابل استفاده قابل استفاده) شروع می شود.

0 = من موافق نیستم که این اصلاً یک مشکل قابلیت استفاده است

1 = مشکل زیبایی; نیازی به تعمیر ندارد مگر اینکه زمان اضافی وجود داشته باشد

2 = مشکل جزئی. باید ثابت اما کمترین اولویت اجباری باشد

3 = مشکل عمده؛ مهم است که در اسرع وقت رفع شود

4 = فاجعه; این دیروز باید درست می شد

به هر مشکلی که پیدا کردید با این مقیاس امتیاز دهید و سطح دشواری را نیز در نظر بگیرید.

اگر راه حل واضح است و فقط 15 دقیقه کدگذاری طول می کشد، یک راه حل سریع است. اگر نیاز دارید که با طراحان طراحی وب سایت دیگر طوفان فکری کنید و چند روز را صرف یافتن راه حل کنید، مشکل بسیار دقیق تری است.

همیشه به دنبال راه حل های سریع باشید و این موارد را در اسرع وقت اصلاح کنید. اینها می توانند روحیه را تقویت کنند و به شما کمک کنند احساس کنید واقعاً به جایی می رسید.

همه مشکلات راه‌ حل‌ های واضحی ندارند و بسیاری از مسائل برای حل کردن نیاز به نیروی مغزی خوبی دارند. اما سعی نکنید همه چیز را به یکباره حل کنید.

سازماندهی تمام مشکلات UX طراحی وب سایت در ابتدا می تواند حل آنها را بسیار ساده تر کند.

یافتن راه حل های مناسب طراحی وب سایت

سخت ترین بخش هر بررسی UX طراحی وب سایت یافتن بهترین راه حل برای هر مشکل است. اما این اساساً تمام هدف بررسی طراحی وب سایت UX است.

اغلب بهترین راه حل ها از عقل سلیم می آیند. می توانید سایر طراحی وب سایت ها را مطالعه کنید تا ببینید چگونه مشکلات را حل کرده اند یا مطالعات موردی را به صورت آنلاین جستجو کنید. اگر با مشکل رایجی مانند افزایش زمان در صفحه طراحی وب سایت مواجه هستید، بهتر است باور کنید که دیگران نیز چنین کرده اند و بسیاری راه حل های خود را به صورت آنلاین ارائه می دهند.

همچنین توصیه می‌کنم اگر می‌توانید یک آزمایش ساده را همراه با تنظیم یک ارزیابی اکتشافی برای دریافت بیشترین اطلاعات ممکن انجام دهید، آزمایش کاربر طراحی وب سایت را انجام دهید. شما می خواهید به طراحی وب سایت نگاه کنید زیرا این چشم ها چشم اندازی تازه ارائه می دهند که ممکن است ایده های جدیدی را ارائه دهد.

تست کنید، چیزی را پیاده سازی کنید، نتایج را بسنجید و دوباره تست کنید. طراحی وب سایت UX از بسیاری جهات علمی است، اما همچنین تکراری است و تنها راه برای دانستن اینکه آیا چیزی جواب می‌دهد، امتحان کردن آن است.

در طول این فرآیند قطعاً سؤالاتی خواهید داشت. حتی حرفه ‌ای‌ها هم در مواقعی سرگردان می ‌شوند.

اگر به تنهایی کار می کنید و تیم ندارید، ممکن است احساس کنید در دریا گم شده اید. اما به یاد داشته باشید که اینترنت مکان بزرگی با تعداد زیادی از جوامع است که مایل به اشتراک گذاری مشاوره هستند.

شما می توانید تعداد زیادی از طراحی وب سایت های عالی UX گرا پیدا کنید، اما این ها برای پرسیدن سوالات مورد علاقه من هستند (و همه آنها رایگان هستند!).

UX Stack Exchange

/r/UserExperience

تجربه کاربری طراحی وب سایت Quora

حرکت رو به جلو

اگر در بررسی های طراحی وب سایت UX تازه کار هستید، از کوچک شروع کنید و مراحل را طی کنید. وقتی سوالی دارید به صورت آنلاین تحقیق کنید و مطمئن شوید که همیشه برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنید.

طراحان حرفه ای UX طراحی وب سایت سال ها صرف بررسی UX طراحی وب سایت می کنند و می توانند مانند طبیعت دوم شوند. اما آنها همیشه به تفکر انتقادی و راه حل هایی نیاز دارند که مشکلات دنیای واقعی را حل کند. امیدوارم این راهنما بتواند شما را در این مسیر شروع کند و امیدوارم این راهنما بتواند هر طراح را تشویق کند تا ارزش یک بررسی عالی UX طراحی وب سایت را بررسی کند.