search
حلقه سفید

رایج ترین اشتباهات صفحه فرود ( لندینگ پیج)

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/11/11
رایج ترین اشتباهات صفحه فرود ( لندینگ پیج)

صفحه فرود طراحی وب سایت شما به نوعی شبیه «سلام» شما به جهان است. این همان چیزی است که مشتریان بالقوه شما ابتدا خواهند دید. شما باید از رایج ترین اشتباهات صفحه فرود طراحی وب سایت آگاه باشید.

وقتی در کمپین های تبلیغاتی گوگل سرمایه گذاری کرده اید و با موفقیت افراد را به طراحی وب سایت خود جذب کرده اید، نمی خواهید بلافاصله آنها را به دلیل صفحه فرود ضعیف طراحی وب سایت از دست بدهید.

خوب است بدانید که صفحه فرود طراحی وب سایت شما به همان اندازه مهم است، نه بیشتراز هر صفحه دیگری در طراحی وب سایت شما. اگر تبدیل‌هایی را که می‌خواهید مشاهده نمی‌کنید یا نرخ پرش شما خیلی بالا است، ممکن است یکی از این اشتباهات رایج صفحه فرود طراحی وب سایت را مرتکب شوید.

1. نسل سرب ضعیف در طراحی وب سایت

تولید سرنخ عمل مجذوب کردن مخاطبان و تشویق آنها برای شروع تماس یا خرید است.

اغلب، آنچه باعث ایجاد سرنخ می شود، ترکیب هدرهای پررنگ، قطعات جالب اطلاعات، و فراخوان برای اقدام، از جمله موارد دیگر است که باعث ایجاد علاقه در بازدیدکنندگان طراحی وب سایت شما می شود.

یک اشتباه رایج زمانی است که اطلاعات یا پنجره های بازشو بیش از حد به یکباره فعال می شوند، که می تواند برای بازدیدکننده طراحی وب سایت بسیار طاقت فرسا باشد. علاوه بر این، عناصر زیاد نیز می تواند باعث کند شدن سرعت طراحی وب سایت شما و در نتیجه ناامید شدن مشتری شود.

زمانی که شاهد تبدیل سرنخ های خود به مشتریان باشید، صرف زمان برای بازاریابی تولید سرنخ ارزش آن را خواهد داشت. اما اگر اجزای صفحه فرود طراحی وب سایت شما به خوبی با هم کار نکنند، دستیابی به این امر می تواند دشوار باشد.

2. برای تلفن های همراه بهینه نشده است

با توجه به اینکه تقریباً همه افراد در حال مرور اینترنت با تلفن های همراه هستند، کاملاً ضروری است که خود را برای استفاده از تلفن همراه بهینه کنید.

نادیده گرفتن این امر می تواند دامی آسان برای افتادن در آن باشد، اما می تواند برای نرخ تبدیل شما ویرانگر باشد.

ایجاد صفحه فرود طراحی وب سایت برای تلفن همراه باید در اولویت باشد. اگر یک مشتری بالقوه طراحی وب سایت شما را در جایی پیدا کرد و تصمیم گرفت از آن بازدید کند اما با صفحه فرود طراحی وب سایت نامتناسب عجیبی از او استقبال شد، به احتمال زیاد او را ترک می کند.

همچنین برای گوگل رایج شده است که طراحی وب ‌سایت‌هایی را که برای موبایل بهینه ‌سازی شده‌اند، بالاتر از آن‌هایی که نیستند، رتبه‌ بندی می‌کند. این امر در سال 2016 زمانی که گوگل اعلام کرد که نمایه سازی اولین موبایل (MFI) رویکرد اصلی آن برای رتبه بندی طراحی وب سایت شما خواهد بود، به یک امر عادی تبدیل شد.

به عبارت دیگر، قبل از سال 2016، گوگل به رتبه ‌بندی طراحی وب سایت ‌ها بر اساس ایندکس اول دسکتاپ متکی بود، اما با افزایش محبوبیت تلفن‌های همراه، نحوه رتبه‌ بندی طراحی وب سایت های گوگل نیز تغییر کرده است.

ماهیت حیاتی بهینه سازی طراحی وب سایت شما برای موبایل توسط گوگل مشخص شده است و توضیح داد که اگر نسخه دسکتاپ و موبایل طراحی وب سایت خود را داشته باشید، آنها فقط از نسخه موبایل می خزند. بنابراین، اساساً، اگر داده های مهم شما در تلفن همراه در دسترس نباشد، رتبه گوگل شما از نظر طراحی وب سایت به شدت کاهش می یابد.

درعرض دو سال، درصد صفحاتی که از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کنند 20 درصد افزایش یافته است. 70 درصد از صفحات طراحی وب سایت هایی که در جستجوی گوگل ظاهر می شوند به دلیل ایندکس کردن موبایل است. با دیدن این ارقام، واضح است که بهینه سازی موبایل ارزش پیاده سازی را دارد.

3. یک رابط به هم ریخته در طراحی وب سایت

هویت، پیام و پیشنهادات شما باید در صفحه فرود طراحی وب سایت شما قابل مشاهده و واضح باشد. داشتن یک لوگوی حرفه ای و تصاویر با کیفیت اگر بازدیدکنندگان نتوانند آنچه را که شما ارائه می دهید درک کنند، معنای زیادی نخواهد داشت.

بین بهم ریختگی (نه تنها در صفحه نمایش، بلکه در زندگی واقعی نیز) و محدودیتی که در توانایی ما برای تمرکز و سازماندهی اطلاعات ایجاد می کند، ارتباط وجود دارد.

به جای تلاش برای گنجاندن همه چیز در یک صفحه طراحی وب سایت ، خود را در ذهن بازدیدکنندگان طراحی وب سایت قرار دهید. موتورهای جستجو رتبه بندی خود را بر اساس رفتار افراد قرار می دهند.اگر تعامل کاربر در طراحی وب سایت شما ضعیف باشد، موتور جستجو این را به عنوان نشانه ای تلقی می کند که طراحی وب سایت شما یا مرتبط نیست یا برای آن کلمه کلیدی مناسب است. در نتیجه رتبه شما پایین تر خواهد بود.

4. تصاویر ناسازگار و خودسرانه در طراحی وب سایت

استفاده از عکس های استوک روشی باورنکردنی برای تولید محتوا به صورت مداوم است. با این حال، وقتی نوبت به صفحه فرود طراحی وب سایت شما، پنجره شما به جهان می رسد، استفاده از تصاویر حرفه ای خود سودمندتر خواهد بود.

مشتریان می توانند محتوای عمومی را ببینند. به جای اینکه احتمال از دست دادن اعتبار و اقتدار خود را قبل از خواندن هر مطلبی نزد آنها باز کنید، شهرت حرفه ای خود را به رسمیت بشناسید.

زمانی که تصاویر موجود در یک طراحی وب سایت به طور واقعی و حرفه ای گرفته می شوند و محصول یا خدمات را به گونه ای نمایش می دهند که بازدیدکنندگان طراحی وب سایت بتوانند خود را در حال استفاده از آن ببینند، حس تخصص وجود دارد.

عکس‌های استوک می‌توانند برای صفحات دیگر یا حتی پست‌های وبلاگ عالی باشند، اما برای صفحه‌ ای که کسب ‌وکار شما را به دنیا معرفی می‌کند، عاقلانه‌ تر است که از تصاویری که مختص برند شما هستند استفاده کنید.

5. فراخوان های مبهم برای اقدام در طراحی وب سایت

در نهایت، شما می خواهید صفحه فرود طراحی وب سایت شما بازدید کننده را متقاعد کند که قدم بعدی را برای تبدیل شدن به یک مشتری پرداخت کننده بردارد. این احتمالاً با کمک یک دکمه فراخوانیCTA اتفاق می افتد.

یک دکمه CTA مبهم می‌تواند برای تبدیل‌های بالقوه مضر باشد اگر باعث شود مشتری احساس سردرگمی یا گم شدن کند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند در مورد اینکه واقعاً از کلیک روی آن چه چیزی به دست خواهند آورد، نامطمئن باشند.

در همین نکته، اگر تعداد زیادی دکمه CTA در صفحه فرود طراحی وب سایت خود دارید، این نیز می تواند مشکل ساز باشد. می تواند بسیار گیج کننده و حتی گمراه کننده شود.

همانطور که مشتریان ممکن است برای حرکت به مرحله بعدی به فشار نیاز داشته باشند، عاقلانه است که آنها احساس کنند که خودشان تصمیم می گیرند. از ظاهر شدن بیش از حد تهاجمی خودداری کنید.

مراقب حفظ دستورالعمل های واضح باشید زیرا این امر به حفظ رضایت کاربر کمک می کند.

تمرکز را از دست ندهید

تمرکز روی یک صفحه فرود طراحی وب سایت موثر همیشه باید در خط مقدم ذهن شما باشد. چگونه می خواهید در جهان ظاهر شوید و چه پیامی می خواهید ارسال کنید، سوالاتی هستند که باید پیوسته از خود بپرسید.

اگر بتوانید از این پنج اشتباه رایج اجتناب کنید و از پتانسیل یک صفحه فرود طراحی وب سایت خوش طراحی و فکر شده استفاده کنید، احتمالاً در کمترین زمان ممکن سرنخ های خود را به تبدیل تبدیل کنید!