search
حلقه سفید

فیس بوک نقش استراتژی محتوا در طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/02/18
فیس بوک نقش استراتژی محتوا در طراحی وب سایت

گروهی از طراحان طراحی وب سایت محصولات فیس بوک و استراتژیست های محتوا به ما پیوستند تا در مورد وحدت محتوا و طراحی وب سایت در ایجاد تجربه کاربری عالی بحث کنیم.

هفت کارشناس از فیس‌بوک - چهار طراح محصول و سه استراتژیست محتوا طراحی وب سایت - به ما ملحق شدند تا یک بحث جالب در مورد اینکه چگونه استراتژی محتوا می ‌تواند با طراحی برای تولید UX طراحی وب سایت بهینه ترکیب شود، به ما پیوستند.

این صحبت ‌ها کمی متفاوت از صحبت‌های قبلی بود، حداقل پیش از این هیچگاه چنین هیئت بزرگی از کارشناسان نداشته ‌ایم! نکته مهم این بود که هر سخنران علاوه بر تجربه کار در غول رسانه های اجتماعی، فیسبوک، پیشینه ای غنی، چه در طراحی محصول یا استراتژی محتوا طراحی وب سایت، داشت. سخنرانانی که شرکت کردند عبارت بودند از:

  • درو بریدول: طراح محصول طراحی وب سایت که برای محصولات مردمی فیس بوک کار می کند - محصولاتی برای سایر کارمندان فیس بوک.
  • گارون انگستروم: طراح محصول طراحی وب سایت با پیشینه علوم شناختی که برای تیم اجتماعی خوب در فیس بوک کار می کند.
  • کریستین صدرنوری: طراح محصول طراحی وب سایت در فیس بوک گروه ها و ابزار طراحی برای ادمین ها.
  • اریک بولمن: طراح محصول طراحی وب سایت و کارآفرین با بیش از 15 سال تجربه که در تیم Groups در فیس بوک کار می کند.
  • دنیس کریستی: استراتژیست محتوا طراحی وب سایت با بیش از 10 سال تجربه در زمینه محتوا و ارتباطات که در تیم گروه های فیس بوک کار می کند.
  • :Hannah Macaulay استراتژیست محتوا که در تیم Groups با اریک، همراه با تجربه رهبران مدیریت با کریستین کار می کند.
  • لیزا ترنر: استراتژیست محتوا طراحی وب سایت در فیس بوک که در کنار گارون برای خیر اجتماعی کار می کند.

موضوع این سخنرانی حول محور اهمیت استراتژی محتوا در طراحی UX طراحی وب سایت بود و اینکه چگونه استراتژیست های محتوا می توانند تلاش های خود را با طراحان طراحی وب سایت برای تولید محصولات عالی ترکیب کنند.

برای مشاهده یک مثال واقعی از اینکه چگونه یک غول شرکتی از قدرت استراتژی محتوا در طراحی وب سایت محصول خود استفاده می کند و از مزایای آن بهره می برد، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چگونه استراتژی محتوا در UX طراحی وب سایت در فیس بوک قرار می گیرد

ممکن است همیشه فوراً آشکار نباشد، اما در بسیاری از موارد، محتوا طراحی وب سایت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند - نه تنها در قابلیت استفاده یک محصول، بلکه در یک تیم طراحی محصول طراحی وب سایت ، همانطور که هفت مهمان ما تأیید کردند.

محتوا و طراحی وب سایت دو رشته‌ ای هستند که می‌توان آن‌ها را در فرآیند طراحی وب سایت در هم آمیخت، زیرا معمولاً یکی بر دیگری تأثیر می‌گذارد. همانطور که طراحی وب سایت در توسعه محصول دیجیتال نقش دارد، محتوا نیز نقش دارد.

این گفتگو به ما نشان داد که چگونه رشته ‌های مختلف می ‌توانند برای توسعه یک استراتژی محصول بزرگ‌ تر هماهنگ شوند، چگونه هر کدام می ‌توانند به دیگری تکیه کنند و وقتی دو بخش از هم جدا می‌شوند چه چیزی ممکن است اشتباه پیش برود.

استراتژی محتوای طراحی وب سایت فیس بوک

وقتی صحبت از شناخت استراتژی محتوا در طراحی وب سایت محصول می شود، نمی توان شرکت های زیادی را در خط مقدم قرار داد. با این حال، این چیزی است که فیس بوک برای خود ارزش قائل است. گارون انگستروم می‌گوید: «خوشبختیم که در شرکتی کار می‌کنیم که مزایای همکاری طراحان طراحی وب سایت و استراتژیست‌های محتوا را درک می‌کند».

با این حال، فیس بوک در حال حاضر تفاوت زیادی بین تعداد طراحان طراحی وب سایت و استراتژیست های محتوا در تیم طراحی وب سایت محصول خود دارد. به گفته هانا، نسبت فعلی بین طراحان طراحی وب سایت محصول و استراتژیست های محتوا حدود 5:1 است. با این وجود، هر یک از مهمانان ما معتقد بودند که استراتژی محتوا در فیس بوک به شدت در طرح طراحی وب سایت هر محصول در هم تنیده شده است، اگرچه برخی پروژه های طراحی وب سایت به درجه بالاتری نسبت به دیگران نیاز دارند.

درو بریدول اشاره کرد که تیم طراحی وب سایت محصول به طور کلی تمام پروژه های خود را با همکاری استراتژیست های محتوا به صورت فصلی و برای هر نیمه سال برنامه ریزی می کند. هر پروژه به درجات مختلفی از کار چه در طراحی وب سایت و چه در محتوا نیاز دارد.

برای هانا، این برنامه ریزی بسیار مهم است، زیرا، به عنوان یک استراتژیست محتوا طراحی وب سایت ، به او اجازه می دهد ارزیابی کند که کدام پروژه ها به کمک او نیاز فوری دارند. به دلیل اختلاف زیاد بین طراحان طراحی وب سایت و استراتژیست های محتوا، او باید زمان خود را با دقت تخصیص دهد.

تعریف جریان ها و تجربیات

استراتژیست های محتوا طراحی وب سایت در فیسبوک پس از اختصاص به یک پروژه، عموماً جریان های کاربر طراحی وب سایت را بر اساس سیستماتیک برنامه ریزی می کنند. آنها تمام سناریوهای مختلفی را که ممکن است برای یک کاربر طراحی وب سایت به وجود بیاید، بررسی می کنند، علاوه بر آن اطلاعاتی را که احتمالاً در هر مرحله می توانند به دنبال آن باشند، تعریف می کنند.

با این حال، مسئولیت های آنها فقط پس از طراحی محصول به پایان نمی رسد. آنها همچنین باید در کنار مهندسان کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوایی که ارائه کرده‌ اند واقعاً در محصول نهایی کار می‌ کند و ویژگی جدید طبق برنامه‌ ریزی انجام می ‌شود

آنها همچنین باید تکرارهای احتمالی آینده در مورد همان ویژگی محصول را در نظر بگیرند و اینکه آیا محتوای خاصی می‌تواند در آینده دوباره استفاده شود یا خیر. این بسیار وظیفه یک استراتژیست محتوا طراحی وب سایت است که اطمینان حاصل کند که هر پروژه طراحی وب سایت تا بالاترین درجه ممکن برای آینده اثبات شده است.

کار یک استراتژیست محتوا فقط شامل ایجاد محتوای اولیه برای محصول نیست. استراتژیست های محتوا در فیس بوک همچنین مسئول اطمینان از ترجمه موفقیت آمیز هر ویژگی محصول به بیش از 80 زبانی هستند که شبکه در حال حاضر به آنها در دسترس است.

ترجمه

این وظیفه استراتژیست محتوا طراحی وب سایت است که مطمئن شود انتقال مترجم به خوبی اجرا می شود. این شامل اطمینان از این است که هر مترجم تمام تعاریف صحیح مورد نیاز خود را دارد، همراه با زمینه برای کمک به ترجمه ویژگی جدید. نگه داشتن مترجمان در یک صفحه بسیار مهم است، به خصوص وقتی صحبت از تکرار ویژگی های محصول می شود.

یکی از استراتژیست های محتوا طراحی وب سایت ، لیزا، به ما مثالی زد که زمانی با یک ویژگی امنیتی مواجه شد که در نهایت به اشتباه ترجمه شده بود. صفحه مورد نظر برای این بود که از کاربر بخواهد شناسه خود را دوباره بررسی کند و اگر مطمئن نیست، درخواست کمک کند. به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ ظاهراً در یک زبان به عنوان "تماس با پلیس" پایان یافت.

این مثال اهمیت استراتژی محتوا طراحی وب سایت را حتی در مورد ترجمه نشان می دهد تا از مواردی از زمزمه های چینی مانند این مورد جلوگیری شود.

بومی سازی

وقتی صحبت از استراتژی محتوا طراحی وب سایت می شود، بومی سازی اهمیت کمتری از ترجمه ندارد. می ‌توانیم بومی‌ سازی را به ‌عنوان ترکیب کردن نه تنها زبان یا گویش دیگری در یک محصول، بلکه جنبه ‌های فرهنگی مرتبط منطقه‌ای که از آن استفاده می‌شود، در نظر بگیریم.

دنیس این را از طریق مثالی که در زمان حضورش در فیسبوک با آن مواجه شده بود برای ما به تصویر کشید. او توضیح داد که به طور معمول، فیس بوک ترجیح می دهد افراد از هویت واقعی خود استفاده کنند: نام واقعی، مشخصات شخصی و تصاویر واقعی خود.

با این حال، این آزادی ‌هایی که ما تمایل داریم در دنیای غرب بدیهی تلقی کنیم، همیشه در مناطق دیگر به این راحتی به دست نمی‌آیند. دنیز اشاره کرد که برای زنانی که در بخش‌های خاصی از هند زندگی می ‌کنند، استفاده از نام یا به تصویر کشیدن هویت واقعی ‌شان می‌ تواند خطرات امنیتی داشته باشد و باعث شود آنها احساس خطر و ناامنی کنند.

Garron Engstrom طراحی وب سایت محصول و استراتژی محتواطراحی وب سایت در فیس بوک

به همین دلیل، این وظیفه استراتژیست های محتوا طراحی وب سایت در فیس بوک است که تحقیقات مربوطه را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که کاربران شبکه اجتماعی بدون توجه به کشوری که از آن استفاده می کنند، می توانند مثبت ترین تجربه ممکن را داشته باشند.

چهارپایه سه پا

اریک، یکی از طراحان طراحی وب سایت باتجربه محصول در پانل، به مشارکت طراحان طراحی وب سایت ، استراتژیست‌ های محتوا و محققان به عنوان یک چهارپایه سه پا اشاره کرد، به طوری که هر سه باید برای پشتیبانی در طول فرآیند توسعه برای ویژگی موفق به یکدیگر تکیه کنند. راه اندازی می کند.

همانطور که گارون اشاره کرد، مشارکت بین استراتژی محتوا طراحی وب سایت و طراحی پیچیده ‌تر از آن چیزی است که بسیاری فکر می‌ کنند، که چیزی در امتداد این جمله است: "اوه، پس شما همه چیز را زیبا می‌کنید؟" و تیم محتوا احتمالاً افرادی داشته اند که می گویند "اوه، شما فقط کلمات را بنویسید ...". همانطور که احتمالا می دانید، این دور از واقعیت است.

برای اینکه بفهمیم این رابطه چقدر پیچیده است، بیایید به مثالی نگاه کنیم که چه اتفاقی می‌افتد وقتی طرف ‌های مربوطه در زمان مناسب با هم هماهنگ نمی‌ شوند.

وقتی محتوا طراحی وب سایت و طراحی با هم کار نمی کنند چه اتفاقی می افتد؟

به گفته لیزا، زمانی که با یک استراتژیست محتوا کار نمی کنند، «[طراحان طراحی وب سایت] کارهای طراحی زیادی را کنار می گذارند».

او نمونه ای از یک طراح طراحی وب سایت تازه استخدام شده را ارائه داد که وارد دفتر فیس بوک شد و مدیر محصول پروژه ای به او واگذار کرد. آنها به سادگی پرسیدند که مدیر محصول چه می خواهد و اقدام به ایجاد یک طرح شگفت انگیز کردند. پس از آن، تنها چیزی که آنها نیاز داشتند این بود که آن را به لیزا تحویل دهند، با این درخواست که "چند کلمه روی آن برچسب ها بگذارند". باحال، درسته؟

همانطور که معلوم است، اینطور نبود. نتیجه این بود که متغیرهای زیادی در جریان کاربر طراحی وب سایت وجود داشت که طراح آنها را در نظر نگرفته بود، به این معنی که بسیاری از طرح‌ ها باید دوباره انجام می‌ شد تا محتوای مربوطه را در خود جای دهد. در نهایت، طراح متوجه شد که این کار بیهوده است و باید از ابتدا شروع کند. اگر طراح در طول طراحی وب سایت به طور منظم با لیزا در تماس بود، می ‌توان از آن جلوگیری کرد.

این مثال دردناک باعث می ‌شود که چقدر ضروری است که تیم‌های استراتژی محتوا و طراحی وب سایت به صورت هماهنگ کار کنند، و ماهیت جدا نشدنی هر دو زمانی که به ارائه بهترین تجربه کاربر طراحی وب سایت خلاصه می‌شود.

محتوا و طراحی وب سایت - یین و یانگ UX طراحی وب سایت عالی

برای برجسته کردن اهمیت همیشه در جریان نگه داشتن یکدیگر، گارون زمانی را بازگو کرد که در حال طراحی وب سایت مجموعه ای از صفحه نمایش برای یک ویژگی جدید بود و پیش بینی کرد که اجرای محتوا بسیار سریع و آسان خواهد بود. سپس آن را برای لیزا آورد که به او اطلاع داد که برعکس این موضوع صادق است، به این معنی که او باید کمی در طرح تجدید نظر کند.

چه چیزی اول است – طراحی وب سایت یا محتوا؟

چرا "کمی"؟ بسیاری از مردم خود را در مورد پارادوکس ابدی این که چه چیزی اول شد، مرغ یا تخم مرغ، عذاب می کشند؟ UXers تفاوت چندانی با هم ندارند، فقط مرغ را با " طراحی وب سایت " و تخم مرغ را با "محتوا" جایگزین کنید.

اهمیت کلمه "کمی" است، زیرا همانطور که گارون در گفتگو تاکید کرد، برای طراحی مهم است که "به اندازه کافی" انجام دهد تا استراتژیست محتوا قبل از انجام هر کار دیگری ایده ای از آنچه لازم است داشته باشد. این کار از سکسکه جلوگیری می ‌کند و از انجام مجدد کارها در ادامه مسیر جلوگیری می ‌کند.

در حالی که این یک مثال عالی از این است که چگونه حداقل مقدار طراحی وب سایت می تواند به یک استراتژیست محتوا طراحی وب سایت کمک کند تا ایده ای در مورد آنچه از آنها نیاز است و چگونگی ترسیم محتوای طراحی وب سایت آینده را بدست آورد، اریک از نمونه ای از زمانی که با هانا کار می کند و گاهی اوقات از محتوای طراحی وب سایت او استفاده می کند صحبت کرد. طرح‌ های او را به تصویر بکشد.

امر اخلاقی این است که آنچه اول می آید مهم نیست. آنچه مهم است، همکاری مستمر و یک چشم انداز مشترک از ابتدا است. اینکه آیا طرح طراحی وب سایت یا محتوا در درجه اول قرار می گیرد یا نه، بستگی به ویژگی در حال عرضه دارد.

یک فرآیند مشارکتی

چگونه تیم های متقابل این چشم انداز مشترک را توسعه می دهند؟ آنها کار خود را با هم برنامه ریزی می کنند و از همان ابتدا با هم همکاری می کنند. این بدان معناست که در جلسات با هم بنشینید، نیازهای کاربر طراحی وب سایت را مشخص کنید و آنها را اولویت بندی کنید.

کریستین حکایتی از زمانی که آنها ویژگی قوانین را برای مدیران گروه راه اندازی کردند به ما ارائه کرد. این ویژگی به مدیران این امکان را می‌دهد که مجموعه ‌ای از قوانین را برای یک گروه مشخص کنند که در آینده می ‌توانند آن را اجرا کنند.

برای این کار، مهم این بود که همه تیم‌های چند کاره به یک اتاق بروند تا بفهمند ویژگی محصول در مورد چیست و کجا باید برود. در نهایت این به آسان ‌تر شدن کار همه نسبت به زمانی که در پایان وارد می‌شدند و تا مرحله اجرا در سیلوها کار می‌کردند، کمک کرد.

محتوا و طراحی وب سایت- تیمی که پشتیبان یکدیگر است

نه تنها کار با هم از ابتدا به آسان ‌تر کردن زندگی بین تیم ‌های چند کاره کمک می ‌کند، بلکه به دستیابی به خرید بسیار مهم از بالاترین سطح شرکت نیز کمک می‌کند.

جهت وحدت بخش

همانطور که Drew به ما توصیه کرد، اگر بتوانید افراد را از محتوا و طراحی وب سایت گرد هم بیاورید و یک استراتژی تخته سفید را به سهامداران و مدیران محصول ارائه دهید، بر اساس داده های کمی واقعی جمع آوری شده از کاربران طراحی وب سایت ، می توانید استدلال قوی تری برای یک جهت طراحی وب سایت خاص ارائه دهید.

همچنین به برجسته کردن نقش ذاتی استراتژی محتوا طراحی وب سایت به عنوان یک منبع حیاتی در طراحی وب سایت محصول کمک می کند.

دفاع از نیاز به استراتژی محتوا در طراحی وب سایت

وقتی از اعضای میزگردمان پرسیدیم که چگونه ایده استراتژی محتوا طراحی وب سایت را به مدیران ارشد فروختند، آنها با نفسی تازه به ما گفتند که به سادگی نیازی به این کار ندارند. فیس بوک اهمیت پیاده سازی یک استراتژی محتوای مناسب را در طراحی تمام ویژگی های محصول تشخیص می دهد. این نتیجه چندین اتفاق ناگوار قبلی است که در آن محتوا طراحی وب سایت برای کاربر گیج کننده بود و هدف خود را برآورده نمی کرد.

Drew همچنین در ادامه به ما توصیه هایی در مورد چگونگی اجرای نیاز به یک استراتژی محتوای طراحی وب سایت واضح داد. به هیچ وجه نیازی به افزایش فروش ندارد – تنها کاری که باید انجام دهید این است که نمونه ‌های واقعی از جایی که محصول شما در دستیابی به قابلیت استفاده بهینه ناکام است به مدیریت ارائه دهید.

اگر استراتژی محتوای طراحی وب سایت واقعی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد این اتفاق در مقطعی رخ خواهد داد. همانطور که وی خاطرنشان کرد: "... محصول آسیب می بیند و کاربر طراحی وب سایت نیز در صورت عدم استفاده از همه منابع آسیب می بیند."

محتوا و طراحی وب سایت - نیروهای جدا نشدنی در UX در طراحی وب سایت

هفت شرکت کننده در میزگرد ما غذای خوشمزه ای برای فکر کردن برایمان گذاشتند. این کمک کرد تا مشخص شود که چقدر محتوا طراحی وب سایت در فرآیند طراحی وب سایت مهم است، که بیش از کلمات روی دکمه ها، صفحات یا بلوک های محتوا طراحی وب سایت است. محتوا با قابلیت استفاده عالی همراه است. از نظر UX طراحی وب سایت ، محتوای عالی به سادگی بخشی از طراحی وب سایت عالی است.

کریستین در مورد جهت‌گیری آینده محتوا در طراحی وب سایت UX خوشبین بود و معتقد بود که در برخی مواقع تفاوت بین محتوا و طراحی وب سایت تقریباً صفر خواهد بود، در فیس ‌بوک و سایر شرکت ‌ها. "این رویا است!" دنیز فریاد زد.