search
حلقه سفید

ویژگی فروشگاه اینترنتی موفق

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/09/16
ویژگی فروشگاه اینترنتی موفق

امروزه راه اندازی یک فروشگاه سنتی و فیزیکی و یا سوپر مارکت که هزینه بسیار بالایی دارد، چون در فروشگاه فیزیکی شما مجبور به داشتن تنوع محصول و برند هستید تا پاسخگوی نیاز و سلیقه مشتریان خو باشید. ایجاد یک فروشگاه آنلاین یا فروشگاه اینترنتی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود زیرا مشتریان شما وقت زیادی برای تردد و حضور در فروشگاه شما تلف نمی کنند و می توانند نیازهای خودشان را از چندین فروشگاه اینترنتی تامین نمایند. با روش های زیر، این شما هستید که تعیین می کنید چه تعداد مشتری داشته باشید. چند ویژگی که سبب موفقیت یک فروشگاه اینترنتی می شود:

1- استفاده از تصاویر با کیفیت: یکی از دلایل مهمی که کاربران به یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی اعتماد نمی کنند و از آن خرید نمی کنند این است که بسیار پیش آمده که مشتری از روی تصویر، محصولی را انتخاب و خرید کرده اما آن چیزی که تحویل گرفته اصلا هیچ ربطی به عکس موجود در سایت نداشته است. پس داشتن عکس واقعی و واضح از محصولات بسیار مهم است. در حقیقت هیچ کس حاضر نیست از فروشگاه های آنلاین محصولی را که بدون تصویر است خریداری کند. پس حتما لنز گوشی خود را کاملا تمیز کنید و در حالت نور مناسب قرار دهید و از زوایای مختلف عکس گرفته و در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.

2- استفاده از متن مناسب برای توضیح محصولات: اگر شما صاحب فروشگاه فیزیکی باشید، نمی توانید یک مشتری را نگه داشته و یکایک ویژگی های تمامی محصولات را برای او شرح دهید، تا راهنمایی انتخاب صحیح برای او باشید. اما اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید به راحتی می توانید زیر هر عکس، مشخصات، ویژگی ها، مزایا، کاربرهای آن و... را بنویسید. همین نوشتن متن در زیر هر عکس باعث می شود خریدار را به راحتی به مشتری تبدیل کنید. اگر نوشته های شما واقعی و کارآمد باشد آن فرد مشتری دائمی شما خواهد بود. سعی کنید توضیحات زیاد بلند ننویسید، چرا که هیچ شخصی وقت و حوصله آن را ندارد که تمامی محصولات را به صورت مقاله بخواند. سعی کنید متن شما کوتاه و به صورت نکته های کلیدی که نیاز هر مشتری است باشد.

3- حتما سایت فروشگاه اینترنتی تان responsive باشد: زیرا بر اساس آمار امروز بیشترین بازدید ها از فروشگاه های اینترنتی را کابران گوشی ها و تبلت ها تشکیل می دهند. و کاربران دوست ندارند وارد فروشگاه هایی شوند که با گوشی آنها مطابقت ندارد. این عامل باعث از دست دادن مشتری می شود، پس وب سایت شما حتما باید با گوشی یا موبایل و تبلت شما تطابق داشته باشد تا مشتری به راحتی با موباید خود، خرید خود را انجام دهد.

4- رایگان بودن هزینه ارسال محصول: هزینه ارسال محصول قطعا رقم بالایی نخواهد بود اما آمار نشان داده است که افرادی که از سایت ها و فروشگاه هایی که ارسال رایگان دارند، خرید بیشتری نیز کرده اند. شما می توانید بجای گذاشتن گزینه تخفیف، ارسال آن را رایگان کنید و یا برای خرید هایی که بالاتر از مبلغ خاصی هستند ارسال رایگان داشته باشید.

5- گزینه تخفیف روی محصول: گاهی اوقات به مناسبت های مختلف سعی کنید از گزینه تخفیف استفاده کنید، زیرا مشتری جذب می شود تا محصول بیشتری با قیمت پایین تر و مناسب تر خرید کند.

منبع :