search
حلقه سفید

چگونه UX بازدیدکنندگان طراحی سایت تجارت الکترونیک خود را بهبود بخشیم

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/05/01
چگونه UX بازدیدکنندگان طراحی سایت تجارت الکترونیک خود را بهبود بخشیم

یکی از بخش های اصلی یک طراحی سایت سطح بالا بدون شک یک تجربه کاربری عالی است.

این در نهایت نشان می دهد که آیا نرخ خروج شما افزایش یافته یا نرخ تبدیل شما افزایش یافته است.

متوجه خواهید شد که امروزه بسیاری از شرکت ‌ها روی تجربه کاربری طراحی سایت خود سرمایه‌ گذاری می ‌کنند تا رقابتی باقی بمانند. شما باید هنگام استفاده از طراحی سایت یا برنامه شما، کاربران طراحی سایت را راهنمایی کرده و به آنها کمک کنید.

ارائه دسترسی به طراحی سایت

سریع ‌ترین و تا حد زیادی ساد ه‌ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران طراحی سایت ، با تیم پشتیبانی مشتری است.

تیم بیشتر وقت خود را صرف صحبت با مشتریان می کند و آنها کسانی هستند که بیشتر با آنچه که مشتریان دوست دارند اجرا شود و آنچه فکر می کنند باید بهبود یابد آشنا هستند.

اگر می خواهید بدانید که آیا رابط کاربری طراحی سایت گیج کننده است، می توانید فقط از کاربر طراحی سایت برنامه بپرسید که در مورد آن چه فکر می کند.

به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و می توانید ادامه دهید و آن را به لیست اولویت های خود اضافه کنید. صرف نظر از اینکه مشکل خاص چیست، صحبت کردن با مشتریان طراحی سایت می تواند به شما ایده دهد که چگونه از شما انتظار دارند آن را حل کنید.

Onboarding

اگر می ‌خواهید ورود موفقیت آمیز باشد، می‌خواهید به کاربران طراحی سایت خود اجازه دهید به موفقیت برسند. تنها راه دستیابی به موفقیت این است که بدانید مشتری طراحی سایت شما چه چیزی را برای آنها موفقیت می‌داند، آنها امیدوارند با محصول یا طراحی سایت شما به چه چیزی دست یابند.

هر کاربر طراحی سایت جدیدی که از طراحی سایت شما استفاده می کند، تعریفی از موفقیت دارد. کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید آنها فکر می کنند در مسیر موفقیت خود هستند. در اینجا چند نکته و ترفند برای رسیدن به آن وجود دارد:

نقش هایی که طراحی سایت یا محصول شما بیشتر برای آن استفاده می شود را درک کنید

به عنوان مثال، با یک ابزار مدیریت پروژه طراحی سایت ، پلت فرم شما ممکن است به عنوان راهی برای افزایش بهره وری یا برای بهبود عملکرد کاربران طراحی سایت در کار از راه دور استفاده شود.

اینها همه مشکلاتی هستند که می توان با مدیریت پروژه حل کرد، اما این به محصول شما موارد استفاده دیگری نیز می دهد. در صورت امکان باید همه آنها را بشناسید.

درک کنید که هر یک از این نقش ها چه چیزی را "موفقیت" می دانند

مردم می خواهند ارتقا پیدا کنند، یا خودشان را ثابت کنند، یا گروهی را پشت یک مشکل جمع کنند، آنها از محصول یا طراحی سایت شما فقط به خاطر استفاده از آن استفاده نمی کنند.

یک مرحله ساده این است که فقط از کاربران طراحی سایت خود بپرسید که آنها می خواهند با محصول شما به چه چیزی برسند. متوجه خواهید شد که این به شما فرصتی می دهد تا در مدت زمان کوتاهی تغییرات زیادی ایجاد کنید.

به کاربران طراحی سایت بیاموزید که چگونه می توانند بیشترین بهره را از آنچه ارائه می دهید داشته باشند

شما باید مسیرهای خاصی داشته باشید که کاربران طراحی سایت خود را از طریق ویژگی ها راهنمایی کند، و این ویژگی ها به آنها کمک می کند تا به آنچه "موفقیت" می دانند برسند.

هنگامی که هدف نهایی آنها را می دانید، می توانید طراحی سایت یا جریان ابزار خود را طراحی کنید تا آنها را به آنجا راهنمایی کنید. این به راحتی با پرسیدن اینکه کاربران طراحی سایت شما چه چیزی را باید به دست آورند، چه چیزی را موفقیت می دانند، انجام می شود.

با کاربران طراحی سایت صحبت کنید و به آنها کمک کنید تا به آنجا برسند

زمان صرف شده از زمان ثبت نام لزوماً به این معنا نیست که کاربر طراحی سایت چند کار انجام دهد و چه تعداد از آن کارها مفید است.

فعالیت و مهم است، و شما باید از شما استفاده کنید کجاست، کجا می ‌خواهد برود و راهنمایی ‌های مناسب را به او بدهید.

بهبود نرخ سبد خرید رها شده در طراحی سایت

بیشتر طراحی سایت ‌ها منتظر می ‌مانند تا کسی تبدیل نکند، و تنها پس از آن می ‌پرسند چگونه می‌ توانند مشتری را بازگردانند.

در عوض، مطمئن شوید که می دانید شکست چگونه است و قبل از اینکه مشتری تصمیم خود را بگیرد، با او صحبت کنید.

چگونه خدمات مشتری طراحی سایت خود را بهبود ببخشید

چت‌های زنده و دستیاران مجازی مدتی است که وجود داشته ‌اند، اما با پیشرفت ‌های فناوری اخیر، چیزها در مدتی جذاب ‌تر خواهند شد.

با استفاده از اتوماسیون به صرفه جویی در هزینه خواهید رسید، اما باید مطمئن باشید که شخصی سازی فدای آن خودکارسازی نمی شود.

بدانید مردم چگونه طراحی سایت یا محصول شما را تجربه می کنند

وقتی هیچ بازخوردی دریافت نمی ‌کنید، یا کسی می‌ گوید که همه چیز با نمونه اولیه شما عالی است، این می‌ تواند به این معنی باشد که زمان کافی برای یافتن ایرادات صرف نکرده است یا اینکه شما سؤالات درستی نمی ‌پرسید.

یک فکر خوب که باید در نظر داشت این است که هیچ چیز کامل نیست. همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد و شما باید از آن استفاده کنید.

ممکن است یک کاربر طراحی سایت در مورد مشکلی به شما نگوید، زیرا فکر می‌کند مشکلی جزئی است، اما اگر شما مکالمه را آغاز کنید، به احتمال زیاد بینشی واقعی از نحوه استفاده و تجربه مردم از طراحی سایت یا محصول شما به دست خواهید آورد.

به طور مداوم ناوبری طراحی سایت خود را بهبود بخشید

با پرسیدن از هر دوست غیر طراحی سایت که بیشتر از همه آنها را آزار می دهد، می توانید متوجه شوید که این یک مشکل است، و محتمل ترین پاسخی که دریافت خواهید کرد این است که آنها اغلب نمی توانند چیزهایی را پیدا کنند. و آزمایش ناوبری در طراحی سایت خود یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

یک پشته از 10 تا 20 کارت داشته باشید و روی هر کدام از آنها شرحی از هدفی که سیستم شما پشتیبانی می کند نوشته شود.

در پشت کارت، عناوین اصلی را از ساختار ناوبری طراحی سایت فعلی خود بنویسید.

کارت‌ ها را به کاربران طراحی سایت خود بدهید و از آنها بخواهید عنوانی را که می‌خواهند آن کار را انجام دهند، انتخاب کنند. این به عنوان تست درختی شناخته می‌شود و تنها یکی از راه‌های متعددی است که می‌توانید ببینید کاربران طراحی سایت شما چگونه فکر می‌کنند.

شما یک معدن طلای UX طراحی سایت در پیش دارید

شما یک معدن طلای UX طراحی سایت در پیش دارید

اطلاعات خام همیشه مفید نیستند، و همیشه در هر مکالمه راه ‌حل‌ های جدیدی پیدا نمی ‌کنید، اما آن چند موقعیت زمانی که این کار را انجام می ‌دهید، و زمانی که واقعاً می‌توانید از اطلاعات استفاده کنید، ارزشش را دارد.

آنچه در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که همه برنده می شوند. کاربر طراحی سایت از پشتیبانی و کمک برخوردار می شود، احساس می کند به آنها گوش داده می شود و فرصتی برای تأثیر مستقیم بر محصول طراحی سایت دارد.

از سوی دیگر، شما یک موقعیت واقعی در مورد میزان قابل استفاده بودن محصول خود و یک جهت خاص که در آن می توانید پیشرفت کنید، دریافت می کنید. در بدترین حالت، شما یک باگ برطرف کرده اید و یک مشکل کوتاه مدت را حل کرده اید.

در بهترین حالت، شما یک جهش بزرگ از نظر UI و UX طراحی سایت یا یک ویژگی کاملاً جدید خواهید داشت. طراحان طراحی سایت شما از اجرای این کار خوشحال خواهند شد زیرا به این معنی است که کاربران طراحی سایت شما واقعاً با محصول یا طراحی سایت شما درگیر هستند.

جنبه های منفی

تجربه کاربر طراحی سایت می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. تعداد زیادی قطعات متحرک، سهامداران زیادی وجود دارد که باید با آنها سر و کار داشته باشید، و شما تمایل خود را برای ساختن چیزی که مطابق با ایده ها و استانداردهای شما باشد دارید.

فرآیند عالی چیزی نیست که بتوانید یک شبه به آن برسید، در عوض، زمان می برد. با این حال، بسیار مهم است که UX طراحی سایت خود را ارزیابی کنید و دائماً برای بهبود آن تلاش کنید. شما باید هر چند وقت یکبار به آخرین نسخه خود نگاه کنید و چند سوال از خود بپرسید.

آیا نیاز به بهبود تعاملات دارید؟ ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند و آن را برطرف کنید. آیا همه متوجه شدند که دیدگاه شما چیست؟ یک تخته وایت برد تهیه کنید و مطمئن شوید که انجام می دهند. یا یک جلسه همکاری هدفمند با هم تیمی های خود داشته باشید.

آیا همه می دانستند که محصول طراحی سایت چگونه باید کار کند؟ سعی کنید از آنها بخواهید داستان های خود را برای شما تعریف کنند، خواهید دید که آیا کار اشتباهی انجام داده اید یا خیر. آیا نیاز به انجام تست کاربر طراحی سایت بیشتری دارید؟ هر پنج نفر را از دفتر ببرید، برایشان قهوه بیاورید و چند تست سریع قابلیت استفاده انجام دهید.

نتیجه

نوآوری خیلی بیشتر از انجام یک جهش بزرگ ایمان با بهتر کردن کارها ارتباط دارد. شما باید به مصرف کنندگان طراحی سایت خود راه های جدیدی برای تعامل با یک خدمات، کسب و کار یا محصول ارائه دهید.

یک طراحی سایت باید با نیازهای کاربران طراحی سایت و روشی که رقبای آن ها کار می کند تطبیق دهد.

با این حال، باید به آنچه کاربران طراحی سایت انتظار دارند نیز پاسخ دهد. شما باید این واقعیت را درک کرده و بپذیرید که اگر می خواهید رشد کنید، نوآوری مهم است و باید بدانید که چگونه با آن مقابله کنید و موثر باشید.

اگر اقدامی بر اساس فرآیندی است که ممکن است به موفقیت منجر شود، آن را در اولویت قرار دهید. مطمئن شوید که از نوآوری جلوتر هستید، این به شما برتری رقابتی نسبت به دیگران می ‌دهد.

و در نهایت، یک محیط تفکر نوآورانه در مأموریت صفحه طراحی سایت خود داشته باشید، که امکان رشد سیستم ها را در آینده فراهم می کند.

آنچه را که می خوانید دوست دارید؟ در تاپ ما مشترک شوید