search
حلقه سفید

چگونه باعث افزایش رشد آژانس بازاریابی دیجیتال خود در سال 2021 شویم؟

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/09/27
چگونه باعث افزایش رشد آژانس بازاریابی دیجیتال خود در سال 2021 شویم؟

حقیقت اینجاست راه اندازی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ آسان است، اما راه اندازی و تبدیل آن به یک تجارت موفق دشوار است! بنابراین، چگونه می توانید رشد آژانس بازاریابی دیجیتال را در سال 2021 تقویت کنید؟

به دست آوردن نتایج قابل توجه برای مشتریان می تواند منجر به کسب و کارهای جدید شود. اما تضمینی نیست بنابراین، هدایت رشد بازاریابی دیجیتال خود، مبحث مهمی است.

اداره یک آژانس دیجیتال مارکتینگ دیگر مانند گذشته نیست. اکنون، جستجوی صوتی، استفاده از تلفن همراه و هوش مصنوعی (AI) داریم. در واقع، 76 درصد از مردم فکر می‌کنند که بازاریابی آنلاین در دو سال گذشته بیشتر از پنجاه سال گذشته تحت تأثیر قرار گرفته است.

چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را تبلیغ کنیم؟

اگر آماده انطباق با این تغییرات و ایجاد رشد گسترده برای آژانس خود، رشد نام تجاری خود، ایجاد ارتباطات سازنده، بستن قراردادهای بیشتر و افزایش درآمد هستید، می توانید از این 17 نکته که از کارشناسان این صنعت است، برای رشد و توسعه استفاده کنید:

1. تمرکز بر یک بازار خاص

تخصص کلید رشد آژانس بازاریابی دیجیتال شما در این محیط رقابتی است. سعی نکنید همه چیز را انجام دهید یا هر نیازی را که مشتری شما ارائه می دهد برطرف کنید.

رشد آژانس بازاریابی دیجیتال شما متوقف می شود زیرا شما شاخه های خود را بسیار گسترده می کنید. اگر یک مشتری بالقوه امروز وارد وب سایت شما شود، آژانس شما را، برای چه خدماتی خواهد شناخت؟

آیا شما یک آژانس بازاریابی کامل یا تخصصی هستید؟

هر دو مدل کار می کنند. اما شکست آژانس بازاریابی کامل بسیار سخت تر است حتی زمانی که شما در حال مدیریت هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال هستید. تخصص می تواند قطعه گم شده در پازل موفقیت شما باشد. این می تواند در مورد خدمات شما یا حوزه بازاریابی دیجیتال شما باشد که روی آن تمرکز می کنید.

در نظرسنجی Moz، بیش از 32 درصد از پاسخ دهندگان خود را به عنوان آژانس های "خدمات کامل" یا آژانس های "بازاریابی دیجیتال" معرفی کردند.

از سوی دیگر، همین نظرسنجی نشان می‌دهد که آژانس‌های مؤثر و موفق همیشه بر یک تخصص متمرکز هستند.

آنها دوست ندارند با استراتژی های نیمه کاره به مشتریان خدمات ارائه دهند. اگر آنها برای ارائه یک سرویس شناخته شده هستند، می توانید مطمئن باشید که در آن بسیار خوب هستند.

نگاه دقیقتری بیندازیم:

  • Content Marketing Up بر تولید محتوا تمرکز دارد
  • بازاریابی Hanapin بر PPC تمرکز دارد
  • SingleGrain بر رشد استارت‌آپ تمرکز دارد
  • ShoeString Videos بر بازاریابی ویدیویی تمرکز دارد

هدف نهایی آژانس شما این است که بر روی یک بازار خاص تمرکز داشته باشید، سپس همه چیز را برای خدمت به مشاغل در آن بازار راه اندازی کنید.

2. حضور در فضای مجازی خود را در فهرست های تخصصی آنلاین افزایش دهید

یکی از راهبردهایی که نادیده گرفته می شود این است که باید تا جایی که می توانید وارد فهرست های آنلاین شوید. بدون انجام هیچ کاری، مشتریان بالقوه بیشتری می توانند شما را از دایرکتوری های آنلاین پیدا کنند. می تواند مقرون به صرفه از تبلیغات باشد. چند مسیر برای طی کردن وجود دارد. البته، شما می توانید برای شروع از دایرکتوری های عمومی و گسترده ای مانند Google و Yelp استفاده کنید. بهتر است روی دایرکتوری های آنلاین خاص صنعت مانند دایرکتوری های آژانس بازاریابی تمرکز کنید. به عنوان مثال، وقتی کاربری دنبال آژانس بازاریابی دیجیتال باشد به سایتی مراجعه می کند که لیستی از شرکت ها معتبر این حوزه را ارائه کرده باشد. در آنجا با توضیحاتی که ارائه شده است در نهایت یکی از لینک ها را انتخاب می کند. بنابراین اگر بتوانید نام خود را در این لیست ها بگنجانید احتمال موفقیت شما به صورت فزاینده ای بالا خواهد رفت.

3. از جاذب های اختصاصی برای آژانس خود استفاده کنید

آژانس شما برای شروع سفر مشتری احتمالی به یک جاذب اصلی مانند کتاب الکترونیکی، کاتالوگ، الگوها، سربرگ، ابزارهای مرتبط و غیره نیاز دارد. از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق کاربران سایت شما به مشتری تبدیل نمی‌شوند مگر اینکه دلیلی برای آن‌ها ارائه کنید ، مهم است که یک جذب کننده مشتری ایجاد کنید و از آن به خوبی استفاده کنید. از محتوای با ارزش با گیرایی بالا برای گرفتن اطلاعات تماس تجاری استفاده کنید و سپس فرآیند توسعه را شروع کنید تا زمانی که آنها آماده تعهد به آژانس شما شوند.

WordStream از یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان PPC به عنوان جاذب اصلی خود استفاده می کند.

آیا آژانس دیجیتال مارکتینگ شما از جذب کننده اختصاصی و تاثیرگزار استفاده می کند ؟ کینگ کنگ، یک آژانس بازاریابی دیجیتال استرالیایی از یک کتاب الکترونیکی برای جلب علاقه و پیگیری مشتریان بالقوه استفاده می کند. می‌توانید استراتژی‌های تولید جاذب بیشتر برای آژانس‌های دیجیتال را جستجو کرده و مطالب جدیدی را پیدا کنید.

4. از مشتریان موفقی که داشتید برای توسعه رشد خود بهره ببرید

آیا شما معمولا این کار را انجام میدهید؟

مشتریان موفق شما معدن طلایی برای رشد آژانس بازاریابی دیجیتال شما هستند. خوب است که در مورد نتایجی که برای آنها ایجاد کرده اید هیجان زده شوید، اما در اینجا متوقف نشوید.مطالعات موردی مشتری یکی از مفیدترین منابع در وب سایت آژانس شما است. تا آنجا که ممکن است، یک صفحه اختصاصی برای نمایش تمام این مطالعات موردی و توصیفات مشتری ایجاد کنید.در نظرسنجی انجام شده توسط eMarketer، 62.6 درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که مطالعات موردی ابزار قدرتمندی برای ایجاد راهکار جذب مشتری جدید هستند.

OneIMS، یک آژانس بازاریابی دیجیتال، مطالعات موردی مشتری خود را در یک صفحه اختصاصی که برای مشتریان و مشاغل جدید بهینه شده است، به صورت پروژه ارائه می دهد.

5. مشتری خود شوید و آژانس بازاریابی خود را بازاریابی کنید

این استراتژی رشد ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما اگر آن را به درستی انجام دهید، بازار قدرتمندی است. مشتریان می دانند که بهترین راه برای سنجش تخصص شما، نتایج شماست و این به "حرف و وعده" شما وابسته نیست.وقتی مشتری خودتان می‌شوید، به این معنی است که شما قاطع هستید و آماده هستید که برای «خودتان» نتیجه بگیرید. همچنین می‌توانید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید (همانطور که اگر کسب‌وکار دیگری شما را استخدام برای انجام این امورات استخدام کند).حقیقت را بگوییم، می‌توانید از نتایجی که به دست می آورید (به طور مثال: افزایش رتبه در جستجوی گوگل برای وب‌سایت آژانس خود) به عنوان مدرکی برای جلب مشتریان جدید استفاده کنید.

به عنوان مثال نیل پاتل به کسب و کارها در زمینه بازاریابی محتوا کمک می کند. جالب اینجاست که او از بازاریابی محتوا برای ساخت برند خود به صورت آنلاین استفاده می کند.

6. فرآیندهای مدیریت پروژه خود را ساده کنید

هنگامی که مشتریان بالقوه برای اولین بار با آژانس شما تماس می گیرند، می خواهند بدانند که فرآیندهای شما چقدر ساده است.اگر پیچیده و دلهره آور باشد، آنها ناامید خواهند شد زیرا تصور می کنند که شما باعث رشد کسب و کار آنها نخواهید شد. مطمئن شوید که قالب‌ها، گزارش‌ها، استراتژی، ابزارها و تیم شما قابلیت شکل گیری ارتباط دارند. مشتریان در حال حاضر با کسب و کار خود چالش دارند و به همین دلیل به سراغ شما می آیند، کار آنها را پیچیده نکنید.

7. کلمات کلیدی هدف خود را رتبه بندی کنید

اگر آژانس دیجیتال مارکتینگ شما روی سئو تمرکز دارد، این مهم است. چگونه می‌توانید کسب‌وکارها را متقاعد کنید که آژانس شما می‌تواند رتبه‌بندی جستجوی آنها را در Google بهبود بخشد؟ این با نشان دادن رتبه آژانس شما در نتایج جستجوی طبیعی در گوگل است.

حتی اگر به دلیل رقابتی بودن نمی‌توانید برای به طور مثال: «آژانس بازاریابی دیجیتال» در رتبه‌بندی صفحات نخست قرار بگیرید، سعی کنید اصطلاح کم‌رقیب‌تری مانند «شرکت بازاریابی دیجیتال شیکاگو» را رتبه‌بندی کنید.

8- در رویدادهای مجازی شرکت کنید

با تحول دیجیتال در چند سال اخیر، رویکردهای مختلفی برای کار و یافتن مشتریان جدید به وجود آمده است. همانطور که قبلاً متوجه شدیم، رویدادهای مجازی برای کمک به بازاریابان و آژانس ها در حال افزایش هستند. زیرا با همه‌گیری COVID-19، مشاغل و روندها در سراسر جهان تحت تأثیر قرار گرفتند. قبل از همه‌گیری، موقعیت فیزیکی آژانس‌های دیجیتال برای شرکت‌ها و برندها بسیار مهم بود. اما اکنون، شرکت ها برای همکاری با آژانس های دیجیتال خارج از کشور راحت‌تر هستند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند این است که به تجربه و کار مرتبطی که آژانس ها دارند باور کنند، بنابراین واضح است که رویدادهای مجازی اکنون مهمتر از همیشه هستند.

با حضور در رویدادهای مجازی، آژانس شما می تواند مزایای بسیاری کسب کند. به عنوان مثال، می توانید به بهبود مهارت های کارمندان خود کمک کنید و در عین حال هزینه های آژانس را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. همچنین، رویدادهای مجازی بسیار مقرون به صرفه تر از رویدادهای مبتنی بر مکان هستند. رویدادهای مجازی می توانند به شما کمک کنند تا شبکه خود را گسترش دهید و در زمان صرفه جویی زیادی کنید.

9. یک مدل قیمت گذاری انعطاف پذیر داشته باشید

به عنوان یک آژانس، قیمت خود را بر روی صفحه سایت خود قرار ندهید. آن را انعطاف پذیر کنید. توانایی ارائه ارزش مناسب برای خدمات خود چیزی است که در نهایت اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر مدل قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری ندارید، هزینه کمتری می‌گیرید یا با هزینه‌های جاری خود، قیمت ها را بالاتر می برید؛ در هر صورت، با چالش های بسیاری روبرو خواهید شد. بنابراین از سیستم های مشابه یاد بگیرید و برای خود چارچوب انعطاف پذیری تعریف نمایید. هنگامی که با مشتریان جدید تعامل می کنید، با نیازها، انتظارات و بودجه آنها (در صورت وجود) آشنا شوید. سپس بسته های قیمت گذاری متفاوتی را ارائه دهید که مناسب آنها باشد. بگذارید آنها انتخاب کنند.

10. یک فرآیند قابل تکرار و مقیاس پذیر بسازید

شما باید فرآیندی پشت هر کاری که به عنوان آژانس انجام می دهید داشته باشید. سیاست ها و رویه های خاصی را برای مقیاس بندی تنظیم کنید. اینها باید به عنوان چارچوب شما برای موارد قابل ارائه، عمل کنند.

فرآیندهای خود را مستند کنید و سیستم را مقیاس پذیر کنید.

از الگوها یا ابزارهایی برای خودکارسازی فرآیند گزارش دهی خود استفاده کنید. می توانید از لیست بهترین ابزار برای آژانس های دیجیتال کمک بگیرید.قرار ملاقات ها و سایر رزروها را با ابزارهایی مانند Calendly ساده کنید. زمان را برای نوشتن پیشنهادات به صورت دستی تلف نکنید. به یاد داشته باشید، زمان پول است.

11. با تیم مناسب برای رشد آژانس بازاریابی دیجیتال کار کنید

آژانس های موفق در رسیدگی به تمام جنبه های خدمات خود، داخل سازمانی کار نمی کنند. در واقع، آنها علاوه بر استخدام تیم مناسب در داخل، بسیاری از کارها را به فریلنسرها برون سپاری می کنند.

با کارهای بسیار زیادی که باید هر روز انجام شوند، سعی نکنید بار را به تنهایی به دوش بکشید. اگر بیش از حد درگیر تحقق باشید، نمی توانید آژانس خود را توسعه دهید. وظایفی را که در حوزه تخصصی شما نیستند برون سپاری و به دیگران محول کنید. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد لینک و مدیریت رسانه های اجتماعی، می توانید افراد مناسبی را برای مدیریت آن بیابید.

12. با اینفلوئنسرها همکاری و استفاده کنید

یک آژانس در انزوا موفق نمی شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ شما باید با سایر آژانس ها و تأثیرگذاران در این صنعت ، همکاری کند. چگونه؟ از جلسات آنلاین میزبانی کنید و از یک اینفلوئنسر دعوت کنید تا نکات تخصصی خود را به اشتراک بگذارند. آنها می توانند باعث محبوبیت و توانمندی وبینار شوند و افراد زیادی را جذب نمایند. اگر یک برنامه اختصاصی دارید، از اینفلوئنسرها دعوت کنید تا پیشنهادات شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند.

13. فرآیند ورود به شبکه خود را ساده کنید

تفاوتی که آژانس موفق که مشتریان بزرگ و ثابتی دارد با آژانس دیگری که با مشکلات زیادی مواجه است، با هم دارند، ممکن است فرآیند پذیرش باشد. آیا فرآیند ورود به سازمان شما راحت است؟

اگر فرآیند ورود شما پیچیده باشد، این تصور منفی را برای مشتریان بالقوه ارسال می کنید که راه حل های شما یکسان خواهد بود.

یک فرآیند ساده و موثر ورود اولین گام شما در حفظ مشتری است. اگر آن را خراب کنید، مشتریان به سمت رقبایتان تغییر مسیر خواهند داد.

یکی از راه‌های مؤثر برای ساده‌سازی آن، داشتن فیلدهای کمتر در صفحه ثبت اطلاعات است.

تنها چیزی که برای تماس با مشتری نیاز دارید، نام تجاری یا نام و آدرس ایمیل آنهاست. اطلاعات دیگر پس از قرار گرفتن در قیف بازاریابی شما ارائه خواهد شد.

14. افزایش فروش خدمات جدید و تکمیلی به مشتریان بزرگ و ثابت

یافتن یک مشتری جدید رگ حیاتی شرکت بازاریابی دیجیتال شماست. به این ترتیب می توان رشد مداوم آن را در آینده تضمین کرد.

از این رو، فروش به مشتریانی که از قبل با برند شما آشنا هستند، مهم است. شما نمی خواهید مشتریان پس از تجربه یک پروژه آژانس شما را ترک کنند.

اگر با روش و اصول درست به مشتریان خود خدمات بفروشید، جریان‌های درآمد جدیدی باز خواهید کرد. سعی کنید با توصیه پیشنهادهای تکمیلی، ارزش بیشتری خلق نمایید.

به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس Google Ads هستید و دقیقاً به همین دلیل مشتری سراغ شما آمده است، می توانید یک راه حل تبلیغاتی فیس بوک را به فروش برسانید تا به مشتری خود کمک کنید تا دسترسی خود را در هر دو پلتفرم به حداکثر برساند. اگر مشتریان می‌خواهند آن را به‌صورت جداگانه یا از آژانس‌های دیگر بخرند، سعی کنید ارزش اضافی را با کسری از هزینه ارائه دهید.

15. بسته های ویدئویی زنده را ارائه دهید

صرف نظر از حوزه تخصصی شما، مطمئن شوید که آژانس شما از ویدئو برای ارتقای تجربیات مشتریان استفاده می کند. جدا از ارائه اطلاعات مرتبط، ویدیوها می توانند مخاطبان شما را مجذوب خود کنند و داستان های شما را بهتر بیان کنند.

در یک نظرسنجی که توسط Livestream و New York Magazine انجام شد، 80٪ از کاربران مورد بررسی ترجیح می دهند به جای خواندن یک پست وبلاگ، ویدیوی یک برند را تماشا کنند، در حالی که 54٪ ترجیح می دهند محتوای ویدیویی را از برند مورد حمایت خود ببینند.

به همین دلیل است که باید بسته های ویدیویی را نیز در راه حل های خود ارائه دهید. اگر یک آژانس تبلیغاتی فیس بوک هستید، ویدیوها را در بسته های کمپین خود بگنجانید.

16. وب سایت آژانس خود را بهینه کنید

وب سایت آژانس بازاریابی دیجیتال شما بیلبورد آنلاین شما است. این چیزی است که هویت شما را مشخص می کند. متأسفانه، بسیاری از شرکت های بازاریابی دیجیتال روی طراحی وب خود سرمایه گذاری نمی کنند. این یک فرصت برای شماست با تقویت طراحی وب سایت خود و همچنین سئو احتمال دیده شدن خود را افزایش دهید.

به عبارت دیگر، مطمئن شوید که ساختار وب سایت شما به درستی چیده شده است، محتوای مفیدی تولید کنید، صفحات مرتبط را در سایت خود به هم پیوند دهید، و به ایجاد شبکه با وب سایت های دیگر وارد شوید.

این منجر به لینک هایی با کیفیت بالا به وب سایت شما می شود. نگران بهبود تجارت مشتری خود نباشید و از وب سایت خود به درستی استفاده کنید. در هر صورت، وب سایت آژانس شما باید حتی قبل از امضای قرارداد برای مشتریان شما غیرقابل بحث، ایده آل و ارزشمند باشد.

17. از بهترین ابزار برای رشد آژانس بازاریابی دیجیتال بهره ببرید

یک آژانس بازاریابی می تواند ابزارهای دیجیتالی زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. هنگامی که می خواهید با یک آژانس SEO کار کنید، آنها باید دارای محبوب ترین ابزارهای SEO مانند Ahrefs، Semrush، Majestic باشند.

به خصوص یک کسب و کار کوچک نمی تواند بسیاری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال را برای بهبود کسب و کار خود به دست آورد. شما می توانید با ابزارهایی که استفاده می کنید و اینکه مشتری چگونه می تواند از آنها بهره مند شود، خود را تبلیغ کنید.

نتیجه گیری:

در اینجا 17 نکته موثر برای کمک به ارتقاء آژانس بازاریابی دیجیتال شما توضیح داده شد. برای رشد مداوم باید در زمینه کاری خود استاد باشید. البته به خاطر داشته باشید که رشد یک شبه اتفاق نمی افتد و زمان نیاز دارد! بنابراین رشد را حفظ کنید و همیشه سعی کنید مخاطب هدف خود را بهتر درک کنید.