search
حلقه سفید

آشنایی با مفاهیم طراحی سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1402/10/18
آشنایی با مفاهیم طراحی سایت

قبل از شروع طراحی سایت بهتر است با مفاهیم این حوزه آشنا شوید. هر حوزه دارای اصطلاحات و مفاهیم ویژه خود است. بدون آشنایی با این مفاهیم ممکن است روند کار شما دچار مشکلات زیادی شود. در اینجا شرح مختصری از مفاهیم حوزه خرید سایت را ارائه می دهیم.

دامنه

دامنه نامی است که طراحی سایت شما با آن نمایش داده میشود. دامنه های مختلفی از قبیل com، net، org، gov و ir اکنون ثبت و ارائه می شوند. اینها تنها دامنه های موجود نیستند ولی مرسوم ترین آنها هستند. دامنه ها ابتدا معرف نوع شخصیت مالکان طراحی سایت ها بودند ولی امروزه این مفاهیم زیاد کاربرد ندارند. به عنوان مثال com برای شرکت ها، net برای شبکه های کاری، org برای سایت های دولتی و ir برای طراحی سایت های ایرانی ایجاد شده اند ولی این دسته بندی امروزه مراعات نمی شوند. دامنه ها بصورت یکساله یا چند ساله اجاره می شوند و باید بصورت یکتا باشند. اولویت با اولین درخواست کننده است. نامی که شما برای دامنه طراحی سایت خود انتخاب می کنید باید قبلا توسط شخص دیگری استفاده نشده باشد.

 

هاست

هاست سروری است که فایل ها و اطلاعات طراحی سایت شما در آن قرار گرفته است. این فضا توسط تامین کنندگان هاست ارائه می شود. این شرکت سرور های مختلفی را بر اساس سیستم عامل های مختلف آماده و آن را به مالکان طراحی سایت ها اجاره می دهند. هاستینگ ها به دو صورت ویندوزی و لینوکسی به کاربران ارائه می شود. اینکه چه نوع هاستی برای طراحی سایت باید تهیه کنید بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوای طراح سایت شما دارد. برای تهیه هاست، میزان فضا و ترافیک ماهیانه مورد نیاز نیز مهم است. برای انتخاب هاستینگ مناسب بهتر است با طراح سایت خود مشورت کنید.

سیستم مدیریت محتوا(cms)

سیستم مدیریت محتوا یا cms یک نرم افزار آنلاین است که به شما اجازه مدیریت طراحی سایت را می دهد. بدون داشتن سیستم مدیریت محتوا، تمامی تغییرات شما باید توسط طراح شما در طراحی سایت اعمال شود. که این کار برای شما و آینده ایجاد مشکل نخواهد کرد. به طراحی سایت هایی که دارای سیستم مدیریت محتوا نیستند، طراحی سایت های استاتیک و به وب سایت هایی که دارای سیستم مدیریت باشند طراحی سایت  های داینامیک گفته میشود.

پشتیبانی

قبل از طراحی سایت حتما در مورد پشتیبانی با طراح سایت خود صحبت کنید. پشتیبانی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در طراحی سایت مد نظر قرار گیرد. بسیاری از طراحی سایت ها به دلیل عدم پشتیبانی مناسب از سمت طراحی سایت بعد از طراحی شکست خورده و تمامی زحمات طراحی، تولید محتوا و... هدر می شوند.

منبع :