search
حلقه سفید اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ
اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/10/23
اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دارای اصول و قواعد مخصوص به خود است. اولین گام برای شروع دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت با ویژگی های مدرن و امروزی است. وب سایت شما باید ریسپانسیو باشد، اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد عملا کاربران زیادی را جذب نخواهید کرد. برای ضروری بودن ریسپانسیوی سایت شما 2 نکته که بسیار مهم است را بیان می کنم. اول اینکه امروزه حدود 80% کاربران در گوشی های هوشمند به دنبال مقالات و موضوعات می گردند و گوگل وب سایت هایی را که با گوشی تطابق نداشته باشد را در نتایج جستجوی گوشی نمایش نمی دهد. این یعنی 80% مخاطبان شما از دسترستان خارج خواهند شد و این یعنی از دست دادن بخش عمده بازار شما. نکته دوم اینکه شما در دیجیتال مارکتینگ به سمت جوامع مجازی پیش خواهید رفت و امروزه جوامع مجازی جایگاه بزرگی در گوشی های هوشمند دارند. اگر وب سایت شما با گوشی هوشمند تطابق نداشته باشد، کاربران ارتباط کمتری با وب سایت شما خواهند داشت.

وب سایت حتما باید مرکز تبلیغات شما باشد. جوامع مجازی و پیام رسان ها با وجود اینکه امروزه بسیار مورد توجه هستند و کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند و بیشتر این کاربران از گوشی های هوشمند برای حضور در این جوامع استفاده می کنند. در حوزه دیجیتال مارکتینگ ما باید توجه خاص به کاربران جوامع مجازی و پیام رسان های پر کاربرد داشته باشیم و فعالیت های مناسب با جوامع مجازی را برای جذب مخاطبان بیشتر انجام دهیم و مخاطبان را جهت بازدید بیشتر از وب سایت جذب نماییم. وقتی کاربران جوامع مجازی از طریق گوشی وارد وب سایت شما می شوند انتظار دارند نمای زیبایی از وب سایت شما را مشاهده نمایند و برای دیدن مطالب و موضوعات مجبور به اسکرول در عرض و زوم نشوند.

موضوع مهم دیگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ عدم تمرکز بیش از حد بر روی جوامع مجازی است. برخی از افراد کسب و کار خود را با تمرکز تمام بر روی جوامع مجازی کار می کنند و بدون توجه به اینکه جوامع مجازی حق مالکیت برای آنخا ایجاد نمی کند. جوامع مجازی چندین بار سیاست کاری خود را عوض کرده اند و در آینده نیز عوض خواهند کرد و گاهی این تغییرات تاثیر زیادی در کسب و کار آنهایی که صرفا از این جوامع مجازی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند خواهد داشت. در کشور ها خطر دیگر جوامع مجازی و پیام رسان ها خطر فیلترینگ است. با فیلتر شدن یک جامعه مجازی کاربران آن به شدت افت می کنند و دیگر تمایل چندانی به ادامه فعالیت در آن جامعه مجازی را ندارند.

در دیجیتال مارکتینگ تمرکز خود را در جایی قرار دهید که دارای حق مالکیت به آن هستید.

instagram whatsapp call