search
حلقه سفید

اصول طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/04/05
اصول طراحی وب سایت

اینترنت دنیایی از فرصت ها را برای کسب و کارهای آینده نگر باز می کند. بازاریابی آنلاین راه آینده است – و اولین قدم برای ایجاد جایگاه آنلاین، داشتن یک طراحی وب سایت خوب است.

امروزه، هیچ کمبودی برای راه های ایجاد یک طراحی وب سایت وجود ندارد. یک کسب ‌وکار می‌تواند یک تیم فناوری اطلاعات کامل را برای مراقبت از این کار وارد کند. در نقطه مقابل طیف، شما فقط می توانید از یک سازنده طراحی وب سایت استفاده کنید و در کمترین زمان خود را به یک طراحی وب سایت قابل سرویس تبدیل کنید. با این حال، تا حد زیادی موثرترین و مقرون به صرفه ترین راه برای انجام آن، استخدام توسعه دهندگان طراحی وب سایت حرفه ای asp.net برای انجام کار است.

صرف نظر از اینکه یک کسب و کار کدام مسیر را انتخاب می کند، اصول اولیه ساخت طراحی وب سایت همچنان یکسان است. برای موفقیت، یک طراحی وب سایت باید کاملاً فکر شده، محکم طراحی شده باشد و از همه مهمتر طراحی وب سایت کاربرپسند باشد.

این آخرین نکته مهمتر از آن چیزی است که بسیاری از کسب و کارها متوجه می شوند. امروزه یک طراحی وب سایت تا حد امکان کاربرپسند امری ضروری است زیرا اینترنت یک اقتصاد توجه است. مطالعات نشان می ‌دهد که دامنه توجه کاربر طراحی وب سایت کوتاه ‌تر و کوتاه ‌تر می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا مولفه های اصلی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید تا بیشترین بهره را از طراحی وب سایت خود ببرید.

اطمینان از پایداری طراحی وب سایت

برای اینکه حضور آنلاین خود را احساس کنید، طراحی وب سایت شما باید همیشه فعال باشد. مهم نیست که طراحی وب سایت شما چقدر خوب به نظر می رسد و چقدر کاربر پسند است اگر کاربران طراحی وب سایت نتوانند آن را ببینند زیرا همیشه از کار افتاده است. این بدان معناست که برای دستیابی به کمترین زمان خرابی ممکن باید به خوبی توسعه و بهینه شود.

توسعه طراحی وب سایت حتی برای متخصصان با تجربه کار ساده ای نیست. همه چیز همیشه "شکست" این یک فرآیند تکراری است که به زمان، تلاش و فداکاری زیادی نیاز دارد که می تواند به نتایج شگفت انگیزی دست یابد. اولین قدم در این مسیر این است که پارامترهای دقیق کار را مشخص کنید.

اهداف و اهداف پروژه طراحی وب سایت چیست؟ در واقع چه چیزی را می توان انجام داد و در چه چارچوب زمانی؟ اگر برنامه ها در اواسط توسعه تغییر کنند چه اتفاقی می افتد؟ اگر می خواهید یک طراحی وب سایت کارآمد داشته باشید، باید به همه این سؤالات پاسخ داده شود. عدم انجام این کار در همان ابتدا منجر به بی ثباتی در روند توسعه می شود. این به ناچار عوارضی ایجاد می کند که به نوبه خود منجر به خرابی می شود - که می خواهید از آن اجتناب کنید.

راه مقابله با مسائل احتمالی ساده است. توسعه دهندگان طراحی وب سایت خوب را انتخاب کنید و قبل از شروع، جزئیات پروژه طراحی وب سایت را با دقت با آنها بررسی کنید. همانطور که پروژه طراحی وب سایت ادامه دارد با آنها صادق و صریح باشید و با جدیتی که سزاوار آن است، با آنها رفتار کنید

یک عامل مهم برای پایداری طراحی وب سایت نحوه میزبانی طراحی وب سایت است. امروزه، خدمات میزبانی رایگان زیادی وجود دارد که اگر قصد دارید تا حد امکان ارزان باشید، می توانید از آنها استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید از مشکلات سرور جلوگیری کنید، بهتر است مقداری پول را برای یک سرویس میزبانی هزینه کنید.

تمرکز بر قابلیت دسترسی

 

یکی دیگر از جنبه های حیاتی که باید در هنگام طراحی وب سایت در اولویت قرار گیرد، دسترسی است. این به این معنی است که مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما در همه پلتفرم ها و در همه مرورگرها به خوبی کار می کند.

برای بسیاری از شرکت ‌ها، داشتن طراحی وب سایتی که در دستگاه‌های دسکتاپ واقعاً زیبا باشد، حرف اول را می ‌زند. هدف از دستیابی به آن در تلفن همراه یا از طریق مرورگرهای کمتر محبوب، اغلب چیزی شبیه به یک فکر بعدی است. این روش انجام کارها به چند دلیل در محیط آنلاین امروزی تا حد زیادی نتیجه معکوس دارد.

اولاً، حجم سرسام آور جستجو و در نتیجه – ترافیک – در واقع از دستگاه های تلفن همراه می آید. کاربران طراحی وب سایتی که با دستگاه های تلفن همراه خود به طراحی وب سایت شما برخورد می کنند، به جای استثنا، عادی هستند. شما باید طراحی وب سایت خود را تا حد امکان برای آنها جذاب کنید.

علاوه بر این، از اواسط سال 2021، گوگل سازگاری با موبایل را به یک عامل رتبه بندی برای جستجوها تبدیل کرده است. این بدان معناست که اطمینان از بهینه ‌سازی طراحی وب سایت برای کاربران تلفن همراه نه تنها برای تجربه کاربر، بلکه برای SEO طراحی وب سایت نیز ضروری است.

به همین دلیل است که شرکت ‌هایی که می ‌خواهند در فضای آنلاین خوب عمل کنند، باید از همان روز اول روی دسترسی به طراحی وب سایت های خود تا حد امکان تمرکز کنند.

طراحی وب سایت برای قابلیت کشتیرانی

هنگام برنامه ریزی، اطمینان از پایداری طراحی وب سایت شما و در دسترس بودن آن باید اولویت اول شما باشد. توجه به اینکه به گونه ای طراحی شده است که به آسانی قابل پیمایش باشد باید دومین کار شما باشد.

درست است، جنبه ‌های زیادی در طراحی وب ‌سایت وجود دارد که نیاز به توجه دارند، و در پایان، شما باید همه پایه ‌ها را پوشش دهید. با این حال، به عنوان سنگ بنای یک رابط کاربری خوب، ناوبری احتمالا مهم ترین است. خوشبختانه، دستیابی به آن چندان دشوار نیست، اگر ذهن خود را به آن بسپارید و به آنچه کار می کند پایبند باشید.

از پالت رنگ در طراحی وب سایت خود برای تأکید بر عناصر خاصی در هر صفحه استفاده کنید. هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که از چه رنگ هایی باید استفاده کنید و آنها را کجا قرار دهید. استفاده از رنگ های تند و کنتراست بر روی عناصر خاصی از طراحی وب سایت شما سلسله مراتب بصری واضحی ایجاد می کند. طراحی وب سایت چشمگیر را برای تأکید بر عناصری که برای کاربر مفیدتر است، ترکیب کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه چیز در طراحی وب سایت شما به وضوح برچسب گذاری شده است. هر جزئیات در هر صفحه باید مشخص شود و بلافاصله در یک نگاه قابل تشخیص باشد. دستیابی به این اثر بدون اینکه طرح شما بیش از حد مزاحم یا تهاجمی باشد ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، اما به هیچ وجه غیرممکن نیست.

مطمئن شوید که یک تابع جستجوی کارآمد را در طراحی وب سایت خود گنجانده اید. لزوماً نباید همیشه در کانون توجه کاربر طراحی وب سایت باشد، اما یافتن آن باید به اندازه کافی آسان باشد. این تنها یکی از چندین روش آزمایش شده و واقعی برای بهبود چشمگیر UX در طراحی وب سایت شما است.

ساختار ناوبری اولیه خود را با در نظر گرفتن سادگی طراحی کنید. آن را نزدیک بالای صفحه خود قرار دهید و استفاده از آن را ساده کنید. همه گزینه ‌های پیمایش را در آن قرار ندهید، زیرا این کار باعث می ‌شود که آن را ناهموار کند، نه اینکه نامشخص باشد. به یاد داشته باشید، اگرچه می‌خواهید یک سلسله مراتب بصری واضح ایجاد کنید، نمی ‌خواهید طراحی وب سایت شما خیلی «سنگین» باشد.

یک سیستم ناوبری ثانویه را در پاورقی طراحی وب سایت خود یا در بخش دیگری قرار دهید. هر بخش دیگری از طراحی وب سایتی که کاربر ممکن است بخواهد از آن بازدید کند هرگز نباید بیش از دو تا سه کلیک با نمای فعلی او فاصله داشته باشد.

در نهایت، استفاده از استراتژی های تولید سرنخ را در طراحی وب سایت خود محدود کنید. صفحات فرود، پاپ آپ ها و چت زنده می توانند برای تبدیل کلیک ها به فروش معجزه کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر در این کار زیاده روی کنید، این استراتژی نتیجه معکوس خواهد داشت. پاپ آپ های تهاجمی، به ویژه، برای بسیاری از کاربران طراحی وب سایت خاموشی فوری است. به همین دلیل است که باید تعادلی را پیدا کنید و هنگام طراحی وب سایت خود، مقدار مناسبی از آنها را وارد کنید. برای ادامه مطالعه در مورد موضوع، روی مقاله نحوه ارائه ایده های جدید طراحی وب سایت به مشتریان کلیک کنید!