search
حلقه سفید

تصاویر وب سایت و بهینه سازی برای سئو

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/11/20
تصاویر وب سایت و بهینه سازی برای سئو

تصاویر منقش مهمی را در طراحی وب سایت دارند. در دوران شروع وب بیشتر وب سایت ها ماهیت متنی داشتند و در آنها خبری از تصاویر و گرافیک بالا نبود ولی با رشد روز افزون وب ابزارهای مالتی مدیا و پهنای باند اینترنت روند استفاده از تصاویر در وب سایت گسترش پیدا کرد و امروزه یکی از عناصر جدایی ناپذیر وب سایت ها است. اکر وب سایتی فاقد تصویر و یا عناصر گرافیکی باشد، دیگر دارای هیچ جذابیتی نخواهد بود و به سرعت کاربران خود را از دست خواهد داد. استفاده از تصاویر در وب سایت ضروری است ولی باید مواردی را برای سئو سایت در نظر داشت.

با توجه به اینکه موتور های جستجو و بخصوص محبوب ترین آنها گوگل بر مبنای متن جستجو می کنند باعث شده است تا عده ای در مورد تصاویر وب سایت دقت زیادی نداشته باشند و آنها را کم اهمیت تصور کنند. گوگل در مورد محتوای کپی شده به شدت حساس شده است و وب سایت هایی را که اقدام به کپی محتوا از وب سایت های دیگر می نمایند، جریمه کرده و در نتایج جستجوی خود امتیاز کمتری به آنها می دهد. این کپی کردن مخصوص متن نیست و تصاویر را نیز شامل می شود و هوش مصنوعی گوگل قادر است تصاویری را که وب سایت های دیگر کپی شده اند را تشخیص داده و مجازلت محتوای کپی شده را به وب سایت اعمال کنند.

در وب سایت ها یک متن به عنوان متن جایگزین دارند که اگر به هر دلیلی تصویر دیده نشود این متن نمایش داده می شود. متن جایگزین در وب سایت ها در ویژگی alt قرار می گیرد.موتور های جستجو در جستجوی تصاویر این متن را جستجو می کنند. پس قرار دادن عبارت مناسب در متن جایگزین در طراحی سایت می تواند کاربران زیادی را از سوی موتور های جستجو به سمت وب سایت شما هدایت کند. اگر شما عنوان غیر مرتبط به تصویر را در متن جایگزین قرار دهید، کاربران در هنگام جستجو علاقه ای به تصویر شما نشان نمی دهند و در نتیجه گوگل از نمایش تصویر شما خودداری خواهد کرد.

تصاویر در وب سایت دارای ابعاد خاصی برای نمایش است. استفاده از تصاویر بزرگ و نمایش آنها در کادر کوچک یک خطای طراحی سایت محسوب می شود. تصاویری که بسیار بزرگتر از کادر نمایشی باشند به علت اینکه حجم دیتای زیتدی برای لود شدن مصرف می کنند زیاد محبوب نیستند و زمان لود سایت را افزایش می دهند. زمان لود صفحه سایت از لحاظ سئو یک گزینه مهم و کلیدی است. در هنگام استفاده از تصاویر سایت دقت کنید تا تصاویر در گوش موبایل نیز به شکل صحیحی نمایش داده شود زیرا بسیاری از کاربران وب سایت ها امروزه از گوشی های هوشمند برای بازدید از سایت ها استفاده می کنند.

منبع :