search
حلقه سفید

توسعه دهنده طراحی سایت در مقابل طراح طراحی سایت تفاوت چیست

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/03/31
توسعه دهنده طراحی سایت در مقابل طراح طراحی سایت تفاوت چیست

حتی اگر کسب ‌وکارها دارای حساب‌ های رسانه‌ های اجتماعی هستند، بسیاری از مردم احتمالاً مشروعیت محصولات و خدماتی را که ارائه می ‌دهند زیر سوال می ‌برند.

Verisign حتی کشف کرد که امروزه 84٪ از مصرف کنندگان فکر می کنند که یک طراحی سایت با طراحی سایت زیبایی شناختی می تواند یک کسب و کار را حرفه ای تر و معتبرتر جلوه دهد.

ناگفته نماند که بیشتر تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو شروع می شود. به غیر از گوگل، افراد دیگری نیز از Yahoo!، Bing، Baidu و بسیاری دیگر استفاده می کنند. در این صورت، می توانید انتظار داشته باشید که افراد بیشتری با کسب و کار شما در هنگام داشتن یک طراحی سایت آشنا شوند.

به ‌جای اینکه خودتان طراحی سایت ایجاد کنید، متخصصان را برای کمک به راه‌ اندازی یک طراحی سایت برای کسب‌ وکارتان درگیر کنید. اما مشکل این است که چه کسی را باید بین یک توسعه دهنده طراحی سایت و یک طراح طراحی سایت استخدام کنید؟ webever.ir به طور مفصل برای شما توضیح می دهد تا تفاوت را دریابید.

توسعه دهنده طراحی سایت چیست؟

یک توسعه دهنده طراحی سایت در سنگاپور متخصص برنامه نویسی است. آن‌ها از زبان ‌های برنامه ‌نویسی مانند HTML، PHP، جاوا اسکریپت، CSS، Python، SQL، Ruby، jQuery، C# و بسیاری دیگر برای ساختن یک طراحی سایت از پایه استفاده می ‌کنند. ایده ها و مفاهیم طراحی سایت ایجاد شده توسط یک طراح طراحی سایت را به واقعیت تبدیل می کند.

برای تضمین عدم خرابی یک طراحی سایت به دلیل تعداد افرادی که از صفحات طراحی سایت بازدید می‌کنند و در حال مرور آن‌ها هستند، وظیفه توسعه‌ دهنده طراحی سایت حفظ ساختار اصلی طراحی سایت است تا کاملاً کاربردی بماند.

در آن زمان است که تعمیر و نگهداری طراحی سایت وارد می شود، که پس از فرآیند توسعه طراحی سایت و پس از اینکه طراحی سایت قبلاً فعال شده است.

انواع توسعه دهندگان طراحی سایت

کار هر توسعه دهنده طراحی سایت متفاوت است. وظایف آنها در نهایت به بخش مربوط به توسعه طراحی سایت آنها مانند front-end، back-end و full-stack بستگی دارد.

در زیر انواع مختلف توسعه دهندگان طراحی سایت و نقش آنها در ایجاد طراحی سایت آورده شده است.

Front-End

وظیفه یک توسعه ‌دهنده طراحی سایت فرانت ‌اند، برنام ه‌ریزی عناصر بصری یک طراحی سایت است، که ویژگی‌ هایی هستند که بازدیدکنندگان هنگام مرور صفحات طراحی سایت مشاهده می ‌کنند. از آنجایی که نقش آنها به احتمال زیاد با طراحان طراحی سایت همپوشانی خواهد داشت، توسعه دهندگان طراحی سایت فرانت اند تمایل دارند به طور همزمان با آنها همکاری کنند.

Back-End

همانطور که از نام آن پیداست، توسعه دهندگان طراحی سایت بک اند برنامه نویسانی هستند که در پشت صحنه ایجاد طراحی سایت کار می کنند و وظیفه اصلی آنها تضمین عملکرد صحیح کل طراحی سایت است.

توسعه دهنده طراحی سایت پشتیبان بررسی می کند که آیا کد گذاری طراحی سایت را به طراحی سایت سرور متصل می کند و داده ها بدون وقفه جریان می یابد تا تضمین کند که تراکنش مشتری به درستی انجام می شود.

Full-Stack

از سوی دیگر، این نوع توسعه دهنده طراحی سایت ، یک جک از تمام معاملات است. این بدان معناست که آنها می توانند کارهای توسعه دهندگان طراحی سایت های فرانت اند و بک اند را انجام دهند.

مجموعه مهارت های یک توسعه دهنده طراحی سایت چیست؟

  • تجربه در تست و رفع اشکال طراحی سایت
  • -مسلط به سیستم های مدیریت محتوا طراحی سایت
  • توجه به جزئیات طراحی سایت
  • می تواند مسائل فنی را به وضوح توضیح دهد
  • مهارت های عددی و خلاقانه قوی

طراح طراحی سایت چیست؟

برخلاف یک توسعه دهنده طراحی سایت ، یک طراح طراحی سایت شخصی است که می تواند یک طراحی سایت را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر جلوه دهد. ماهیت کار آنها عمدتاً شامل بهبود ظاهر و کل طرح ‌بندی طراحی سایت و در عین حال اطمینان از کاربرپسند بودن آن است.

از آنجایی که طراحی سایت یک کسب و کار ارتباطی با تصویر برند دارد، یک طراح طراحی سایت اغلب با مشتری ملاقات می کند تا در مورد ظاهر و احساس کلی یک طراحی سایت صحبت کند.

پس از آن، یک طراح طراحی سایت از Adobe XD، Illustrator، DreamWeaver و Sketch برای نشان دادن طرح طراحی سایت با طرح رنگ، سبک فونت و ویژگی های توافق شده استفاده می کند.

انواع طراحان طراحی سایت

وقتی صحبت از طراحی سایت می شود، طراحان طراحی سایت معمولاً تخصص دارند. دانستن تفاوت‌ های بین انواع طراحان طراحی سایت به شما کمک می ‌کند تا تعیین کنید که برای ایجاد طراحی سایت کسب‌ وکارتان در سنگاپور باید در کدام یک شرکت کنید.

● تجربه کاربری ( ( UX

نقش یک طراح طراحی سایت UX این است که بفهمد چگونه کاربران در تعامل با عناصر و ویژگی های یک طراحی سایت ، تجربه خوبی خواهند داشت.

تا آنجا که ممکن است، آنها سعی می کنند تجربه کلی یک کاربر را از لحظه ورود به یک طراحی سایت ، مرور صفحات طراحی سایت و خرید تصور کنند.

یک طراح طراحی سایت UX کار خود را با ایجاد نمودارهایی برای مسیرهای کاربر و برنامه ریزی معماری اطلاعات آغاز می کند. قبل از اینکه بتوانند همه اینها را انجام دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت تجارت مشتری خود تحقیق خواهند کرد.

● رابط کاربری (UI)

یک طراح طراحی سایت UI بر روی ایجاد ظاهر یک طراحی سایت و صفحات طراحی سایت آن با استفاده از نقشه های سفر کاربر که طراح طراحی سایت UX ارائه کرده است تمرکز می کند.

آنها کسانی هستند که طرح ‌بندی صفحه را سازماندهی می ‌کنند، طرح ‌های رنگی را انتخاب می ‌کنند، تایپوگرافی را سفارشی می ‌کنند، و عناصر رابط تعاملی مانند اسکرول ‌ها، دکمه ‌ها، جابجایی ‌ها و منوهای کشویی را ایجاد می ‌کنند. همه این‌ها به یک طراحی سایت کمک می ‌کند تا از نظر زیبایی‌ شناختی دلپذیر شود و بازدید کنندگان طراحی سایت را ترغیب می ‌کند تا مدت طولانی ‌تری بمانند.

● طراح بصری

مانند توسعه دهندگان طراحی سایت تمام پشته، طراحان بصری طراحی سایت نیز یک جک از همه مشاغل هستند. آنها می توانند روی جنبه های UX و UI توسعه طراحی سایت کار کنند. یک طراح بصری همیشه تضمین می کند که تعادل بین طراحی سایت زیبا و عملکرد خوب طراحی سایت را پیدا کند.

مجموعه مهارت های یک طراح طراحی سایت چیست؟

  • آشنایی با زبان کدنویسی (اختیاری)
  • اصول طراحی سایت را بدانید
  • تئوری رنگ و تایپوگرافی را بشناسید
  • می تواند از ابزارها و نرم افزارهای مختلف طراحی سایت استفاده کند
  • مهارت بالایی در انیمیشن های تعاملی دارد

تفاوت بین توسعه دهندگان طراحی سایت و طراحان طراحی سایت

نقش های توسعه دهنده طراحی سایت و طراح طراحی سایت از بسیاری جهات متفاوت است، اما هر دو برای ایجاد طراحی سایت ضروری هستند. در زیر مقایسه ای از تفاوت بین این دو نشان داده شده است.

کدام یک را برای طراحی سایت کسب و کار خود باید استخدام کنید؟

اگرچه نقش های توسعه دهنده طراحی سایت و طراح طراحی سایت متفاوت است، اما برای ایجاد طراحی سایت به همان اندازه حیاتی هستند. استخدام هر دو می تواند به ایجاد یک طراحی سایت زیبا و یک طراحی سایت با عملکرد خوب کمک کند که بتواند توجه مخاطبان هدف شما را به خود جلب کند.

به هر حال، 94 درصد از اولین برداشت ها از جنبه های بصری یک طراحی سایت و به دنبال آن فرآیند ناوبری می آید.

در صورت نیاز به کمک در طراحی سایت کسب و کار خود و اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال مناسب، با webever.ir با شماره 09191440252تماس بگیرید یا در طراحی سایت آنها پیام بگذارید.