search
حلقه سفید

راهنمای جامع برای بازاریابی وابسته مبتدی تا پیشرفته

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/11/17
راهنمای جامع برای بازاریابی وابسته مبتدی تا پیشرفته

بازاریابی وابسته راهی عالی برای کسب درآمد از ترافیک وب و کسب درآمد اضافی است. این یک جریان درآمد همه کاره است که می توانید بدون توجه به صنعت یا جایگاه شما از آن استفاده کنید. در این راهنمای جامع برای بازاریابی وابسته، ما دقیقاً به شما نشان می دهیم که چگونه بازاریابی وابسته را شروع کنید، تجارت بازاریابی وابسته خود را توسعه دهید، و نکاتی را برای ارتقاء کسب و کار بازاریابی وابسته به سطح بعدی به اشتراک بگذارید.

احتمالاً شنیده‌اید که افرادی با گفتن جمله‌ای مانند «در حالی که خواب هستید پول درآورید»، بازاریابی وابسته را تبلیغ می‌کنند. اگرچه این یک امکان متمایز است، اما مفهوم به این معنی نیست که خود تشکیلات بازاریابی هم قرار است شب با ما بخوابد و غیر فعال باشد، این داستان به این معنی است که ما خودمان به استراحت می رویم نه کارمان. بازاریابی وابسته یا مداوم یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد درآمد غیرفعال (یا تقریباً غیرفعال) آنلاین است، اما اگر به درستی آن را دنبال نکنید، این اتفاق نمی‌افتد. خوشبختانه، این راهنمای بازاریابی شامل همه چیزهایی است که برای استفاده از بازاریابی وابسته نیاز دارید تا بتوانید صبح با حساب بانکی بزرگ‌تری از خواب بیدار شوید.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته فرآیند تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات یک شرکت دیگر به ازای پورسانت است. این مفهوم به اندازه کافی ساده است، اما خود این فرآیند می تواند قطعات متحرک زیادی را شامل شود. با این حال، این نوع بازاریابی در هسته آن به سادگی به این معنی است که شما چیزهای دیگران را می فروشید و برای آن درآمد کسب می کنید.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

قبلاً اشاره کردیم که بازاریابی وابسته یک مفهوم ساده است، اما چند شاخص مهم برای درک آن وجود دارد. در بازاریابی وابسته، فروشنده ای وجود دارد که یک برنامه وابسته ایجاد می کند و یک پیوند منحصر به فرد را در اختیار بازاریابان قرار می دهد، سپس شرکت های وابسته برای تبلیغ محصولات فروشنده از آن استفاده می کنند. پیوندها برای هر یک از بازاریاب های وابسته منحصر به فرد هستند، بنابراین به راحتی می توان ردیابی کرد که چه کسی فروش را انجام داده است.

هنگامی که شخصی روی پیوند وابسته کلیک می کند، یک کوکی در مرورگر او ذخیره می شود. کوکی به فروشنده اجازه می‌دهد بفهمد چه کسی محصول را فروخته است و به شرکت وابسته اجازه می‌دهد حتی اگر شخصی که روی پیوند کلیک می‌کند تصمیم بگیرد که فوراً خرید نکند. کوکی ها تاریخ انقضا دارند، بنابراین برای دریافت اعتبار برای فروش، مصرف کننده باید قبل از منقضی شدن کوکی اقدام به خرید کند.

به عنوان مثال، فرض کنید روی پیوند وابسته ای که یک کوکی 30 روزه دارد، کلیک کرده اید، اما تصمیم گرفته اید که محصول را خریداری نکنید. چند روز بعد، به عقب برمی‌گردید و در نهایت یک خرید را تکمیل می‌کنید. بازاریاب وابسته برای خرید شما اعتبار دریافت می کند زیرا این اتفاق در بازه 30 روزه ذخیره کوکی رخ داده است.

بازیکنان چه کسانی هستند؟

سه یا چهار بازیگر کلیدی در بازاریابی وابسته وجود دارد:

وابسته: افرادی که محصول را تبلیغ می کنند

فروشندگان: افرادی که محصول را ایجاد کرده یا در حال فروش هستند

شبکه‌ها: شبکه‌هایی که شرکت‌های وابسته را مدیریت می‌کنند (اختیاری)

مصرف کنندگان: مصرف کنندگان نهایی محصول

بیایید به هر یک از این بازیکنان کمی نزدیکتر نگاه کنیم.

وابسته ها

شرکت‌های وابسته، که گاهی ناشران نامیده می‌شوند، می‌توانند افراد یا مشاغل باشند. اغلب، شرکت‌های وابسته در همان جایگاه محصولی که تبلیغ می‌کنند، تولیدکنندگان محتوا هستند. آنها محصولات و خدمات را از طریق محتوایی مانند پست های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها و تعدادی دیگر از انواع محتوا تبلیغ می کنند. شرکت‌های وابسته همچنین می‌توانند از تبلیغات پولی برای ایجاد ترافیک استفاده کنند، اما معمولاً قوانینی در مورد کلمات کلیدی وجود دارد که شرکت‌های وابسته می‌توانند برای محصولاتی که تبلیغ می‌کنند استفاده کنند، مانند عدم استفاده از نام تجاری یا نام تجاری محصولات.

فروشندگان

فروشندگان خالق محصولات یا خدماتی هستند که شرکت های وابسته تبلیغ می کنند. آنها کسانی هستند که کمیسیون های وابسته را برای فروش می پردازند. فروشندگان می توانند افراد یا شرکت ها باشند. هر کسی که مایل و قادر به پرداخت هزینه برای شرکت های وابسته برای فروش است. گاهی اوقات، مانند برنامه آمازون Associates، فروشنده ممکن است حتی خالق محصول یا خدمات نباشد.

شبکه ها (اختیاری)

بسیاری از فروشندگان تصمیم می گیرند با یک شبکه وابسته کار کنند تا برنامه های بازاریابی وابسته خود را مدیریت کنند. این شبکه چک های شخص ثالث را کنترل می کند و روابط بین فروشندگان و شرکت های وابسته را مدیریت می کند. برخی از بهترین شبکه های بازاریابی وابسته عبارتند از ShareASale، ClickBank و Rakuten.

مصرف کنندگان

مصرف کنندگان کسانی هستند که محصولات و خدمات را از طریق پیوندهای وابسته خریداری می کنند

بازاریابان وابسته چگونه حقوق می گیرند؟

این یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که در مورد بازاریابی وابسته می‌پرسیم. به طور کلی، زمانی که مصرف کننده اقدامی مانند ارسال فرم، کلیک یا فروش را تکمیل می کند، به شرکت های وابسته پرداخت می شود.

در هر فروش

پرداخت به ازای فروش محبوب ترین مدل بازاریابی وابسته است. در این مدل پرداخت، شرکت های وابسته به ازای هر فروش که ایجاد می کنند، پول دریافت می کنند.

در هر کلیک

در مدل پرداخت به ازای هر کلیک بازاریابی وابسته، شرکت‌های وابسته برای کلیک‌های ایجاد شده پول دریافت می‌کنند، صرف نظر از اینکه فروش کامل بوده یا نه. این مدل بسیار کمیاب است.

هر جذب مشتری

در مدل پرداخت به ازای جذب مشتری، بازاریابان وابسته به ازای شرایط جذبی که تولید می کنند، پول می گیرند.

انواع رایج کانال های بازاریابی وابسته

بازاریاب‌های وابسته می‌توانند ترافیک ایجاد کنند و به روش‌های مختلفی فروش داشته باشند. البته برخی از کانال‌های بازاریابی وابسته از سایرین محبوبیت بیشتری دارند. در اینجا برخی از کانال های بازاریابی مورد علاقه ما برای موفقیت در بازاریابی وابسته آورده شده است.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی به شرکت های وابسته کمک می کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی کنند و می تواند ترافیک را به سمت پیشنهادات وابسته به صورت ارگانیک هدایت کند (معروف به "رایگان"). به طور معمول، وبلاگ نویسان از نظرات، آموزش ها، روش ها و سایر محتوای آموزشی برای تبلیغ محصول وابسته استفاده می کنند. سپس با استفاده از پیوند وابسته منحصر به فرد خود به سایت فروشنده لینک می دهند تا اعتبار فروش را دریافت کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که احتمالاً می توانید از سایتی به نام اینفلوئنسر مارکتینگ هاب تصور کنید، ما از طرفداران بزرگ اینفلوئنسر مارکتینگ هستیم. اینفلوئنسرها افرادی هستند که نفوذ زیادی بر افراد در حوزه نفوذ خود دارند، معمولاً در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک. مردم اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند زیرا به آنچه اینفلوئنسر می‌گوید علاقه‌مند هستند و از قبل آماده هستند تا هر چیزی را که اینفلوئنسر ممکن است تبلیغ کند، امتحان کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای فروش وابسته می‌تواند به اشکال مختلفی مانند ویدیوهای زنده، بررسی محصول، تصاحب حساب‌ها و موارد دیگر باشد.

میکروسایت های جستجوی پولی

میکروسایت ها صفحات مارک دار (یا یک صفحه) هستند که از وب سایت اصلی شما جدا هستند. این سایت‌ها راه دیگری را ارائه می‌کنند که با آن می‌توانید اطلاعات دقیق و پیش‌فروشی برای محصولات وابسته ارائه دهید. از آنجایی که آنها از وب‌سایت اصلی شما جدا هستند، می‌توانید پیام هدفمندتر و مرتبط‌تری ارائه دهید که عاری از حواس‌پرتی‌هایی است که معمولاً با یک وب‌سایت سنتی همراه است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی برای مدت طولانی و دلایل خوبی وجود داشته است. بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی بالاست. بسته به مطالعه ای که می خوانید، اعداد از 3500٪ تا 4400٪ بازده متغیر است. این بدان معناست که شما این پتانسیل را دارید که به ازای هر 1 دلاری که در بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری می کنید، 35 تا 44 دلار درآمد کسب کنید.

برای بازاریابان وابسته، لیست ایمیل شما می تواند منبع خوبی برای فروش بالقوه وابسته باشد. قطعا شما از تمام ایمیل هایی که ارسال می کنید نتیجه یکسان نمی گیرید. بنابراین مشکلی وجود ندارد و شما می‌توانید پیوندهای وابسته خود را به خبرنامه‌های ایمیل خود اضافه کنید و روند فروش شرکت‌های وابسته را تماشا کنید.

سایت های کوپن تخفیف

از زمانی که تجارت الکترونیک و خرید آنلاین شروع به کار کردند، سایت های کوپن در بازاریابی وابسته، به طور فزاینده ای محبوب شده اند. ارسال پیوندهای وابسته خود در سایت های کوپن می تواند فروش زیادی را در پی داشته باشد.

سایت های رسانه های گروهی

سایت‌های رسانه‌های جمعی یا سایت‌های رسانه‌ای بزرگ، برای وارد کردن تعداد زیادی ترافیک ساخته شده‌اند. در این سایت ها، بررسی و مقایسه محصولات مختلف را خواهید دید که بسیاری از آنها محصولات وابسته هستند. آنها تمایل دارند محصولات را از طریق بنرها و پیوندهای وابسته متنی تبلیغ کنند.

مزایای بازاریابی وابسته

اکنون که در مورد بازاریابی وابسته بیشتر می دانید، ممکن است متوجه شده باشید که دقیقاً چیزی نیست که فقط آن را روشن کنید و کار کند. بازاریابی وابسته برای شروع به تلاش نیاز دارد. شما زمانی را صرف تولید محتوا، جذب ترافیک به صفحات لندینگ یا میکروسایت های خود و تبلیغ محصولات در رسانه های اجتماعی خواهید کرد. خبر خوب این است که بازاریابی وابسته چندین مزیت دارد. بیایید اکنون آن مزایا را بررسی کنیم.

(تقریباً) درآمد غیرفعال

خارج از تولید و تبلیغ محتوا، بازاریابی وابسته می تواند در هر زمانی از شبانه روز برای شما درآمد کسب کند و آن را به یک گزینه درآمد تقریبا غیرفعال تبدیل کند. و لازم نیست که به طور فعال در معامله شرکت کنید تا آن را انجام دهید. اگر سیستمی دارید که برای حفظ کارها راه اندازی شده است، پتانسیل بازدهی عالی را با تلاش بسیار اندک دارید.

انعطاف پذیری

بازاریابی وابسته به شما انعطاف‌پذیری باورنکردنی می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و همچنان برای کسب و کارتان درآمد داشته باشید. شما مجبور نیستید محصول را بسازید، تولید کنید، انبار کنید، ارسال کنید یا از آن پشتیبانی کنید . فقط باید آن را بفروشید. این بدان معناست که شما ساعات مشخصی برای ایجاد یا تبلیغ محصول ندارید. شما فقط محصولاتی را انتخاب می کنید که دوست دارید و فکر می کنید مخاطبان شما دوست دارند، محتوایی را برای تبلیغ آن محصولات ایجاد می کنید و سپس تبلیغ واقعی را انجام می دهید.

مقرون به صرفه

اگر تا به حال خواستید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، به خصوص کسب و کاری که محصولات فیزیکی را می فروشد، می دانید که شروع به کار هزینه دارد. گاهی اوقات پول زیادی. با بازاریابی وابسته، راهی کم هزینه برای راه اندازی کسب و کار خود خواهید داشت. به عنوان بازاریاب وابسته، فقط باید به زمانی که برای تولید محتوا و تبلیغ سرمایه گذاری می کنید فکر کنید.

ریسک کم

با ادامه مزایای قبلی بازاریابی وابسته، بازاریابی وابسته نیز کم خطر است. به عنوان یک شرکت وابسته، لازم نیست برای ایجاد، تولید یا انبار محصولات پولی صرف کنید. تنها کار شما بازاریابی و تبلیغ محصولات برای فالوورها و ترافیک پولی شماست (اگر آن مسیر را انتخاب کنید). حتی اگر تصمیم دارید محصولات وابسته را از طریق وبلاگ نویسی تبلیغ کنید، برای چیزی که در صورت عدم موفقیت به نتیجه نرسیده اید، هزینه زیادی را صرف نمی کنید. هزاران محصول و خدمات وابسته وجود دارد که می توانید تبلیغ کنید. اگر یکی از آن ها را دوست نداشتید، تنها کاری که می خواهید بکنید این است به سراغ محصول بعدی بروید.

بدون پشتیبانی مشتری

به عنوان یک بازاریاب وابسته، لازم نیست نگران پشتیبانی مشتری برای محصولات و خدماتی باشید که می فروشید. این یک آرامش بزرگ برای بسیاری از بازاریابان وابسته است که خواهان آزادی کسب و کار خود هستند بدون اینکه به نحوه برخورد با مشتریان واقعی فکر کنند. تنها چیزی که می‌خواهیم در اینجا بر آن تاکید کنیم این است که محصولاتی که برای دنبال‌کنندگان خود تبلیغ می‌کنید باید محصولات یا خدمات باکیفیتی باشند که واقعاً خودتان آنها را تایید کنید. اگر فقط برای کسب درآمد سریع، محصولات بد را به مخاطبان خود بفروشید، دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد. بنابراین، در مورد محصولات و خدمات وابسته که تبلیغ می کنید، درست فکر کنید.

چگونه با بازاریابی وابسته شروع کنیم

جستجوی سریع «بازاریابی وابسته» در گوگل حدود 678 میلیون بازدید را به همراه دارد. حتی اگر آن را به «نحوه شروع بازاریابی وابسته» محدود کنید، باز هم 88.5 میلیون نتیجه را خواهید یافت. این مطالب بسیار زیادی است که باید از آن عبور کرد، به خصوص که بیشتر آن قدیمی است، و بسیاری از موارد قدیمی از اواسط فرآیند شروع می شوند. ما قصد داریم این روش بازاریابی وابسته را از ابتدا شروع کنیم تا بتوانید شروع کنید حتی اگر از قبل نمی‌دانید "طول عمر کوکی" چیست یا چرا مهم است (نگران نباشید، ما به شما خواهیم گفت ). بیایید شیرجه بزنیم!

مرحله 1. یک محل برای تبلیغ پیدا کنید

اولین گام برای شروع بازاریابی وابسته این است که یک جایگاه ویژه انتخاب کنید. این محل همان چیزی است که می‌خواهید فروشگاه خود را در آنجا ذخیره کنید. به عنوان یک بازاریاب وابسته، شما باید به خاطر چیزی شناخته شوید.

این بدان معنا نیست که شما فقط یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنید، مانند توپ گلف. بلکه، به این معنی است که شما ممکن است به یک شرکت وابسته برای محل بزرگتر فروش محصولات وابسته به بازی گلف تبدیل شوید. در آن جایگاه، می توانید تبلیغ کنید:

  • تجهیزات گلف مانند کیف، چماق و لباس
  • آموزش آنلاین و کتاب
  • زمین‌های گلف، عضویت‌ها و برنامه های روزانه
  • چیزهای حرفه ای گلف مانند مسابقات، تاریخچه گلف، یادگاری

نکته را گرفتی، درسته؟ در اینجا برخی از زمینه هایی که ممکن است برای کاوش انتخاب کنید آمده است:

  • سرگرمی هایی مانند عکاسی، مسافرت، شرط بندی ورزشی
  • محصولات مالی مانند تسویه بدهی، سرمایه گذاری، کارت های اعتباری
  • موضوعات سلامتی مانند یوگا، تغذیه، محصولات ارگانیک
  • محصولات سبک زندگی مانند مد، اقلام لوکس، دوستیابی آنلاین
  • موضوعات خانه و خانواده از جمله امنیت خانه، محصولات کودک، باغبانی
  • چیزهای فنی مانند SaaS، میزبانی وب، VPN
  • محصولات جایگزین مانند CBD، روغن های ضروری، توسعه شخصی
  • به چه چیزی علاقه دارید؟ خودت چی میخری؟ این یک موضوع عالی برای شروع است!

مرحله 2. یک کانال را انتخاب کنید

پس از اینکه جایگاه خود را انتخاب کردید، باید حداقل یک پلتفرم یا کانالی را که قرار است برای بازاریابی وابسته استفاده کنید، انتخاب کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، وبلاگ نویسی احتمالاً ساده ترین و ارزان ترین راه برای شروع بازاریابی وابسته است و می تواند برای شرکت های وابسته ای که می خواهند برای تبلیغ محصولات وابسته انتخابی خود نظرات و مقایسه های محصول را بنویسند، کار کند.

یوتیوب یکی دیگر از پلتفرم های عالی برای بازاریابی وابسته است. به علاوه، راه اندازی یک کانال YouTube و آپلود ویدیو رایگان است. نکته منفی این است که تعداد زیادی ویدیو و سازندگان دیگر در YouTube وجود دارد، بنابراین جلب توجه به محصولات شما دشوار است. بعلاوه، ایجاد و آپلود یک ویدیوی عالی احتمالاً زمان بسیار بیشتری نسبت به نوشتن یک پست وبلاگ صرف می کند. اگر می‌خواهید جلوی دوربین باشید و با مردم صحبت کنید، قطعاً YouTube چیزی است که باید در نظر بگیرید. و اگر از قبل در یوتیوب دنبال کننده ای دارید، به هر طریقی از آن برای بازاریابی وابسته موفق استفاده کنید.

اینستاگرام مکان دیگری است که در آن بسیاری از اقدامات بازاریابی وابسته را خواهید دید. اینستاگرام یک پلتفرم بسیار فعال است و مانند یوتیوب، اگر از قبل در پلتفرم دنبال کننده ای دارید، گزینه کاملاً عالی است. شما می توانید تصاویر و ویدیوهای جذاب بصری برای تبلیغ محصولات وابسته خود ایجاد کنید و مانند سایر پلتفرم ها، حتی می توانید در صورت تمایل برای تبلیغات هزینه کنید.

مهم نیست که چه پلتفرمی را انتخاب می کنید، باید زمانی که تبلیغی را به اشتراک می گذارید، آن را روشن کنید. توصیه می‌کنیم سلب مسئولیت پیوندهای وابسته را با همه پیوندهای خود اضافه کنید. بنابراین، در وبلاگ خود، محصول وابسته خود را پیوند داده و سپس "پیوند خود " را در پرانتز اضافه کنید. در YouTube، سلب مسئولیت پیوند وابسته خود را در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید. برای اینستاگرام، استفاده از #ad یا #sponsored یک گزینه عالی است.

مرحله 3. محصولاتی را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید

اکنون که جایگاهی را انتخاب کرده اید و می دانید در کجا می خواهید محصولات وابسته خود را تبلیغ کنید، زمان آن رسیده است که محصولات وابسته را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید. محصولاتی را با در نظر گرفتن مخاطبان هدف خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که محصولات باکیفیتی را ارائه می دهید که آنها واقعاً از استفاده از آنها سود می برند. برای اینکه بدانید در مسیر درستی هستید، از خود بپرسید که آیا محصولاتی که در نظر دارید زندگی افرادی را که آنها را به آنها تبلیغ می کنید بهبود می بخشد یا خیر. آیا چیزی است که شما می خرید یا به مادربزرگتان می گویید بخرد؟ اگر محصول یا خدمات این دو تست را با موفقیت پشت سر بگذارد، باید مطمئن شوید که فرصتی واقعی برای کسب درآمد از تبلیغ آن در اختیار شما قرار می دهد. تبدیل ها و پرداخت ها برای محصول چگونه است؟

اگر چیزی به ذهنتان نمی‌رسد، یا فقط می‌خواهید ببینید چه چیزی در آنجا وجود دارد، می‌توانید به موتور جستجوی مورد علاقه خود بروید و «شرکت زیرمجموعه خود را» جستجو کنید و آنجا بروید. یا...

مرحله 4. به یک شبکه وابسته یا برنامه وابسته بپیوندید

اگر یک وب سایت دارید و در حال تولید محتوا هستید، در این بازی جلوتر هستید. می توانید از تجزیه و تحلیل سایت خود برای شناسایی مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید محصولاتی را که با آنها مطابقت دارند پیدا کنید و در عین حال پرداخت مورد نظر را نیز به شما ارائه دهید. پیوستن به یک شبکه وابسته یا برنامه وابسته به شما امکان دسترسی به برندهایی را می دهد که به دنبال شرکت های وابسته هستند و همچنین به ابزارهایی که می توانید برای یافتن گزینه های مناسب استفاده کنید. برخی از بهترین شبکه های وابسته عبارتند از:

  • ShareASale
  • Awin
  • Amazon Associates
  • CJ Affiliate
  • Rakuten Marketing

شبکه های وابسته به شما امکان دسترسی به هزاران برنامه وابسته را برای پیوستن به شما می دهند.

چگونه بهترین برنامه های وابسته را انتخاب کنیم؟

چیزهای زیادی برای انتخاب بهترین برنامه وابسته برای شما وجود دارد. در اینجا برخی از مهم‌ترین عواملی که هنگام انتخاب بهترین برنامه‌های وابسته برای شما و مخاطبانتان باید در نظر بگیرید، آورده شده است.

نوع و مقدار کمیسیون

اگر می‌خواهید با بازاریابی وابسته درآمد کسب کنید، نوع کمیسیون و مبلغی که می‌توانید کسب کنید احتمالاً مهم‌ترین عامل برای شما است. به طور کلی دو نوع ساختار کمیسیون وجود دارد: تخت و دوره ای. مدل مسطح بیشتر برای محصولات فیزیکی رایج است و شامل یک پرداخت ثابت و یکباره در هر فروش است. در مدل تکرارشونده، مدلی که در محصولات اشتراکی محبوب تر است، هر بار که مشتری تمدید می کند، کمیسیون دریافت می کنید.

مهم است که در مورد سیاست بازپرداخت برند نیز بدانید. بازپرداخت بخشی اجتناب ناپذیر از خرید است. اما اگر شخصی از طریق پیوند وابسته شما خرید کند و سپس بخواهد وجه را پس بگیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ این مهم است که بدانید آیا قرار است برای بازپرداخت هزینه از شما کسر شود.

طول عمر کوکی

به عمر کوکی که قبلاً ذکر کردیم، بازگشته ایم. وقتی در مورد کوکی ها در اینترنت صحبت می کنیم، به فایل های متنی اشاره می کنیم که حاوی بیت های کوچکی از داده ها هستند. این کوکی ها برای شناسایی رایانه شما هنگام استفاده از شبکه استفاده می شوند. هنگامی که برنامه های بازاریابی وابسته را در نظر می گیرید، باید بدانید که کوکی تا چه مدت در دستگاه خریدار باقی می ماند. این مهم است زیرا طول عمر بیشتر کوکی ها به این معنی است که شما فرصت بیشتری برای خریدار دادید تا بازگردد و خریدی را انجام دهد که به شما نسبت داده می شود (بنابراین کمیسیون دریافت می کنید).

بنابراین، اگر شخصی از پیوند وابسته شما استفاده کند و کوکی یک روز دوام داشته باشد، خریدار باید ظرف 24 ساعت پس از دسترسی به پیوند وابسته شما، خرید خود را تکمیل کند. اگر انقضای کوکی 30 روزه باشد، خریدار می‌تواند دو هفته پس از اولین دسترسی به پیوند وابسته شما، خریدی انجام دهد و همچنان خرید به حساب شما واریز می‌شود. هر چه کوکی طولانی تر باشد برای شما بهتر است.

ارتباط

مخاطبان شما برای موفقیت شما در بیشتر کارها حیاتی هستند. و این قطعاً در مورد بازاریابی وابسته صادق است. محصولاتی را انتخاب کنید که با مخاطبان شما مرتبط باشد. پیدا کردن محصولاتی که به مخاطبان شما مرتبط هستند و پرداخت های بالایی دارند حتی بهتر است. اما محصولی را انتخاب نکنید که برای مخاطبان شما مناسب نیست فقط به این دلیل که سود بالایی دارد. شما نه تنها به اعتماد مخاطبانتان به شما آسیب می‌رسانید، بلکه احتمالا فروش زیاد هم نخواهید داشت.

تدارکات پرداخت

پرداخت ها چگونه خواهد بود؟ مطمئن شوید که متوجه شده اید شرایط پرداخت برنامه وابسته چگونه است، از کجا پول را دریافت می کنید، و با چه ارزی پرداخت خواهد شد. اگر محصولاتی را با مدل کمیسیون دوره ای می فروشید، این پرداخت ها چه زمانی اعمال می شود؟ آیا آستانه خاصی وجود دارد که برای دریافت حقوق باید رعایت کنید (مانند پرداخت ها فقط زمانی اتفاق می افتد که حداقل 50 دلار کمیسیون وجود داشته باشد)؟

دارایی های خلاقانه/تبلیغاتی و نرخ تبدیل

در بیشتر مواقع، برندها دارایی های خلاقانه مانند بنرها، گرافیک ها و کوپن هایی را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. اینها می توانند منابع فوق العاده مفیدی برای استفاده باشند. مارک های دیگر ممکن است فقط یک پیوند متنی به شما بدهند. منابعی را که برند ارائه می دهد بررسی کنید. در حالی که فقط گرفتن یک پیوند برای تبلیغ ممکن است یک معامله شکن نباشد، باید خودتان این منابع را از ابتدا ایجاد کنید، باید در هزینه های شما لحاظ شود.

همچنین مهم است که بررسی کنید چه چیزی در انتهای دیگر پیوند وابسته وجود دارد. آیا این یک صفحه لندینگ خسته کننده است که پر از اشتباهات گرامری است؟ یا یک صفحه فروش ویدیویی با طراحی درخشان؟ یا صفحه لندینگ که شبیه جعبه "فروش!". طراحی صفحه در انتهای دیگر پیوند وابسته می تواند تفاوت بزرگی در مورد کمیسیون های شما ایجاد کند.

رقابت

نکته مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب برنامه های وابسته به آن توجه کرد رقابت است. چند نفر در حال حاضر آن محصول را می فروشند؟ اگر بازار بیش از حد اشباع شده به نظر می رسد و نام تجاری به اندازه کافی بزرگ به نظر نمی رسد که بتواند فروش زیادی را پشتیبانی کند، بهتر است گزینه دیگری را انتخاب کنید.

مرحله 5. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

شما یک پلتفرم را انتخاب کرده اید، محصولاتی را که می خواهید تبلیغ کنید را شناسایی کرده اید و حتی به یک شبکه وابسته پیوسته اید. شما آماده رفتن هستید! اما حالا چی؟ زمان تولید محتوا فرا رسیده است.

محتوایی که ایجاد می کنید بسته به پلتفرم یا پلتفرم هایی که برای تبلیغ محصولات وابسته خود انتخاب کرده اید متفاوت است، اما چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید به آنها وابسته باشید:

بررسی محصول: اینها یک عنصر اصلی در بازاریابی وابسته و یکی از ساده ترین راه ها برای شروع هستند. بسته به کانال بازاریابی وابسته ای که از آن استفاده می کنید، می توانید بررسی خود را به صورت مقاله یا ویدیو انجام دهید. در بررسی محصول خود، آنچه را که دوست دارید و دوست ندارید در مورد محصول به اشتراک بگذارید (صداقت برای حفظ اعتماد مخاطبان به شما ضروری است).

مطالعات موردی: اینها بررسی های محصول را یک قدم جلوتر می برد. با مطالعات موردی، می‌توانید یک داستان موفقیت در پشت محصولی که تبلیغ می‌کنید به اشتراک بگذارید. این اساساً یک "نمایش" به جای "گفتن" نوع تبلیغ است.

آموزش ها: مقاله ها و ویدیوهای آموزش نحوه استفاده شما از محصول وابسته یا نحوه انجام کار جالب با آن برای مخاطبان شما عالی هستند. آموزش ها، محتوای عملی هستند و مخاطبان شما را برای موفقیت آماده می کنند.

مقایسه محصول: در مقایسه محصول، شما محصول وابسته خود را با محصول دیگری که برای انجام همان کار طراحی شده است مقایسه می کنید و سپس نظر صادقانه خود را به اشتراک می گذارید. کاملاً ممکن است که محصول وابسته در برخی موارد استفاده بهترین نباشد حتی اگر در کل بهترین محصول باشد. صادق بودن فقط به مخاطبان اجازه می دهد بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند.

صفحه منبع: اینها معمولاً محرک های بزرگ فروش نیستند، اما می توانند راهی برای کسب درآمد اضافی از بازاریابی وابسته باشند. به علاوه، ایجاد صفحه‌ای که همه محصولاتی را که توصیه می‌کنید و پیوندهای وابسته برای آن محصولات را داشته باشد، بسیار آسان است، پس چرا این کار را انجام ندهید؟

مرحله 6. ایجاد ترافیک و ایجاد مخاطب

هنگامی که مقداری محتوا ایجاد کردید، آماده شروع به تولید ترافیک و ایجاد مخاطبی هستید که روی پیوندهای وابسته شما کلیک می کند. ما سه استراتژی خاص را پیشنهاد می کنیم.

یک لیست ایمیل بسازید

ما قبلاً در مورد بازاریابی ایمیلی به شما گفته‌ایم، بنابراین جای تعجب نیست که توصیه می‌کنیم یک لیست ایمیل بسازید. برخلاف فهرست دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی، شما صاحب فهرست بازاریابی ایمیلی خود هستید. بنابراین، اگر شبکه اجتماعی شما تصمیم بگیرد که به مردم اجازه استفاده از آن را برای تبلیغات ندهد، همچنان به لیست ایمیل خود دسترسی خواهید داشت و می توانید هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید.

سریع ترین راه برای رشد لیست ایمیل شما، ارائه یک پیشنهاد شگفت انگیز است (چیزی که کاربران در ازای دادن آدرس ایمیل خود به شما دریافت می کنند). این ممکن است یک چک لیست، یک دوره رایگان یا هر تعداد چیزهایی باشد که مخاطبان شما آن را مفید و ارزشمند می دانند. هنگامی که اطلاعات آنها را در اختیار داشتید، می توانید محتوای ارزشمند را همراه با ایمیل های تبلیغاتی برای مشترکین ارسال کنید. برای اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی ایمیلی خود ببرید، احتمالاً می خواهید گزینه های ما را برای برترین پلتفرم های بازاریابی ایمیلی که کل فرآیند را آسان می کند، بررسی کنید.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای جذب ترافیک ارگانیک به سایت شما مهم است. ایده بسیار ساده است: شما کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهید که مخاطبان هدف شما به آنها علاقه مند هستند، محتوا را در آن موضوعات ایجاد می کنید و مطمئن می شوید که سایت شما توسط گوگل، بینگ و هر موتور جستجوی دیگری که می خواهید نمایه می شود.

ایجاد ترافیک پولی

وقتی شروع به آوردن پول کردید، می توانید مقداری از آن را دوباره در ترافیک پولی سرمایه گذاری کنید. شما فقط یک تبلیغ ایجاد می کنید (در یک موتور جستجو یا پلتفرم رسانه های اجتماعی) و آن افراد را به سایت شما می کشاند. اگرچه تضمینی برای دریافت فروش وابسته نیست، اما همچنان یک راه عالی برای ایجاد ترافیک و به طور بالقوه رتبه‌بندی سایت شماست، بنابراین بیشتر توسط افرادی که به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند پیدا شود.

نکاتی برای ارتقاء سطح بازاریابی وابسته

اکنون شما تمام اصول اولیه برای شروع بازاریابی وابسته (و همچنین برخی از اصول نه چندان اساسی) را می دانید. بعدش چی؟ شما شروع کنید، البته! در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا شروع کنید و تلاش های بازاریابی وابسته خود را به سرعت ارتقا دهید.

1. با بررسی محصول شروع کنید

با بررسی محصولات و خدمات در صفحه خود شروع کنید. این باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما می شود و شما را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود معرفی می کند. حتماً به مخاطبان خود بگویید که چرا از محصولاتی که بررسی می کنید سود می برند (یا چرا باید از آنها دوری کنند). هنگامی که برخی از بررسی های محصول را برای خود آماده دارید، مقایسه محصول را به ترکیب اضافه کنید.

2. به روز باشید

رقابت های زیادی به صورت آنلاین و بازاریابی وابسته وجود دارد. برای اینکه بهترین باشید، باید در جریان روندها باشید، نه تنها در حوزه آنلاین، بلکه در بازاریابی به طور کلی. اگر در رسانه‌های اجتماعی استاد هستید، نباید حتی پلتفرم نوظهور را از دست بدهید. باید توانایی تولید محتوا در شبکه های مختلف اجتماعی را کسب نمایید.

3. برای مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید

ما چندین بار در این مقاله گفته‌ایم: اعتماد به مخاطبان شما بسیار مهم است. با فروش محصولاتی که آنها نمی‌خواهند یا نیازی ندارند، به این اعتماد خیانت نکنید. در عوض، روی محصولاتی تمرکز کنید که واقعاً معتقدید به نفع مخاطبان شما خواهد بود. و هرگز مستقیماً به آنها نگویید که بخرند. شما محصولاتی را بر اساس نظر تخصصی خود توصیه می کنید. مفید باشید و کیفیت را توصیه کنید تا مخاطبانتان بارها و بارها به سمت شما برگردند.

4. محصولات وابسته خود را متنوع کنید

نیازی نیست خود را در محصولات وابسته ای که تبلیغ می کنید محدود کنید. اگرچه ممکن است فروشنده خاصی داشته باشید که دوستش دارید، خوب است با فروشندگان دیگر کار کنید و محصولات دیگر را نیز تبلیغ کنید. این همچنین از شما به‌عنوان شرکت وابسته محافظت می‌کند، زیرا اگر فروشنده مورد علاقه‌تان تصمیم به کاهش کمیسیون بگیرد، راه‌هایی را که می‌توانید با مخاطبان خود در مورد محصولات ارتباط برقرار کنید، یا برنامه‌های وابسته آن‌ها را به‌کلی حذف کند، محدود نخواهید شد.

5. تست و بهینه سازی کنید

همه چیز را تست و بهینه کرد. همیشه. با تجزیه و تحلیل های خود از نزدیک آشنا شوید و از آن تجزیه و تحلیل ها برای اطلاع رسانی بازاریابی و تبلیغات خود استفاده کنید. در بازاریابی، تا زمانی که کاری را انجام ندهید، هرگز نمی‌دانید که چگونه کار می‌کند. بنابراین، اجازه دهید همه چیز برای مدتی اجرا شود تا داده‌ها جمع‌آوری شود و سپس تنظیمات را شروع کنید. به آنچه عملکرد بهتری دارد توجه کنید و بیشتر از آن استفاده کنید.

نتیجه:

همین امروز با بازاریابی وابسته شروع کنید!

شما اکنون هر آنچه را که برای شروع بازاریابی وابسته نیاز دارید در اختیار دارید. حتی می‌توانید همین امروز، همین الان، بیدار شوید و شروع کنید! از طریق آموزش، نکات و فرآیند گام به گامی که در اینجا شرح داده‌ایم، شکی نداریم که شما می‌توانید در کمترین زمان شغل خود را به عنوان یک بازاریاب وابسته راه‌اندازی کنید.