یافتن و اجرای راهحلهای جدید میتواند مانند زمان و منابع ترسناکی باشد. تفکر طراحی وب سایت به عنوان یک راه حل برای این چالش ظاهر شده است و در چند سال اخیر به عنوان رویکردی برای حل مشکلات کسب و کار بسیار محبوب شده است.
تفکر طراحی وب سایت بازاریابان را تشویق می کند تا در رویکرد خود برای برقراری ارتباط با مشتریان همدلانه تر عمل کنند. تجربه عالی مشتری تاثیر زیادی بر ترجیح برند، وفاداری و نرخ فروش یک شرکت دارد. راز موفقیت در استراتژی بازاریابی شما، توسعه برنامه های تعامل و تجارب برند است که مصرف کننده محور هستند. اینجاست که تفکر طراحی وب سایت وارد عمل می شود.
تفکر طراحی وب سایت چیست؟
به طور کلی، تفکر طراحی وب سایت یک روش طراحی است که برای حل مشکلات مربوط به انسان استفاده می شود. برخلاف آنچه شما فکر میکنید، هدف از این نیست که یک برند یا محصول را در نظر مخاطبان شیک جلوه دهید. در عوض، این یک رویکرد سیستماتیک برای حل مسئله است که به بازاریابان اجازه می دهد تا ایده های جدید و هیجان انگیزی را ارائه دهند که با مشتریان صحبت می کند. تفکر طراحی وب سایت فراتر از مدلهای تجاری سنتی است و بر همدلی مشتری و آزمایشهای دنیای واقعی تمرکز میکند.
تفکر طراحی وب سایت به بازاریابان قدرت میدهد تا استراتژیهای بازاریابی باکیفیتی تولید کنند که با ارائه محتوای مناسب در مقابل دیدگان مناسب، موفق خواهند بود. بنابراین، چه در حال بازاریابی برای یک کسبوکار محلی یا خدمات خاص هستید، مهم است که ایدههایی را کاوش کرده و ایجاد کنید که نیازها و خواستههای مصرفکنندگان را بهتر برآورده کند.
مراحل تفکر طراحی وب سایت
مانند هر روش دیگری، تفکر طراحی وب سایت باید مراحل یا مراحل خاصی را دنبال کند که به پروژه نوآورانه ایجاد شده توسط طراحان طراحی وب سایت کمک می کند. با این حال، این مراحل نباید به عنوان یک فرآیند گام به گام درک شوند زیرا اغلب ممکن است به صورت موازی رخ دهند یا نیاز به تکرار داشته باشند.
بیایید نگاهی دقیق تر به پنج مرحله ای که طراحان طراحی وب سایت باید دنبال کنند بیاندازیم:
- در موقعیت های مختلف با مشتریان همدلی کنید
- با تعریف مشکلات اصلی به یک ذهنیت حل مسئله نزدیک شوید
- با ایجاد راه حل های بهتر برای مشکلات موجود، ایده پردازی کنید
- تجربیات کاربر ایده آل را از دیدگاه مشتریان تصور کنید و نمونه های اولیه محصول را ایجاد کنید
- محصول کامل را تست کنید تا مشکل احتمالی را رد کنید
اکنون که تفکر طراحی وب سایت چیست و پنج مرحله آن چیست، بیایید به نکاتی بپردازیم که به طراحان طراحی وب سایت کمک می کند تا از تفکر طراحی وب سایت به عنوان یک استراتژی برای نوآوری استفاده کنند:
در طراحی وب سایت از دیدگاه مشتری شروع کنید
از آنجایی که بازاریابی کمتر به پول مربوط می شود و بیشتر در مورد ارتباط با مشتریان در سمت گیرنده است، کمپین های بازاریابی موفق باید قلب و روح مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. برای بازاریابان مهم است که نه تنها بر محصولات و خدماتی که می فروشند، بلکه بر تجربه مشتریان خود نیز تمرکز کنند.
یکی از بزرگترین چالشهای بازاریابان امروزی دستیابی به مخاطبان به صورت شخصی است. از آنجایی که هر مصرف کننده انواع خاصی از کانال ها را برای تعامل با کسب و کارها ترجیح می دهد، اگر بازاریابان مطابق انتظارات دقیق آنها با آنها تماس نگیرند، برای مخاطب بسیار آسان است که از تعامل خارج شود. با این حال، فقط پرسیدن آنچه از مشتریان میخواهند کافی نیست، زیرا آنها در تصور چیزهایی که قبلاً وجود ندارند، خوب نیستند.
کل فرآیند ایجاد یک فرهنگ بازاریابی حول تفکر طراحی وب سایت را می توان به سه سوال کلیدی تقسیم کرد:
نقاط درد مشتری در طراحی وب سایت چیست؟ این سوال باید باعث شود بازاریابان کمی سرعت خود را کاهش دهند و روی همدلی تمرکز کنند. قبل از دویدن به روی تخته وایت برد برای ایده پردازی، آنها باید به اتفاقاتی که با مشتریانشان می گذرد توجه کنند. شما باید وارد زندگی روزمره و خانه آنها شوید تا مشخص کنید آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند و چگونه می توانید چیزی ایجاد کنید که آنها را حل کند. گزینه دیگر این است که بررسی های شرکت هایی را که در این حوزه کار می کنند بررسی کنید و بفهمید مشتریان آنها چه چیزهایی را در مورد آنها دوست ندارند. می تواند به پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما تبدیل شود.
چه می شود اگر؟ سوال "چه می شد اگر" همیشه بهترین فراخوان برای خلاقیت و ایده پردازی بوده است. این گام درستی است که شما مشتریان، کارشناسان و هرکسی را که با محصول ارتباطی دارد همراه کنید تا ایده های بیشتری تولید کنید. هرچه گروه شما از افراد متنوع تر باشد، ایده های خلاقانه تری به دست خواهید آورد.
چه کارهایی؟ این مرحله آزمایشی فرآیندی است که در آن آنچه مشتریان میخواهند و کسبوکارها میتوانند ارائه دهند، باید برای دیدار و ایجاد طراحی وب سایت یک محصول نهایی برسند. هر ایده ایجاد شده را ارزیابی کنید و مفاهیمی را استخراج کنید که می توان با استفاده از منابع موجود تولید کرد. در نهایت، نمونه های اولیه از ایده ها برای طراحی وب سایت ایجاد کنید، آنها را به اشتراک بگذارید و بازخورد مشتریان را دریافت کنید.
تیمی بسازید که با دیدگاه شما مطابقت داشته باشد
تفکر طراحی وب سایت فرآیند پیچیده ای است که به بازاریابان کمک می کند تا بفهمند مشتریانشان به چه چیزی نیاز دارند و چگونه راه حل های خلاقانه ای برای مشکلات خود ایجاد کنند. این یک فرآیند چند مرحلهای است که به مجموعهای از استعدادها و دیدگاههای متنوع نیاز دارد تا به مفاهیم نوآورانه منجر شود. تیمی که برای مدت طولانی با هم کار کرده است ممکن است با دیدگاههای مشابهی روبرو شود که جدید بودن را دور نگه میدارد.
یک تیم طراحی وب سایت موثر که می تواند فرهنگ سازی پیرامون تفکر طراحی وب سایت ایجاد کند، باید یک تیم مدرن با استعدادهای متفاوت باشد. این تیم باید یک تیم متقابل باشد که شامل تجربه مشتری، طراحی وب سایت ، بازاریابی و متخصصان فناوری اطلاعات باشد که برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنند.
تولید محتوا برای طراحی وب سایت: محتوا طراحی وب سایت یکی از نقشهای کلیدی در هر استراتژی بازاریابی است، زیرا به شما کمک میکند تا مشتریان را جذب، جذب و خوشحال کنید و در نهایت برای شرکت خود درآمد ایجاد کنید. تیم تولید محتوا برای طراحی وب سایت مسئولیت نوشتن وبلاگ، ساخت فیلم و طراحی اینفوگرافیک را بر عهده خواهد داشت. بسته به نیاز خود، می توانید یک تیم داخلی داشته باشید یا با فریلنسرها یا یک آژانس کار کنید. هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد.
جذب: یک تیم جذب مشتری موثر تیمی است که باعث ایجاد ترافیک، سرنخ و فروش نهایی می شود. از آنجایی که مشتریان بالقوه قبل از خرید باید به طور کامل با برند شما درگیر شوند، تیم جذب باید با آنها روابط با کیفیت ایجاد کند.
کسب درآمد از طریق طراحی وب سایت: باید بخشی از تیم شما باشد که مسئول تبدیل سرنخ ها به مشتری باشد.
تستهای تخصصی زیادی وجود دارد که میتوانید برای مواردی مانند قضاوت موقعیتی، ارزشهای حرفهای، ویژگیهای شخصیتی و قابلیتهای حل مسئله اجرا کنید تا تیمی تشکیل دهید که شامل تمام مهارتهای مربوط به تفکر طراحی وب سایت باشد.
مشتریان خود را درک کنید
به طور طبیعی، بازاریابان مشتاق به دست آوردن درک گسترده از مشتریان خود هستند. در فرآیند تفکر طراحی وب سایت ، بازاریابان باید بیش از درک مشتری انجام دهند، آنها باید خود را به جای کاربر بگذارند، نیازهای او را درک کنند و مفاهیم و محصولاتی را ایجاد کنند که راه حل مشکلات آنها باشد.