search
حلقه سفید

راهنمای گام به گام نهایی تست قابلیت استفاده طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/10/11
راهنمای گام به گام نهایی تست قابلیت استفاده طراحی وب سایت

16.2 درصد از شرکت های با فناوری پیشرفته اولویت خود را به تعامل با مشتری طراحی وب سایت می دهند. 15.5 درصد برای افزایش سرمایه گذاری در بهبود تجربه مشتری برنامه ریزی می کنند. این به شما چه می گوید؟

این به شما می گوید که تجربه کاربری طراحی وب سایت این است که دامنه طراحان طراحی وب سایت را ترک می کند و تبدیل به یک پایه اصلی برای هر کسب و کاری با حضور آنلاین می شود، خواه آنها کاملاً جدید باشند یا سال ها در بلوک بوده اند. احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ‌های بزرگ به آزمایش قابلیت استفاده برای رفع مشکلات و بهبود محصولات و طراحی وب سایت ‌های خود روی آورده‌اند.

هکر فروش از بازخورد کاربر طراحی وب سایت برای افزایش تعامل، پرورش وفاداری و بهبود استراتژی های محتوای طراحی وب سایت خود با بینش های ارائه شده توسط کاربر طراحی وب سایت استفاده کرد.

یک اپراتور قمار ورزشی آنلاین، استن جیمز اکنون Unibet ، از نتایج آزمایش قابلیت استفاده برای دو برابر کردن نرخ تبدیل خود از 1.5٪ به 3٪ ماهانه استفاده کرد.

لیست موفقیت ها همچنان ادامه دارد. به راحتی می توانید مطالعات موردی بیشتری را بررسی کنید.

بنابراین اگر قبلاً در قطار قابلیت استفاده نبوده اید، وقت آن است که سوار شوید. در این راهنما، ما شما را گام به گام از طریق هر آنچه که برای انجام تست قابلیت استفاده طراحی وب سایت باید بدانید، آشنا می کنیم.

مرحله 1: تعیین معیارها و ایجاد تجزیه و تحلیل وظایف طراحی وب سایت

مرحله 2: بهترین نوع آزمون را شناسایی کنید

مرحله 3: شرکت کنندگان طراحی وب سایت معتبر را پیدا کنید

مرحله 4: تصمیم بگیرید که چه زمانی، کجا و چه کسی

مرحله 5: آبکشی کنید و تکرار کنید

مرحله 1: تعیین معیارها و ایجاد تجزیه و تحلیل وظایف

ابتدا باید معیارهای خود را مشخص کنید. آزمایش قابلیت استفاده می ‌تواند مجموعه‌ای از مشکلات را کشف کند، اما اگر برای تعیین معیارهای خاص طراحی وب سایت هدف قرار نگیرد، استفاده مؤثری از زمان شما - یا سکه - نخواهد بود.

سه شاخص معمولاً در آزمایش قابلیت استفاده وجود دارد:

  • بهره وری
  • اثربخشی
  • رضایت

در اینجا یک تفکیک سریع از آنچه این معیارها معمولاً مستلزم آن هستند آورده شده است:

باید اینجا فریاد بزنید webever.ir شگفت انگیز است، من از آن برای طراحی وب سایت شخصی خود استفاده می کنم. پشتیبانی سریع و برجسته است و سرورهای آنها سریعترین برای طراحی وب سایت هستند.

در حالی که در ظاهر، این سه معیار ساده به نظر می رسند، هر کدام عروسک تودرتوی سوالات خود هستند و هیچ پاسخ جهانی وجود ندارد.

  • - اهداف کاربر طراحی وب سایت چیست؟
  • - برای رسیدن به این اهداف چه اقداماتی باید انجام شود؟
  • - تلاش چگونه سنجیده می شود؟

خوشبختانه، یک راه آسان برای پاسخ به این سؤالات با ساختن آنچه که تجزیه و تحلیل طراحی وب سایت وظیفه نامیده می شود، وجود دارد. تجزیه و تحلیل کارها محبوب هستند زیرا به شما امکان می دهند مستقیماً دو مورد از محبوب ترین معیارها را در قابلیت استفاده اندازه گیری کنید: میزان اتمام کار و زمان انجام کار.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. شما با یک هدف فراگیر شروع می کنید. در مثال زیر، هدف مصرف داروهای روزانه است.

سپس هدف را به مراحل لازم برای تکمیل هدف تقسیم می کنید. به این وظایف فرعی طراحی وب سایت نیز می گویند. هیچ قدمی خیلی کوچک نیست

پس از اتمام، تصویری نظری از مسیری که کاربر طراحی وب سایت برای تکمیل یک هدف طی می کند، خواهید داشت. سپس می توانید از تجزیه و تحلیل وظایف خود برای تعیین معیارهای اثربخشی و کارایی پایه استفاده کنید. بیایید سعی کنیم یکی از خودمان بسازیم.

برای شروع، به Lucidchart بروید. با کلیک بر روی دکمه "ثبت نام رایگان" در گوشه سمت راست بالای صفحه یا وسط صفحه طراحی وب سایت ، برای یک حساب ثبت نام کنید. شما به این صفحه طراحی وب سایت هدایت می ‌شوید و فرصتی برای شروع آزمایشی به شما داده می‌شود. در حال حاضر، به پایین بروید تا دکمه آبی «شروع حساب رایگان» را ببینید و آن را انتخاب کنید.

پس از تکمیل ثبت نام، به صفحه طراحی وب سایت این داشبورد خواهید رسید. الگوهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما برای تجزیه و تحلیل کار، اغلب ساده‌ترین کار با فلوچارت است. برای مشاهده الگوهای فلوچارت موجود، گزینه دوم را انتخاب کنید.

گزینه اول یعنی «نمودار خالی» را انتخاب کنید.

در صفحه طراحی وب سایت بعدی یک بوم خالی نمایش داده می شود. از پانل سمت چپ برای اضافه کردن اشکال استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید از کدام شکل استفاده کنید، نشانگر را روی گزینه نگه دارید تا زمانی که یک پنجره بازشو ببینید.

در بیشتر موارد، تجزیه و تحلیل کار فقط از شکل مربع (فرایند) و الماس (تصمیم) استفاده می‌ کند، اما با ایجاد جریان‌ های پیچیده‌ تر کار، مرور اشکال دیگر ممکن است مفید باشد.

شروع به گذاشتن اشکال برای ساختن وظیفه طراحی وب سایت خود کنید. در اینجا، ما با یک جریان کار ساده برای ساخت این راهنما شروع می کنیم. برای افزودن متن، در جایی در محدوده شکل دوبار کلیک کنید و شروع به تایپ کنید.

وقتی برای اتصال اشکال آماده شدید، روی دایره های سفید کناره ها کلیک کنید و ماوس خود را به شکل بعدی بکشید. اگر یک مثلث الماسی (تصمیم) باشد، به طور خودکار "بله" و "نه" را به خطوط شما اضافه می کند.

توجه داشته باشید که اگر نیاز به جابجایی یک شکل داشته باشید، خطوط به طور خودکار تغییر مکان می دهند تا متصل بمانند، بنابراین از سازماندهی مجدد نمودار خود در حین ساخت آن نترسید.

اگر می خواهید رنگ، فونت، خط، سبک پیکان یا خطوط طراحی وب سایت را تغییر دهید، از پانل بالایی که در بالا مشخص شده است استفاده کنید.

بعد از اینکه جریان کار خود را ساختید، به قسمت file بروید تا گزینه های اشتراک و دانلود خود را ببینید. می ‌توانید جریان کار خود را با یک پس‌ زمینه شفاف طراحی وب سایت ، به‌عنوان یک گرافیک برداری SVG، یا به‌ عنوان PDF، در میان گزینه ‌های دیگر صادر کنید.

و شما آن را دارید! اکنون یک تجزیه و تحلیل کار دارید که می توانید هنگام انجام آزمایش ها و تنظیم معیارهای خود از آن استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که وقتی واقعاً در حال آزمایش هستید، تجزیه و تحلیل وظایف خود را اصلاح کنید، اما داشتن حداقل دو یا سه کار از قبل به شما امکان می دهد تا تست های قابلیت طراحی وب سایت استفاده خود را راهنمایی کنید.

بعد از اینکه وظایف خود را ساختید، زمان آن است که بهترین نوع تست را برای طراحی وب سایت خود بیابید.

مرحله 2: بهترین نوع آزمون را شناسایی کنید

تست قابلیت استفاده از نظر سختی و نیاز سرمایه گذاری می تواند اشکال و دامنه های طراحی وب سایت مختلفی داشته باشد. اینکه چه نوع آزمایشی برای طراحی وب سایت شما بهترین است به معیارها و وظایفی که در مرحله اول ایجاد کرده اید بستگی دارد.

در زیر، ما سه نوع رایج از تست‌های کاربردپذیری و آنچه که برای آنها مناسب هستند و همچنین برخی از موارد افتخاری را پوشش خواهیم داد.

1. مرتب سازی کارت

تا حد زیادی ساده ‌ترین و سریع ‌ترین تست قابلیت استفاده، مرتب ‌سازی کارت یک آزمون ابزاری برای معماری طراحی وب سایت است.

اگر بازی‌های تطبیق کارت را به خاطر دارید، انواع کارت‌ ها مشابه هستند. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. یک مرتب ‌سازی کارت می ‌تواند «باز» باشد، که در آن کاربران دسته‌ های خود طراحی وب سایت را برای مرتب ‌سازی کارت‌ها ایجاد می‌ کنند، «بسته»، که در آن همه دسته‌ ها از پیش تعریف ‌شده و غیرقابل انعطاف هستند. روش دیگر، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، یک مرتب ‌سازی کارت می ‌تواند یک «ترکیبی» باشد که در آن کاربران طراحی وب سایت آزادند دسته‌های خود را اضافه کنند، اما از دسته‌های از پیش تعریف‌شده نیز استفاده کنند.

كاربران طراحی وب سایت كارت ‌هاي باقيمانده را كه معمولاً صفحات طراحی وب سایت منفرد يا مراحلي از يك فرآيند را انجام مي ‌دهند، در دسته ‌هايي كه بهترين مدل ذهني آنها را مطابقت مي‌دهند، سفارش مي‌دهند. اکثر کارشناسان توصیه می کنند که از 30 تا 60 کارت استفاده کنید. انجام مرتب ‌سازی کارت برای مشاهده اینکه چگونه مدل‌ های ذهنی کاربران طراحی وب سایت شما با معماری و فرآیند کار طراحی وب سایت شما مطابقت دارد بسیار عالی است. این می تواند هر گونه مشکل مهم را در مراحل اولیه آزمایش آشکار کند، همانطور که برای طراحی مجدد Pottery Barn انجام داد (همانطور که در زیر مشاهده می شود).

می توانید مرتب سازی کارت طراحی وب سایت را از راه دور یا حضوری انجام دهید. مهمترین مزیت استفاده از آزمون مرتب ‌سازی کارت، سرعت انجام آزمون است، اگرچه مرحله تجزیه و تحلیل خود می‌تواند زمان ‌بر باشد.

با این حال، از آنجایی که انواع کارت‌ها فقط اجازه دخالت و بازخورد محدود کاربران طراحی وب سایت را می ‌دهند، نباید برای کسانی که می ‌خواهند رضایت یا اثربخشی یک طراحی وب سایت را آزمایش کنند، در نظر گرفته شوند. در عوض، انواع کارت ‌ها باید آزمون خط مقدم شما برای کارایی در نظر گرفته شوند، در حالی که به نظر می‌رسد سایر معیارها بهتر است به انواع قوی ‌تر تست ‌های قابلیت طراحی وب سایت استفاده، مانند مطالعه میدانی، واگذار شوند.

2. مطالعات میدانی

یک مطالعه میدانی برای آزمایش قابلیت استفاده دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. شما به محل زیستگاه استفاده طبیعی کاربران طراحی وب سایت خود سفر می کنید - جایی که آنها به احتمال زیاد از طراحی وب سایت شما استفاده می کنند - و از آنها می خواهید در حالی که در یک مصاحبه نیمه ساختاریافته صفحه نمایش خود را تماشا می کنند، روند خود را راهنمایی کنند.

این مطالعه را تحقیق زمینه ای طراحی وب سایت نیز می نامند.

نگران نباشید، ناهنجاری خیره شدن از روی شانه یک نفر به سرعت محو می شود.

مطالعات میدانی بسیار زمان ‌برتر از انواع کارت ‌ها هستند، اما برای آزمایش وظایف و دریافت بازخورد مستقیم کاربر ایده‌آل هستند. برای کسانی که می خواهند عمیق ترین مسائل مربوط به قابلیت استفاده را بررسی کنند، مطالعات میدانی راهی برای رفتن است. پرس و جوهای متنی اولین استراتژی است که توسط استودیوی طراحی وب سایت تجربه کاربر MELEWI برای محصولات سازمانی یا "کاربران طراحی وب سایت محدود" به کار گرفته شده است. در زیر می توانید ببینید که MELEWI چگونه مزایای تعبیه را در بخش زمینه ای یک مطالعه قابلیت استفاده، طبقه بندی و توضیح می دهد.

3. ردیابی چشم

اگر تا به حال نقشه گرمایی یک طراحی وب سایت را دیده اید، از قبل با خروجی آزمایش های ردیابی چشم آشنا هستید.

از مطالعات ردیابی چشم برای تعیین اینکه کاربر طراحی وب سایت به کجا و به چه ترتیبی صفحه را نگاه می کند استفاده می شود. هر چه رنگ نقشه حرارتی عمیق تر باشد، کاربر زمان بیشتری را صرف تماشای آن بخش از صفحه طراحی وب سایت نمایش می کند.

این ردیابی چشم را برای تعیین مکان و زمان جدا شدن کاربران از طراحی وب سایت شما عالی می کند. همچنین مواردی را که محتوا بی ربط است، مشخص می کند، همانطور که برای طراحی وب سایت تجارت الکترونیک Pronto انجام داد.

با آشکار کردن مناطقی که کاربران Pronto بیشتر به آن اهمیت می‌دادند، این مطالعه ردیابی چشمی، Pronto را قادر به طراحی وب سایت مجدد صفحه اصلی کرد که منجر به افزایش 24 درصدی و تعداد کلیک ‌ها را 17 درصد افزایش داد.

مانند تست های قبلی، ردیابی چشم را می توان به صورت حضوری با تجهیزات تخصصی یا از راه دور با دوربین طراحی وب سایت انجام داد. با این حال، تست از راه دور خالی از اشکال نیست.

در اینجا مزایا و معایب استفاده از طراحی وب سایت کم برای ردیابی چشم آورده شده است:

این نوع تست قابلیت استفاده به اندازه یک مطالعه میدانی رضایت کاربر طراحی وب سایت مفید نیست، اما می تواند داده های غنی را برای کارایی و اثربخشی به دست آورد. همچنین می‌تواند با برجسته کردن نقاطی که چشمان کاربران از آن عبور می‌ کند یا از آن غافل می‌ شود، به مشکلات ناوبری اشاره کند و اساساً طراحی وب سایت شما را از دریچه چشم کاربران طراحی وب سایت شما قرار دهد. بر اساس بازخورد می‌توانید طراحی وب سایت ، ساختار سایت، ناوبری طراحی وب سایت ، فراخوانی به اقدامات و غیره را بهبود بخشید.

تذکرات افتخاری

انواع کارت، مطالعات میدانی و ردیابی چشم تنها تست‌ های قابلیت استفاده در بازی نیستند.

گروه‌ های کانونی، تست‌های A/B و نظرسنجی‌ها همگی اشکال قابل قبولی از آزمایش کاربر طراحی وب سایت هستند که می ‌توانند به بازخورد پاداش دهند، اما نباید برای طراحی وب سایت ‌های مجدد اصلی در نظر گرفته شوند.

اکنون، پس از شناسایی بهترین انواع آزمون ها برای اهداف خود، باید افرادی را برای تست پیدا کنید. ممکن است شما را شگفت زده کند که چقدر به آن نیاز دارید.

مرحله 3: شرکت کنندگان معتبر طراحی وب سایت را پیدا کنید

برای انجام تست قابلیت استفاده به چند کاربر طراحی وب سایت نیاز دارید؟ استاندارد صنعت حدود پنج است. طبق یک نظرسنجی از UserTesting، 33٪ از شرکت ها پنج کاربر طراحی وب سایت یا کمتر و 41٪ بین شش تا ده کاربر طراحی وب سایت جذب می کنند.

کلید منبع یابی کاربران طراحی وب سایت برای تست قابلیت استفاده شما، اطمینان از تقریب های معتبر آنها برای کاربران واقعی است. تأیید نکردن تغییرات طراحی وب سایت با پایگاه کاربر منحصر به فرد شما می تواند تأثیرات شدیدی داشته باشد. این چیزی است که طراحان طراحی وب سایت پشت Icons8 پس از اجرای یک طراحی وب سایت مجدد و از دست دادن تقریباً نیمی از کاربران طراحی وب سایت خود کشف کردند.

همچنین به همین دلیل است که اینجا در webever.ir ما بازخورد کاربران را بخشی مستقیم از فرآیند طراحی وب سایت خود قرار دادیم.

همانطور که گفته شد، مواقعی وجود دارد که یافتن کاربران نماینده برای اهداف آزمون بسیار وقت گیر یا گران است. در این موارد، تسترهای داخلی می توانند مفید باشند. این روش آزمایشی که به عنوان "غذای آزمایشی" (مانند خوردن غذای سگ خود) نامیده می شود، به Boston Globe اجازه داد تا بازخورد کیفی ارزشمندی در مورد ویژگی های ناوبری جدید دریافت کند. اینو ببین:

بنابراین، آزمایش داخلی قطعاً کاربردهای خود را دارد، اما تنها زمانی که نیاز شما به بازخورد سریع بیشتر از نگرانی‌های مربوط به اعتبار خارجی باشد. برای تست‌ های معتبری که به داده‌ های کمی و کیفی پاداش می ‌دهند، به کاربران طراحی وب سایتی نیاز دارید که تا حد امکان به کاربران طراحی وب سایت خود نزدیک باشند.

یکی از راه های بالقوه برای دستیابی به این کاربران طراحی وب سایت از طریق یک نظرسنجی سریع است که به لیست ایمیل کسب و کار شما ارسال می شود تا شرکت کنندگان بالقوه طراحی وب سایت را بررسی کنید. اگر نظرسنجی را با انگیزه‌ای همراه کنید، حتی اگر مانند قرعه‌ کشی تضمین نشده باشد، نرخ مشارکت شما افزایش می ‌یابد و تعداد زیادی از کاربران طراحی وب سایت واقعی محصولات خود را برای آزمایش خواهید داشت.

تحقیقات گالوپ نشان می دهد که حتی فقط یک مشوق 5 دلاری می تواند به طور جدی نرخ مشارکت شما را افزایش دهد.

می‌توانید از پلتفرم‌های نظرسنجی مانند SurveyMonkey و Google Forms استفاده کنید، یا اگر از طراحی وب سایت استفاده می ‌کنید، می ‌توانید از فرم‌ سازها برای گرفتن اطلاعات از شرکت ‌کنندگان بالقوه استفاده کنید. ما طرفداران بزرگ Hotjar هستیم و از آن در webever.ir استفاده می کنیم.

با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که کاربران واقعی طراحی وب سایت ممکن است قابل دوام نباشند. برای آن، پلتفرم‌ های پولی وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، کاربران طراحی وب سایت پروکسی را تهیه کنید. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

تست کاربر طراحی وب سایت

UserTesting که توسط برخی از بزرگ ‌ترین نام ‌ها در صنعت طراحی وب سایت و فراتر از آن استفاده می ‌شود، یک پلت فرم آزمایشی را برای متخصصان طراحی وب سایت قابلیت استفاده، بازاریابان، صاحبان مشاغل، توسعه ‌دهندگان بازی و غیره ارائه می ‌دهد.

این پلتفرم تست قوی و با امکانات کامل می ‌تواند شما را با پروکسی ‌های کاربر طراحی وب سایت متصل کند و نتایج را در کمتر از دو ساعت تحویل دهد. توجه داشته باشید که این یکی از تنها پلتفرم هایی است که می توانید برای آزمایش زنده ترتیب دهید.

Userlytics

Userlytics که توسط گوگل استفاده می ‌شود، یکی دیگر از پلتفرم ‌های قوی با قیمت ‌های متوسط و کیفیت بی ‌نظیر است. با ارائه ویدئوهای ضبط شده، پنل تست Userlytics دارای بیش از 200000 کاربر است که یافتن پراکسی های کاربر طراحی وب سایت ایده آل را به یک چالش تبدیل می کند.

چیزی که Userlytics را از رقبای خود متمایز می کند، قابلیت سفارشی سازی آن است. تست ‌ها از طریق Userlytics که منطق شعبه منحصربه ‌فردی را ارائه می ‌کنند، می‌توانند به گونه ‌ای ساختاردهی شوند که جریان‌ های کار چندگانه و متفاوت را انجام دهند.

اکنون، زمان اجرای آزمون شما فرا رسیده است – به این معنی که زمان آن رسیده است که تصمیم بگیرید کجا، چه زمانی و چه کسی درگیر خواهد شد.

مرحله 4: تصمیم بگیرید که چه زمانی، کجا و چه کسی

در این مرحله می توانید نفس بکشید: قسمت سخت به پایان رسیده است. از اینجا، شما فقط باید چند تصمیم دیگر قبل از انجام آزمایش خود بگیرید. این تصمیمات عبارتند از:

از راه دور یا حضوری؟

تعدیل شده یا بدون تعدیل؟

بررسی کنید که چگونه در صنعت تجزیه می شود:

همانطور که می بینید، تست از راه دور و تعدیل شده به طور مساوی در سراسر صنعت استفاده می شود، اگرچه تست های تعدیل شده رو به کاهش است. اگر آزمایش‌ کننده ‌های کاربر طراحی وب سایت خود را از پلتفرم ‌های ذکر شده در بخش قبل تهیه کنید، این تصمیم ‌ها از قبل برای شما گرفته شده است و می‌توانید به مرحله پنج بروید.

اگر نه، بیایید یک لحظه پشتیبان گیری کنیم: آزمایش تعدیل شده دقیقاً چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

تست تعدیل شده به حضور ناظم یا آزمایش کننده ای اشاره دارد که می تواند به سوالات پاسخ دهد و کاربر طراحی وب سایت را راهنمایی کند. این امر کنترل بیشتری را در دستان شما قرار می‌دهد، اما چالش‌های لجستیکی قابل توجهی را هم برای آزمایش‌کنندگان و هم برای کاربران طراحی وب سایت اضافه می‌کند، به خصوص اگر آزمایش‌ها را حضوری انجام دهید.

از آنجایی که تعدیل تست کاربردپذیری شکل هنری خاص خود است، تست های تعدیل شده بهتر است با یک متخصص قابلیت استفاده انجام شود، همانطور که در زیر می بینید.

به طور معمول، تست های تعدیل شده فقط برای رابط های ناقص یا در مواردی که امنیت یک نگرانی اصلی است، ضروری است. از سوی دیگر، تست‌ های تعدیل ‌نشده انعطاف ‌پذیرتر هستند، زیرا کاربر طراحی وب سایت فقط باید وارد سیستم شود و وظایف تعیین ‌شده را به راحتی انجام دهد.

توجه داشته باشید که بسته به پلتفرم طراحی وب سایت و اهداف شما، تست‌های از راه دور می‌توانند هم تعدیل شوند و هم بدون تعدیل.

برای آزمایش‌های حضوری، یک آزمایشگاه قابلیت استفاده مشخص یا محیط طبیعی کاربر طراحی وب سایت (همانطور که در مطالعه میدانی دیدیم) برای اجتناب از شرایط مصنوعی ایده‌آل است.

از پلتفرم های رایگان طراحی وب سایت زیر برای تست از راه دور استفاده کنید:

اسکایپ

اگر MELEWI را از بخش‌های قبلی ما به خاطر دارید، اسکایپ ابزار انتخابی آنها برای تست‌ های قابلیت استفاده از راه دور است. مهمترین مزیت اسکایپ آشنایی با کاربران طراحی وب سایت و اشتراک گذاری صفحه نمایش بومی است. با این حال، نقطه ضعف این پلت فرم عدم ضبط داخلی صفحه نمایش است.

Google Hangouts

Google Hangouts که برای هر کاربری با حساب Google در دسترس است، یک پلتفرم طراحی وب سایت رایگان دیگر با قابلیت اشتراک ‌گذاری صفحه است. با این حال، فقط انواع خاصی از حساب‌ های Google Workspace می‌ توانند به صورت بومی ویدیو ضبط کنند. مزایای Hangouts نسبت به اسکایپ به ترجیحات و مواردی که کاربران طراحی وب سایت شما با آن راحت تر هستند باز می گردد. هر دو عملکردهای مشابهی دارند و اگر با حساب Google Workspace Enterprise راه‌اندازی نکرده‌اید، به ضبط‌ کننده صفحه طراحی وب سایت نیاز دارند.

بزرگنمایی

تکمیل لیست پلتفرم های طراحی وب سایت ما برای آزمایش قابلیت استفاده از راه دور، Zoom است. این پلتفرم طراحی وب سایت مزیت قابل توجهی نسبت به اسکایپ یا Hangouts دارد: صفحه نمایش طراحی وب سایت و ضبط ویدیویی بومی را فراهم می کند. در واقع، ما در اینجا در webever.ir از Zoom استفاده می کنیم.

با این حال، یک نقطه ضعف بزرگ نیز دارد. اگر جلسه ویدیویی شما بیش از یک کاربر طراحی وب سایت دیگر را شامل می شود، 40 دقیقه محدودیت زمانی برای حساب های رایگان وجود دارد.

توجه داشته باشید که همیشه باید در صورت امکان تست ها را ضبط کنید. برای بررسی یافته ‌ها با تیم خود به ضبط‌ ها نیاز دارید، و آنها برای تمرکز بر روی افراد، به جای داده‌ها، در مرکز آزمایش‌های قابلیت استفاده مفید طراحی وب سایت هستند.

زمان آخرین مرحله ما: تکرار کردن.

مرحله 5: آبکشی کنید و تکرار کنید

تست تکراری کلید استفاده عالی است، اگرچه بحث هایی در مورد نقش آن در نوآوری وجود دارد. تکرار در زمینه طراحی وب سایت به چه معناست؟ این بدان معنی است که روند شما هرگز تمام نمی شود: پس از ایجاد یک طراحی وب سایت ، شما به طور مداوم آن طراحی وب سایت را آزمایش می کنید، بهینه سازی می کنید و به طور بی پایان آن را بهبود می بخشید.

با در نظر گرفتن این موضوع، نحوه بررسی و اجرای نتایج تست قابلیت استفاده شما بر اساس نوع داده ‌هایی که جمع‌ آوری کرده‌اید و اهداف اصلی طراحی وب سایت شما چه بوده است، به‌طور قابل توجهی متفاوت است. برخلاف آزمایشگاه شیمی، آزمایش قابلیت استفاده به مجموعه‌ای از داده‌های کمی ("سخت") و کیفی ("نرم") پاداش می ‌دهد.

هر دو مهم هستند نحوه استفاده از آنها از پروژه طراحی وب سایت ای به پروژه طراحی وب سایت دیگر، طراحی وب سایتی به طراحی وب سایت دیگر تغییر می کند. گفته می ‌شود، داده‌های کیفی برای تجسم داده ‌ها بسیار دوستانه هستند. یکی از محبوب ترین حالت های تجسم از طریق نقشه سفر است.

نقشه سفر یک نمای کلی بصری طراحی وب سایت از مراحل مختلف آزمایش کنندگان کاربر طراحی وب سایت شما در طول سفر خود در طراحی وب سایت شما ارائه می دهد. اگر به خوبی انجام شود، شامل پارامترهای احساسی و همچنین مسائل مربوط به قابلیت استفاده می شود، اما مانند فرآیند بررسی شما، در نهایت با توجه به نوع آزمونی که انجام داده اید تعیین می شود.

نقشه‌ های سفر به‌ ویژه در پایان تست ‌های قابلیت استفاده مفید هستند، زیرا به کشف بینش‌های پنهان کمک می ‌کنند. پس از ایجاد چند نقشه سفر، روندها آشکارتر می شوند و زمینه های بهبود بالقوه آسان تر قابل تجسم هستند.

به علاوه، داشتن یک اطلاعات یکپارچه طراحی وب سایت برای به اشتراک گذاشتن بین اعضای تیم، فرآیند تکرار را بسیار آسان ‌تر می‌کند. پس برای چی منتظری؟ به مرحله اول برگردید تا قابلیت استفاده طراحی وب سایت خود را بالاتر ببرید.

خلاصه

تست قابلیت استفاده برای هر کسب و کاری با حضور آنلاین یک امر ضروری است، اما این یک زمینه گسترده است. سه معیاری که به طور کلی برای تست قابلیت استفاده مورد توافق قرار گرفته اند عبارتند از: رضایت، کارایی و اثربخشی. کدام یک از این معیارها برای شما اهمیت بیشتری دارد، بهترین نوع تست قابلیت استفاده برای طراحی وب سایت شما را تعیین می کند.

پس از محدود کردن نوع آزمونی که با نیازهای شما مطابقت دارد، زمان آن رسیده است که شرکت کنندگان طراحی وب سایت معتبر را پیدا کنید. اگر می توانید از آزمایش داخلی خودداری کنید و اگر مشتریان طراحی وب سایت خود راه حل مناسبی نیستند، به دنبال پروکسی های نزدیک باشید. در مرحله بعد، بین تست تعدیل شده و غیر تعدیل شده، سپس بین تست از راه دور یا حضوری تصمیم بگیرید. هر کدام کاربردها و محدودیت های خاص خود را دارند، بنابراین گزینه های خود را با دقت بررسی کنید.

هنگامی که تست قابلیت استفاده شما به پایان رسید، به عقب برگردید و نتایج را بررسی کنید تا ببینید طراحی وب سایت شما به چه تغییراتی نیاز دارد. سپس آن تغییرات را اجرا کنید و دوباره این کار را انجام دهید: تکرار تفاوت بین قابلیت استفاده “meh” و ستاره بودن قابلیت استفاده بی‌نظیر است.

دفعه بعد که به فکر طراحی وب سایت مجدد هستید یا می خواهید تجربه کاربران طراحی وب سایت خود را بهبود ببخشید، برای آزمایش نهایی گام به گام قابلیت استفاده طراحی وب سایت به این راهنما مراجعه کنید.