search
حلقه سفید

سرمایه گذاری NFT راهنمای همه چیز

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/12/22
سرمایه گذاری NFT راهنمای همه چیز

NFT ها فضای بازی و هنر را با طوفانی تسخیر کرده اند و هیچ نشانه ای از محو شدن در سال 2022 وجود ندارد. چه فکر کنید که آنها یک روند گمانه زنی هستند یا یک فرصت کاملاً جدید برای هنرمندان مختلف، NFT ها همچنان به فضاسازی در جهان ادامه می دهند. زمانی که میلیون ها دلار معامله می کنند، سرفصل ها هستند.

اما هیاهو در مورد NFT ها چیست؟ از NFT ها چیست، چگونه کار می کنند، سهام NFT، چگونه معامله می شوند تا کل بحث و جدل ایجاد شده پیرامون آنها، ما تمام جزئیات اصلی NFT ها را در این راهنمای مفید پذیرفته ایم؟

بیایید برای درک جزئیات سرمایه‌گذاری NFT وارد بحث شویم.

NFT چیست؟

NFT - توکن غیر قابل تعویض یک دارایی دیجیتالی است که اشیاء دنیای واقعی مانند ویدیوها، موسیقی، هنر، آیتم‌ های درون بازی و حتی میم ‌ها را به تصویر می‌کشد. شما می توانید NFT را به صورت آنلاین خریداری و بفروشید، اغلب با ارزهای دیجیتال. علاوه بر این، نرم افزار زیربنایی مشابهی که در رمزارزها استفاده می شود، آنها را رمزگذاری می کند.

اصطلاح "غیر قابل تعویض" تعریف می کند که هر توکن منحصر به فرد است و شما نمی توانید آن را با چیزی مشابه مبادله کنید. شما می توانید هر کالای قابل تعویض را با یک کالای معادل، به عنوان مثال، یک اسکناس 10 دلاری با اسکناس 10 دلاری دیگر تعویض کنید. اخیرا، جیک دورسی، بنیانگذار توییتر، توییت خود را به یک NFT تبدیل کرده است که به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخته شده است. این توییت منحصر به‌ فرد است و هیچ NFT دیگری مانند آن نخواهد بود، جایی که غیرقابل تغییر معنا پیدا می‌کند.

آنها درست مانند هر آیتم دیگری از یک کلکسیونر هستند، مانند یک اکشن فیگور کلاسیک یا یک نقاشی. با این حال، به جای خرید یک چیز ملموس، برای یک فایل و مدرکی که کپی اصلی را در اختیار دارید، هزینه پرداخت می کنید.

NFT ها چگونه کار می کنند؟

مالکیت NFT و هویت منحصر به فرد را می توان از طریق دفتر کل بلاک چین تأیید کرد. در ابتدا، بلاک چین اتریوم NFT را منتشر کرد. با این حال، بلاک چین های دیگری مانند بیت کوین کش و جریان از آنها پشتیبانی می کنند.

خواه فایل اصلی GIF، JPG، MP3 یا هر چیز دیگری باشد، NFT که دارای منحصربه ‌فرد بودن است را می ‌توان مانند هر هنر دیگری خریداری و فروخت. اگر یک هنر فیزیکی نیاز به فروش داشته باشد، قیمت توسط تقاضای بازار NFT ثابت می شود.

اگر از یک گالری هنری دیدن کنید، چاپ های تکراری متعددی از آن خواهید دید، بنابراین NFT ها به طور مشابه کار می کنند.

برخی از مؤلفه ‌های بلاک چین معتبر را می ‌یابید، با این حال آنها ارزش دقیق اصلی را ندارند. NFTها با مجوز به دارایی دیجیتالی که متعلق به آن است وارد می شوند. با این حال، این بلافاصله مالکیت حق چاپ را اعطا نمی کند. مالک حق نسخه‌ برداری کار را دوباره خلق می ‌کند و مالک NFT هیچ حق امتیازی از آن دریافت نمی‌کند.

کجا می توانید NFT را معامله کنید؟

با این باور که فقط با کلیک راست و ذخیره یک تصویر NFT خاص می توانید سیستم را هک کنید، خود را گمراه نکنید. این شما را به جایی نمی برد یا میلیونر نمی کند. این به این دلیل است که شما به تازگی یک فایل را دانلود کرده اید، و اطلاعاتی که آن را در فضای بلاک چین گنجانده است ندارد و فایل را به عنوان فایل اصلی تشخیص می دهد

اگر نمی دانید چگونه NFT بخرید، بسته به انتخاب خود باید از پلتفرم های خاصی بازدید کنید. فرض کنید می خواهید کارت های بیسبال بخرید. شما از یک سایت مربوط به کارت های تجارت دیجیتال بازدید می کنید، در حالی که سایر سایت ها قطعات عمومی تر را معامله می کنند. سپس به کیف پولی نیاز خواهید داشت که روی آن پلتفرم از جایی که معامله می کنید کار کند و آن کیف پول را با ارز دیجیتال پر کند.

با تقاضای شدید NFTها، آنها به صورت "قطره" راه اندازی می شوند، درست مانند قبل از یک رویداد، دسته ای از بلیط ها در فواصل زمانی مشخص منتشر می شوند. این به ما می‌گوید که خریداران مشتاق هستند زمانی که افت شروع شود، بنابراین باید ثبت نام کنید، کیف پول خود را شارژ کنید و آن را در هر کجا که می‌ خواهید خرج کنید.

سایت های زیر NFT می فروشند:

  • Open Sea NFT
  • SuperRare
  • Nifty Gateway
  • Foundation
  • VIV3
  • BakerySwap
  • Axie NFT Marketplace
  • Rarible
  • NFT ShowRoom

موج عظیمی در خریدهای NFT درون بازی مشاهده می شود. بازیکن به راحتی می تواند این دارایی های دیجیتالی از جمله آواتارها، شمشیرها یا پوسته ها را به دست آورد و بفروشد.

کاربرد فعلی NFT چیست؟

فرض کنید شما یک هنرمند هستید، سپس یک رسانه با NFT برای فروش آثار هنری خود دریافت خواهید کرد. سرمایه گذاری NFT یک ویژگی دارد که هر بار که بیشتر فروخته می شود به شما پول می دهد.

اگر یک NFT خریداری می کنید، بیش از حد به آثار هنری علاقه دارید و می خواهید با خرید یک هنرمند خاص از آنها حمایت کنید. خرید NFT حق مالکیت را برای شما فراهم می کند. به نوعی از آن به عنوان عکس نمایه خود استفاده می کنید یا آن را به صورت آنلاین ارسال می کنید.

علاوه بر این، اگر می ‌خواهید آثار هنری را جمع ‌آوری کنید، آن را به دلیلی خریداری می‌کنید که روزی ارزش آن افزایش یابد و می‌توانید در آینده آن را با سود های فوق ‌العاده بفروشید.

ویژگی های استاندارد NFT ها

1- منحصر به فرد - NFT دارای ویژگی منحصر به فرد خود است که در ابرداده توکن ها ذخیره می شود. هیچ دو NFT نمی توانند یکسان باشند. برعکس، یک فایل jpg. تصویر اصلی شبیه به کپی آن، یک فایل jpg است.

2- تقسیم ناپذیر - شما نمی توانید NFT ها را به ارزش های کوچکتر تقسیم کنید و همچنین نمی توانید بخشی از آن را خریداری یا انتقال دهید.

3- مالکیت - شما تضمین مالکیت دارایی را دریافت می کنید که با این توکن ها منتقل می شود.

جمع بندی

اگر تا اینجا پیش رفته اید، اکنون ممکن است فکر کنید: آیا می توانم یک NFT ایجاد کنم؟ از نظر فنی، هر کسی می ‌تواند یک اثر هنری بسازد، سپس آن را به یک NFT در بلاک چین تبدیل کند به نام minting) ) و بعداً آن را برای فروش در یک پلت فرم خاص قرار دهد. گزینه دیگری نیز وجود دارد که می توانید کمیسیون را به فایل ضمیمه کنید، که عمدتاً هر بار که فردی آن کالا را از طریق فروش مجدد خریداری می کند، به شما پرداخت می کند.

هنگام خرید NFT باید کیف پول خود را با ارز دیجیتال تنظیم کنید. گاهی اوقات سایت ها به ازای هر فروش که انجام می دهید، علاوه بر هزینه ای دیگر برای خرید و فروش، از شما کارمزد «بنزین» دریافت می کنند. هزینه های تبدیل همراه با نوسانات قیمت وجود دارد که به زمان معامله بستگی دارد. علاوه بر این، توضیح می‌دهد که کارمزدها اغلب می‌توانند مقدار زیادی به قیمتی که هنگام فروش NFT دریافت می‌ کنید اضافه کنند.

بنابراین، NFT ها در حال توسعه امکانات جدیدی برای هنر دیجیتال هستند. توصیه می کنیم بازار NFT (مانند Binance NFT، OpenSea NFT) ) را که می خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب کنید. با این حال، مزایایی که این نشانه‌ ها به هنرمندان می ‌دهند و اینکه چگونه بر رفتار مردم در سطح جهانی تأثیر می‌ گذارد، هنوز در راه است.

Zenesys دائماً به دنبال جمع آوری اطلاعات مهم برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود است. اگر این مقاله را دوست داشتید یا چیز دیگری برای اضافه کردن به آن دارید، لطفاً نظر خود را بنویسید! منبع دیجیتال کمیاب - NFT در شبکه بلاک چین ذخیره می شود و بنابراین گواهی مالکیت آن در چندین شبکه وجود دارد و اثبات مالکیت دارایی دیجیتال امکان پذیر است.