search
حلقه سفید

طراحی سایت اختصاصی

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی معمولا برای شرکت ها و سازمان هایی انجام می گیرد که قصد دارند خاص بودن خود را در همه جا به نمایش بگذارند. وب سایت ها در هنگام طراحی بر اساس یک قالب انجام می گیرد که بستگی به سلیقه مشتری دارد و معمولا شرکت های طراحی وب چندین قالب آماده را در اختیار مشتری قرار می دهند تا او بتواند از بین آن بر اساس سلیقه خود یکی را انتخاب کند. این قالب ها از نظر رنگ، نوع طراحی و کاربرد متفاوت هستند و مالک سایت می تواند بر اساس سلیقه، نوع کاربرد و مخاطب سایت یکی را انتخاب کرده و تغییرات کوچکی را در آن لحاظ کند. این نوع طراحی را، طراحی با قالب های آماده می گویند.

در طراحی سایت اختصاصی موضوع کاملا متفاوت است و کار روندی غیر از روند فوق را دارد. برای طراحی سایت اختصاصی، مراحل زیر باید طی شود.

1- طراحی قالب سایت توسط گرافیست:

قالب و سایت توسط یک گرافیست بر اساس نوع کاربرد و سلیقه مشتریان وب سایت طراحی می گردد و خروجی کار یک تصویر از وب سایت است که هیچ عملکردی ندارد و فقط جایگزاری و چیدمان عناصر وب سایت را نشان می دهد. در این مرحله می توان بر اساس سلیقه مشتری تغییراتی را در آن اعمال کرد و چیدمان را بصورت مناسب در آن قرار داد.

2- تبدیل تصویر به کد های وب:

بعد از تایید تصویر طراحی سایت نوبت به اجرای قالب بر اساس کد های HTML،CSS و JAVASCRIPT می رسد. یک متخصص UI باید این عملیات تبدیل را انجام دهد و روند های انتقالی و لینک ها را بصورت کدهای اجرایی درآورد. در این مرحله شما دارای یک وب سایت استاتیک هستید. این وب سایت قابلیت آپلود در اینترنت را دارد و می توان آن را هاست وب سایت بارگذاری نمود.

3- ورود cms :

سایت طراحی شده در مرحله قبل یک مشکل بزرگ دارد و آن استاتیک بودن آن است و شما نمی توانید مطالب و موضوعات آن را تغییر دهید. برای بدست آوردن این قابلیت، قابلیت طراحی شده در یک سیستم مدیریت محتوا جاگذاری می شود تا شما با استفاده از یک پنل مدیریت بتوانید مطالب و موضوعات آن را تغییر داده و یا مطالب جدید را به آن اضافه نمایید.

منبع :