search
حلقه سفید

طراحی سایت با وب اور(ورود اطلاعات به ویرایشگر متن)

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/10/07
طراحی سایت با وب اور(ورود اطلاعات به ویرایشگر متن)

طراحی سایت با سیستم سایت ساز وب اور امکانات زیادی را برای مدیریت محتوا ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این سیستم به خاطر ماهیت و ساختار خود که امکان دسترسی و عملکرد کاربران را محدود نمی کند امکان ورود اطلاعات با فرمت های html ، css ، javascript را در متن صفحات وب سایت ایجاد کرده است، این امکان در ساختار ویرایشگر متن قرار داده شده است. این نمایشگر دارای امکانات زیادی است که زیر برخی از امکانات پر کاربرد آن شرح داده شده است.

شیوه افزودن متن:

برای افزودن متن در ویرایشگر متن می توانید از دو شیوه استفاده کنید. روش اول تایپ مستقیم در ویرایشگر متن است و روش دوم کپی اطلاعات از ورود به ویرایشگر متن. در هنگام کپی متن از ورود به ویرایشگر متن باید کاملا با دقت عمل کرد.بهترین روش برای این کار کپی متن از ورود به نوت پد و بعد کپی متن از نوت پد به ویرایشگر متن است. این کار بخاطر پاک شدن فرمت ها و ساختار ورود از متن انجام می گیرد. در هنگام ورود متن در ویرایشگر باید به نکات زیر دقت کرد.

  1. برای متن ها فونت تعیین نکنید زیرا فونت با شکلی که در ویرایشگر نمایش داده می شود در سایت نمایش داده نخواهد شد. در سایت از فونت کلی سایت پیروی خواهد کرد.
  2. برای رعایت پاراگراف بندی سایت بهتر است از متن پاراگراف به پاراگراف از نوت پد به ویرایشگر متن منتقل شود.
  3. غیر از بخش « محتوای صفحات» در بخش های دیگر سایت داخل ویرایشگر متن heading 1 استفاده نکنید. زیرا عنوان بصورت خودکار با ساختار heading نمایش داده خواهد شد.

افزودن عکس به متن:

در ویرایشگر متن گزینه ای به عنوان « تصویر» وجود دارد. با انتخاب تصویر می توانید به محلی که مکان نما در آن قرار دارد تصویر اضافه کنید. تصاویر داخل متن وب سایت را می توانید از طریق این ابزار مدیریت نمایید. با انتخاب این ابزار شما می توانید url یا همان آدرس اینترنتی تصویر را وارد کنید و یا از گزینه انتقال به سرور عکس را از سیستم کامپیوتری خود انتخاب و به سرور منتقل نمایید. با انجام این کار تصویر در باکس شما دیده خواهد شد. بهتر است برای نمایش درست تصویر در گوشی های همراه مقدار طول و عرض آن را پاک نمایید.

منبع :