search
حلقه سفید

طراحی سایت خبری

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت خبری

اخبار و رویداد های سیاسی، اقتصادی و تکنولوژی، علاقه مندان زیادی دارد و بیشتر افراد جامعه پیگیر این اخبار و رویداد ها هستند. از زمان های گذشته روزنامه ها و محلات، وظیفه اطلاع رسانی را به عهده داشتند. ظهور رادیو و تلویزیون، انقلابی در سرعت انتشار اخبار بود و در کنار روزنامه ها و مجلات، وظیفه انتقال اخبار را به عهده داشتند. این شیوه های انتقال اخبار و اطلاعات علاوه بر آسیب زیاد به محیط زیست، روند کندی در انتقال اطلاعات و مشکلات زیادی در نگهداری و بازیابی اخبار و اطلاعات داشته اند. با ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه شبکه جهانی اینترنت وب سایت خبری عمومی و تخصصی شروع به انتشار اخبار و رویداد ها کرده و پوشش خبری مناسبی را از کل دنیا فراهم کرده اند. وب سایت های خبری امروزه وظیفه انتقال سریع اخبار و رویداد ها را بر عهده دارند. وب سایت های خبری زیادی تاسیس شده اند و خبر ها با سرعت زیاد در اینترنت به گردش درمی آید و رقابت زیادی بین وب سایت ها برای ارائه سریع تر اخبار وجود دارد. وب سایت های خبری با ویژگی های و قابلیت های خاص خود، امکان تهیه و تولید خبر از همه جای جهان را فراهم کرده اند. خبرنگاران و تولیدکنندگان خبر می توانند از همه جای جهان اخبار خود را با سرعت زیاد در وب سایت ها منتشر کنند. این قابلیت باعث ایجاد دهکده جهانی شده است و اخبار با سرعت زیاد در جهان منتشر می شوند.

طراحی وب سایت سازمانی

سازمان ها و ادارات وب سایت های خبری ویژه ای برای خود طراحی می کنند. طراحی وب سایت های ادارات و سازمان ها معمولا یک وب سایت خبری است که در آن اخبار، رویداد ها و اطلاعیه های سازمان منتشر می شود و کاربران سازمان به راحتی و با مراجعه به وب سایت می توانند به راحتی از طرح ها و برنامه های سازمان مطلع گردند و در صورت نیاز در آنها ثبت نام کنند. سیستم طراحی وب سایت سازمانی باید قابلیت پوشش دادن به تمامی جنبه های خبری سازمان را داشته باشند. زیرا سازمان ها بر اساس نوع سازمان و پوشش منطقه ای خود دسته بندی های مختلف خبری و اطلاعاتی دارند. داشتن یک وب سایت پر قدرت که امکان ایجاد تنوع خبری را داشته باشد، بسیار مهم و با اهمیت است.

وب سایت خبرگزاری

خبرگزاری های آنلاین زیادی در حال فعالیت هستند و بر اساس حیطه فعالیت خود، بخش خاصی از اخبار را پوشش می دهند. خبرگزاری های آنلاین در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، فناوری و سایر حوزه های خبری فعال هستند. برخی چند حوزه را پوشش داده و برخی در یک حوزه فعال هستند. بسیاری از وب سایت های ورزشی و فناوری نیز در حوزه وب سایت های خبری قرار می گیرند.

منبع :