طراحی سایت با هدف معرفی خدمات و محصولات صورت می پذیرد. در بسیاری از موارد برند مورد معرفی صرفا شرکت با کسب و کار سازمانی نیست. افراد زیادی هستند که بصورت شخص حقیقی صاحب کسب و کار بوده و خدمات ارائه می دهند. این گونه افراد در حوزه های مختلفی همچون آموزش، خدمات تخصصی و مهندسی، خدمات مشاوره و سایر موضوعات فعال هستند و تلاش می کنند خدمات خود را بهتر از سایر رقبا ارائه داده و مشتریان بیشتری را جذب نمایند. این گونه افراد کسانی هستند که در تلاش اند تا برندسازی شخصی یا همان self branding انجام دهند و فرد سرشناس تری در حوزه فعال خود باشند. برای برند سازی شخصی باید فعالیت های زیادی صورت پذیرد. یکی از فعالیت هایی که در برند سازی بسیار مورد توجه است استفاده از جوامع مجازی یا همان social media ها است. افراد امروزه در جوامع مجازی مختلفی فعالیت می کنند و فعالیت آنها بر اساس اینکه در چه جامعه و چه زمانی قرار داریم، از جامعه مجازی خاصی استفاده می کنند. برای برند سازی خرید سایت باید در تمامی جوامع فعال بود و سلیقه مخاطب را در نظر داشت.
در برندسازی دیجیتال باید طراحی سایت مرکز تبلیغات باشد زیرا طراحی سایت نقش هویت دیجیتال شما را بازی خواهد کرد. طراحی سایت در سایت های شخصی بسیار مهم است و باید این نکته را در نظر داشت که طراحی سایت نقش معرفی از یک شخصیت را ایفا می کند و باید در طراحی، رنگ بندی و عناصر به این نکته توجه کرد. طراحی سایت نمایشگر بصری شخصیت درونی یک فرد است و برای این کار، طراحی باید کاملا منطبق با نوع کار باشد. اگر برند شخصی یک فرد در راستای کودکان و حوزه های هنری است، باید طراحی سایت به صورت رنگی و مطابق با فضای برند باشد و در صورتی که شما یک خدمتی صنعتی ارائه می دهید، نیازمند یک فضای صنعتی در طراحی سایت هستید. طراحی سایت برند شخصی باید به گونه ای باشد که علاوه بر معرفی فرد، ارائه اطلاعات تماس و... دارای موضوعات آموزشی نیز باشد تا سطح دانش و کاری فرد مشخص شود و علاوه بر این از نظر سئو در زمان حضور کاربران در طراحی سایت موثر باشد.