search
حلقه سفید

طراحی سایت فروشگاهی و انتخاب محصول

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/11/20
طراحی سایت فروشگاهی و انتخاب محصول

طراحی سایت فروشگاهی برای موفقیت در دنیای کسب و کار آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ کافی نیست.بسیاری از افراد این تفکر را دارند که با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای شروع کار کافی است، در حالی که اصلا به این صورت نیست و نمی توان به سادگی یک فروشگاه ایجاد کرد و هر نوع محصولی را در آن قرار داد و انتظار فروش و کسب درآمد را داشت. این افراد وضعیت امروز فروشگاه های آنلاین برند که چندین سال فعالیت داشته اند و یا فروشگاه های تازه تاسیس را که با سرمایه زیاد شرکت های بزرگ شروع به کار می کنند را مشاهده می کنند و سعس دارند تا پای در جای پای آنها قرار دهند. در حالی که این نوع تفکر یک اشتباه مهلک است.

درست ترین شیوه راه اندازی فروشگاه های اینترنتی، انتخاب یک حوزه از محصولات است. در این حالت شما یک فروشگاه همه کاره ندارید. شما یک فروشگاه دارید که در یک حوزه فعالیت می کند. به عنوان مثال شما یک فروشگاه جهت فروش لنز و عکاسی شروع کرده اید و یا یک فروشگاه جهت ارائه محصولات معدن کاوی. در هنگام طراحی نیز به نکته توجه می کنید که سایت دارای حال و هوای موضوع فعالیت باشد. اکنون باید به این نکته کلیدی توجه کنید که فروشگاه شما چه مزیتی نسبت به بقیه دارد. این مزیت می تواند موضوعات مختلفی از قبیل قیمت، اطلاعات کامل، خدمات پشتیبانی کامل، راهنما ها و آموزش های کاربردی و یا سایر موضوعات باشد. افرادی با فضای وب سایت ها از چندین سال قبل آشنایی داشتند، به خوبی می دانند که فروشگاه دیجی کالا با ارائه محصولات دیجیتال مانند لپ تاپ و گوشی تلفن همراه کار خود را آغاز کرد و با ارائه اطلاعات فنی کامل درباره محصولات موفق شد کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. در این ساختار شما به سادگی می توانید جامعه هدف خود را شناسایی نمایید و با تعیین روش تبلیغاتی مناسب وب سایت خود را پس از طراحی سایت به آنها معرفی کنید. انتخاب حوزه کاری مناسب باید بر اساس منابع شما تعیین گردد.این فضا برای بسیاری از افراد که دارای کسب و کار فیزیکی هستند و اکنون قصد دارند با طراحی سایت فروشگاهی یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی نمایند بسیار ساده است. زیرا این افراد به سادگی زنجیره فروش فیزیکی خود را بصورت آنلاین پیاده سازی کرده و در فضای مجازی توسعه دهند. در این کسب و کار ها تامین کننده کالا، کانال فروش، روش ارسال و مشتریان اولیه وجود دارد. اگر شما کسب و کار فیزیکی ندارید و قصد شروع کار در فضای مجازی با طراحی سایت فروشگاهی را دارید، قبل از ایجاد فروشگاه اینترنتی خود بهتر است به این نکات دقت کرده و تا جایی که ممکن است آماده سازی نمایید.

1- تامین کنندگانی که از آنها کالا با کیفیت و قیمت مناسب تهیه خواهید کرد.

2- جامعه هدفی که قصد فروش محصولات به آنها را دارید.

3- روش بسته بندی و ارسال محصولات.

4- روش های حمل و هزینه های مربوط به آنها.

منبع :
علی احمدی
کاملا با نظر شما موافقم افراد زیادی هستند که صرفا با توجه به اینکه دوست دارند یک کسب و کار آنلاین داشته باشند شروع به راه اندازی کار می کنند و کار را اونقدر بزرگ می گیرن که خودشون هم نمی تونن مدیریتش کنن. قطعا طراحی سایت و اپلیکیشن همه چیز را تموم نمی کنه و کسی با اون پولدار نمی شه
1399/10/26