search
حلقه سفید

طراحی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی و انواع روش پرداخت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/04/28
طراحی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی و انواع روش پرداخت

طراحی سایت فروشگاهی در واقع یک فروشگاه اینترنتی است که در آن انواع کالا ها و خدمات به فروش می رسد. درباره اینکه آیا ما به فروشگاه اینترنتی نیاز داریم یا صرفا یک وب سایت معرفی برای ما مفید است قبلا صحبت کرده ایم. فروشگاه های اینترنتی در جامعه ما که مشکل قوانین در حوزه آنلاین دارد، دارای یک مشکل بزرگ است و آن جلب اعتماد مردم است. بسیاری از مردم در کشور ما از خرید آنلاین ترس دارند زیرا می ترسند که با روش های مختلف مانند فیشینگ یا دزدی اطلاعات بانکی از آنها کلاه برداری شود و یا اصلا کالای خرید خرید شده به دست آنها نرسد. در این موارد پیگیری قانونی حق ضایع شده بسیار طولانی و زمان بر می باشد. برای همین بیشتر مردم ترجیح می دهند صورت مسئله را پاک کنند یا در اصطلاح اصلا خرید اینترنتی انجام ندهند. در این میان سایت ها و فروشگاه های آنلاین برند مشکلات کمتری دارند ولی وب سایت هایی که هنوز نام آنها در بین مردم شهرت ندارد، مشکلات زیادی در این حوزه دارند.

اما راهکار حل این مشکلات چیست؟

با توجه به اینکه مشکل اصلی در این حوزه \رداخت مالی استُ استفاده از چند روش خاص می تواند تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک نماید.

1- پرداخت درب منزل: این روش برای فر.شگاه های تازه تاسیس بسیار موثر است زیرا کاربر این اطمینان را دارد که پس از دریافت کالا می تواند پول آن را پرداخت نماید. این روش اگرچه برای خریداران اینترنتی روش بسیار خوب و بهینه ای است ولی فروشگاه های اینترنتی علاقه چندانی به انجام این شیوه ندارند زیرا درصدی از مشتریان در هنگام تحوبل کالا از دریافت آن امتناع می کنند و فقط هزینه حمل و نقل ( بصورت پستی یا هر روش حمل دیگر) نصیب فروشگاه می شود. با این وجود در اکثر فروشگاه های اینترنتی این شیوه پرداخت به چشم می خورد و فروشگاه اینترنتی در هنگام طراحی سایت این گزینه را سیستم فروشگاهی خود قرار می دهند.

2-پرداخت با درگاه های بانکی: درگاه های بانکی کانالی برای پرداخت آنلاین پول از طریق سیستم های فروشگاه های آنلابین است. این درگاه ها توسط اکثر بانک ها ارائه می شوند. کاربران اعتماد زیادی به این درگاه ها دارند زیرا در هنگام ارائه این درگاه ها مجوز ها و مدارک خاصی از مالکان فروشگاه دریافت می شود. درگاه های بانکی نیازمند دریافت نماد اعتماد الکترونیک هستند. این نماد از سمت وزارت صمت و با اعتبار سنجی اطلاعات تماس مالک فروشگاه ارائه می شود تا در صورت بروز مشکل فروشنده قابل ردیابی باشد.

3- پرداخت با درگاه های غیر بانکی: درگاه یا درگاه های غیر بانکی درگاه هایی که توسط شرکت های واسط ارائه می گردند. این درگاه نیازمندی های درگاه های بانکی را ندارند و به راحتی قابل تهیه هستند ولی کاربران اعتماد زیادی به آن ندارند. عامل بد دیگر که کاربرد آنها را برای فروشگاه های اینترنتی کمتر کرده، کارمزد دریافتی آنهاست که به ازای هر خرید درصدی به عنوان کارمزد از مبلغ کم می شود. این درگاه ها برای فروشگاه های تازه تاسیس اصلا توصیه نمی شود.

منبع :