search
حلقه سفید

طراحی سایت و استفاده از تصاویر

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت و استفاده از تصاویر

طراحی سایت بدون استفاده از تصاویر، عملا کاربرد زیادی ندارد. به ندرت می توان سایتی را دریافت که در آن از تصاویر برای نمایش بهتر محتوا ها استفاده نشده باشد. هرچند گاهی وب سایت هایی را می توان یافت که کاملا متنی باشند. برای بیان بهتر و درک موضوع می توان گفت متن ها، مقالات و شرح محصولات در وب سایت مانند ستون های یک ساختمان هستند و تصاویر در آن مانند نمای یک ساختمان کمک زیادی به هویت بصری وب سایت می نماید. وب سایت بدون استفاده از تصاویر بی روح و سرد خواهد بود. برای بهینه تر کردن گرافیک سایت و درک بهتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما، تصاویر می توانند بسیار گویا باشند. هرچند برای محصولات و خدمات ارائه شده استفاده از یک جدول مشخصات فنی و عملکردی لازم است ولی وجود یک تصویر گویا از محصول قطعا تاثیر زیادی در بازخورد مشتریان خواهد داشت.

در هنگام استفاده از تصاویر در وب سایت باید چندین موضوع را در نظر داشته باشید.

1- تصاویر حتما از محصولات یا خدمات شما باشد

بسیاری از افراد و شرکت ها تصاویری که برای وب سایت استفاده می کنند، تصاویری از فرآیند تولید و نحوه آماده سازی محصول است. این تصاویر اصلا موضوع جالبی برای استفاده در وب نیست. زیرا در اغلب موارد مشتری علاقه ای به فرآیند تولید شما ندارد ( مگر اینکه فرآیند کاملا خاص و جذاب باشد) و آنچه برایش مهم است محصول و کیفیت آن است و فرآیند تولید اهمیت چندانی ندارد.

2- تصاویر حتما باید از محصول یا خدمت شما باشد

تصاویر مورد استفاده در طراحی وب سایت را از محصولات و خدمات خودتان تهیه کنید و برای این منظور دست به دامن اینترنت و استفاده از تصاویر اینترنتی نشوید. زیرا موتور های جستجو مانند گوگل علاوه بر تصویر به محتوای تصویر نیز اهمیت می دهند و نمی خواهند تصاویر در اینترنت کپی باشند. بنابراین سایت های کپی کننده را به شدت جریمه می کنند و اجازه نمی دهند تا این سایت ها در نتایج جستجوی آنها دیده شوند.

3- به نسخه موبایل سایت دقت کنید

: تصاویر به علت ماهیت عرض و ارتفاعی که دارند گاهی در موبایل به صورت مناسب دیده نمی شوند. در هنگام بارگذاری باید به این نکته توجه کرد که تصاویر از عرض گوشی همراه بیشتر نباشد. در برخی وب سایت ها تصاویر از حالت ریسپانسیو خارج می شود و عرض تصویر بزرگتر از عرض گوشی می شود که در کیفیت بصری وب سایت تاثیر منفی دارد

منبع :