search
حلقه سفید

طراحی سایت و نیازمندی های پشتیبانی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت و نیازمندی های پشتیبانی وب سایت

طراحی سایت یک فرآیند پایان ناپذیری است. یک وب سایت از لحظه طراحی تا زمانی که فعال است نیازمند خدمات پشتیبانی فنی است. بسیاری از مشتریان طراحی سایت بر این باور هستند که ارائه خدمات طراحی سایت مانند چاپ یک کاتالوگ است و بعد از طراحی نیازی به دریافت خدمات از شرکت ارائه دهنده این خدمات وجود ندارد و وب سایت طراحی شده بصورت خودکار و بدون نیاز به فرآیند خاصی عملکرد و بهینه ای خواهد داشت. این تصور، یک تصور اشتباه است. زیرا ارائه خدمات طراحی سایت نیازمند زنجیره ای از فرآیند ها، تکنولوژی ها و تخصص ها در حوزه های مختلف است. برای داشتن یک وب سایت خوب شما نیازمند یک متخصص شبکه برای بهینه کردن اطلاعات دسترسی به وب سایت تان هستید. تنظیمات دامین نیم سرور Domain Name server یا همان DNS تنظیماتی هستند که شما برای دسترسی به وب سایت یا حتی اعتبارسنجی ( بخصوص در پنل جستجوگر گوگل، که امکان معرفی سایت و تنظیمات آن برای موتور جستجوگر گوگل را فراهم می کند ) استفاده می شود. عدم تنطیم درست این تنطیمات ممکن است وب سایت شما را کلا از دسترس خارج کند یا به درستی نمایش داده نشود.

پشتیبانی از محتوای وب سایت یکی از مواردی است که باید آن را در نظر داشت. معمولا شرکت های طراحی سایت مسئول تولید محتوا برای وب سایت نیستند و این کاری است که مدیر وب سایت یا همان مالک سایت مسئولیت آن را به عهده می گیرد. اما نحوه قراردادن این محتوا در وب سایت به گونه ای که به بهترین شکل در سایت نمایش داده شود، یک کار تخصصی و فنی است. ارائه این خدمات توسط شرکت طراحی سایت صورت گیرد یا در صورتی که مدیر سایت شخصا عملیات ورود محتوا را در وب سایت انجام دهد، بتواند در صورت بروز مشکل از خدمات فنی شرکت بهره مند گردد

دریافت خدمات هاستینگ و دامین نیز از مواردی است که باید به آن دقت نمود. داشتن یک سرور پرقدرت و با ارائه خدمات تخصصی باعث می شود وب سایت شما همیشه در دسترس مشتریان شما قرارگیرد و زمان قطع بودن آن بسیار کم یا در حد صفر باشد. خدمات دامنه نیز بسیار مهم و کلیدی است بخصوص در دامنه ها بین المللی که هر روز با تحریم یکی از شرکت های ارائه دهنده این خدمات مواجه هستیم. این شرکت ها به دلیل تحریم ها از ارائه خدمات به کشور ما خودداری می نمایند، و برای ثبت یا تمدید دامنه ها مجبور به مهاجرت از شرکتی به شرکت دیگر هستیم.

منبع :