search
حلقه سفید

طراحی سایت گردشگری

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت گردشگری

صنعت گردشگری یکی از صنایع پر سود در جوامع امروزی است. توسعه زیاد صنعت گردشگری و توریسم، بی شک مدیون توسعه فضای مجازی و افزایش کاربران آن است. با توسعه فضای مجازی، ظهور پر قدرت سیاست های حوزه گردشگری و اپلیکیشن های گردشگری میزان آشنایی و اطلاعات مردم از فضاها و فرصت های گردشگری گردیده است. این فضای توسعه یافته جدید می تواند گام بزرگ و موثری در توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری باشد. صنعت گردشگری توریسم، فضای توسعه بسیاری پیش رو دارد و می تواند بسیار بیشتر از گذشته توسعه یابد. توسعه صنعت گردشگری در حوزه های مختلفی همچون طبیعت گردی، گردش آثار باستانی، کوهنوردی و کوه پیمایی، گردش های طبیعت و گشت ها صورت می پذیرد.

طراحی سایت طبیعت گردی

طراحی سایت طبیعت گردی، یکی از حوزه های جذاب در طراحی سایت گردشگری است. طبیعت بکر و دست نخورده همیشه برای شهر نشینانی که در زندگی ماشینی و روزمره هستند، جذاب است و در همه حال به دنبال فرصتی برای خروج از روزمرگی و حضور در طبیعت هستند. فعالان عرصه طبیعت گردی با طراحی سایت مناسب و زیبا، می توانند جاذبه های گردشگری و طبیعت محل سکونت خود را در اختیار دیگران و علاقه مندان این حوزه قرار دهند. معرفی مکان ها، تعیین موقعیت آنها روی نقشه، فصل های مناسب بر گردش منطقه طبیعی و مسیر های مناسب و تجهیزات لازم برای سفر می تواند برای گردشگران بسیار مناسب باشد.

طراحی سایت آثار باستانی

آثار باستانی بی شک یکی از افتخارات هر سرزمین است و نشان دهنده فرهنگ و تمدن کهن آن سرزمین است. گردشگران و توریست های زیادی تمایل به حضور و مشاهده آثار باستانی مختلف دارند و دوست دارند با این آثار آشنا شوند. طراحی سایت میراث فرهنگی و آثار باستانی، بهترین راه برای معرفی این آثار به مردم است و امکان توسعه معرفی و بازدید این آثار را فراهم می کند. برای طراحی سایت آثار باستانی باید در آن اطلاعات محل، تاریخچه محل، کاربرد و موقعیت آن روی نقشه ذکر شود. معرفی مسیر های دسترسی و حتی امکان پیمایش مسیر بصورت حرفه ای و یا خانوادگی بسیار مهم است.

معرفی تیم های گردشگری در وب سایت ها و برنامه ریزی و عضو گیری برای رویداد های گروه بسیار مفید است و انجام این امور در هنگام طراحی سایت باید در نظر گرفته شود. عضوگیری و راه اندازی خبرنامه و قطعی کردن افراد حاضر در رویداد با پرداخت هزینه سفر می تواند کمک زیادی به مسئولان این تور های گردشگری نماید.

منبع :