search
حلقه سفید عوامل موثر در طراحی صفحه نخست
اشتراک گذاری در :
انتشار : 1399/01/10
/blogfiles/19b.jpg

طراحی سایت، بدون در نظر گرفتن صفحه نخست و عوامل آن ،قطعا با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.صفحه نخست مهم ترین صفحه در وب سایت شماست و باید در طراحی آن عوامل مختلفی را در نظر گرفت. صفحه نخست باید جامع بوده و علاوه بر عناصر گرافی، کاربر را با محصولات و خدمات و روش دسترسی به آنها آشنا کند تا کاربران بتوانند در سریع ترین زمان با شما آشنا شوند و در صورت نیاز از خدمات شما استفاده کنند. امروزه وب سایت ها دارای صفحه های نخست بسسیار بلندی هستند که امکان معرفی کامل کسب و کار را فراهم کرده است. این صفحات معمولا دارای موشن، گرافیک، اسلاید و توضیحات کلی است. در این مقاله به معرفی عوامل موثر در صفحه نخست می پردازیم.

عامل رنگ

رنگ در وب سایت و بخصوص در صفحه نخست بسیار مهم است. رنگ ها دارای نمادها و حس های مختلفی است ولی هدف ما در این مقاله بیان این موضوعات نیست بلکه می خواهیم به عوامل و موضوعات کلی اشاره کنیم. در طراحی صفحه نخست بهتر است کل صفحه دارای رنگ زمینه رنگی نباشد، زیرا باعث خستگی چشم و فرار کاربران می شود. البته این قانون شامل رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و نقره ای نمی شود و رنگ های این گروه میزان خستگی زیادی ایجاد نمی کنند و می توان به عنوان رنگ زمینه مورد استفاده قرار گیرند.

غیر از رنگ زمینه، بهتر است از رنگ های پایه مثل زرد و قرمز کمتر استفاده گردد. این دو رنگ دارای ویژگی های خاصی هستند و حس آرامش را در کاربر ایجاد نمی کنند، بلکه حس خروج زود هنگام از محیط دارای این رنگ را دارند. این اتفاق نه تنها در وب سایت بلکه در محیط های فیزیکی نیز همین حس را ایجاد می کند.

عوامل طراحی

در صفحه نخست بهتر است موارد زیر موجود باشد. البته بر اساس نوع طراحی، الزامی به وجود همه موارد نیست.

منو : منوهای مناسب و حساب شده باعث می شوند تا کاربران به راحتی بتوانند به محصولات و خدمات دسترسی داشته باشند. در واقع منوها اولین مسیر دسترسی به اطلاعات شما در وب سایت هستند و هوشمند طراحی شدن آنها بسسیار مهم و ضروری است.

اسلایدر : اسلایدر چند عکس تعویض شونده است که با استفاده از جاذبه بصری خود می تواند به سرعت کاربران را با کسب و کار شما آشنا کند. اسلایدر ها باید با مفهوم و جذاب و در راستای کسب و کار شما باشند.

معرفی : در صفحه نخست بهتر است بصورت کوتاه، خود و کسب و کار خودتان را معرفی کنید. اهداف و برنامه هایتان را در چند سطر توضیح دهید.

ویدئو : استفاده از ویدئو و موشن گرافیک، می تواند کاربران زیادی را برای استفاده از خدمات و محصولات شما متقاعد نماید. ویدئو ها قبلا به خاطر حجم زیادشان چندان محبوب نبودند ولی امروزه با توسعه سرعت اینترنت و پهنای باند، کاربران بسیاری ترجیح می دهند تا به جای خواندن متن با یک ویدئو با کسب و کار شما آشنا شوند.

محصولات و خدمات برجسته : در صفحه نخست می توانید چند محصول یا خدمات برجسته خود را معرفی کنید. محصولات و خدماتی که به سود آوری خوبی برای شما داشته ،برای مخاطبان شما نیز جواب باشند. وجود این بخش می تواند در حجم فروش شما تاثیرگذار باشد.

نمونه کار : وجود چند نمونه کار چشم گیر به سرعت در مخاطب شما تاثیر می گذارد و با اطمینان خاطر بیشتری به سمت محصولات و خدمات شما جذب می شود.

گام های رسیدن به محصول و خدمات شما : در صفحه نخست بهتر است به صورت کامل و روشن، روش دسترسی کاربران به محصولات و خدمات خود را مشخص کنید تا کاربران بتوانند به راحتی بدون جستجوی زیاد به خواسته های خود دست یابند.

آدرس و اطلاعات تماس : اطلاعات تماس از نظر کاربران بسیار مهم است و اینکه در صورت نیاز بتوانند به راحتی با تیم شما در تماس باشند، در ایجاد اعتماد کاربران موثر است. وجود نقشه در صفحه اول که مدت کار شما را مشخص می کند، می تواند حس دسترسی پذیری بیشتری را در مشتری ایجاد کند.اطلاعات تماسی که همیشه پاسخگوی مشاوره ها و حل کننده مشکلات مشتری باشد، جزو کلیدی ترین ویژگی هر کسب و کاری است.

instagram whatsapp call