search
حلقه سفید مراحل طراحی سایت موفق
اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/06/03
مراحل طراحی سایت موفق

طراحی سایت یکی از مراحل مهم دیجیتال مارکتینگ است. طراحی سایت کار ساده ای نیست و باید برای طراحی و اجرای آن برنامه ریزی کاملی داشت. برای طراحی وب سایت گام های مختلفی را به دقت اجرا کرد.

طراحی استراتژی درست برای وب سایت

قبل از شروع هرکاری باید پلن و برنامه مشخص برای اجرای آن طرح ریزی نمایید. وب سایت موضوع مهمی برای توسعه دیجیتال مارکتینگ شماست. اگر تجربه طراحی سایت را ندارید حتما با یک متخصص در این حوزه مشورت نمایید. در طراحی استراتژی باید دسته بندی محصولات و خدمات به گونه ای باشد تا کاربران سایت به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. مطالب صفحه نخست، موضوعات مطرح شده بصورت گرافیکی در اسلایدر، محصولات و خدمات ارائه شده در صفحه نخست و مواردی است که باید قبل از اقدام در مورد آنها فکر کرده و در مورد اجرای آنها برنامه ریزی نمایید.

موضوع مهم دیگری که قطعا باید مورد بررسی قرار بگیرد،تعیین فروش یا سفارش آنلاین در وب سایت است. بسیاری از محصولات به خاطر ماهیت کالا و نوع کسب و کار قابلیت فروش آنلاین را ندارند و تعیین این موضوع بسیار مهم است. ارائه محصولات و خدماتی که دارای بهای زیادی هستند و یا برای هر مشتری باید سفارش سازی شوند، بصورت فروش آنلاین مناسب نیست. علاوه بر محصولات و خدمات گران قیمت محصولاتی که مشتریان آنها سازمانی و اداری هستند را نیز نمی توان بصورت پرداخت آنلاین به مشتری ارائه کرد.

یافتن طراح سایت با تجربه و متعهد

یافتن طراح وب با تجربه که امکان اجرای نیازمندی ها شما را داشته باشد بسیار مهم و حیاتی است. نیازمندی ها شما در طول زمان تغییر خواهد کرد و باید این اطمینان را داشته باشید که خواسته های شما و توسعه آینده وب سایت بخوبی اجرایی خواهد شد. تعهد طراح سایت شما بابت توسعه باید کامل در نظر گرفته شود. منظور از تعهد، ایجاد تعهد کتبی نیست بلکه تعهد اخلاقی طراح سایت از تعهد کتبی آن بسیار مهم تر است.

در طراحی سایت داشتن خدمات پشتیبانی خوب و مناسب می تواند ضامن بقاء و عملکرد مناسب وب سایت شما باشد. پس در هنگام عقد قرارداد برای طراحی سایت موضوع پشتیبانی را بسیار جدی بگیرید.

انتخاب قالب مناسب

برای طراحی وب سایت خود یک قالب مناسب انتخاب کنید. نوع قالب و رنگ بندی آن وابسته به نوع کسب و کار شماست، استفاده از قالب های نا مناسب و رنگ بندی ناسازگار، می تواند روی تعداد مشتریان شما تاثیر منفی داشته باشد، در حالیکه رنگ بندی مناسب می تواند مشتریان زیادی را جذب و در سایت شما نگه دارد.

رنگ و ساختار وب سایت باید متناسب با ساختار و فضای کسب و کار شما باشد. در طراحی قالب، زیبایی و تناسب با فضای کسب و کار بسیار مهم است. هیچ قانون مستندی برای نوع طراحی وجود ندارد و تنها فضای کسب و کار، فرهنگ مردم که مخاطب شما هستند و نوع کسب و کار شما تعیین کننده قالب شما خواهد بود

وارد کردن محتوای خوب

محتوای خوب در طراحی سایت به مانند سوخت موتور عمل می کند. بعد از طراحی سایت باید روند تکراری بر اساس برنامه ریزی مرتب ایجاد نمایید و محتوای مناسب را بر اساس برنامه به آن اضافه نمایید. محتوای شما حتما باید توسط شما ایجاد شده باشد. محتوا را از وب سایت های دیگر کپی نکرده باشید. محتوا را باید در انواع فرمت های متن، ویدئو و صوت ایجاد و در وب سایت قرار دهید.

محتوای خوب و مناسب می تواند بیشترین تاثیر را در بازدیدکنندگان وب سایت شما داشته باشد. محتوای وب سایت شما باید بر اساس موضوعاتی باشد که کاربران و مخاطبان شما در جستجوی آن هستند.

توسعه بک لینک

بعد از طراحی سایت و افزودن محتوا، نوبت به توسعه بک لینک می رسد. از نظر موتورهای جستجو این موضوع که چند سایت به آدرس سایت شما لینک داده باشند بسیار مهم است و در امتیاز رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی می گذارد. برای این منظور برنامه منظمی برای توسعه بک لینک سایت خود ایجاد نمایید تا بتوانید از نظر موتور های جستجو، رتبه خوبی بدست آورید.