search
حلقه سفید

نحوه تنظیم و انجام تبلیغات گوگل

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/01/27
نحوه تنظیم و انجام تبلیغات گوگل

اگر شما یک بازاریاب هستید که می‌ خواهید از تعداد بی‌ سابقه جستجوهایی که هر روز در Google انجام می‌شود سرمایه‌ گذاری کنید و به طور همزمان آگاهی لازم برای افزایش بازگشت سرمایه خود را ایجاد کنید، دیگر زمانی مانند زمان حال برای شروع استفاده ا قدرت از تبلیغات گوگل وجود ندارد.

ابزارها و روش های بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام یک برای شما و کسب و کار شما مناسب است دشوار است – اما، با کمک یک متخصص ماهر تبلیغات گوگل و یک چک لیست عمیق، می توانید هنگام استفاده از Google Ads اشتباه نمی کنید.

Google Ads پلت فرم بازاریابی آنلاین گوگل است که به شما کمک می کند تبلیغات آنلاین ایجاد کنید تا به مخاطبانی که به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند شوند دسترسی پیدا کنید. این پلتفرم بر روی مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) اجرا می ‌شود، به این معنی که هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ شما کلیک می ‌کند، باید هزینه پرداخت کنید.

بنابراین، چه برای یک شرکت گوگل ادز کار می کنید یا یک آژانس PPC، در اینجا یک راهنمای ساده در مورد همه چیزهایی که باید در مورد نحوه «انجام» تبلیغات گوگل بدانید، آورده شده است.

مراحل «انجام» تبلیغات گوگل

تعدادی از اصطلاحات و عبارات کلیدی را بیاموزید

چه در حال تحقیق در مورد اینکه آیا Google Ads برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، یا در حال آماده شدن برای راه اندازی اولین کمپین خود هستید، مهم است که با برخی از اصطلاحات و عبارات کلیدی آشنا شوید. این شامل:

کلمات کلیدی – کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که افراد به طور منظم در گوگل تایپ می کنند و سپس تبلیغ شما را در دستگاه هایشان نمایش می دهند. هنگامی که شما یا تیم مدیریت PPC مورد اعتمادتان هر کمپین تبلیغاتی گوگل را راه اندازی می کنید، باید فهرستی از کلمات کلیدی را انتخاب کنید که فکر می کنید افراد زمانی که می خواهند محصول یا خدمات شما را پیدا کنند، ممکن است آن ها را جستجو کنند.

مناقصه – مناقصه یک پیشنهاد ارزش پولی نیست، بلکه حداکثر مبلغی است که می‌ خواهید وقتی کسی روی تبلیغ شما کلیک می‌ کند خرج کنید. مهم است که این رقم را درست یا حداقل به چیزی که می خواهید خرج کنید نزدیک کنید.

CPC هزینه به ازای هر کلیک- برخلاف پیشنهاد، CPC مبلغ واقعی است که وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند پرداخت می کنید. پیشنهاد شما صرفاً محدوده ای است که ممکن است CPC شما در آن قرار گیرد.

بنابراین، اگر بتوانید برخی از این عبارات و عبارات کلیدی را به خوبی درک کنید، تبلیغات گوگل شما مطمئناً می تواند در بازار رقابتی موتور جستجوی گوگل موفق شود.

حساب خود را سازماندهی کنید

نحوه سازماندهی حساب خود در واقع می تواند نحوه موفقیت شما در آینده را مشخص کند. با تقسیم کردن محصولات یا خدمات خود به دسته ‌های کاملاً تعریف شده که دارای محدودیت ‌های شدید هستند، شروع کنید و سپس ساختار حساب خود را بر اساس آن‌ها قرار دهید.

گوگل به دو سطح سازمانی تقسیم می شود: کمپین های سطح بالا و کمپین های سطح پایین:

کمپین های سطح بالا – کمپین های سطح بالا باید نشان دهنده دسته های بزرگ تری در کسب و کار شما باشند. این تبلیغات باید محصولات یا خدمات اصلی شما یا حداقل بزرگترین اجزای کاتالوگ پشتیبان شما باشند.

کمپین های سطح پایین – از سوی دیگر، کمپین های سطح پایین، محدوده کوچکتر و خاص تری از محصولات یا خدمات را نشان می دهند. در اصل، این تبلیغات باید محصولات منحصر به فرد تری را در زرادخانه شما در بر گیرند.

در واقع، هرچه تبلیغات شما متمرکزتر، خاص تر و منحصر به فرد باشد، افراد بیشتری می توانید دسترسی داشته باشید، در حالی که تفکیک محصولات شما به دسته های بالا و پایین به گسترش بیشتر کسب و کار شما کمک می کند.

کلمات کلیدی خود را انتخاب و مطابقت دهید

اکثر کارشناسان تبلیغات گوگل با کلمات کلیدی که برای امتحان و رتبه بندی انتخاب می کنند زندگی می کنند و می میرند. علاوه بر این، شما می خواهید کلمات کلیدی شما تا حد ممکن مرتبط با محصولات شما باشد، به خصوص اگر می خواهید آنها واکنشی ایجاد کنند و یک مصرف کننده بالقوه را به یکی از صفحات فرود شما هدایت کنند.

یک برنامه ریز کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا یک لیست نمونه از کلمات کلیدی را برای کمپین های خود ایجاد کنید، با این حال، بسیار مهم است که خودتان تحقیق کنید و کلمات کلیدی را که رقابت کم اما حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، هدف قرار دهید.

علاوه بر این، Google Ads به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی خود و آنچه را که برای آنها در Google نشان داده می شوند از طریق کمک "تطابق گسترده" اصلاح کنید، که تبلیغات شما را برای طیف وسیعی از جستجوها ارائه می دهد، خواه شخصی باشد که کلمات کلیدی شما را جستجو کرده باشد اما در سفارش منحصر به فرد، یا برای یک اصطلاح مرتبط که لزوماً عبارت کلیدی شما را در بر نمی گیرد.

از تطابق منفی تا تطابق دقیق، انتخاب و تطبیق کلمات کلیدی شما، زمانی که به درستی انجام شود، می تواند به منجنیق کردن تبلیغات شما به سطح بعدی کمک کند.

صفحات فرود خود را بسازید و بهینه کنید

وقتی صحبت از صفحات فرود شد، بسیار مهم است که این صفحات را با در نظر گرفتن تبلیغات گوگل خود بسازید. صفحه فرود شما جایی است که مشتریان بالقوه پس از کلیک بر روی تبلیغ شما فرود می آیند، بنابراین مهم است که آن را با آگهی و کلمات کلیدی خود مرتبط کنید تا به کاربران کمک کنید سریعتر آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

یک چیز مسلم است، قابلیت استفاده باید در خط مقدم هر تصمیمی باشد که هنگام ساختن صفحه فرود خود می گیرید

انتخاب کنید در کدام دستگاه ها ظاهر شوند

داشتن درک کامل از اینکه مشتری ایده ‌آل شما چه کسی است، هنگام انتخاب دستگاه‌ هایی که می‌ خواهید تبلیغات شما در آن نمایش داده شود بسیار مهم است.

شاید شما برای یک آژانس خرید گوگل کار می کنید و بنابراین بیشتر علاقه مند به دسترسی به خریداران از طریق دستگاه های تلفن همراه خود هستید، یا شاید به تبدیل افرادی که از رایانه رومیزی استفاده می کنند 90٪ مواقع اختصاص داده شده باشید.

هر چه که باشد، بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه در کدام دستگاه ها ظاهر شوید، بازار هدف ایده آل شما چه کسی است، و سپس، و تنها پس از آن، باید به مرحله بعدی فرآیند بروید: نوشتن تبلیغات.

تبلیغات خود را بنویسید

آگهی خود را به عنوان ویترین فروشگاه خود در نظر بگیرید. اولین برداشت شما، بنابراین مطمئن شوید که کسب و کار شما را کاملا منعکس می کند و به مردم اطلاع می دهد که دقیقاً همان چیزی را دارید که آنها در تمام این مدت به دنبال آن بوده اند.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی خود را در عناوین و نسخه تبلیغاتی خود بگنجانید، اما همچنین فراموش نکنید که خلاقیت خود را ابراز کنید و دقیقاً آنچه را که محصول یا خدمات شما را بسیار خاص می کند آشنا کنید.

علاوه بر این، یک CTA (Call-to-Action) را در تبلیغ خود قرار دهید. CTA یک پیام واضح، مختصر و قوی است که در 3 تا 4 کلمه به خواننده میگوید که دوست دارید چه کاری انجام دهد.

عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید»، «ثبت‌نام» یا «برای اشتراک کلیک کنید» نمونه ‌های خوبی از این است که چگونه می‌ توانید مردم را به تعامل با تبلیغ خود ترغیب کنید.

GO را بزنید و نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

تبریک می گویم! اگر مراحل بالا را انجام داده اید، باید آماده فعال سازی کمپین خود باشید. اما این فقط آغاز ماجرا بود. اکنون، بسیار مهم است که به طور مکرر با کمپین‌ های خود بررسی کنید و تجزیه و تحلیل کنید که چه تبلیغاتی بیشترین کلیک و تبدیل را ایجاد می ‌کنند.

با گذشت زمان، باید شاهد ظهور یک الگوی واضح باشید، و سپس می ‌توانید این دانش جدید را در همه کمپین ‌های خود به کار ببرید.

PPC Geeks: متخصصان تبلیغات گوگل

و بس: تبلیغات گوگل را اینگونه انجام می دهید. چه ماهرترین مشاور Google Ads باشید یا برای یک آژانس پیشرو PPC کار کنید، همیشه مفید است که دانش خود را تازه کنید و مطمئن شوید که چرا مهم است که Google Ads را راه اندازی کنید و «انجام دهید» به این روش

به عنوان یک شریک برتر گوگل، PPC Geeks به خود می بالد که چگونه شما را در جریان آخرین به روز رسانی های صنعت بازاریابی قرار می دهد.

با این اوصاف، اگر در این مورد به کمک نیاز دارید یا می‌خواهید به طور کلی کمپین‌ های تبلیغاتی Google خود را بهبود ببخشید، پس چرا در یکی از ممیزی‌های 100% رایگان PPC سرمایه ‌گذاری نکنید؟