search
حلقه سفید

ویرایش های asp net نحوه استفاده و بهینه سازی آنها در طراحی وب سایت شما

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/07/24
ویرایش های asp net نحوه استفاده و بهینه سازی آنها در طراحی وب سایت شما

هر زمان که پیش‌ نویسی را ذخیره می‌ کنید یا یک صفحه طراحی وب سایت یا پست asp.net از قبل منتشر شده را به‌ روزرسانی می ‌کنید، سیستم مدیریت محتوا طراحی وب سایت (CMS )به ‌طور خودکار یک ویرایش را ایجاد می ‌کند. در صورت فعال بودن، این ویژگی می تواند مانع از دست دادن کارهای مهم شما شود. متأسفانه، با گذشت زمان، ویرایش های asp.net می تواند فضای ذخیره سازی غیر ضروری را اشغال کند و در نهایت به عملکرد طراحی وب سایت شما آسیب برساند.

خوشبختانه، روش هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای به حداقل رساندن اثرات منفی این ویرایش های ذخیره شده بر روی طراحی وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، علاوه بر حذف، غیرفعال کردن یا محدود کردن آنها، می توانید پایگاه داده ویرایش های طراحی وب سایت خود را نیز بهینه کنید.

در این راهنما، ما شما را با ویرایش ‌های asp.net آشنا می ‌کنیم و توضیح می ‌دهیم که کجا آنها را پیدا کنید. سپس نحوه استفاده از بازبینی‌ ها و جلوگیری از تأثیر منفی بر طراحی وب سایت شما را به شما آموزش می‌ دهیم.

فهرست مطالب طراحی وب سایت

  • مقدمه ای بر ویرایش های طراحی وب سایت asp.net
  • مشکل با ویرایش های طراحی وب سایت asp.net
  • کجا می توان ویرایش ها را در طراحی وب سایت asp.net پیدا کرد
  • چگونه در طراحی وب سایت asp.net به نسخه قدیمی تر برگردیم
  • نحوه فعال کردن ویرایش های طراحی وب سایت asp.net
  • نحوه غیرفعال کردن ویرایش های طراحی وب سایت asp.net
  • نحوه بهینه سازی پایگاه داده ویرایش ها در طراحی وب سایت asp.net
  • نحوه حذف ویرایش های طراحی وب سایت asp.net
  • نحوه محدود کردن ویرایش ها در طراحی وب سایت asp.net

مقدمه ای بر ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

ویرایش های asp.net به طور خودکار هر تغییری را که در صفحات طراحی وب سایت یا پست های طراحی وب سایت خود ایجاد می کنید ثبت می کند. یک کپی جدید از یک صفحه طراحی وب سایت به طور پیش فرض هر 60 ثانیه ایجاد می شود، همچنین هر بار که روی دکمه های ذخیره پیش نویس، انتشار یا به روز رسانی طراحی وب سایت کلیک می کنید.

ویرایش های asp.netبرای هر صاحب طراحی وب سایت مفید است. آنها به ‌عنوان پشتیبان‌ هایی عمل می‌ کنند که می ‌توانید در صورت بروز اختلال غیرمنتظره طراحی وب سایت ، مانند بستن تصادفی برگه مرورگر یا قطع برق، آن‌ها را بازیابی کنید.

آنها همچنین شما را قادر می سازند تا به نسخه های قدیمی محتوای طراحی وب سایت خود بازگردید. به عنوان مثال، ممکن است یاد بگیرید که یک پست مانند گذشته عملکرد خوبی ندارد و می خواهید برخی تغییرات اخیر را به عقب برگردانید.

هنگامی که تیمی روی محتوای طراحی وب سایت شما کار می کند، ویرایش طراحی وب سایت ها نیز بسیار مفید هستند. علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد ویرایش‌های پست / صفحه انجام شده طراحی وب سایت را مشاهده کنید، ویژگی ویرایش ‌های asp.net همچنین نام کاربری و مهر زمانی آن تغییرات را ثبت می‌ کند. این می تواند شفافیت را افزایش دهد و همکاری در کار تحریریه را آسان تر کند.

مشکل با ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

اگر به درستی آنها را مدیریت نکنید، ویرایش های طراحی وب سایت asp.net می تواند یک مشکل جدی ایجاد کند. اساساً، هرچه صفحات و پست های بیشتری به طراحی وب سایت خود اضافه کنید، بازبینی های بیشتری ایجاد می کند.

اگر طراحی وب سایت بزرگی دارید یا مرتباً تغییراتی ایجاد می‌کنید، می‌تواند به سرعت منجر به نفخ غیرضروری پایگاه داده شود. به این دلیل که هر بار که یک ویرایش در طراحی وب سایت ایجاد می شود، یک ردیف اضافی در جدول wp_post پایگاه داده asp.net با مقدار post_type اضافه می شود.

هرچه پایگاه داده طراحی وب سایت شما بزرگتر باشد، فضای ذخیره سازی بیشتری را اشغال می کند. متأسفانه، این می تواند سرعت طراحی وب سایت شما را کاهش دهد و به زمان بارگذاری طولانی تر منجر شود و تجربه کاربری طراحی وب سایت شما و بهینه سازی موتور جستجو (SEO ) را مختل کند.

بنابراین، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه ویرایش ها را در asp.net به نفع خود کنترل کنید. چه بخواهید نسخه ‌ها را به ‌طور کامل حذف کنید، آن‌ها را غیرفعال یا محدود کنید، یا پایگاه داده‌های ویرایش‌ های طراحی وب سایت خود را بهینه کنید، گزینه ‌های زیادی در اختیار دارید.

کجا می توان ویرایش طراحی وب سایت ها را در asp.netپیدا کرد

قبل از بحث در مورد راه‌های مختلفی که می‌توانید از تنظیمات ویرایش ‌ها در asp.net استفاده و تغییر دهید، ابتدا مهم است که بدانید کجا می ‌توانید آنها را پیدا کنید. در صفحه ویرایشگر پست یا صفحه طراحی وب سایت خود، به منوی سمت راست بروید و روی زبانه Document کلیک کنید.

اگر بازبینی‌ها فعال باشند و تغییرات طراحی وب سایتی ایجاد شده باشد، تعداد بازبینی‌ها را در بخش وضعیت و نمایان بودن مشاهده خواهید کرد.

روی این کلیک کنید تا به صفحه ویرایش طراحی وب سایت ها بروید، جایی که می توانید تمام ویرایش طراحی وب سایت های ذخیره شده را مشاهده کنید و هر دو نسخه را در کنار هم مقایسه کنید. دو ستون خواهید دید: سمت چپ نسخه قبلی پست طراحی وب سایت یا صفحه را نشان می دهد و سمت راست نسخه ای را که انتخاب کرده اید به شما نشان می دهد.

می ‌توانید از نوار لغزنده ویرایش طراحی وب سایت ‌ها برای مرور نقاط مختلف بازیابی استفاده کنید. این سیستم محتوای طراحی وب سایت اضافه شده (علامت به اضافه و سبز) یا حذف (علامت منفی و قرمز) را برجسته می کند.

اگر می‌خواهید نسخه موجود را حفظ کنید و بدون ایجاد هیچ تغییری به صفحه طراحی وب سایت ویرایشگر بازگردید، می ‌توانید این کار را با کلیک کردن بر روی عنوان مقاله یا پیوند بازگشت به ویرایشگر طراحی وب سایت در بالای صفحه انجام دهید.

چگونه در asp.net به نسخه قدیمی تر برگردیم

گاهی اوقات ممکن است بخواهید تغییرات ایجاد شده در asp.net را لغو کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، ویرایش های طراحی وب سایت asp.net انجام این کار را سریع و آسان می کند.

به طور پیش فرض، asp.net ویرایش های یک پست یا صفحه طراحی وب سایت را به صورت متوالی نمایش می دهد. با این حال، اگر می خواهید تغییرات غیر متوالی را مشاهده یا مقایسه کنید، می توانید این کار را با انتخاب گزینه Compare any two revisions در بالای صفحه طراحی وب سایت انجام دهید:

سپس نسخه طراحی وب سایت ای را که می خواهید با آن مقایسه کنید انتخاب کنید. هر زمان که مشاهده و مقایسه نسخه ‌ها را تمام کردید، می‌ توانید نسخه قدیمی ‌تر طراحی وب سایت را با کلیک بر روی Restore This Version بازیابی کنید.

توجه داشته باشید که اگر روی این دکمه کلیک کنید، به ‌طور خودکار نسخه‌ طراحی وب سایت ای را که با آن مقایسه می‌ کنید بازیابی می‌ کند - نسخه طراحی وب سایت ‌ای که در ستون سمت راست صفحه طراحی وب سایت بازبینی‌ها نشان داده شده است.

نحوه فعال کردن ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

به طور معمول، ویرایش های طراحی وب سایت asp.net به طور پیش فرض فعال هستند. با این حال، بسته به ارائه دهنده هاست شما یا فرآیندی که برای نصب asp.net استفاده می شود، این ویژگی ممکن است غیرفعال باشد. همچنین ممکن است شما یا شخص دیگری در تیمتان آن را در مقطعی غیرفعال کرده باشید.

در هر صورت، اگر می ‌خواهید ویرایش طراحی وب سایت ‌ها را در asp.net فعال کنید، می‌توانید این کار را به صورت دستی با ویرایش طراحی وب سایت فایل wp-config.php در فهرست اصلی طراحی وب سایت خود انجام دهید. می توانید این کار را از طریق یک کلاینت پروتکل انتقال فایل امن (SFTP)انجام دهید. اگر کاربر طراحی وب سایت webever.ir نیستید و هاست طراحی وب سایت شما از cPanel استفاده می کند، می توانید به جای آن از ابزار File Manager آن استفاده کنید.

اکنون، وقتی دوباره وارد asp.netمی ‌شوید، باید ویژگی ویرایش‌ طراحی وب سایت ها را فعال کنید. برای اطمینان از راه‌اندازی و اجرا، ویرایشگر را برای هر صفحه طراحی وب سایت یا پستی باز کنید و گزینه Revisions را در زبانه Document بررسی کنید.

انواع پست‌ طراحی وب سایت هایی را که می ‌خواهید ویرایش طراحی وب سایت ‌ها را غیرفعال کنید انتخاب کنید و سپس تغییرات خود را ذخیره کنید. خودشه!

نحوه بهینه سازی پایگاه داده ویرایش طراحی وب سایت ها در asp.net

هر چه مدت زمان بیشتری طراحی وب سایت خود را اجرا کنید، احتمالاً نسخه های بیشتری را در پایگاه داده طراحی وب سایت خود ذخیره خواهید کرد. اگر سال‌ ها را صرف به ‌روزرسانی و ویرایش محتوای طراحی وب سایت خود کرده‌اید، طبیعتاً بازبینی‌ های زیادی را انباشته خواهید کرد.

به عنوان مثال، اگر یک طراحی وب سایت قدیمی دارید، داشتن بیش از 100 ویرایش در صفحات طراحی وب سایت قدیمی یا اغلب به روز شده غیر معمول نیست. فرض کنید 800 صفحه طراحی وب سایت و پست در طراحی وب سایت خود دارید. اگر هر یک از آن‌ها 100 ویرایش داشته باشد، بیش از 80000 ورودی در پایگاه داده شما خواهد بود. این یک مشکل رایج در فروشگاه های WooCommerce نیز هست.

چنین تجمعی می تواند به سرعت اتفاق بیفتد و در پشت صحنه رخ می دهد. خوشبختانه، جدای از غیرفعال کردن کامل ویرایش طراحی وب سایت ها، چند روش وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی ویرایش طراحی وب سایت های asp.net خود از آنها استفاده کنید. این شامل:

حذف ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

محدود کردن ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

در بخش‌های بعدی، نحوه انجام هر یک از این وظایف را به صورت دستی و با افزونه به شما آموزش خواهیم داد.

اگر روی یک طراحی وب سایت جدید کار می ‌کنید، می ‌توانید به بخش بعدی در مورد محدود کردن ویرایش ‌های طراحی وب سایت asp.net بروید، زیرا هیچ نسخه موجود برای حذف نخواهید داشت. با این حال، اگر یک طراحی وب سایت موجود دارید که برای مدتی راه ‌اندازی و اجرا شده است، پاکسازی ویرایش ‌های طراحی وب سایت خود برای حذف هر نوع بلااستفاده یا قدیمی ارزش زحمت را دارد.

نحوه حذف ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

شما می توانید از دو روش برای حذف ویرایش ها از طراحی وب سایت خود استفاده کنید: دستی یا از طریق یک افزونه. توصیه می کنیم از یک افزونه طراحی وب سایت استفاده کنید زیرا سریعتر است و نیازی به تغییر فایل های طراحی وب سایت خود ندارد.

با این حال، اگر یک توسعه ‌دهنده طراحی وب سایت هستید و می‌ خواهید روش پیشرفته ‌تری داشته باشید، م ی‌توانید ویرایش‌ طراحی وب سایت ها را به صورت دستی نیز حذف کنید. در زیر به هر دو روش می پردازیم.

نحوه حذف ویرایش های asp.net با استفاده از یک افزونه

اگر می خواهید ویرایش های طراحی وب سایت خود را در asp.net با استفاده از یک افزونه حذف کنید، چند گزینه برای انتخاب وجود دارد.

WP-Sweep یک ابزار رایگان و آسان برای استفاده است که پاکسازی نسخه های قدیمی در پایگاه داده شما را سریع و ساده می کند. برای نصب آن، به Plugins > Add New در داشبورد asp.net خود بروید. افزونه را جستجو کنید، سپس Install Now و Activate را انتخاب کنید:

در مرحله بعد، به Tools > Sweep بروید:

در این صفحه، فهرستی از اصلاحات و کل مقدار موجود را مشاهده خواهید کرد. اگر روی جزئیات کلیک کنید، می توانید به لیستی از پست هایی که تحت تأثیر طراحی وب سایت قرار می گیرند دسترسی پیدا کنید.

هنگامی که این اطلاعات را بررسی کردید و مطمئن شدید که هیچ چیز مهمی حذف نخواهد شد، روی دکمه Sweep کلیک کنید. این روند را برای هر مورد در لیست تکرار کنید. همانطور که در ویرایش های طراحی وب سایت خود "جرو" می کنید، یک کادر محاوره ای تعداد ویرایش های طراحی وب سایت در حال پردازش را نشان می دهد.

از میزبانی کند خسته شده اید؟ Kinsta با در نظر گرفتن سرعت و عملکرد طراحی وب سایت ساخته شده است. برنامه های ما را بررسی کنید

توجه داشته باشید که به دلایل عملکرد، این افزونه طراحی وب سایت تنها 500 مورد را در یک زمان نمایش می دهد. اگر طراحی وب سایت قدیمی ‌تری دارید، می ‌توانید انتظار داشته باشید که ویرایش‌ های طراحی وب سایت بسیار بیشتری نسبت به مثال ما فهرست شود، زیرا ما از یک طراحی وب سایت آزمایشی برای این نمایش استفاده می ‌کنیم.

نحوه حذف دستی ویرایش های طراحی وب سایت asp.net

همچنین می توانید ویرایش های طراحی وب سایت asp.net را به صورت دستی حذف کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: با کمک یک افزونه طراحی وب سایت ، یا حذف ورودی ها به طور مستقیم از پایگاه داده. توصیه می کنیم فقط در صورتی که یک توسعه دهنده طراحی وب سایت هستید و می خواهید از نصب افزونه دیگری اجتناب کنید از روش دوم استفاده کنید.

برای روش اول، افزونه Simple Revisions Delete را دانلود و فعال کنید. این صفحه طراحی وب سایت مدیریت یا تنظیمات ندارد. برای استفاده از آن، از ویرایشگر صفحه طراحی وب سایت /پست دیدن کنید و در کنار هر ویرایش، پیوند حذف را خواهید دید.

اکنون، می ‌توانید ویرایش‌ هایی را که به آن‌ ها نیاز ندارید تأیید کرده و به صورت دستی حذف کنید. این یک راه حل خوب برای مدیریت خرد ویرایش های طراحی وب سایت شما است.

اگر روش دوم و پیشرفته ‌تر را ترجیح می ‌دهید، می‌ توانید با دسترسی به phpMyAdmin و اجرای یک پرس و جوی SQL ادامه دهید. مهم است که در این روش مراقب باشید. کدهای بد زیادی در اطراف انجمن های مخزن asp.net شناور هستند. برخی از آنها ممکن است در نهایت چیزی مهم را در طراحی وب سایت شما حذف کنند. یا بدتر از آن، آنها می توانند طراحی وب سایت شما را به کلی از بین ببرند.

برای حذف ایمن ویرایش های پست در asp.net از طریق پرس و جو، وارد حساب phpMyAdmin خود شوید، پایگاه داده asp.net طراحی وب سایت خود را از پنل سمت چپ انتخاب کنید و بر روی زبانه SQL کلیک کنید.

به خاطر داشته باشید که حذف نسخه های قدیمی از پایگاه داده طراحی وب سایت شما مانع از ایجاد آنها برای صفحات و پست های بعدی طراحی وب سایت asp.net نمی شود. بنابراین، این یک ایده هوشمندانه است که تعداد ویرایش‌ های طراحی وب سایت ذخیره‌شده را محدود کنید تا از کنترل خارج نشوند.

نحوه محدود کردن ویرایش ها در طراحی وب سایت asp.net

با محدود کردن تعداد بازبینی ‌های asp.net که اجازه می ‌دهید، می ‌توانید تعداد دفعات پاکسازی طراحی وب سایت پایگاه داده خود را به حداقل برسانید. همانند حذف ویرایش های asp.net، می توانید این کار را به صورت دستی یا با استفاده از یک افزونه طراحی وب سایت انجام دهید.

نحوه محدود کردن ویرایش های asp.net با استفاده از یک افزونه

اگر ترجیح می دهید از یک افزونه برای محدود کردن ویرایش های طراحی وب سایت asp.net استفاده کنید، می توانید از افزونه رایگان WP Revisions Control استفاده کنید. این افزونه طراحی وب سایت به شما این امکان را می دهد که تعداد ویرایش های asp.net را محدود کرده یا به طور کلی غیرفعال کنید.

پس از نصب و فعال سازی آن در طراحی وب سایت شما، می توانید با رفتن به تنظیمات > نوشتن در داشبورد مدیریت خود، ویرایش های پست طراحی وب سایت را محدود کنید و سپس روی برگه کلیک کنید:

در مرحله بعد، تعداد بازبینی ها را برای هر نوع پست تنظیم کنید. اگر نوع پست سفارشی دارید، می ‌توانید آن را در زیر فهرست شده طراحی وب سایت مشاهده کنید.

هیچ محدودیتی برای تعداد ویرایش هایی که می توانید تنظیم کنید وجود ندارد. از طرف دیگر، تنظیم آن بر روی 0 باعث غیرفعال شدن نسخه های مربوط به آن نوع پست طراحی وب سایت به طور کلی می شود. وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید و آماده حرکت هستید.

نحوه محدود کردن ویرایش ها در طراحی وب سایت asp.net به صورت دستی

برای تنظیم دستی محدودیت در ویرایش طراحی وب سایت هایی که در asp.net مجاز می کنید، می توانید کد را در فایل wp-config.php خود ویرایش کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بسته به هاست طراحی وب سایت خود، می توانید این کار را از طریق cPanel و File Manager یا یک کلاینت SFTP انجام دهید.

ما از 3 به عنوان یک مقدار مثال در بالا استفاده کرده‌ایم، اما می‌توانید این عدد را تغییر دهید تا بازبینی ‌هایی را که می ‌خواهید پایگاه داده شما در هر صفحه طراحی وب سایت یا پست ذخیره کند، نشان دهد. لطفاً پس از اتمام کار، فایل را ذخیره کنید و دوباره آن را در سرور آپلود کنید.

محتوای طراحی وب سایت خود را ایمن نگه دارید بدون اینکه فضای ذخیره سازی ارزشمند و عملکرد طراحی وب سایت را قربانی کنید. در این راهنمای ویرایش های طراحی وب سایت asp.net بیشتر بیاموزید.

خلاصه

ویرایش های طراحی وب سایت asp.net یک ویژگی مفید است که می تواند مانع از دست دادن کار طراحی وب سایت شما شود. آنها بازیابی نسخه های قدیمی صفحات و پست طراحی وب سایت ها را آسان تر می کنند. با این حال، زمانی که شما یک طراحی وب سایت بزرگ یا معتبر دارید، بازبینی‌ ها می ‌توانند به سرعت جمع شوند و به پایگاه داده شما آسیب ‌های غیرضروری اضافه کنند. بنابراین، ممکن است در نهایت به عملکرد طراحی وب سایت شما آسیب بزنند.

راه‌های مختلفی وجود دارد که می ‌توانید نحوه مدیریت طراحی وب سایت خود را با ویرایش طراحی وب سایت ‌ها تغییر دهید، تا تأثیر منفی بر طراحی وب سایت شما نداشته باشد. این شامل:

با ویرایش فایل wp-config.php سایت خود، ویژگی ویرایش طراحی وب سایت ها را غیرفعال کنید.

حذف ویرایش طراحی وب سایت های فردی به صورت دستی از طریق افزونه ای مانند Simple Revisions Delete. یا حذف انبوه ویرایش طراحی وب سایت ها به طور مستقیم از پایگاه داده از طریق phpMyAdmin یا WP-CLI یا با استفاده از افزونه ای مانند WP-Sweep.

محدود کردن ویرایش طراحی وب سایت ها در asp.net با ویرایش فایل wp-config.php یا با استفاده از یک افزونه رایگان مانند WP Revisions Control.عملکرد یک طراحی وب سایت asp.net به پایگاه داده آن بستگی دارد. بهینه سازی طراحی وب سایت آن را از امروز شروع کنید!

آیا در مورد استفاده و بهینه سازی ویرایش های asp.net سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!