search
حلقه سفید

چالش های فعلی طراحی UX برای اتومبیل های بدون راننده

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/12/01
چالش های فعلی طراحی UX برای اتومبیل های بدون راننده

خودروهای خودران یک اختراع 100 ساله بوده است. حداقل از دهه 1920، خودروسازان با وسایل نقلیه ای که خودشان رانندگی می کنند آزمایش کرده اند.

امروزه وسایل نقلیه خودران یک واقعیت است - اما به چه قیمتی؟ نگاهی به برخی از چالش‌های طراحیUX در طراحی وب سایت بیندازید که هنوز این نوآوری‌های پیشگامانه را تهدید می‌کند و توسعه ‌دهندگان طراحی وب سایت برای غلبه بر آنها چه می‌کنند.

مشکلات قابل توجه طراحی UX و UI در طراحی وب سایت در خودروهای بدون راننده را بررسی کنید

اعتماد راننده یکی از اصلی ترین مسائل UX در طراحی وب سایت است که خودروهای خودران امروزه با آن مواجه هستند. رانندگی در حال حاضر یک کار پرخطر است و سالانه هزاران کشته در تصادفات وسایل نقلیه رخ می دهد. اعتماد چیزی نیست که وسایل نقلیه بدون راننده به راحتی به دست آورند. اما اعتماد تنها مشکل طراحی UI/UX نیست.

چندین مشکل UX در طراحی وب سایت به عنوان دست اندازهای احتمالی در جاده برای اتومبیل های خودران عمل می کند. اگرچه این فناوری با نرخ هایی که قبلا غیرممکن تصور می شد در حال توسعه است، یکپارچه سازی به دور از یکپارچگی بوده است. دغدغه های اصلی به سوالاتی مانند:

  • آیا خودروها می توانند با خیال راحت رانندگی کنند؟
  • آیا انسان ها آماده اعتماد به خودروهای خودران هستند؟
  • آیا طرح ها باعث ایجاد اعتماد در رانندگان می شود؟

همانطور که می بینید، اعتماد موضوع اصلی در ذهن توسعه دهندگان UI/UX در طراحی وب سایت است. ایمن و قابل اعتماد بودن طراحی بسیار مهم است، اما باید بر رانندگان محتاط نیز پیروز شود.

توسعه دهندگان طراحی وب سایت می توانند فناوری بدون راننده را کاملاً بهینه کنند، اما بدون تمایل کاربران به استفاده از این وسایل نقلیه، آینده این فناوری تاریک است.

این بر عهده طراحان UX و UI در طراحی وب سایت است که با چالش هایی که ممکن است پذیرش گسترده خودروهای هوشمند بدون راننده را متوقف کنند، مقابله کنند و راه حل هایی ارائه دهند که هم ایمن هستند و هم اعتماد به این فناوری را تقویت می کنند.

ارتباط بین اعتماد کاربر و خودروی خودمختار را کاوش کنید

ایمنی موضوع اصلی است که در حال حاضر وسایل نقلیه بدون راننده را احاطه کرده است. اگر هر وسیله نقلیه ای در جاده به حالت کاملا خودمختار تبدیل شود، می تواند تصادفات رانندگی را برای همیشه از بین ببرد. با این حال، این آینده اتوپیایی ممکن است چندین دهه در حال شکل گیری باشد - اگر اصلاً به ثمر برسد.

تحقیقات نقاط ضعفی را در طراحی خودروهای بدون راننده آشکار کرده است، به ویژه در مورد ایجاد اعتماد اپراتور. این می تواند مشکلی باشد که توسعه دهندگان UI/UX در طراحی وب سایت برای حل آن مشکل دارند.

در تست های طراحی بدون راننده، کاربران به طور مداوم ترس ها و ممانعت هایی را در واگذاری کنترل وسیله نقلیه به یک ماشین بیان می کنند. بخشی از مشکل ممکن است خودروهای بدون راننده باشد که در حال حاضر در سراسر کشور ویران می کنند. چندین تصادف خودروی خودران قبلاً رخ داده است، از جمله یک تصادف مرگبار با یک تسلا خودران.

در تست های طراحی بدون راننده، کاربران به طور مداوم ترس ها و ممانعت هایی را در واگذاری کنترل وسیله نقلیه به یک ماشین بیان می کنند. بخشی از مشکل ممکن است خودروهای بدون راننده باشد که در حال حاضر در سراسر کشور ویران می کنند. چندین تصادف خودروی خودران قبلاً رخ داده است، از جمله یک تصادف مرگبار با یک تسلا خودران.

)UI رابط کاربری) و UX در طراحی وب سایت نقش بزرگی در چالش های فنی خودروهای خودران ایفا می کنند. این طرح های این خودروها هستند که کلید پذیرش گسترده را دارند.

برای حل چالش‌های مربوط به اعتماد و ایمنی در وسایل نقلیه بدون راننده، محققان بر روی سبک‌های عملکرد رانندگان و سطوح مختلف اتوماسیون تمرکز می‌کنند.

پرسشنامه سبک رانندگی چند بعدی (MDSI) یک پرسشنامه سبک رانندگی خود گزارشی - روشی است که اخیراً برای اندازه گیری سبک های رانندگی تأیید شده است.

پنج سبک اصلی رانندگی را در طراحی UX در طراحی وب سایت خودروی خودمختار در نظر بگیرید

مطالعه MDSI توسط Huysduynen و همکارانش پنج سبک رانندگی اصلی را پیدا کرد که در طراحی وسایل نقلیه بدون راننده برای تقویت میزان اعتماد راننده بسیار مهم هستند.

طراحان UX در طراحی وب سایت می توانند پنج عامل زیر را در نظر بگیرند و از استراتژی های مختلف برای ایجاد وسایل نقلیه خودران استفاده کنند که همه رانندگان با استفاده از آنها احساس راحتی کنند:

1. رانندگی پرخطر

برخی از رانندگان ممکن است بیش از حد به وسایل نقلیه خودران اعتماد داشته باشند و از آنها برای رانندگی سریعتر از حد معمول استفاده کنند یا خیلی دقیق دنبال کنند. با این حال، وسایل نقلیه کاملاً خودکار در بازار می‌تواند ایمنی رانندگانی را که تمایل به ریسک‌جویی دارند نیز افزایش دهد.

2. رانندگی مضطرب

برای آرام کردن افرادی که سبک رانندگی مضطرب دارند، طراحان UX در طراحی وب سایت باید منابع رایج اضطراب در مورد وسایل نقلیه بدون راننده را شناسایی کنند. به نظر می رسد که این دوباره به اعتماد باز می گردد. وسایل نقلیه بدون راننده قابل اعتماد می‌توانند با از بین بردن نیاز به نگرانی رانندگان در مورد مهارت‌های ضعیف رانندگی، مشکلات رانندگی را برطرف کنند.

3. رانندگی تجزیه ای

این رانندگان به دلیل بی تجربگی یا لغزش های ناخواسته مستعد اشتباه در عملکرد خودرو هستند. برای طراحی این سبک رانندگی، توسعه‌دهندگان UX در طراحی وب سایت ممکن است رابط‌های مغز و رایانه را در نظر بگیرند که می‌تواند اطلاعات را از مغز راننده جمع‌آوری کند و تغییراتی را در زمان واقعی ایجاد کند.

4. کاهش پریشانی رانندگی

این سبک رانندگی ارتباط نزدیکی با تجربه کاربری در وسایل نقلیه خودران دارد. طراحان باید آرامش را برای رانندگان در وسایل نقلیه بدون راننده کاملاً خودمختار فراهم کنند.

این ممکن است به فضایی در وسیله نقلیه برای خوابیدن مسافران، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، بازی کردن و حتی انجام فعالیت هایی مانند یوگای سبک نیاز داشته باشد.

5. رانندگی با احتیاط

برای برآورده ساختن انگیزه راننده دقیق، طراحان در طراحی وب سایت باید رابط‌های نظارتی مؤثرتری روی جاده بیاورند. وسایل نقلیه نه تنها باید خود را با خطرات جاده ای وفق دهند، بلکه برای آرامش خاطر باید مسافران را از آنها مطلع کنند.

رانندگان محتاط خواهان مکانیسم های نظارتی کامل به جای مکانیسم های حواس پرتی هستند.

طراحان در طراحی وب سایت باید تفاوت‌های فردی رانندگان را بپذیرند تا تجربه کاربری بهتری را ایمن کنند – همانطور که امروزه طراحان طراحی وب ‌سایت برای بهینه‌ سازی تجربه کاربر باید روی شخصی‌سازی تمرکز کنند. این به معنای سطوح مختلف وسایل نقلیه خودران برای مصرف کنندگان مختلف نیست.

این خطرناک تر از یک سیستم جهانی خواهد بود. با این حال، این بدان معناست که طراحان در طراحی وب سایت باید بر جنبه های خاصی از اتوماسیون برای تشخیص ترس و بی اعتمادی کاربران به خودروهای بدون راننده تأکید کنند.

این یک تعادل دقیق است که به عنوان یکی از چالش های اصلی مانع از پذیرش گسترده وسایل نقلیه خودران امروزی است.

راه حل های بالقوه برای چالش های خودروهای بدون راننده را کشف کنید

طراحان UX در طراحی وب سایت که در ساخت خودروهای خودران دخیل هستند ممکن است راه حلی برای این سؤالات و سایر نگرانی ها برای آینده وسایل نقلیه خودران داشته باشند.

مصاحبه ای با پاسکال سوبول، رئیس Daylight Design اروپا، بر اساس تجربه دست اول او در طراحی خودروهای خودران، بینش هایی را در مورد مشکلات فعلی تجربه کاربر به دست آورد.

Soboll نظر حرفه ای خود را در مورد اینکه چگونه طراحی UX در طراحی وب سایت می تواند بر آینده اتومبیل های بدون راننده تأثیر بگذارد، ارائه کرد. او سه نکته اصلی طراحی را ارائه می دهد:

1. ارتباط کافی با مسافران

مصرف کننده معمولی حاضر نیست سوار یک وسیله نقلیه شود و به آن 100 درصد اعتماد کند. Soboll معتقد است که مسافران پشت فرمان همچنان به نوعی سیگنال نیاز دارند که رایانه کار می کند و خطرات ایمنی بالقوه ای مانند یک وسیله نقلیه ادغام شده را می بیند.

او می‌گوید: «قبل از اینکه اتومبیل‌های آینده خلبان ما شوند، باید خود را به عنوان کمک خلبان ما ثابت کنند.»

2. کنترل های دستی، حداقل در ابتدا

انتقال از راننده به مسافر برای اکثر مردم آسان نیست. این یک تجربه کاملاً جدید و مجموعه ای از سیستم ها است که ممکن است برای رانندگان احساس راحتی کامل داشته باشند.

Soboll توصیه می کند که اتوماسیون را با کنترل های دستی ترکیب کنید تا خیال رانندگان راحت شود، حداقل تا زمانی که وسایل نقلیه بدون راننده اعتماد بیشتری به دست آورند.

3. گام های کوچک به سمت خودرانی کامل

صنعت خودروسازی در آستانه تغییر برای همیشه است. با این حال، پذیرش عجولانه می تواند تجربه کاربر را از بین ببرد و ایده وسایل نقلیه بدون راننده را مخدوش کند. طراحی UI/UX در طراحی وب سایت سال‌ها طول می‌کشد تا کاملاً رانندگی را به یک تجربه دیجیتالی که کاربران می‌خواهند تبدیل کند.

فناوری در دنیای وسایل نقلیه خودران با تخیل همگام شده است. دیگر بحث «اگر» نیست، بلکه «کی» است. با این حال، ادغام گسترده وسایل نقلیه بدون راننده تضمینی نیست.

برای دستیابی به وسایل نقلیه خودرانی که نه تنها ایمن کار می کنند، بلکه اعتماد و استفاده مصرف کننده را تشویق می کنند، طراحی محتاطانه UX و UI در طراحی وب سایت ، تست های عملکرد و طراحی مجدد لازم است.

آینده خودروهای بدون راننده با کمک طراحی هوشمند UX در طراحی وب سایت می تواند روشن باشد.