search
حلقه سفید

چگونه آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند از NFT استفاده کنند

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/01/24
چگونه آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند از NFT استفاده کنند

چگونه آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند از NFT استفاده کنند؟

توکن‌های غیرقابل تعویض NFT به سرعت بازار دیجیتال را اشغال می ‌کنند، زیرا هنرمندان، نوازندگان و سایر سازندگان در تلاش برای احراز هویت آثار مجازی خود هستند.

رسانه ها و کارآفرینان دیجیتالی مانند گری واینرچوک از تبدیل شدن NFT ها به "چیز بزرگ بعدی" از نظر ردیابی مالکیت دارایی های دیجیتال ابراز خوشحالی می کنند.

در این وبلاگ، Signature W Studio به بررسی این موضوع می پردازد که NFT دقیقا چیست و چگونه آژانس های بازاریابی می توانند از آنها برای ردیابی بهتر دارایی های مجازی در بلاک چین استفاده کنند.

NFT چیست و چگونه کار می کند؟

از نظر اقتصادی، دارایی قابل تعویض واحدی است که می توان آن را مبادله کرد، مانند پول. به عنوان مثال، اگر یک اسکناس 20 دلاری دارید، می توانید آن را با دو اسکناس 10 دلاری مبادله کنید و برای معامله فقیرتر نباشید. در مقابل، دارایی غیر قابل تعویض دارایی است که آنقدر منحصر به فرد است که نمی توان آن را با چیز دیگری مبادله کرد.

چنین نمونه‌ هایی می‌تواند شامل قوطی‌های سوپ کمبل اثر اندی وارهول یا شب پرستاره اثر ونسان ون گوگ باشد: این آثار هنری ممکن است کپی شده یا به صورت چاپی فروخته شوند، اما تنها یک اصل وجود دارد.

به این ترتیب، یک NFT به عنوان نسخه "اصلی" یک دارایی دیجیتال در نظر گرفته می شود. داشتن NFT به عنوان گواهی مالکیت عمل می کند که در بلاک چین ثبت می شود.

جعل دفتر کل بلاک چین غیرممکن است زیرا توسط هزاران رایانه در سراسر جهان نگهداری می شود. NFT ها حتی می توانند حاوی قرارداد های هوشمند باشند که به هنرمندان امکان می دهد برای فروش آتی توکن، حق امتیاز دریافت کنند.

چرا NFT ها بسیار محبوب هستند؟

سرفصل‌ های که اولین توییت‌ های را که «توکنیزه‌شده» و به قیمت 2.5 میلیون دلار به فروش می ‌رسند، تبلیغ می‌ کنند، باعث شده است که بسیاری از مردم از این افزایش ناگهانی محبوبیت رنج ببرند. اما NFT ها فرصت منحصر به فردی را برای هنرمندان فراهم کرده است تا مالکیت دیجیتالی واقعی کار خود را ثابت کنند.

به غیر از دامنه آنلاین، اثبات مالکیت دارایی های آنلاین مانند تصاویر، موسیقی و ویدیوها به طور فزاینده ای دشوار است. از آنجایی که NFTها باید به همان روشی که ارزهای دیجیتال را تقویت می کند، ایجاد، ضرب و به بلاک چین اضافه شوند، نسبت به مواد دیجیتالی که قبلاً وجود نداشتند، حس مشروعیت بیشتری از اعتبار وجود دارد.

NFT همچنین خالق دارایی ‌های دیجیتال مذکور را به ‌طور دائم در دفتر کل بلاک چین جاسازی می‌ کند، بنابراین هرگز نمی ‌توان در مورد اینکه هنرمند اصلی چه کسی بود، سؤالی وجود داشت.

چگونه آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند از NFT استفاده کنند؟

هنوز خیلی زود است که مشخص شود بازار NFT چگونه بر آژانس‌های بازاریابی – یا هر کسب‌ وکاری در این زمینه تأثیر می ‌گذارد. با این حال، پذیرندگان اولیه و مبتکران مصمم هستند که آن را کارآمد و سودآور کنند.

با این اوصاف، در اینجا چند راه وجود دارد که آژانس های بازاریابی می توانند جلوتر از منحنی ها باقی بمانند و از NFT ها برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنند:

قراردادهای دیجیتال

بهترین راه برای توصیف NFT به عنوان یک فایل دیجیتالی است که نشان دهنده مالکیت یک شی یا دارایی واقعی است. به این ترتیب، منطقی است که یکی از بهترین راه‌ ها برای یک آژانس دیجیتال برای استفاده از NFT، از طریق قراردادها یا قراردادهای آژانس است.

استفاده از NFT به عنوان نشانگر قرارداد، دارایی دیجیتالی را ایجاد می کند که قرارداد را به سازنده پیوند می دهد. این نه تنها قراردادهای دیجیتال را رسمی‌ تر می ‌کند، بلکه نشان می‌ دهد که آژانس در خط مقدم فناوری ‌های پیشرفته قرار دارد.

توکن ها یا مجوزهای نگهدارنده

برای آژانس‌هایی که بر روی مدل‌ های نگهدارنده کار می‌کنند، NFT می ‌تواند به عنوان مجوزی برای تجارت با شما عمل کند. بسیار شبیه به ورزشگاه NFL و مجوزهای صندلی. مشتری می تواند حق همکاری با شما را در قالب NFT خریداری کند.

مشتری همچنان نیاز به پرداخت هزینه خدمات ماهانه دارد، اما برای همیشه مالک این حق خواهد بود و حتی می تواند مجوز را به صورت ارجاع بفروشد. حتی بهتر از آن، فروش آن مجوز نگهدارنده می تواند حق امتیازی را برای شما به همراه داشته باشد.

هرچه برند شما بزرگتر باشد، ارزش نگهدارنده NFT بیشتر است.

اثبات کالاهای تحویلی

البته، یک NFT همچنین می تواند توسط آژانس ها برای نمایش یک ویدیوی ایجاد شده، مجموعه ای از فایل ها یا حتی یک طراحی وب سایت که به مشتری تحویل داده شده است، استفاده شود. این یک راه عالی برای علامت گذاری رسمی پروژه به عنوان تحویل داده شده و کامل است، به خصوص که به طور دائم در بلاک چین ذکر می شود.

فروش دارایی های دیجیتال

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از NFT ها، توانایی آنها برای فروش و انتقال به عنوان هنر دیجیتال است. برخی از هنرمندان حتی از بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای ایجاد خود اثر هنری استفاده می کنند و به NFT ها اجازه می دهند به عنوان یک رسانه هنری عمل کنند.

خرید و فروش NFT از طریق بلاک چین به دارایی های دیجیتالی امکان داد و ستد کارآمدتر را می دهد و در عین حال احتمال تقلب را کاهش می دهد.

کجا می توانیم NFT ها را ببریم؟

در حالی که هنوز در مورد اینکه NFT در نهایت ما را به کجا می ‌برد، تصمیم ‌گیری نشده است، یک چیز واضح است: این فناوری جدید و هیجان‌ انگیز دنیا را در طوفان فرو برده است.

تصمیم به پذیرفتن اولیه و باقی ماندن در خط مقدم فناوری بلاک چین به عهده شما به عنوان یک صاحب کسب و کار است.

همانطور که واینرچوک می گوید:

درست مانند بسیاری از کسب‌ وکارهای کوچک که یک دهه پیش شروع به کار کردند و برنامه ‌هایی را روی گوشی ‌ها ساختند، من معتقدم که NFTها بخشی از استراتژی بازاریابی برای مشاغل آینده خواهند بود.

Signature W Studio در حال حاضر در حال بررسی هر گزینه ای برای استفاده از NFT در تجارت خود است. آژانس هایی که مرتبط باقی می مانند، همین کار را خواهند کرد. آژانس‌هایی که راه‌هایی برای نوآوری در بازار NFT شناسایی می‌ کنند، همچنان به عنوان رهبران فکری در نظر گرفته می ‌شوند.