search
حلقه سفید

چگونه از پروفایل لینکدین خود به عنوان یک طراح استفاده کنید

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/02/19
چگونه از پروفایل لینکدین خود به عنوان یک طراح استفاده کنید

نماینده ارشد طراحی لینکدین، شبا نجمی و رهبر طراحی، کریستین یوئن، به ما پیوستند تا در مورد اینکه چگونه طراحان می توانند بیشترین بهره را از لینکدین ببرند، صحبت کنیم.

در این سخنرانی، شبا همه چیز را از سرپرستی بخش‌های مختلف نمایه شغلی شما گرفته تا افزودن دوره‌های مختلف طراحی از LinkedIn Learning را پوشش داد. او همچنین به ویژگی هایی اشاره کرد که در لینکدین هنگام استخدام نامزدها به دنبال آنها هستند، علاوه بر نکاتی در مورد چگونگی افزایش حضور و تثبیت نام تجاری خود از طریق افزایش فعالیت.

کریستین سپس توصیه هایی در مورد چگونگی تقویت ارتباطات بیشتر و رشد شغلی خود از طریق شبکه ارائه کرد، همچنین نکاتی در مورد گردآوری یک نمونه کار طراحی UX عالی و نحوه تقویت تکنیک های جستجوی شغل خود در لینکدین برای به حداکثر رساندن نتایج ارائه کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه شب جالبی در Galvanize، سانفرانسیسکو بود، بیشتر بخوانید، زیرا دو مهمان ما در مورد چگونگی کامل کردن تکنیک های LinkedIn خود با ما صحبت کردند.

نمایه طراح خود را جلا دهید

کارت برتر

شبا با استفاده از این ضرب المثل روانشناختی قدیمی صحبت را آغاز کرد که می گوید شما در عرض چند ثانیه اولین تاثیر خود را بر مردم می گذارید و این را با پروفایل لینکدین خود مقایسه می کنید.

او کار خود را با توضیح آنچه در لینکدین به عنوان "کارت برتر" شناخته می شود - که اساساً قسمت بالای نمایه شما است، شروع کرد. کارت برتر شامل یک تصویر پس‌ زمینه، عکس، عنوان، خلاصه، اطلاعات تماس و پیوندهایی به رسانه‌ ها و نمونه کارها است.

عکس

اهمیت یک عکس در بخش کارت بالای صفحه را نمی توان اغراق کرد، و در اینجا ما آن را مستقیماً از دهان اسب شنیده ایم - کاربرانی که عکس پروفایل دارند تا 14 برابر بیشتر بازدید و نه برابر بیشتر درخواست اتصال دارند!

می‌توانید از ویرایشگر عکس داخلی LinkedIn علاوه بر هر ویرایشی که خودتان قبل از آنلاین شدن آن انجام می‌ دهید، استفاده کنید.

خلاصه

در جمع بندی کوتاهی نکنید! به گفته شبا، شما می توانید خلاصه خود را به عنوان اولین قدم آسانسور خود در نظر بگیرید. باید دقیقاً به مردم بگوید که از شما چه انتظاری دارند. یکی از مواردی که باید در نظر داشت این است که یک فرد عادی یا فردی که با منطقه شما آشنا نیست، باید بتواند از خلاصه خود بفهمد که شما چه می کنید و در مورد چه چیزی هستید.

رسانه های غنی

کارت برتر شما همچنین می ‌تواند حاوی رسانه‌ های غنی مانند عکس ‌ها، فیلم ‌ها، پیوند ها، مقالات و ارائه ‌ها باشد. می توانید این بخش را به عنوان نمایش برخی از بهترین و متنوع ترین کارهایی که انجام داده اید در نظر بگیرید.

اطلاعات تماس

برای هر کسی که به روی فرصت های جدید باز است. اطلاعات تماس خود را همیشه به روز نگه دارید. اما نیازی نیست در آنجا توقف کنید – اگر لینکی دارید می توانید لینکی به وب سایت خود در اینجا اضافه کنید!

ویرایش URL

هر جزئیات کوچک اهمیت دارد، و حتی اگر URL کوچک به نظر برسد، این بدان معنا نیست که نباید از این واقعیت استفاده کنید که لینکدین به شما اجازه می دهد آن را سفارشی کنید. شبا توصیه می کند که آن را به چیزی که کوتاه، به خاطر سپردن آسان و دسترسی افراد آسان است تغییر دهید. اگر جذاب باشد، چه بهتر.

تجربه

به گفته شبا، اهمیت این بخش اغراق آمیز نیست، زیرا این فرصتی است که پیشینه حرفه ای خود را در بهترین نور ممکن به نمایش بگذارید.

برخلاف ساخت رزومه، که معمولاً یک تا دو صفحه است، لینکدین به عنوان یک افزونه برای سابقه کاری شما عمل می کند. توصیه شبا این بود که تمام تجربیات قبلی خود را در این بخش بگنجانید و تمرکز ویژه‌ای را روی هر نقش فعلی که دارید جلب کنید. همانطور که او در این گفتگو بیان می کند - پروفایل هایی با بیش از یک موقعیت در واقع تا پنج برابر بیشتر از آنهایی که ندارند بازدید می کنند.

از این بخش برای جلب توجه به دستاوردهای مهم در حرفه حرفه ای خود و اینکه چگونه مشارکت شما در یک سازمان یا پروژه کمک کرده است استفاده کنید.

رسانه ها و لینک های غنی

در اینجا Sheba همچنین به شما توصیه می ‌کند که رسانه‌ ها و پیوندهای غنی را درج کنید که پست‌های مرتبط و همچنین پروژه‌های طراحی مرتبطی را که بر روی آن کار کرده ‌اید، به نمایش بگذارند.

مسیر شغلی

ویژگی مسیر شغلی به طور خودکار یک جدول زمانی برای نمایش مسیر شغلی شما در یک شرکت خاص ایجاد می کند. این ویژگی به شما این امکان را می ‌دهد تا با پیوند دادن پست‌های مختلف به یکدیگر در یک شرکت نشان دهید که چگونه به سمت ‌های مختلف پیشرفت کرده ‌اید یا مسئولیت‌ های جدیدی به دست آورده ‌اید.

یک مثال از این جایی است که کریستین به عنوان یک طراح UX در لینکدین شروع کرد و سپس به عنوان رهبر طراحی تبدیل شد. این انتقال در جدول زمانی مسیر شغلی او نمایش داده می شود.

نکته سریع: وقتی نقش یا شغل را تغییر می دهید، به یاد داشته باشید که نقش قبلی خود را تمام کنید - بسیاری از افراد فراموش می کنند که این کار را انجام دهند و به نظر می رسد که شما چندین نقش را همزمان دارید.

تحصیلات

ناگفته نماند که شما باید مدارک تکمیل شده را در این بخش ذکر کنید، اما همچنین باید دستاوردها و پروژه های بزرگ انجام شده در طول دوره را نیز درج کنید، علاوه بر آن مهم ترین دوره های انجام شده در هر دوره را برجسته کنید.

‌کند فقط در صورتی که به تازگی فارغ‌ التحصیل شده‌ اید، جزئیات بیشتری را در این بخش بررسی کنید، سپس به تدریج آن را کاهش دهید و با توسعه حرفه ‌تان، این بخش را مختصرتر کنید.

تجربیات و علل داوطلبانه

فرصت نشان دادن تجربیات داوطلبانه خود را نادیده نگیرید! به گفته شبا و کریستین، از هر پنج مدیر، یک نفر در نتیجه تجربیات داوطلبانه خود، فردی را استخدام کرده است. با این حال، شما باید فقط مواردی را برجسته کنید که بیشتر به شما و حرفه شما مرتبط هستند.

مهارت ها، تاییدیه ها و توصیه ها

در اینجا باید سه مهارت برتر خود را به ترتیب اهمیت مرتب کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید تعداد زیادی را وارد کنید زیرا مدیران تمایل دارند با استفاده از کلمات کلیدی به جستجوی نامزدها بپردازند. شبا همچنین به ما توصیه می کند که از جایگشت های مختلف استفاده کنیم، مانند "طراحی UX" و "طراحی تجربه کاربری".

بدیهی است که هر چه تعداد تاییدیه های بیشتری دریافت کنید، بهتر است. نکته جالب این است که شبا اظهار می کند که افراد با مهارت های 5 یا بیشتر تا 17 برابر بیشتر بازدید و 27 برابر بیشتر در نتایج جستجو داشته اند! همچنین می‌توانید توصیه‌ های حرفه ‌ای را از همکاران، مدیران و معلمان سابق بخواهید، اگر قبلاً این کار را نکرده ‌اید!

آیا می‌دانستید: همچنین می ‌توانید مهارت ‌های خود را در دسته‌ های مختلف مرتب کنید - کار کارمندان آینده را آسان ‌تر کنید تا جعبه ‌های خود را علامت بزنند!

دستاوردهای

برای این بخش، همیشه باید مرتبط ترین و مهم ترین تمایزها را درج کنید. این به شما کمک می کند مناطقی را نشان دهید که واقعاً در آنها عالی هستید یا جوایز متعددی برای آنها دریافت کرده اید.

فعالیت خود را افزایش دهید

بهترین راه برای باز کردن فرصت های جدید برای خود در لینکدین این است که عضو فعال شبکه باشید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید در لینکدین فعال ‌تر شوید، پیوستن به گروه‌های خاص و ارسال پست با استفاده از هشتگ است. در میان گروه ‌ها و هشتگ‌ هایی که او توصیه کرد، گروه الهام بخش طراحی UI/UX و هشتگ #usereexperience و #design بود.

یکی از راه‌هایی که Sheba توصیه می ‌کند تا تبلیغات بیشتری برای پست ‌ها یا نمونه کارها داشته باشید، این است که افراد درباره آنها نظر بدهند. مثالی که او ارائه کرد این بود: اگر کریستین در مورد پست یا نمونه کار شبا نظر می داد، در فید کریستین نیز نمایش داده می شد و باعث می شد مخاطبین او متوجه آن شوند و او را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهد.

فیلم ها

اگر یک طراح هستید، ارسال ویدیوها راهی عالی برای جلب توجه است. همچنین می تواند راهی برای انتقال بیشتر برند شخصی شما باشد. شبا از دو نمونه از پروفایل طراحان موفق استفاده می کند که در نتیجه فعالیت های پیشگیرانه آنها مورد توجه قرار گرفتند: چلسی میلر و گلدی چان.

چلسی که به تازگی از مجمع عمومی فارغ التحصیل شده بود در جستجوی شغلی به عنوان طراح UX بود و ویدیویی در مورد تجربه خود در جستجوی کار منتشر کرد. این ویدئو در فضای مجازی منتشر شد و در واقع توجه طراح BPO در لینکدین را به خود جلب کرد و سپس با او تماس گرفت و فرصت های زیادی را برای او باز کرد.

به طور مشابه، گلدی چان ویدیوهای منظمی را در لینکدین ایجاد می کند و اکنون به همان روشی که بسیاری از یوتیوب‌ برها انجام می‌دهند، طرفداران زیادی به دست آورده است. ارسال ویدیوها در لینکدین به ارتقای برند حرفه ای او به ارتفاعات باورنکردنی کمک کرده است.

نوشتن پست و مقاله

ارسال ویدئو تنها راه برای جلب توجه طراحان در لینکدین نیست – نوشتن مقاله در مورد سفر خود به عنوان یک طراح، یا موضوعات خاصی که به شما علاقه مند است، راهی عالی برای جلب توجه و تبلیغ برند شخصی شما است، به خصوص اگر شما تعیین کنید نمایه به "عمومی".

شبا دو نمونه دیگر از طراحانی ارائه کرد که با ارسال مقالاتی در لینکدین توجه توده ها را با موفقیت به خود جلب کردند - تیفانی و ماریا لو.

تیفانی یک دانشجوی طراحی بود که در مورد تجربه شخصی خود به عنوان یک طراح نوپا نوشت. حدس بزن چی شده؟ پست های او در فضای مجازی منتشر شد و او اکنون در گوگل کار می کند! این یک مثال عالی از اینکه چگونه لینکدین می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند است.

به همین ترتیب، ماریا لو با انتشار پست هایی هر روز به مدت 36 روز تحت هشتگ "36 روز نوع" مورد توجه قرار گرفت. احتمالاً می توانید حدس بزنید که او علاقه زیادی به تایپوگرافی داشت. او هر روز چیز جدیدی در مورد این موضوع پست می کرد. این امر باعث ایجاد مکالمات زیادی در شبکه شد و در نتیجه افراد زیادی با او درگیر شدند.

برای نتیجه گیری - نوشتن یک راه عالی برای تقویت برند شما است!

همانطور که شبا بیان می کند: «…همه تلاشی که برای درگیر شدن در فعالیت انجام می دهید…برای مدیریت نمایه خود، در واقع منجر به بازدیدهای بسیار بیشتر از نمایه می شود… بازدیدهای بسیار بیشتر در پست های شما و حضور بسیار بیشتر در نتایج جستجو – با فرض اینکه هدف شما این باشد…”.

داشبورد خود را نظارت کنید

با کلیک بر روی سه برگه تجزیه و تحلیل در این بخش می توانید برخی از معیارهای سودمند در مورد نمایه خود را مشاهده کنید.

می‌توانید افرادی را که نمایه شما را مشاهده کرده‌ اند، و همچنین شرکت ‌هایی که این افراد در آنها کار می‌ کنند، در چه زمینه ‌ای فعالیت می ‌کنند و کلمات کلیدی را که برای رسیدن به نمایه شما استفاده کرده ‌اند، ببینید. این می تواند به شما کمک کند تا ببینید چگونه برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که چگونه اعمال شما بر دیدگاه‌های شما تأثیر می ‌گذارد.

آموزش لینکدین

شبا برخی از دوره‌هایی را توصیه می‌ کند که برای طراحان مفید و عالی هستند که در نمایه شما نمایش داده شوند – هفته‌ نامه کاربردی UX توسط درو بریدول و طراحی UX توسط کریس نادر.برای فهرست حتی گسترده ‌تر دوره‌های طراحی UX، پست ما را در مورد بهترین دوره‌های رایگان و پولی طراحی UI/UX بررسی کنید.

نصیحت شغلی

در داشبورد شما یک ویژگی مفید به نام مشاوره شغلی وجود دارد. در اینجا می توانید آنچه را که به دنبال آن هستید بیان کنید، مانند یک مربی در زمینه خاصی مانند بازاریابی و طراحی. هفته ‌ای دو بار برای پنج مربی مختلف در زمینه خاصی که انتخاب می ‌کنید توصیه ‌هایی برای شما ارسال می ‌کند. شما همچنین می توانید ثبت نام کنید تا یک مربی باشید و این تجربه را به نمایه خود اضافه کنید!

فایندر

اگر به انجام هر کار مستقلی علاقه دارید، پس حتماً باید از LinkedIn Profinder استفاده کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید! Profinder یک ابزار مستقل و یک راه عالی برای طراحان UX برای به دست آوردن تجربه پولی در کنار است. حتی می تواند به فرصت های تمام وقت منجر شود، اگر این همان چیزی است که در بازار هستید.

شبکه، شبکه، شبکه!

کریستین از اهمیت شبکه سازی در مورد یافتن شغل توسط طراحان UX صحبت کرد. در واقع، این مهم‌تر از آن چیزی است که احتمالاً فکر می‌کنید - تا 89 درصد از جویندگان کار از شبکه به عنوان بخشی از جستجوی شغلی خود استفاده می ‌کنند.

"نیازی نیست منتظر بمانید تا کارفرمایان نمایه شما را ببینند"

کریستین یوئن - لینکدین

شخصی‌ سازی ارتباطات شما برای بهبود شبکه ‌سازی شگفت ‌انگیز است. یک یادداشت شخصی برای کارفرمای بعدی بفرستید یا از کسی که می ‌شناسید بخواهید که شما را به یک شرکت در لینکدین معرفی کند - طبق گفته کریستین، 85٪ از مشاغل توسط ارجاع ‌ها پر می‌ شوند!

مهم است، هنگام ارسال یک ارتباط شخصی، با شخصیت و دلپذیر باشد. توضیح دهید که چه کسی هستید و چرا می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

توجه: اگر می ‌خواهید در نسخه موبایل یادداشتی ارسال کنید - می‌توانید ویژگی را در منوی سرریز پیدا کنید.

نکته دیگری که کریستین ارائه می دهد این است که در مورد پروفایل های کارفرمای احتمالی فعال باشید.

کریستین برای سرگرمی مخاطبان، مقایسه ای با جستجوهای شغلی لینکدین و قرار آنلاین انجام داد. او توصیه کرد، وقتی می بینید که یک کارفرما نمایه شما را مشاهده کرده است، به صفحه آن کارفرما بروید. چرا؟ زیرا به آنها نشان می دهد که متوجه شده اید که نمایه شما را مشاهده کرده اند و به شرکت آنها علاقه نشان داده اید.

او تاکید کرد: «نیازی نیست که منتظر بمانید تا کارفرمایان نمایه شما را ببینند» - مشاهده پروفایل شرکت ‌هایی که مورد علاقه شما هستند در واقع راهی برای ثبت علاقه خود در آن شرکت است. دنبال کردن آنها دوباره حتی بهتر است.

ابزار فارغ التحصیلان

کریستین در سخنرانی خود به ابزار فارغ التحصیلان لینکدین به عنوان راهی برای یافتن افرادی از صنایع و شرکت های مختلف که برای ارتباط با شما به دانشگاهی مشابه شما رفته اند اشاره کرد. از این گذشته، این افراد ممکن است بتوانند شما را به روی شبکه های بالقوه دیگر و در نتیجه فرصت های جدید باز کنند!

Nearby را پیدا کنید

Find Nearby ابزار منظمی است که LinkedIn دارد (در نسخه رایگان موجود است) که به شما امکان می دهد در طول یک جلسه یا کنفرانس با افراد همفکر دیگر در ارتباط باشید. کریستین این را در طول صحبت خود نشان داد و از مردم خواست که از آن در تلفن های خود استفاده کنند - کافی است بگوییم که بسیاری از اتصالات طراحی جدید ایجاد شده است!

توجه: قبل از استفاده از این ویژگی مطمئن شوید که بلوتوث خود را فعال کرده اید!

علایق شغلی

اگر فعالانه به دنبال شغل هستید یا فقط به افراد بالقوه جدید علاقه مند هستید، کریستین توصیه می کند که نمایه خود را به عنوان "باز" برای فرصت های جدید در بخش "علائق شغلی" تنظیم کنید.

این باعث می شود که نمایه شما برای استخدام کنندگان بیشتر قابل مشاهده باشد و اطمینان حاصل شود که برای موقعیت های طراحی مناسب شما با شما تماس گرفته می شود.

هشدارهای شغلی

او همچنین به شدت توصیه می ‌کند که هشدارهای شغلی را بر اساس مکان و موقعیت برای نتایج سریع‌ تر تنظیم کنید. می‌توانید این کار را با جستجوی یک موقعیت خاص انجام دهید، سپس دکمه رادیویی کنار Job Alert را روی «روشن» انتخاب کنید. هنگام انجام این کار، همچنین می توانید انتخاب کنید که اعلان های ایمیل را به صورت هفتگی یا روزانه دریافت کنید.

طراحی نمونه کارها

پورتفولیوهای طراحی دیجیتال یکی از چیزهایی است که لینکدین از نامزدهایی که برای کار برای آنها درخواست می کنند می خواهد و انتظار دارد و به گفته کریستین، این هزینه بسیار استاندارد در صنعت طراحی UX است.

این سوال پیش می آید که چگونه می توان یک نمونه کار جالب ایجاد کرد که واقعاً چشم کارفرمای آینده شما را جلب کند؟ کریستین نکاتی را برای یک نمونه کار عالی ارائه می دهد:

هدف و زمینه روشن: با چه کسی برای این پروژه کار کردید؟ چقدر طول کشید؟ در کدام مرحله از فرآیند طراحی بودید؟ مشکلی که حل کردید باید خیلی واضح باشد.

داستان سرایی: مردم را علاقه مند نگه دارید - به جای اینکه فقط درباره کاری که انجام داده اید گزارش دهید، توضیح دهید که چرا این کار را انجام داده اید و چه بینش هایی از آن به دست آورده اید.

محتوای متعادل: برای نمونه کارهای طراحی UX، باید سعی کنید تعادل خوبی بین تصاویر و متن ایجاد کنید. مهمترین چیزی که باید در نظر داشت این است که هرگز زیاد ننویسید – مقداری از آن را برای مصاحبه ذخیره کنید!

قابل اسکن: نوشتن بیش از حد همچنین توانایی استخدام ‌کننده را برای اسکن نمونه کارها در دو تا سه دقیقه کاهش می ‌دهد، چیزی که کریستین بر این باور است که اکثر استخدام ‌کنندگان پرمشغله به این کار اختصاص می ‌دهند. شما همچنین باید در هنگام نوشتن بر انسجام و انسجام تمرکز کنید.

مراحل بعدی: همیشه مناطق احتمالی بیشتر را برای بررسی در نظر بگیرید. همانطور که کریستین می گوید، "طراحی هرگز تمام نمی شود."

لینکدین پرمیوم

البته، به عنوان مدافعان لینکدین، شبا و کریستین طبیعتاً می خواستند توجه ما را به برخی از ویژگی های Premium آن جلب کنند. آنها تاکید کردند که، در حالی که ویژگی‌های رایگان آن در حال حاضر تجربه بهینه جستجوی کار را ارائه می ‌دهد، نسخه Premium برای طراحان UX به شدت توصیه می‌ شود که می‌ خواهند در این صنعت کار کنند.

Premium به شما کمک می کند تا با امکان تماس با افراد خارج از شبکه خود، جستجوی خود را تقویت کنید زیرا جستجوهای شما نامحدود و بدون محدودیت خواهد بود. علاوه بر رقابت با سایر نامزدها برای یک موقعیت، بینش بیشتری در مورد مشاغل و شرکت ها نیز دریافت خواهید کرد.

استخدام کننده لینکدین

کریستین در طول سخنرانی خود به ابزاری به نام LinkedIn Recruiter اشاره کرد - ابزاری که استخدام‌ کنندگان برای مطالعه معیارهای همه نامزدهای بالقوه در یک رشته از آن استفاده می‌ کنند. معیارهای سنجش شده توسط کارفرمایان و استخدام کنندگان شامل جنبه هایی مانند فعالیت است که قبلاً در گفتگو ذکر شد.

آیا می خواهید در لینکدین کار کنید؟

لینکدین به دنبال طراحان تجربه کاربری است که بتوانند فرآیند تفکر طراحی واضح را همراه با رویکرد طراحی کاربر محور نشان دهند.

آنها همچنین به دنبال شخصی می گردند که بتواند رهبری را با ارائه واضح کار نشان دهد. اگر تجربه کار بر روی استراتژی محصول را دارید، پس این چیزی است که آنها نیز ارزش دارند، علاوه بر این که می‌ توانند در تیم‌ های متقابل کار کنند. نشان دادن اینکه می توانید پروژه های طراحی کوچک تا متوسط را مدیریت کنید یک امتیاز مثبت است.

به طور خلاصه، آنها به دنبال شخصی هستند که به دنبال رشد شغلی خود هستند، تقریباً به همان روشی که کریستین با تبدیل شدن به رهبر محصول انجام داد.

چرا باید از لینکدین استفاده کنید

سخنرانی ژانویه توسط Sheba و Kristine به ما بینشی در مورد مقداری که طراحان UX می توانند تنها با استفاده از LinkedIn به دست آورند، داد. شکی نیست که این ابزار مهمی برای رشد حرفه طراحی و همچنین ایجاد حضور آنلاین خود به عنوان یک طراح UX است.

به گفته کریستین، بیش از 15 میلیون شغل در لینکدین موجود است و بیش از 20 میلیون شرکت در شبکه ثبت شده است. مسلماً، همه این مشاغل لزوماً در زمینه طراحی نیستند - این تعداد فقط برای این است که به شما در مورد مقیاس مطلقی که لینکدین با آن بر بازار کار تسلط دارد، ایده دهد.