search
حلقه سفید

چگونه یک طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده ایجاد کنیم؟

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/12/21
چگونه یک طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده ایجاد کنیم؟

ما شاهد رونق بزرگی در تجارت الکترونیک بوده ایم. بنابراین، جای تعجب نیست که تجارت الکترونیک روند خرید را کاملاً متحول کرده است. با وجود موفقیت آمیز خدمات تجارت الکترونیک مانند آمازون، eBay، Flipkart و غیره که قبلاً از مرز 100 میلیارد درآمد عبور کرده اند، کاملاً واضح است که همه مشاغل، صرف نظر از اندازه آنها، باید طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خود را داشته باشند.

اما با توجه به اینکه تجارت الکترونیک در طول سال ها بسیار رشد کرده است و تنوع زیادی را تجربه کرده است، فروشگاه های آنلاین ساده دیگر این کار را انجام نمی دهند. اکنون دو راه برای افزایش این روند وجود دارد. شما یا فروشنده ای هستید که شروع به فروش در یک بازار چند فروشنده می کند، یا یک تاجر جاه طلب هستید که می خواهد بازار چند فروشنده ای خود را راه اندازی کند. در این مقاله، همه چیزهایی را که برای توسعه طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده در سال 2021 نیاز دارید، بررسی خواهیم کرد.

بازار تجارت الکترونیک چند فروشنده چیست؟

بازار چند فروشنده به یک پورتال تجارت الکترونیک آنلاین اشاره دارد که در آن می توانید محصولات یا خدمات مختلفی را از فروشندگان مختلف در یک پلتفرم خریداری کنید. این یک ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان است. این فروشندگان حساب های فروشنده خود را دارند، جایی که موجودی خود را خودشان مدیریت می کنند و کمیسیونی را به بازار می پردازند.

این خدمات تجارت الکترونیک یک سناریوی برد-برد هم برای فروشنده و هم برای بازار ایجاد می کند. بازار موجودی را دریافت می کند، در حالی که فروشنده مشتریان را جذب می کند. اگرچه، این اپراتور بازار است که تمام معاملات را انجام می دهد. در اصل، اگر در حال برنامه ریزی برای توسعه طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده هستید، در این صورت سعی دارید بازاری مشابه آمازون یا Flipkart ایجاد کنید

همچنین، برای زنده ماندن در این محیط رقابتی، ضروری است که ویژگی های پیشرفته ای مانند تشخیص تقلب، ردیابی دقیق سفارش و غیره را در دسترس قرار دهید. در اینجا انواع مختلف بازارهای چند فروشنده وجود دارد.

  • بازار محصول
  • بازار خدمات
  • بازار پروژه
  • بازار هیبریدی

خدمات تجارت الکترونیک چند فروشنده در مقابل فروشگاه های آنلاین.

بازارهای چند فروشنده راهی برای رفتن است و مزایای آنها غیرقابل انکار است. برای در نظر گرفتن همه چیز، بیایید مقایسه ای داشته باشیم. بازارهای چند فروشنده را می ‌توان با فروشگاه‌های آنلاین مقایسه کرد، چگونه مراکز خرید را می‌ توان با فروشگاه‌های منفرد با تمرکز محدود مقایسه کرد. بازارهای چند فروشنده این امکان را برای به اشتراک گذاشتن هزینه ها و مخاطبان با سایر مشاغل همفکر ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: موارد استفاده RPA در صنعت خرده فروشی و تجارت الکترونیک

در واقع، طبق یک مطالعه انجام شده توسط BigCommerce، 48٪ از خریداران آنلاین مستقیماً به یک طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده مراجعه می کنند تا تمام خریدهای آنلاین خود را انجام دهند. یک آمار خیره کننده این است که تقریباً 59٪ از خریداران آنلاین هر زمان که خرید آنلاین به ذهنشان خطور کند، آمازون را باز می کنند.

فروشگاه اینترنتی تک فروشنده
فروشگاه اینترنتی چند فروشنده
تنها یک فروشنده در فروشگاه آنلاین وجود دارد که گزینه های شما را محدود می کند.
چندین فروشنده در بازار تجارت الکترونیک وجود دارد.
نیاز به جذب کاربران با استفاده از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ.
از آنجایی که آنها بسیار محبوب تر و در دسترس تر هستند، تعداد بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید.
فروشنده باید به طور منظم در فروشگاه سرمایه گذاری کند تا آن را سرپا نگه دارد.
به فروشندگان این امکان داده می شود که مدل کسب و کار یا طرح عضویت خود را انتخاب کنند.
فروشگاه های آنلاین باید اعتماد و شهرت مشتری را از ابتدا ایجاد کنند و کسب کنند.
بازارهای چند فروشنده در حال حاضر از اعتماد مشتریان برخوردار هستند.
فروشگاه های آنلاین مجموعه ای از سیاست های خاص خود را برای برنامه های حمایت از خریدار دارند.
برنامه های دقیق حفاظت از خریدار را ارائه می دهد.

چگونه یک طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده ایجاد کنیم؟

قبل از اینکه پیش بروید و دست خود را در توسعه طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده امتحان کنید، ابتدا باید روی برخی از اصول اولیه تمرکز کنید. سپس، پاسخ این سؤالات زیر را بیابید، و هنگامی که آنها را دارید، می توانید به راحتی به توسعه بازار تجارت الکترونیک خود ادامه دهید.

  • چه نوع مخاطبین هدفی را در نظر می گیرید؟
  • تخصص شما قرار است چیست؟
  • آیا هنوز مدل مالی خود را مشخص کرده اید؟
  • نوع مدیریت شما چطور؟
  • محصولات مختلفی که قصد فروش آنها را دارید چیست؟

هنگامی که پاسخ این پنج سوال حیاتی را پیدا کردید، اکنون می توانید توسعه طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده خود را ادامه دهید. فقط یکی از این روش ها را برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید.

کد نویسی از ابتدا

اگر می‌خواهید یک طراحی وب ‌سایت خدمات تجارت الکترونیکی را بدون تصورات خود و مستقیماً از ابتدا بسازید، می‌توانید تیم کدنویسان خود را برای توسعه آن استخدام کنید. شما، و فقط شما، دسترسی کامل به کد اصلی خواهید داشت، زیرا هیچ چیز به نرم افزار شخص ثالث بدهکار نیست. علاوه بر این، شما مالکیت کامل مجوز را دارید.

اما مشکل این روش این است که می تواند زمان بر و گران باشد. کدنویسی از ابتدا ممکن است برای شما هزینه ای در حدود 50000 دلار داشته باشد. علاوه بر این، ساختن پلتفرمی که بتواند همه انتقال ها را به طور موثر و ایمن انجام دهد می تواند کار دیگری باشد. علاوه بر این، افزودن ویژگی های سفارشی و آزمایش می تواند حفره های بزرگ تری را در جیب شما بسوزاند.

وب سایت ساز

یکی دیگر از راه‌های ساخت بازار تجارت الکترونیک، استفاده از سازنده طراحی وب ‌سایت است. این یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است و می توانید از ابزارهای تجارت الکترونیک مانند Magneto یا Shopify استفاده کنید. از CMS های تجارت الکترونیک مانند جوملا یا asp.net برای ساختن طراحی وب سایتی که نیازهای خاص کسب و کار شما را برآورده می کند، استفاده کنید. سازندگان طراحی وب سایت همچنین گزینه های سفارشی سازی گسترده ای را ارائه می دهند.

اگر بتوانید از پلاگین ها و ابزارهای تجارت الکترونیک استفاده کنید، استفاده از سازنده طراحی وب سایت ممکن است یک گزینه بسیار مقرون به صرفه باشد. ساخت یک سرویس تجارت الکترونیک چند فروشنده از طریق سازنده طراحی وب سایت می تواند حدود 20000 دلار هزینه داشته باشد.

سازنده بازار غیر کد

نرم ‌افزار به‌عنوان سرویس و بازار به ‌عنوان سرویس می‌توانند زمانی مفید باشند که می‌خواهید طراحی وب‌ سایتی بدون کد بسازید. این روش سریع، کارآمد است و یکی از بهترین تجربیات UX طراحی وب سایت را ارائه می دهد. علاوه بر این، به حداقل سرمایه‌گذاری نیاز دارد و مدیریت طراحی وب ‌سایت به تنهایی کار دشواری نیست. اگر می‌خواهید یک طراحی وب ‌سایت بدون کد ایجاد کنید، می‌توانید با 5000 دلار این کار را انجام دهید.

طراحی وب سایت در بالای یک API

اگر تصمیم به ایجاد یک بازار تجارت الکترونیک (طراحی وب سایت ) در بالای یک API دارید، نمی توانید تمرکز زیادی روی اصول اولیه داشته باشید. در عوض، تمرکز اصلی شما باید افزودن قابلیت‌های اضافی و ویژگی‌های مفید جدید باشد. ایجاد یک طراحی وب سایت در بالای API ارزان تر از کدنویسی از ابتدا است، بسیار قابل تنظیم تر از ابزار بدون کد است و یکپارچه سازی با نرم افزار شخص ثالث را ارائه می دهد.

اگرچه، حداقل نیاز برای توسعه طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده در بالای یک API، حضور یک تیم قوی از توسعه دهندگان API طراحی وب سایت در کنار شما است. این روش برای شما کمتر از 10000 دلار هزینه خواهد داشت.

نتیجه نهایی

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد اصول اولیه و توسعه یک طراحی وب سایت تجارت الکترونیک چند فروشنده بدانید. بهترین راه برای توسعه بازار وجود ندارد. اگر بودجه قابل توجهی دارید، همیشه می توانید کدنویسی را از ابتدا انتخاب کنید. در غیر این صورت با توجه به راحتی و درک خود از هر روش دیگری استفاده کنید.

با نیازهای خاص کسب و کار خود از جمله اندازه بودجه، رویکرد و غیره تماس بگیرید و توسعه طراحی وب سایت تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید که تمام کادرهای مناسب برای شما و شرکت شما را مشخص می کند.