search
حلقه سفید

6 نکته برای ارائه طراحی UX بعدی شما

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/02/31
 6 نکته برای ارائه طراحی UX بعدی شما

6نکته برای ارائه طراحی UX بعدی شما ارائه بعدی طراحی UX طراحی وب سایت خود را با این 6 ترفند مفید برنده کنید و مراقب این مشکلات رایج باشید. ارائه آسان نیست. ناتوانی در به خاطر سپردن همه اطلاعات، درهم آمیختن اسلایدها و سرگردانی به کلمات شما، تنها چند راه هستند که در صورت آماده نبودن، از بین می ‌رویم. برای همه ما اتفاق می افتد!

ارائه بعدی طراحی UX طراحی وب سایت خود را با این 6 ترفند مفید برنده کنید و مراقب این مشکلات رایج باشید.

ارائه آسان نیست. ناتوانی در به خاطر سپردن همه اطلاعات، درهم آمیختن اسلایدها و سرگردانی به کلمات شما، تنها چند راه هستند که در صورت آماده نبودن، از بین می ‌رویم. برای همه ما اتفاق می افتد!

ممکن است به نظر برسد که شما فقط در حال چت کردن هستید، اما در پس یک سخنرانی خوب و تصاویر همراه، فکر و کار زیادی وجود دارد. به استیو جابز فکر کنید. این مرد نه تنها موفق شد از محصولی رونمایی کند که کل بخش فناوری را تغییر داد، بلکه ارائه های خود را نیز به یک شکل هنری تبدیل کرد. آنها الهام بخش، فریبنده و سرگرم کننده بودند.

هنگامی که شما یک ایده عالی برای طراحی وب سایت یا اپلیکیشن دارید، این ایده نیز کمی شبیه به آن است. شما می دانید که طراحی وب سایت چگونه باید باشد. شما می دانید چه کاری باید انجام دهید، چگونه آن را انجام دهید و برای رسیدن به آن چه نیاز دارید. اما به نظر نمی رسد مشتری، یا رئیس، یا سایر ذینفعان آن را دریافت کنند.

ممکنه درست توضیح ندادی؟ هنگام انجام ارائه طراحی UX طراحی وب سایت خود چه نکات کلیدی را باید در نظر بگیرید؟ بیایید نگاهی به 6 ترفندی بیندازیم که می توانید در ارائه طراحی UX طراحی وب سایت بعدی خود از آنها استفاده کنید، و همچنین اینکه چگونه ابزار نمونه سازی مانند Justinmind می تواند به شما کمک کند.

چرا ارائه طراحی UX طراحی وب سایت مهم است

گاهی اوقات، خواندن گزارشی در مورد یک ایده کسب ‌وکار، نمی ‌تواند تخیل ذینفعان را به جریان بیاندازد - باعث نمی‌شود آنها به پتانسیل موجود فکر کنند. اگر می ‌خواهیم از مشتریان، مدیران یا طراحان طراحی وب سایت چراغ سبز بگیریم، باید ایده‌ هایمان را بفروشیم، باید به سخنرانی عمومی عادت کنیم.

ارائه‌های UX طراحی وب سایت زمان ایده‌آلی برای شماست تا تصویری از اینکه محصول چگونه خواهد بود، چگونه زندگی مردم را بهتر می‌کند و چه احساسی در کاربران طراحی وب سایت ایجاد می‌ کند، ترسیم کنید. این فرصت شماست تا تمام تلاش خود را به رخ بکشید تا دیگران را با پروژه طراحی وب سایت خود همراهی کنید.

ارائه طراحی UX طراحی وب سایت بسته به مخاطبان شما می تواند فشار زیادی ایجاد کند – اما همیشه باید آن را به عنوان یک فرصت عالی ببینید. خیلی چیزها در خطر هستند، مانند راه نجات پروژه طراحی وب سایت یا حتی تصویر و شهرت شما. عبور از فشار مهارت بسیار ارزشمندی است که باید در زیر کمربند خود داشته باشید!

اما فروش ایده‌ های شما تنها دلیلی نیست که می‌توانید با ارائه ارائه راحت باشید – ارائه UX طراحی وب سایت چیزی بیش از یک طرح فروش است. ارائه طراحی UX طراحی وب سایت شما می تواند یک افزودنی قوی برای ارتباطات و روابط ذینفعان شما باشد. این فقط فروش ایده نیست، بلکه جذب سهامداران و مشارکت آنها در کار است.

برخی از مزایای دیگر مهارت های ارائه UX طراحی وب سایت بد این است که:

  • اعتماد به نفس خود و دیگران را نسبت به کار خود افزایش دهید
  • راهی موثر برای انتقال ایده های خود و آوردن افراد بیشتری به پروژه طراحی وب سایت هستند
  • یادگیری دربه شما اجازه می دهد دانش خود را نشان دهید و مهارت های خود را نشان دهید

چرا ارائه های طراحی UX طراحی وب سایت اشتباه می شوند؟

البته، چالش‌های ارائه یک طراحی UX طراحی وب سایت از پروژه‌ای به پروژه دیگر متفاوت است، اما چند موضوع رایج وجود دارد که مانع از ارائه درست ارائه ‌ی طراحان UX طراحی وب سایت می‌شود. برای برخی، ممکن است فشار سخنرانی در جمع باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است به سختی ذینفعان را در فرآیند ایجاد کنند یا بر جنبه ‌های اشتباه کار تمرکز کنند.

نکته اصلی که همه ما باید درست بدانیم، مهم نیست که چه کسی هستیم یا به چه کسی ارائه می کنیم، جذاب کردن ارائه است. ما باید کاری کنیم که مخاطبان از ابتدا تا انتها با ما در ارائه UX طراحی وب سایت بمانند - این به این معنی است که همه چیز را جذاب و حتی به یاد ماندنی کنیم.

در نظرسنجی ارائه Prezi در سال 2018، مشخص شد که در حالی که همه ما می دانیم ارائه ها کلید کسب و کار امروزی هستند، نوع خاصی از ارائه وجود دارد که برتر از دیگران است: ارائه های مکالمه. همان نظرسنجی نشان می‌دهد که 64 درصد از مردم ارائه ‌های مکالمه را جذاب ‌تر می ‌دانستند.

صحبت از اصطلاحات UX طراحی وب سایت با افراد غیر UX طراحی وب سایت

این یک درس مهم برای ارائه های UX طراحی وب سایت است. اگر می خواهید وارد جزئیات شوید و جنبه فنی کار را مرور کنید، باید آن را جذاب کنید تا افراد از کار دور نشوند. به احتمال زیاد، شما ممکن است با افرادی صحبت کنید که تجارت می کنند و طراحی وب سایت نمی کنند.

این ما را به بزرگترین خطر هنگام ارائه طراحی UX طراحی وب سایت شما می رساند: تنظیم نکردن آنچه می گویید و انجام می دهید مطابق با مخاطب باشد.

وقتی مردم عباراتی را می شنوند که به طور کامل نمی فهمند، ناگهان چیزی که شما می گویید معنایی ندارد. شما می خواهید از اصطلاحات معمولی استفاده کنید که همه بتوانند آن را درک کنند و یک مکالمه عادی را شبیه سازی کنید.

تکیه بر وایرفریم ها برای رساندن هدفشان

این موضوع ارتباط نزدیکی با تطبیق ارائه UX طراحی وب سایت برای مخاطبان شما دارد. وایرفریم ها بخشی غیرقابل مذاکره از فرآیند توسعه محصول طراحی وب سایت هستند. آنها انواع کارها را انجام می دهند مانند کمک به ما در تعریف ساختار صفحه نمایش، ایجاد یک سیستم ناوبری، نشان دادن معماری اطلاعات و کمک به ما در جریان و عملکرد محصول طراحی وب سایت.

اما قاب‌ های سیمی شامل جزئیات بصری نمی‌ شوند – در واقع، آنها اغلب به عنوان استخوان ‌های لخت محصول توصیف می‌ شوند. این بدان معناست که برای اینکه هر کسی به یک وایرفریم نگاه کند و نتیجه نهایی را ببیند، باید در ساخت آن وایرفریم مشارکت داشته باشد. حداقل، آنها باید به خوبی در طراحی UX طراحی وب سایت مسلط باشند تا جاهای خالی را پر کنند و نتیجه نهایی را در ذهن خود ببینند.

به همین دلیل است که استفاده از وایرفریم در ارائه‌های UX طراحی وب سایت برای ذینفعان ایده خوبی نیست. آنها خشن به نظر می رسند زیرا قرار است اینگونه به نظر برسند. با این حال، چشمی که آموزش ندیده است، پتانسیل و قدرت پایه محصول را نخواهد دید. آنها جعبه های خالی و خطوط سیاه و سفید را خواهند دید.

عدم اعتبارسنجی ایده ها قبل از ارائه آنها

این موضوع معمولاً با عدم آمادگی برای ارائه UX طراحی وب سایت همراه است. ضروری است که به ذینفعان نشان داده شود که از نظرات آنها استقبال می شود، اما این پروژه طراحی وب سایت در دستان امن است. ایده ها تنها زمانی ارزش ارائه را دارند که تکالیف خود را انجام داده باشید و احساس کنید که با خیال راحت تایید شده اند.

هیچ چیز مانند ارائه یک ایده به ذینفعان نمی تواند اعتماد شما را نسبت به خودتان از بین ببرد، فقط باید آنها را در عرض چند لحظه سوراخ هایی در نظریه شما پیدا کرد. حتی اگر ایده‌ ای جزئی باشد که کل پروژه طراحی وب سایت را در بر نگیرد، ضربه ‌ای به احساس شما در مورد مهارت ‌های خود وارد می‌ کند – و می ‌تواند بر توانایی شما برای به پایان رساندن ارائه طراحی UX طراحی وب سایت تأثیر بگذارد.

کوتاه کردن بیش از حد ارائه UX طراحی وب سایت منجر به سردرگمی ذینفعان می شود که انتظار جزئیات بیشتری را داشتند. احتمالاً سؤالات داغ و ایده های نامشخصی در مورد پروژه طراحی وب سایت برای مخاطب ایجاد می کنید.

از سوی دیگر، طولانی کردن آن باعث می‌شود که مخاطبان را راحت ‌تر از دست بدهید، زیرا آنها تمرکز خود را از دست می ‌دهند و از شما و آنچه می ‌گویید دور می ‌شوند. ارائه ‌های طولانی اغلب مهم ‌ترین نکات آن‌ها را کمرنگ می‌ کنند و کل تجربه را کم ‌تر می ‌کنند. مهم است که فقط به بخش‌های مهم پایبند باشید و در حین ارائه، سرعت خاصی را حفظ کنید.

اضطراب عملکرد (فقط به UXers محدود نمی شود!)

همه ما قبل از صحبت عمومی از اضطراب رنج می بردیم. به هر حال، همه ما نمی توانیم به اندازه استیو جابز مجریان طبیعی باشیم – اما مطمئناً می توانیم تلاش کنیم. اکثر ما از علائم مشابهی رنج می بریم: خشکی دهان، مشکل در صحبت با صدای بلند و واضح، بی قراری در اطراف، مشکل در حفظ سرعت ارائه و غیره.

همه اینها می تواند به تأثیر ارائه UX طراحی وب سایت آسیب برساند و این احساس را در شما ایجاد کند که می توانستید بهتر انجام دهید.

درست است که فقط به این دلیل که هنگام صحبت عمومی عصبی می شوید، به این معنی نیست که کاری که انجام داده اید بدتر از قبل از ارائه است. نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که حتی اگر یک فیلم عالی شود - اگر تریلر به طرز وحشتناکی کنار هم قرار گیرد، عملکرد باکس آفیس آسیب خواهد دید.

مردم اولین برداشت خود را از شما جدی می گیرند. و حتی اگر این افراد قبلاً شما را بشناسند، احتمالاً اولین برداشت آنها از محصول است. این بدان معناست که اضطرابی که هنگام ارائه احساس می‌کنید باید تحت کنترل شدید باشد، بنابراین افراد می‌توانند بر آنچه می‌گویید تمرکز کنند، نه نحوه بیان آن.

6 روش برای بهبود ارائه های طراحی UX طراحی وب سایت

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ فراوانی! بیایید قوانین ارائه ‌های طراحی UX طراحی وب سایت را بشکافیم، و اینکه چگونه یک ابزار Wireframing و نمونه ‌سازی طراحی وب سایت مانند Justinmind می ‌تواند به شما کمک کند.

تمرین، تمرین، تمرین

دکتر جیل تیلور سخنرانی TED خود را با عنوان My Stroke of Insight 200 بار قبل از ارائه آن تمرین کرد. شاید لازم نباشد به این افراط و تفریط بروید. اما ایده این است که تمرین کنید تا زمانی که ارائه UX طراحی وب سایت خود را مانند پشت دست خود بدانید. شما می خواهید آن را در خواب بگویید. شما می خواهید بتوانید چشمان خود را ببندید و اسلایدهای خود را به وضوح ببینید.

یک راه خوب برای دیدن اینکه چقدر خوب کار می کنید این است که خودتان را در حال ارائه ضبط کنید. نه فقط صوتی بلکه تصویری نیز. به این ترتیب می‌توانید هر تیک یا حرکات نامناسبی را که انجام می ‌دهید بردارید و سپس آن‌ها را اصلاح کنید. تماشای ویدیوها با هم تیمی های خود به شما کمک می کند تا مناطقی را که باید در آنها پیشرفت کنید، پیدا کنید.

ارائه طراحی UX طراحی وب سایت شما باید روان باشد و برای مخاطب طبیعی باشد، به این معنی که باید در تمام این موارد آرام بمانید. بسیاری از ما حواس پرتی مخاطب را از بحث ها و نکات دور می کنیم.

از تماس چشمی به صورت استراتژیک استفاده کنید

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که کسی در طول یک سخنرانی، به دفعات، برای مدت طولانی به شما نگاه کند؟ یا متوجه شده اید که به دلیل اضطراب در نگاه کردن مستقیم به چشمان افراد در حین صحبت کردن مشکل دارید؟ اینها مسائل عادی هستند که باید هنگام ارائه UX طراحی وب سایت خود تجربه کنید، اما مهم است که تلاش کنید و بهبود دهید.

تماس چشمی ابزاری قدرتمند برای ارتباط غیرکلامی است. این می تواند راهی آسان و سریع برای ایجاد نوعی ارتباط بین شما و مخاطب باشد. این می‌تواند لحن کل ارائه ‌تان را عادی ‌تر و مستقیم ‌تر کند، مثل اینکه مستقیماً با هر یک از آنها صحبت می ‌کنید.

تماس چشمی باید محترمانه و با اعتماد به نفس باشد. تحقیقات نیکولا بینتی همچنین نشان داد که بیشتر مردم ترجیح می دهند تماس مستقیم چشمی بین 2 تا 5 ثانیه طول بکشد. این می تواند یک قانون سرانگشتی خوب برای شما در حین ارائه کارتان باشد – در اینجا کمی تمرین کافی است.

همچنین مهم است که وقتی افراد با شما صحبت می کنند به چشمان آنها نگاه کنید. این ممکن است در مورد یک کلاغ جوان‌ تر صدق نکند، اما ذینفعان مسن‌ تر ممکن است همچنان احساس کنند نگاه کردن به بیرون از پنجره حالت بدی دارد.

از نمونه های اولیه برای نشان دادن پیشرفت استفاده کنید، نه وایرفریم

همانطور که قبلاً گفتیم، ارائه وایرفریم به افرادی که هیچ تجربه ای در طراحی UX طراحی وب سایت ندارند یک حرکت خطرناک است. این نیاز به تخیل زیادی از طرف ذینفع دارد و در را برای ناامیدی از خام بودن طرح باز می کند.

این به این دلیل است که مردم موجودات بصری هستند. ذینفعان می ‌خواهند بدانند که شما در تمام این مدت چه کار می‌کردید، برای چه کاری تلاش می‌کنید و چگونه همه ما می‌ توانیم به آنجا برسیم. و بنابراین، ممکن است بخواهید آنچه را که مردم می خواهند ارائه دهید: یک نمونه اولیه.

البته، در دست داشتن یک نمونه اولیه زمان و تلاش می ‌طلبد – و در مراحل اولیه توسعه محصول طراحی وب سایت ، ممکن است دستیابی به آن غیرممکن باشد. در این موارد، ما از شما می خواهیم که یا یک نمونه اولیه با کیفیت پایین به طور خاص برای ارائه ایجاد کنید یا به سادگی از تصاویری استفاده کنید که محصول نهایی را تصور می کنند.

برای کمک به تخیل از ماکت ها و منظره های سبک استفاده کنید

داشتن مشتری که به معنای واقعی کلمه چیزی در مورد طراحی وب سایت نمی داند، غیر معمول نیست. بدون زبان طراحی وب سایت مشترک، بیان مفاهیم پیچیده و منطق طراحی وب سایت تجربه کاربر می تواند دشوار باشد.

به همین دلیل است که استفاده از کمک بصری مانند ماکت یا استایل منظر واقعا مفید است. ماکت ‌ها می ‌توانند به مشتری شما کمک کنند تا محصول نهایی را تجسم کرده و تصور کند که محصول نهایی دقیقاً شبیه یک نمونه اولیه است.

داشتن یک کمک بصری می تواند یک افزونه قدرتمند برای ارائه UX طراحی وب سایت شما باشد. فقط دکتر جیل تیلور را در نظر بگیرید، سخنران که تجربه سکته مغزی خود را شرح داد. او یک مغز واقعی انسان را به سخنرانی خود در TED آورد - اگر کسی در آن اتاق قبلاً گوش نمی ‌داد، قطعاً پس از بیرون کشیدن عضوی از بدن او شروع می‌ کرد.

در حالی که ارائه یک مدل یا نمونه اولیه ممکن است دقیقاً یکسان نباشد، اما نشان می دهد که کمک شما می تواند تأثیر زیادی بر روی مخاطب داشته باشد. در مورد دکتر جیل، کمک او یک عامل شگفت انگیز واقعی داشت. با ماکت خود، می‌ توانید فاکتور شگفت ‌انگیز را انتخاب کنید و روی جنبه بصری تمرکز کنید - یا برعکس بروید و عملکرد را بر خلاف ظاهر برجسته کنید.

یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار کنید

موفق ترین نوع ارائه را به خاطر دارید؟ آه، بله - ارائه های جذاب و محاوره ای. مکالمه کردن ارائه شما می تواند یک چالش باشد. شما به یک پیشنهاد ساختار نیاز دارید تا مطمئن شوید که کادرهای مناسب را علامت بزنید، اما همچنین برای پاسخ دادن به سوالات انعطاف پذیری می خواهید. چگونه می توانید هر طرف را متعادل کنید؟

یک پرسش و پاسخ مختصر ممکن است پاسخ باشد. برای شما راحت تر است که زمان خاصی را اختصاص دهید که ذینفعان بتوانند سؤالات خود را بپرسند، بنابراین در طول ارائه، رشته فکر یا سرعت خود را از دست ندهید.

همچنین زمانی است که می توانید واقعاً صحبت کنید و شکل کمتر ساختارمندی از ارتباط با مخاطبان داشته باشید. به آن‌ ها این آزادی را بدهید که هر چیزی را که دوست دارند بپرسند – و به نوبه خود به شما کمک می ‌کنند تا هرگونه تردید یا مشاهداتی را که دارند برطرف کنید. به عنوان یک امتیاز اضافی، این فرصتی دیگر به شما می دهد تا با نشان دادن اینکه تمام جزئیات طراحی وب سایت را می دانید، تمام دانش و کار خود را نشان دهید.

جدا از تقویت نکات اصلی در سخنرانی خود، بخش پرسش و پاسخ نیز می تواند برای برجسته کردن تخصص شما، بسته به نحوه پاسخگویی به سوالات، مورد استفاده قرار گیرد. دانستن تمام جزئیات و پاسخ ها فرصتی دیگر به شما می دهد تا تمام دانش و کار خود را به رخ بکشید. با این حال، مراقب انجماد و نداشتن پاسخ سوالات باشید.

سعی کنید به سوالاتی که ممکن است از ارائه و تمرین، تمرین، تمرین شما ایجاد شود فکر کنید. اگر دوست دارید افراد بیشتری را درگیر کنید، ارائه UX طراحی وب سایت را به آنها ارائه دهید و ببینید آیا سؤالی دارند یا خیر. سعی کنید خود را به جای ذینفعان قرار دهید: چه چیزی برای آنها مهمتر است؟ حوزه تخصصی خودشان چیست؟ آنها احتمالاً به چه جزئیاتی بیشتر توجه می کنند؟

نتیجه

وقتی صحبت از ارائه یک ارائه قدرتمند به میان می آید، راز آن در تطبیق و پوشاندن پایه های شماست. شما می خواهید مطمئن شوید که همه استدلال های مهم را ارائه می دهید، در حالی که ارائه UX طراحی وب سایت را برای مخاطبان شکل می دهید. به یاد داشته باشید که تکالیف خود را انجام دهید، آماده باشید و بر اعصاب خود مسلط باشید.

ماکت ‌های زیبا و نمونه ‌های اولیه با وفاداری بالا را با تماس چشمی خوب و لبخند ترکیب کنید. واضح صحبت کنید و به جای اینکه فقط شما صحبت کنید، برای ارتباط دو طرفه باز باشید. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما می خواهند از ابتدا تا انتها با شما بمانند - فقط باید کار را برای آنها آسان کنید.