تجربه کاربری برای موفقیت هر محصول یا خدماتی حیاتی است و طراحی وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
داشتن یک حضور آنلاین خوب به اندازه داشتن یک فروشگاه تمیز و مرتب مهم است. طراحی وب سایت یک کسب و کار چهره آن است. امروزه، کاربران در مورد طراحی وب سایت دانا هستند و انتظار سطح خاصی از پیچیدگی را دارند.
همانطور که این نوار بالاتر می رود، بسیاری از مشاغل، به ویژه مشاغل کوچک، ممکن است تحت تأثیر انتظارات برای ارائه یک طراحی وب سایت UX با طراحی خوب احساس کنند. با این حال، بهبود تجربه کاربری آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست و حتی یک تلاش کوچک می تواند به یک مزیت بزرگ تبدیل شود.
مشاور طراحی وب سایت اشاره کرده است که افزایش تجربه کاربر می تواند منجر به رتبه بندی جستجوی بهتر، مشتریان بیشتر کسب و کار و افزایش درآمد شود. در پست بعدی، با بحث در مورد پنج مرحله کلیدی که به بهبود UX هر طراحی وب سایتی کمک می کند، به شما کمک می کنیم تا شروع کنید.
1. ارائه محتوای جذاب در طراحی وب سایت
ارائه محتوای جذاب کلید یک UX طراحی وب سایت خوب است. امروزه بازدیدکنندگان طراحی وب سایت چیزی بیش از خرید می خواهند. آنها یک تجربه می خواهند یک راه عالی برای رسیدن به این هدف، اتخاذ یک استراتژی محتوای جذاب است.
استراتژیهای محتوای مؤثر بر بیان داستان یک برند با هدف برقراری ارتباط بین یک کسب وکار و مشتری تمرکز دارد.
با استراتژی مناسب، محتوا می تواند در هر قالبی مانند پست وبلاگ، وبلاگ یا حتی یک طراحی وب سایت جداگانه ارائه شود. استفاده از محتوا برای ایجاد هویت برند کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد اینکه از چه کسی خرید می کنند، دارند.
آشنایی باعث افزایش اعتماد می شود. 82 درصد از مصرف کنندگان پس از خواندن محتوای سفارشی به یک کسب وکار بیشتر اعتماد میکنند.
2. از Layout در طراحی وب سایت به صورت استراتژیک استفاده کنید
وقتی صحبت از سبک ها به میان می آید، بروتالیسم در سال 2022 همچنان در حال افزایش است. Brutalism شامل رویکردی خام و مینیملیستی برای چیدمان ها با تمرکز بر تجربه کاربر است. از طرف دیگر، یک طراحی وب سایت زیبا و هنری می تواند راه طولانی در تثبیت برند شما به عنوان یک رهبر در بازار و یک ریسک پذیر واقعی داشته باشد.
اگر می خواهید محافظه کارتر باشید، فکر کردن در مورد اینکه چگونه یک چیدمان میتواند به بازدیدکننده طراحی وب سایت کمک کند اطلاعات ارائه شده را درک کند، راهی است که میتوانید پیش بروید.
روندهای دیگری که ظاهر شده اند مینیمالیسم و چیدمان های شبکه شکسته هستند. این روندها همچنین اهمیت کاهش بی نظمی را برجسته می کند، که بعداً در متن با جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
3. ارائه اطلاعات به طور مختصر و کارآمد در طراحی وب سایت
بازدید کنندگان طراحی وب سایت با هدف به دست آوردن نوعی اطلاعات به طراحی وب سایت ها می روند. بیانیه قبلی ممکن است زائد به نظر برسد، اما به نظر می رسد برخی از کسب و کارها این را بر اساس طراحی وب سایت خود درک نمی کنند.
با ارائه اطلاعات به روشی ظریف و ساختار یافته، میتوانید اطمینان حاصل کنید که کاربر به چیزی که برای آن آمده است می رسد.
امروزه به نظر می رسد که طراحان طراحی وب سایت به سمت طراحی های ساده تر تمایل دارند. بسیاری در حال پیاده سازی لیست های نقطه ای برای انتقال اطلاعات و تجربه نتایج عالی هستند.
در حالی که 55٪ از کاربران به لیست های بدون نقطه نگاه می کنند، 70٪ به لیست هایی با نقطه گلوله نگاه می کنند. ارائه اطلاعات به روشی واضح نیز سودآور است، زیرا کسب و کارها می توانند اطمینان حاصل کنند که پیام مورد نظر را با موفقیت منتقل می کنند و توجه را به عناصر مناسب جلب می کنند.
4. بازدید کنندگان طراحی وب سایت خود را آزار ندهید
تا به حال، تمام نکات ما در مورد کارهایی بود که باید انجام دهید. با این حال، به همان اندازه مهم است که در مورد طراحی وب سایت و تجربه کاربری در مورد آنچه که باید به هر قیمتی اجتناب کنید، بحث کنید.
بازدید کنندگان طراحی وب سایت در معرض پنجرههای بازشو، پخش خودکار و بمباران اطلاعاتی قرار میگیرند تا جایی که وقتی یک طراحی وب سایت از وسوسه اجرای این ویژگیهای مزاحم اجتناب میکند، از آن استقبال می کنند.
هنگام طراحی حضور طراحی وب سایت خود، از شلوغی ها، دیوارهای متن، موسیقی پس زمینه و ویدیوهایی که به طور خودکار پخش می شوند دوری کنید. این عوامل مطمئناً به بازدیدکنندگان طراحی وب سایت کمک نمی کند که در خانه خود احساس کنند.
5. طراحی وب سایت خود را بهینه کنید
در نهایت، مهم است که روی ستون فقرات طراحی وب سایت خود کار کنید. عواملی مانند سرعت طراحی وب سایت و پاسخگویی تلفن همراه تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر دارند.
این به نوبه خود پیامدهایی بر درآمد دارد. به عنوان مثال، انتظارات بالا در مورد سرعت طراحی وب سایت به این معنی است که وقتی طراحی وب سایتی کند تلقی می شود، بازدید کننده طراحی وب سایت کمتر از آن خرید می کند. در واقع، تخمین زده میشود که طراحی وب سایت های کند سالانه ۲.۶ میلیارد دلار فروش از دست داده باشند.
مواردی مانند بهینه سازی سرعت طراحی وب سایت و پاسخ گویی تلفن همراه برای پیاده سازی خیلی سخت یا پرهزینه نیستند، زیرا خدمات و ابزارهای طراحی وب سایت زیادی وجود دارد که میتواند به آزمایش عملکرد طراحی وب سایت و بهینه سازی هر گونه ویژگی ضروری کمک کند.
ارائه یک تجربه کاربری درخشان بهترین راه برای تشویق بازدیدکنندگان طراحی وب سایت است که شرکت شما در واقع انتخاب درستی است.
بسیاری از گرایش ها و نکاتی که در اینجا بحث کرده ایم، پیاده سازی آسان هستند و به منابع یا تلاش زیادی نیاز ندارند، در حالی که برخی ممکن است نیاز به طراحی وب سایت مجدد دقیق تری داشته باشند.
با انجام این کارها، بیانیه واضحی می دهید که به نوع تجربه کاربران با کسب و کارتان اهمیت می دهید و این بهترین پیام برندی است که می توانید منتقل کنید.