search
حلقه سفید

5 ترند برندسازی شخصی که باید در سال 2022 به آنها توجه کرد

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/15
5 ترند برندسازی شخصی که باید در سال 2022 به آنها توجه کرد

با نزدیک شدن به سال 2022، بر همگان مشخص شده است که یک برند شخصی قوی، یک دارایی تجاری ارزشمند محسوب می شود.

شما چند میلیون تومان برای یک استراتژی بازاریابی که توسط یک بازاریاب ناشناس طراحی شده است، پرداخت می کنید، در حالی که کارآفرین مشهور جهانی، گری وی، برای یک ارائه 60 دقیقه ای که دانش بازاریابی خود را به اشتراک می گذارد، تقریباً مبلغی شش رقمی دریافت می کند. با نزدیک شدن به سال 2022، بر همگان مشخص شده است که یک برند شخصی قوی، یک دارایی تجاری ارزشمند محسوب می شود.

از چندی پیش، کارآفرینان نیز شروع به در نظر گرفتن نام تجاری شخصی خود به عنوان یک سرمایه گذاری کرده اند که برای بازدهی بیشتر نیاز به ورودی ثابت زمان، پول و انرژی دارد.

اگر قصد دارید در سال 2022 روی برند شخصی خود سرمایه گذاری کنید، داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری روشن، بسیار مهم است. درست مانند سرمایه گذاری در بازار سهام یا ارز دیجیتال، می توانید به سرعت منابع خود را کاهش دهید و ایده درخشان بعدی را تعقیب کنید، یا به این پنج روند که در سال آینده مهم خواهند بود توجه کنید.

1. ظهور پلتفرم های اجتماعی جدید

سال 2021 به همه نشان داد که تثلیث مقدس فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب آنطور که ما فکر می کردیمT شکست ناپذیر نیستند ، از خاموشی بدنام فیس بوک در اکتبر 2021 تا جلسات دادگاه با حضور مدیران ارشد اینستاگرام و افزایش نگرانی های سانسور در مورد همه پلتفرم های برتر. در سال 2021، شاهد شتاب گرفتن پلتفرم های اجتماعی جدید هستیم. برخی از آنها توسط یک جامعه خاص هدایت می شدند، مانند Discord، که به لطف جمعیت NFT گسترش بیشتری پیدا کرد. برخی دیگر مانند پارلر به فضایی برای افرادی با دیدگاه های سیاسی خاص تبدیل شدند. اگر در سال‌های گذشته درباره میکرو اینفلوئنسرها در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی «قدیمی» صحبت می‌کردیم، سال ۲۰۲۱ این روند را عمیق‌تر کرد و اکنون در حال صحبت از پلت‌فرم‌های خرد برای جوامع خاص هستیم.

با توجه به شبکه اجتماعی جدید Rumble در حال آماده سازی برای عمومی شدن است، یا دونالد ترامپ که قصد دارد پلتفرم رسانه اجتماعی خود را راه اندازی کند، ما فقط می توانیم انتظار داشته باشیم که این روند در سال 2022 ادامه یابد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید تیم بازاریابی خود را سه برابر کنید و سعی کنید در همه این زمینه ها فعال باشید، هر کجا. پلتفرم جدید را پیدا کنید و به عمق آن بروید و محتوای اصلی ایجاد کنید که به بهترین شکل با قالب پلتفرم مطابقت دارد.

2. زمان آن است که سرگرمی را جدی بگیرید

قانون طلایی بازاریابی می گوید که برنامه محتوای شما باید بین محتوای آموزشی ارزشمند و سرگرمی و الهام بخش، تعادل برقرار کند. برخی از مشاوران تا حدی پیش می روند که بتوانند هر سه این عناصر را در استراتژی بازاریابی خود تعیین کنند.

در پلتفرم های مختلف چالش های ویدیویی برگزار می شود. برای مثال چالش رقص در تیک تاک یا چالش آب سرد در فیسبوک و بعد در اینستاگرام. با توجه به نظر مسئولین این پلتفرم ها، روند به سمت تولید محتوای سرگرم کننده بیشتر شده است و تیم های بازاریابی نیز باید در نظر داشته باشند که محتوای ویدیویی تولیدی آنها باید جنبه سرگرمی و منطبق بودن با چالش ها را داشته باشد تا بتوانند به اهداف خود در استراتژی ها تعیین شده دست یابند.

بازگشت به ایده برخورد با برند شخصی خود به عنوان یک سرمایه گذاری: شما می خواهید در فضایی سرمایه گذاری کنید که رشد طبیعی را تجربه می کند. در حال حاضر، آن ها ویدیوهای سرگرم کننده Tiktok و اینستاگرام هستند.

شما نیازی به ثبت نام در کلاس های رقص ندارید. فقط از منظری متفاوت به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید نگاه کنید. به موقعیت های طنز سرگرم کننده ای که مخاطب هدف شما تجربه می کند فکر کنید و آنها را به ویدیوهای کوتاه تبدیل کنید. و یک خبر خوب وجود دارد: این پلتفرم‌ها برای ساختن در حرکت هستند و ناقص بودن یک مزیت محسوب می شود.

3. فضایی برای مکالمات عمیق تر (و طولانی تر) ایجاد کنید

هنگامی که کلاب هاوس برای اولین بار در اواخر سال 2019 وارد بازار شد، پذیرندگان اولیه ساعت ها و روزها را در این پلتفرم سپری می کردند و فراموش می کردند که غذا بخورند و دوش بگیرند. حتی با وجود اینکه علاقه به این پلتفرم به سرعت کاهش یافت، کلاب هاوس با شکاف بزرگی در بازار مواجه شد: اینترنت برای مکالمات طولانی‌تر به ابزارهایی نیاز دارد و به نظر می‌رسد، صدا رسانه عالی برای آن باشد.

فیس‌بوک اتاق‌های صوتی راه‌اندازی می‌کند، توییتر Spaces را معرفی کرد و تعداد شنوندگان پادکست از ابتدای همه‌گیری در حال افزایش بوده است. ما به شنیدن این موضوع عادت کرده‌ایم که دامنه توجه افراد در حال کمتر شدن است، با این حال به نظر می‌رسد پلتفرم هایی که فضایی برای یک مکالمه بزرگ‌تر ارائه می‌دهند محبوبیت پیدا می‌کنند. هنگامی که در سال 2022 برای برند شخصی خود استراتژی می سازید، مطمئن شوید که فضایی برای گفتگوهای عمیق تر با مخاطبان خود دارید. ممکن است یک پادکست، گروه فیس بوک یا لایو هفتگی اینستاگرام باشد.

4. "الهام بخش بودن" را به " قابلیت ارتباط داشتن" تغییر دهید

اینستاگرام استوری ها را به پست ها ترجیح می دهد. فیس بوک از بحث های گروهی به جای پست های صفحه، استقبال می کند. Pendulum از تصویر کاملا شفاف و محتوای الهام بخش دور می شود و به سمت حل مشکلات در زندگی واقعی با حمایت جامعه می رود. حتی قالب‌های رسانه‌های اجتماعی که در حال افزایش محبوبیت هستند، به تغییر در احساسات اشاره می‌کنند. صرف نظر از پلتفرمی که انتخاب می کنید، ایده ها و پیام هایی را که به اشتراک می گذارید بررسی کنید.

رهبری فکر ی یک جنبش به این معنا نیست که همه چیز را بفهمید و تصویر "بعد" عالی خود را نشان دهید. جهان به سرعت در حال تغییر است و اغلب به رهبری شما نیاز است تا سؤالات درستی بپرسید یا در مورد چالش هایی که شما و شرکت شما در حال حاضر با آن روبرو هستید صحبت کنید. نشان دادن «پشت صحنه» نتایج به مخاطبان یا حتی شروع بحث‌های آزاد با جامعه‌تان، در سال 2022 امتیاز بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

5. مردم را حول یک هدف و ارزش، متحد کنید

بیست سال پیش، دیدگاه های شخصی شما در مورد مسائل اجتماعی هیچ ارتباطی با مهارت های حرفه ای شما به عنوان مثال یک عکاس نداشت. امروزه، آنها به راحتی می توانند به عاملی تعیین کننده تبدیل شوند که برخی از مشتریان بالقوه را دفع می کند و در عین حال دیگران را به طرفداران واقعی شما تبدیل می کند. مطالعات نشان می‌دهد که از هر پنج مشتری، چهار نفر برندهایی را انتخاب می‌کنند که با ارزش‌های شخصی‌شان هماهنگ باشد. همین امر در مورد دنبال کنندگان برند شخصی شما نیز صدق می کند.

حتی اگر دیدگاه های محیطی شما هیچ ارتباط مستقیمی با کیفیت عکاسی شما ندارد، از ادغام اهداف و ارزش های خود در استراتژی برند شخصی خود خجالت نکشید. ارزش های شما می تواند به مردم انگیزه دهد تا شما را در رقابت انتخاب کنند.

نتیجه:

سال جدید و سال های پیش رو به سمت تغییر روندهای بازاریابی پیش خواهیم رفت. مهم ترین نکته این است که بدانیم از شبکه های اجتماعی موجود و پلتفرم های در حال توسعه و معرفی؛ چطور باید استفاده کنیم. چگونه می توانیم با همراهی ترند های روز، مشتریان را با محتوای شخصی و سازمانی خودمان سرگرم کنیم و در نهایت آنها را به مشتریان و همراهان دائمی و وفادار خودمان تبدیل کنیم.

منبع :